Opel GTC Paris: První dojmy

Opel GTC Paris: První dojmy

 
 

Prototyp třídveřové Astry se jako obvykle odchýlil od podoby mateřského pětidveřového hatchbacku. A udělal dobře – legendární Calibra se totiž stále nedočkala nástupce.

Stejně jako v minulé generaci, i tentokrát se oblékla méně praktická verze astry do neobvykle elegantní podoby, reprezentované nízkou oblou střechou, malými okny a dále vycizelovanými detaily. Ačkoliv dosud nešlo o sériovou podobu, zjevně do ní moc nezbývá. Ačkoliv u ní lze těžko předpokládat nasazení extrémních 21palcových kol. A také modifikovaných elegantních světlometů.

Proporce riskovaly opticky přetíženou záď, s ní si ovšem designéři bravurně poradili s pomocí zvýšeného a zajímavě zakončeného bočního pásu oken. A také výrazných lemů kol, tedy nic neobvyklého. Jenže u podobného modelu je žádoucí mít nějakou tu parádičku a tak došlo na originální oblouček kolem dveřních klik, pokračující stoupajícím prolisem až k zadním lampám. A také na lahůdku v podobě otevírání zadních dveří. Na první ani druhý pohled na nich nelze objevit nic, čím by je šlo odjistit. Až na radu jsem se lehce dotkl spodní poloviny znáčku Opel a pak teprve odskočily.

Pohled dovnitř odhalil anatomická sedadla hodně nekompromisního provedení. Mají velkorysé rozměry 50 x 78 cm a k tomu ještě výsuvnou stehenní opěrku. Vystavený prototyp zdobilo rozsáhlé kožené čalounění černo-červené barvy s kontrastním obšitím, přičemž levá polovina auta byla vůči pravé v inverzní barevné kombinaci. Čalounicí kůži navíc zdobily elegantní vlisy. Kůže zpříjemňovala i dveřní výplně, škoda jen, že v sériové podobě se něčeho tak honosného zřejmě dočkáme jen stěží. Stejně jako krásného volantu neobvykle malého průměru 355 mm. To o zbytku zřejmě neplatí, protože většina ostatních prvků byla bez velkých změn převzata z pětidveřového hatchbacku.

Vzadu je, podobně jako v Corse, stísněněji, než v pětidveřovém provedení. Zasloužila se o to nejen svažující se střecha, ale i malý kousek bočních oken, který na zadní sedačky zbyl. Na dlouhé cesty to moc není, klaustrofobie totiž přepadá i osoby, které jí jinak příliš netrpí. A to i přes normálně rozměrné a pěkně tvarované sedačky, potažené podobně atraktivně, jako ty přední.

A poněkud v rozporu s posláním celé typové řady jsou i dispozice zavazadlového prostoru. Ten je totiž dlouhý jen 87 a široký 101 cm a nakládací hrana na hodně vysokém nárazníku začíná ve výšce 75 cm. Aspoň že víko se odklápí tak, že ani více než 180centimetrový člověk se neudeří. Jenže kdo by v něčem tak nádherném jezdil na chatu?

Opel GTC Paris: Nové informace a fotografie

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…