Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild: Hyundai usiluje o Opel

Diskuze (32)
Budoucnost Opelu stále není jasná. Kdyby byla automobilka na prodej, zájem by prý měl i Hyundai.

General Motors prohlašuje, že automobilku Opel prodávat nebude a do budoucna s ní počítá. Stalo se ale už několikrát, že popíraná akvizice se nakonec stala realitou. Navíc Opel už jednou na prodej byl – během krize v roce 2009.

Nové kolo spekulací o prodeji začalo v červnu. Auto Bild přinesl informace o zájmu ze strany čínských investorů i o úvahách Volkswagenu – wolfsburská automobilka prý přemýšlí nad odkoupením třetího největšího konkurenta v Evropě jako o obranném kroku.

Nyní Auto Bild vypátral dalšího zájemce: korejský Hyundai. Tato automobilka má svoji evropskou centrálu v Rüsselsheimu, jen několik kilometrů od Opelu, který je doma ve stejném městě.

Hyundai se prý nenápadně rozhlíží po volné automobilce už delší dobu. Zatímco globálně představuje nejdynamičtěji rostoucí automobilový koncern, v Evropě je omezován několika faktory. Opel je v hledáčku už delší dobu, protože by potřebám Hyundaie vyhověl prakticky ve všech ohledech.

Korejci sice v posledních letech vybudovali konstrukční a designové centrum v Rüsselsheimu a továrnu v Nošovicích (tu žilinskou, která oficiálně patří pod Kiu, Auto Bild jaksi opomíjí…), to ale neznamená, že by se jim nehodilo vše, co může Opel nabídnout.

Německý magazín vyjmenovává: zástupy zkušených konstruktérů a manažerů, z nichž se mnozí pohybují v branži už několik desetiletí, vývoj v oblasti elektromobilů i volné výrobní kapacity v Německu. My dodáváme, že i 7procentní podíl Opelu na evropském trhu s novými automobily (o polovinu víc, než má dvojice Hyundai-Kia) by Korejcům přišel vhod.

Volkswagen vše z toho (snad až na nevytížené výrobní linky) má, a proto Opel objektivně ke svému rozvoji nepotřebuje. Podle zdrojů Auto Bildu ale ve Wolfsburgu vzniká názorový proud, který se nechce s případným prodejem konkurenta Korejcům smířit.

Sám nejvyšší šéf Martin Winterkorn vnímá Hyundai jako největšího protivníka v úsilí VW stát se světovou jedničkou a Ferdinand Piëch údajně dokonce navrhl General Motors konkrétní sumu, kterou je ochoten za Opel zaplatit.

Američané zatím odmítli, ale třeba Hyundai dokáže nabídnout víc…

Diskuze (32)
2. 8. 2011 19:52
Re: Divné věci
Chtěl bych Vám říct, že vy oba máte špičkové příspěvky a je to radost číst :yes: ... Někdy musím číst několik stránek a téměř nic se nedozvím, ale Vy dva to dokážete skvěle a věcně podat v jednom příspěvku, opravdu smekám :-) ... Jinak Vauxhall se dnes bere pouze už jako "podfirma" Opelu a při všech jeho případných prodejích se s ním už také počítá... A co se týče těch čísel z Čínského trhu, mohl bys mi poslat nějaký odkaz? Nějak se mi nezdá to 4. místo GM, vždyť Chevrolet i Buick mají v Číně skvělé postavení, myslím, že o dost lepší než Toyota a možná i než Kia/Hyundai...
2. 8. 2011 19:01
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Nesouhlasím s tebou... V první řadě se musíš kouknout na vzájemné postavení VW - Škoda a Hyundai - Kia. Kia - Hyundai jsou automobilky na stejné úrovni a za téměř stejné peníze a záleží pouze na zákazníkovi, jestli mu sedne styl jedné či druhé značky. A právě proto mají stejnou techniku ve stejnou dobu... U koncernu je situace jiná: zde je VW postavena jasně (i když je pravda, že dnes už ne tolik) nad obě automobily (Seat, Škoda) - stojí víc, má lepší jméno atd. a právě proto si nechává např. nejnovější techniku pro sebe. Důkazem tohoto postavení mezi koncernovými automobilkami dokazuje i "deštníková aféra" Superbu, kde chtělo VW zdůraznit, kdo je zde ta dražší značka... Jinak ohledně nabízených modelů, VW i Škoda mají své svěbytné modely: u Škody jsou to třeba Roomster nebo Yeti...
PS: V dnešní době už se Hyundai snaží preferovat jako dražší značka než Kia a proto si myslím, že zanedlouho budeme svědky podobných způsobů jako v koncernu (i když asi né v takové míře...)
1. 8. 2011 21:00
Re: Divné věci
Vauxhall už dávno nic nevytváří jsou to jen Opely prodávané pod touto značkou, takže to vlastně už není firma, ale jen marka.
1. 8. 2011 20:37
Re: VWBild
Autobild, rozumejme Autotip a dalsi jsou bulvarni deniky..... vetsina veci kere oni rikali jako zarucenou pravdu se nikdy nestala
1. 8. 2011 20:19
Re: Divné věci
Ano :yes: Já se GM moc nezabývám, ale Vauxhall pokud vím je z evr. zemí dál prodávaný jen v Anglii, všude jinde v Evropě ho už dávno nahradil Opel. V. je nadále samostatná společnost ve skupině GM, ale díky politice GM už ca od 70. let je skoro dokonale zOpelovaný, prakticky je to rebadging. GM chtělo V. prodat zároveň s O. v roce 2009, z toho soudím, že je oba samo vnímá jako jednu firmu a jeden problém. Tak tipuji, že v případě prodeje Opelu půjde z jedné vody šupančisto taky Vauxhall.

VW je opravdu mocná skupina, i když zatím do US příliš nepronikla. V Číně loni prodali asi 1,9 mil. vozů (1. místo), letos se prý dostanou nad 2,0 mil. Hyundai spol s Kií prodali loni v Číně asi 1,1 mil. (2. místo, před Toyotou a GM). Nevím, jak VW, ale prakticky celý ten objem byl vyrobený přímo v Číně, společnými podniky HKAG-čínský partner.

Zatím zdar :-)