Zmeny sú vítané, moderný turbobenzín Insignii chýbal a konečne sa v tomto dotiahla na konkurenciu (Mondeo, 508), zmena pretlačítkovaného panelu tiž mnohých poteší, posilnenie dízlov detto. V exteriéri moc facelift nezmenil, je to len zmena pre to, aby sa dalo povedať, že niečo je nové.
Žiaľ najväčšie slabiny Insignie: vysoká hmotnosť a zlé využitie obostavaného priestoru (Insignia je podľa mňa auto s najhorším pomerom vonkajších a vnútorných rozmerov) zmení asi až nová generácia.
Váha bude nižší až v novém modelu..bohužel! :'-(
Ale jinak auto vypadá lépe..méně čudlíků a snad tedy lepší a jednodušší ovládání.
Design je taky modernější.Motory lepší..
Za mne OK! :yes::yes:
No nevim, ale nahradit "pretlacitkovani" dotykovym displayem, tedy nejblbejsi formou ovladani v aute jaka muze byt mi zas az tak dobry napad nebude. Spise to chtelo vymyslet nejaky sdruzeny ovladac.
Co vidim jako bonus je, ze konecne bude mit Insignia bezklicove ovladani, ktere je v ramci stredni uz celkem standardem s vyjimkou nekterych zaostalych modelu typu C5 nebo doted Insignia.
Dotykovy display je realne nebezpecnejsi nez mit telefon u ucha. Vyzaduje vice pozornosti. Davam mu tak deset let, pak budou dotykove displaye za jizdy proste zakazany a hotovo.
suhlas, osobne mam dotykovy displej a nevidim v nom nebezpecie. Aj tak vsetko dokazem ovladat z volantu. A pocas jazdy neriesim navigaciu ani settings. Prepnutie radia je zalezitostou jedneho kliku na displeji alebo dvoch klikov na volante. Pripadne jedneho hlasoveho povelu, ktory je paradoxne najpomalsi sposob.
Práve včera som sa z nudy pri dlhšej ceste hral s hlasovým ovládaním a definitívne si potvrdil, že je to blbosť: na to, na čo mi stačí jedno ťuknutie do tlačítka sa musím pri hlasovom ovládaní vykecávať minútu (nehovoriac o tom, že len v angličtine). Takže som to reálne použil len párkrát, väčšinou na ohúrenie spolujazdca. >:-[]
To je ale pouze nedostatek implementace. Stisknutí tlačítka bude vždy rychlejší, ale to ta funkce musí mít dedikované tlačítko. Čím složitější systém, tím více kroků. A dokážeš rychleji vysvětlit, co potřebuješ, asistentce, nebo počítači? Hlasové ovládání je ta správná cesta, jen ještě nejsme v cíli.
Co je podle tebe rychlejší, stisknout tlačítko hlasového příkazu a říct "pojedeme domu", nebo se proplétat palubním systémem?
Ono to nemusí být jen domu, nechtěl jsem vymýšlet nějaké jméno. :-) Potenciál tady je. Toulání se menu pomocí hlasových příkazů má do ideálu hodně daleko, je to prakticky ta nejprimitivnější forma.
No ak by stačilo len povedať "idem domov" a navi by sa hneď chytila a dala trasu, super. Ak ale (teoreticky, lebo vstavanú navi nemám) musím stlačiť tlačítko, povedať: Navigation, Set destination, Home, Go, tak to za veľký prínos nepovažujem.
Cílem hlasového ovládání je přiblížit se konverzaci s člověkem. Čeká nás ještě dlouhá cesta. Je to relativně pohodlný způsob komunikace, ale ne dokonalý. I lidé si mezi sebou kolikrát nerozumí a to je náš mozek na úplně jiné úrovni.
Rozhodně to není nejelegantnější, ale pokud bys na to neměl tlačítko, tak "ruční" alternativa není rychlejší. Musel bys jít do navigace, menu, oblíbená místa, najít ho a potvrdit. Rozdíl je v tom, že hlasově mohu skutečně ovládat poslepu.
Tohle třeba umí chytré mobilní telefony snapř s GPS. zmáčkneš voice control, řekneš třeba.. Praha Václavské náměstí a ono si to najde a rovnou tě to navede. Když to umí mobily, auta to budou umět během krátké chvíle. Dneska se ten mobil dá dost jednoduše ovládat hlasem, diktovat SMSky atd... je to jen otázka času, kdy se to vychytá >:D
Jo >:D naprosty souhlas, ale kdyz ses linej se nahnout k středovému panelu, je to dobry >:D Ale taky sem to jen pouzival, kdyz semnou nekdo jel:D Jednou mne to stálo i žárlivou scénu, když jsem se omylem ovládání dotkl a telefonoval jsem s přítelkyní. Auto se mne ženským hlasem zeptalo co si přeju a bohužel to bylo slyšet i na druhou stranu >:D
Ani jeden by člověk neměl používat za jízdy. Takže je to tedy otázka toho, aby funkce, které za jízdy potřebuješ ovládat, šly ovládat bez podobného systému. Hlavní nevýhoda podle mne je, že u dotykového displaye se perou dvě potřeby - být pohodlně na dosah ruky a být co nejblíže zornému poli. Je tedy celkem logické rozdělit ovládání a informace. Na většinu věcí postačí display mezi přístroji, popřípadě promítaný. Ještě jsem myslím neviděl auto, které by mělo dotykový display u loketní opěrky, kde by byl krásně na dosah.
Co bych osobně uvítal, je něco jako telefonní klávesnice pro zadávání adres ala T9. Takhle šikovně umístěnou klávesnici má snad jen S/ CL.
ja vidim buducnost v tom tochpade... - Audi mu uz tiez asi da viac moznosti, nez len pisanie pismen a cisiel. Osobne by som ho rad pouzival ako klasicky touchpad - teda ukazem si konkretnu funkciu a potvrdim dalsim "tuknutim" - v audi zatial kruhovym ovladacom...
kyby sa Opel vybral tymto smerom mal by u mna :yes:
ono dotykove obrazovky ani ja moc nemusim, preto tochpad - blizko laktovej opierky - :yes:
Ano, kdybych takový systém dělal, koukal bych na nějaký senzor, který by sledoval pohyby ruky - tedy ovládání gesty (ideálně v prostoru, ne na touchpadu) ve spojení s promítaným displayem. Aby nedošlo k nedorozumění, nemyslím máchání celou rukou, ale opřít si ruku o opěrku a gestikulovat dlaní a prsty.
Přesně tak, dotykovy display funguje velmi dobře, ale když je umístěný ve výši očí, musí se řidič naklonit a tím dává méně pozor na řízení. Já jsem pro sdružený ovladač popřípadě pár tlačítek do té doby, než se vychytá hlasové ovládání :-) Něco, co se dnes označuje jako idrive nebo alternativa od Audi měla už Laguna II, jen to fungovalo rychle jak 386tka >:D
Babrat sa so zdruzenym ovladacom, to radsej kazde tlacidlo na jednu funkciu. Dotykac je v pohode, nastavajuca generacia ludi a aut bude odchovana na tomto...
Tlacitko na jednu funkci proste neni skalovatelne, fungovalo v devadesatych letech, ale dneska maji auta takovych funkci, ze vysledkem je neco co pripomina klaviaturu varhan.
Dotykovy display je v aute ergonomicky nesmysl a predpokladam ze behem par let je stejne regulator zakaze nebo alespon vyrazne omezi. Z hlediska bezpecnosti neni mozne za jizdy ovladat bezne funkce necim co vyzaduje plnou vizualni kontrolu. Dotykovy display nelze nahmatat, neni schopen poskytnout pouzitelnou zpetnou vazbu, do auta velmi nesikovne.
Jenze ta tlacitka jsou na jednom miste a po zmacknuti "cvaknou". Na dotykovem displayi je take halda tlacitek, ale pokazde nekde jinde a "zmacknuti" je pouze vizualni. Navic zrovna Audi narozdil treba od Toyoty ma tlacitka dobre odlisene, takze po nejake dobe nemuze byt problem s ovladanim po pameti.
Nejde. Z principu omezeni technologie. Nelze se naucit po pameti ovladat neco co nema zadnou mechanickou odezvu a co nelze nahmatat. Pri ovladani dotykoveho displaye je vizualni kontrola nezbytna, je to jediny zpusob jakym zarizeni prenasi informaci smerem k ridici.
Podívej se, klima je automatická, rádio a další serepetičky co ladíš ovládáš z volantu, ohřívání nebo větrání zadku zmáčkneš párkrát za cestu a navi naladíš před...nevím jakou vizuální kontrolu máš na mysli. Pokud si chceš prohlídnout víc než jen první odbočku, která tě čeká, stejně musíš zastavit ať v jednom nebo druhým případě a znova opakuju...MMI na středovým tunelu s megapočtem tlačítek rozhodně nejde jen tak ovládat po paměti. Stejně tak se spíš vyznáš v menu u Opelu než v 30-ti tlačítkách.
Nevidim duvod proc bych mel zastavovat kvuli ladeni navigace. Ano, pokud ma clovek nejake zoufale japonske auto typu Lexus, tak mu nic jineho nezbude, ale normalni slusna auta umoznuji praci s navigaci i za jizdy a bezpecne. Stejne tak nebudu klikat volantem, kdyz potrebuji z druheho podmenu prejit pres dva vyssi levely zpet do druheho podmenu, abych si zahral jinou pisnicku z IPODu. Volant je dobry na jednoduche operace, zvysit hlasitost, snizit, preskocit pisnicku, prijmout hovor a podobne. Na slozitejsi veci uz se moc nehodi. Je to nesikovne a konci to pak "pianem" jako je v Citroenu C5.
Lze. Mozek si zapamatuje, kam jsi šmatal. Tak funguje psaní na klávesnici. Klávesy nenahmatáváš, ale prsty automaticky jdou na správné místo (pokud opravdu umíš psát). Ale na takovou míru automatizace potřebuješ celkem dost cviku. Tak jako tak ti chybí zpětná vazba, že děláš, co skutečně chceš dělat. Což ti nemusí vadit, když například přepisuješ text do počítače, protože ho kdykoli můžeš opravit, ale při ovládání nějakého systému není špatné tu zpětnou vazbu mít. Takže třeba světla, nebo stěrače jdou krásně ovládat poslepu, ale taková klimatizace, pokud nemáš její display v zorném poli, jen těžko.
V čem je horší? Jen těžko se koriguje nepřesnost, protože necítíš rozhraní. A nemáš jistotu, jak počítač zaregistroval tvůj dotek. To jsou ale věci, které se řeší a které do určité míry už vyřešit umíme, byť se s takovými displayi v praxi moc nesetkáš.
To, že něco proběhlo stejně musíš vizuálně zkontrolovat, mám zapnutej zvuk "kláves", aspoň pro nějakej feedback.
A souhlas, HUD a něco u loketky je výborná kombinace.
Cim si teda vysvetlujes rozmach tabletov? A mobil je tiez lepsi s velkou klavesnicou, alebo dotykovou obrazovkou?
Podla mna sa v autach naopak viac rozsiria dotykove displeje, budu stale vacsie a s vyssim rozlisenim, prvymi lastovickami su Tesla S [odkaz] a Infiniti Q50 [odkaz]
Dokazes pochopit rozdil mezi zarizenim, ktere se ovlada s plnou pozornosti kdyz ho mam pred sebou a zarizenim, ktere je potreba ovladat perifernim videnim bez dlouhodobeho vizualniho kontaktu jinak dotycny skonci na strome?
Co se tyce budoucnosti, tak i tak zabednena firma (co se tyce ergonomie) jakou je Lexus upousti od dotykovych obrazovek a do novych vozu zavadil sdruzeny ovladac. Leaderi vyvoje automobive technologie nemecka D3 maji sdruzene ovladace vsichni a to uz celych deset let. Ostatni zaostalci se pomalu pridavaji.
Jiste, protoze Japonci neumi ergonomii, nikdy ji neumeli a asi ji nikdy umet nebudou. Ale i oni to neumele zkousi jinak nez dotykovymi displayi, protoze ty proste nefunguji. Ano, i sdruzeny ovladac se da udelat blbe a Japonci jsou v tomto mistri.
Rozdiel je asi taky, ako pisat naslepo (teda pohladom upretym na monitor) na beznej klavesnici a to iste na dotykovej klavesnici na tablete, napr.
Totizto zakl. podstata toho je ta, ze tlacitka idu nahmatat poslepiacky. A to je bezpecne. Netvrdim, ze kazda funkcia ma mat tlacitko, ale zakladne funkcie by mali mat svoje a ostatne sa moze riesit dotykovo.
A to nehovorim o nastavovani teploty klimy tlacitkami. To je absolutne najhorsie. Vzdy to slo perfektne kolieskom.
Presne tak. Na klavesnici pisi poslepu vsemi deseti, na tabletu tukam dvema, cumim na to a stejne delam spoustu chyb. Koncertni piano take nema dotykovy display.
Zkus napsat sms/ email na dotykovém telefonu/ tabletu za jízdy na kole. >:D Na telefonu s klávesnicí to bez problému zvládnu. Stejně jako zvládnu psát na počítačové klávesnici se zavázanýma očima. Zvládneš to na tabletu? Zvládneš poslepu ovládat myš?
Zkrátka, na tablet se díváš, máš informaci o tom, co se zrovna děje. Při řízení hlavně řídíš auto a sleduješ tedy provoz. Nečučíš na display.
PS: Tedy já dokáži psát poslepu i na tabletu, ale to je dost specifická situace (výhodná pro svalovou/ motorickou paměť). A v tom lepším případě mi pomáhá software.
:-) o nejhorších poměrech vnějšek a vnitřek bych ti mohl vyprávět romány...ale když to tak dobře vypadá >:-[]
Aleš ještě nesepsal žádnej článek z představení RRS, ale na místě jsme byli překvapený, že na tak velkou krávu místa nic moc...opět faktor vizuální přitažlivosti působí. Na letošek jich už moc volnejch není.
No SUV sú osobitná kategória, taká X6 má tiež od interiérovej rozšafnosti ďaleko. Insigniu som hodnotil v rámci "osobných" áut, teda sedanov/liftov/hatchov. Ide tu najmä o očakávania, keď vidíš tie rozmery na úrovni vyššej strednej, čakáš kráľovský priestor a ajhľa: sadneš dovnútra a tam stiesnenosť na úrovni 3er. 8-s
Souhlasím, že ten poměr je u insignie nic moc, otázka je, jestli to něčemu vadí. Místa je v ní dost. Minulý týden jsem si v rámci mapování terénu střední třídy sednul do čtyřkolky A4 a šokovalo mě, jak málo místa na nohy vpředu v ní je.
Samozřejmě se nedá zavděčit všem. Jen tak pro zajímavost jsem teď v rychlosti proletěl crashtesty na euroncap a všichni ti konkurenti jsou na tom při čelním nárazu o něco hůř, takže se domnívám, že ten dlouhý čumák není úplně samoúčelný.
hmm, mame rovnaku vysku... ;-) - ale v A4 som ziadne stiesnene pomery neregistroval...
mam pomerne dlhe nohy, moja konfiguracia posedu: sedacka-uplne dole, volant uplne dole a ku mne, nastavenie vzdialenosti sedacky od volantu - tak, aby som mal ruky nie uplne vystrete, ale jemne pokrcene - ked robis otocenie volantu o 180 a viac stupnov, aby napr. lava rukadociahla na najvzdialenejsi pravy koniec bez uplneho vystretia ;-)
- proste zavodny posed, sklon operadla - proste primerany - stupne neviem odhadnut ;-)
a pri tychto vsetkych parametroch, nemam sedacku uplne vzadu - tam je vola este par Centi... ;-)
Lebo co sa tyka prietoru vpredu, tak Insignia je v strednej triede na spicke, Superb sa rozhodne nechyta... Ine je to samozrejme vzadu, ale tam sa vozia predsa deti :-)
Tak ja som sa odviezol relativne v pohode aj v Cliu, takze da sa vsetko.... Superb ma v sebe zabudovany narazac do kolena, cize to je obrovksa ergonomicka chyba, aspon z mojho pohladu. Neviem na co robia take siroke stredove panely, resp. preco nemozu pridat par cm na sirku, ked uz je in mat stredovy panel cez polku auta...
Nie, ale deti v autosedačkách potrebujú fakticky na nohy viac miesta, ako ja (keďže nohy majú v sedačke vystreté).
A že má Insignia vpredu najviac miesta v triede je kapitálna hovadina, tak stiesnene som sa necítil ani v A4ke, absolútne zle využitý priestor, všade masa plastov, Mondeo je oproti tomu i vpredu ako business class oproti economy.
Nejake tvoje subjektivne pocity mozu byt skreslene (a aj su samozrejme) ;-)
To som teda este nepocul ze by sa deti v autosedacke nezmestili do Insignie, to bude nejaky blud...
Nehovorim ze ma najviac miesta, ale ze je na spicke (nemam prelezene vsetky auta, ani nemam v hlave vsetky namerane udaje z testov), ale rozdhone je v nej viac miesta ako v autach koncernu VW ci premie alebo Hondy...
bohuzial vieme, ze nebude, vsak ;-) - ta hmotnost urobi svoje...defenzivny styl jazdy mozno postaci na presun z A do B, aj spotreba bude vtedy asi OK, ale colen trosku viac aktivnejsej jazdy bude znamenat spotrebu neumerne hore, a vykony... ;-\ - tam ta hmotnost bude proti...
Uprimne povedane, radsej by som mal stredovy panel plny tlacitok, nez tieto dotykove nezmysly. Je to mozno "in", ale to je tak asi vsetko. Do auta sa to absolutne nehodi, pretoze dotykove ovladace sa vacsinou dost tazko obsluhu "poslepu".
Inak suhlas ze slabiny zostavaju. Velka hmotnost, auto velke len zvonka, a bohuzial aj nizka kvalita vyroby (vrzganie plastov).
To vrzganie plastov máš nějak potvrzené nebo na základě čeho to tak kategoricky tvrdíš? Mně po skoro 90.000 km nic nevrzá, teď jsem testoval úlně novou a taky žádný problém.
Tak zrovna turbobenzín není to, čím by se mohla 508 chlubit. Dokonce u nás není v nabídce žádný benzín, jen HDI. Tam by naopak Francouzi potřebovali zabojovat.
To vážne? Čo som skúšal, bol to veľmi príjemný motor, spolu s 1,6EB v Mondeu najlepšia voľba medzi malými benzínmi v strednej triede. Pružný, tichý a úsporný, tak nechápem, prečo ho vyradili z ponuky. 8-s
neplácejte tu nesmysly ! Tento motor určitě nebyl vyřazen z nabídky proto že by byl nespolehlivy nebo slabý. Pokud není v nabídce, je to tím, že o něj prostě není zájem (nebo si to české zastoupení Peugeotu může myslet)
Stejný motor je stále v nabídce pro C5, takže v Peugeotu ho nenabízejí protože se neosvědčil a v Citroenu je to asi naopak >:-[]
PS: než ten motor začnete kritizovat, že je slabý tak se s ním nejdřív projeďtě ;-)
Ano i tak se to dá chápat. Rozvedl jsem to o trochu více, protože nedávno se tu v článku pod C4 picasso objevilo něco o nespolehlivosti těchto motorů. Ve francii je v nabídce i verze 1,6 VTi bez přeplňování.
Je to ale reálna alternatíva k najobľúbenejším dízlom (okolo 100-110 kW), ktorá je porovnateľne dynamická a ešte stále má prijateľnú spotrebu (čo sa o dvojlitrových turbobenzínoch už nedá povedať). Čo mám info o Mondeu, tak 1,6EB je s prevahou najpredávanejší benzín a od jeho zavedenia sa tiež zmenili pomery benzín-dízel.
Oproti původnímu dvoulitru EW10 se 103kW je výkonnější a má plošší křivku točivého momentu v širokém spektru otáček ;-)
Důvod proč nemají motor 2.0THP je ten, že návrh na spolupráci při vývoji tohoto motoru společně s BMW smetl Christian Streiff ze stolu s tím, že tyto jednotky jsou výrobně drahé. S nástupem dalšího CEO Philipa Varina se tento názor změnil, nicméně BMW si už mezitím tento motor vyvinulo samo.
O benzinové motory o objemu 2l s přeplňováním je v Evropě minimální zájem a tvoří mizivé procento z prodaných kusů. I když by tento motor Peugeotu slušel, malý zájem ze strany zázníků jej odsuzuje k vyřazení z nabídky.
Kde by ale ten motor měli zájem , to je určitě Čína. Tam je naopak o dieselové motory zájem minimální. PSA resp. Streiff udělali strategickou chybu, že nevyvinuli tento motor společně s BMW. (taky dostal v roce 2009 padáka)
Původně jsem chtěl navázat na předchozí diskuzi, ale nakonec udělám samostatný příspěvek:
a) změny v exteriéru: jen málokdy se v rámci faceliftu podaří tak elegantní update. Opel potvrzuje, že má v současnosti jedny z nejvíc talentovaných designerů v masové produkci. Ten vůz designově zraje jak kvalitní víno...
b) interiér: už jsem se dříve vyjářil, že přímý přístup k funkcím přes tlačítka považuji za mnohem lepší a bezpečnější řešení, než i-Drivy, MMI a nebo dotykové obrazovky. Tyhle systémy prostě vyžadují zastavit auto, jinak se řidič při jejich ovládání nevěnuje jízdě. To prostě nikdo nemůže vyvrátit... Nejlepší by bylo kombinovat oba systémy: přímý přístup k frekventovaným funkcím (k těm patří také ovládání rádia a přehrávače!!), a potom konfigurace systému, pokud jej výrobce nabízí, přes sdružený ovladač a nebo přes dotykovou obrazovku. Ale uznejte sami, matlat prstama po obrazovce, to je fakt blbost, zmatlaný displej pohodě na palubě rozhodně nepomáhá...
No, v případě Insignie je důležité, že to nejcenější, co tohle auto nabízí, zůstalo beze změny (design interiéru).
Po pečlivém prozkoumíní fotografií jsem zjistil, že Insignia nově nabízí také sdružený ovladač (umístěn za řadící pákou)- svědčí o tom tlačítka "Back" a "jízdní režimy" u tuchpadu vedle tlačítka parkovací brzdy.
Na druhou stranu lituji, že ovládání teploty ventilace nezůstalo v podobě kruhových ovladačů: ty jsou zdaleka nejpříjemnější na ovládání a také nejhezčí :-).
K diskuzi o poměru vnějších a vnitřních rozměrů: podle mého je nejdůležitější, zda je vnitřní prostor postačující pro - v této třídě běžné - dlouhé cesty. A to v případě Insignie je. Více, než postačující. Celkový komfort je vysoký, vyšší, než u Mondea (odhlučnění, kvalita sedadel, kvalita plastů apod). Ano, nadváha je určitě negativní vlastnost, nicméně na spotřebu ani na dynamiku si fakt nelze u Insignie stěžovat. Průběh krouťáku u 96kW je prostě skvělý a umožňuje vynikající dynamiku.
Závěr: příští rok, až budu střídat vozy, značku a model určitě nezměním (kombi, sorry ST: fotky jsou na WorldCarFans).
A co mi chybí? Chodecký airbag. Věřím, že se objeví u další generace.
Airbag pro chodce je výborná věc...ale má i svý úskalí. Předminulej tejden lehkej ťukanec, kdy paní nedala přednost a z jednoduchý výmeny nárazníku a blatníku je najednou story na 3 neděle, kvůli čekání na bag...
Už si stihol aj ťuknúť? To zamrzí... 8-s
Ale podobne je to so všetkým: voľakedy keď si odrazil spätné, bol to kus plastu a kus skla dohromady za 300 korún. Teraz to je navyše motorček ovládania, sklo a žiarovka smerovky a sklo a žiarovka osvetlenia prahov, prípadne senzor vedľa idúceho auta a desaťtisícová záležitosť.
Idrive je mnohem bezpecnejsi na ovladani nez tlacitka, protoze je po ruce a je jediny. Neni potreba nahmatavat treti tlacitko v rade peti dalsich. V porovnani s dotykovym displayem, kde se hleda treti tlacitko v rade peti dalsich, ktere se navic kontextove meni a neni mozne je nahmatat je samozrejme uz uplne jinde.
Nevyuzity prostor je vzdy problem. Pokud je prostor dostatecny, tak pri lepsim vyuziti mohlo byt auto mensi a tim obratnejsi a praktictejsi. Mit velke auto zvenci a male zevnitr je vzdy chyba. Specialne jako kombik je Insignia primo tristkni auto.
Co se tyce kvality interieru, tak spousta majitelu i testeru si stezuje na otravne vrzani z palubky a malou zivotnost, takze tu kvalitu bych jako nejak vysokou nevidel.
A když tak ladíš ten iDrive...není dobrý sledovat i display? :-) Jinak souhlas, iDrive je podle mě nejvymakanější sdruženej ovladač, nebo jinak...sedne mi nejlíp.
Ze zacatku ano, pak uz to funguje tri kliky doprava,potvrdit, dva kliky doleva, potvrdit a vizualni kontrola neni potreba. Problem idrive je, ze se musi nejakou dobu ucit, proto je kritizovan ve vsech testech, ale po par tisicovkach kilometru (kdy pisalek uz auto davno musel vratit) funguje vyborne.
To je problém u testů obecně, cokoliv je řešeno trochu odlišně je špatně. Pro mě iDrive za 1, pak napůl Comm/MMI. Navi bez displaye nedáš...pokud netaháš uloženou adresu.
Dobře napsáno. Jako Insigniista podotýkám, že ani vysoká hmotnost nemusí být pro všechny kategorie řidičů problémem a může být dokonce výhodou - namátkou :
stabilita při jízdě v rozbředlém sněhu a muldách na dálnici po nedokonalém očištění, stabilita při bočním větru, možnost připojení těžkého a rozměrného přívěsu ( koně, větroň, karavan, UL ) a menší ovlivnění jízdních vlastností apod... Vyhoněná konkurence s megaprostorem v kufru ale ubohoučkou užitnou hmotností v těchto případech výrazně zaostává. Samozřejmě minimum testů zohledňuje tyto věci.
V minulém voze jsem měl dotykový display a ztotožňuji se s názorem, že dotykáče jsou dalším marketingovým trikem jak podsouvat řidiči jednoznačně uživatelsky a komfortně horší řešení z důvodu úspory výrobních nákladů oproti kvalitnímu sdruženému ovladači ( menší kabeláž a složitost zakomponování ale jednoznačně lepší ergonomie ) zabaleném jako "high Tech" dotykové ovládání.
Doufám, že si Insignie uchová v příští generaci sdružený ovladač na stejném místě jako dosud - prostě nemá chybu.
Tak trochu se zabývám alternativními pohony a myslím si, že než LPG by bylo lepší CNG. Už jenom proto, že při použití CNG má motor lepší výkon než u LPG. Další věc je, že stále více automobilek svá auta připravují právě na stlačený zemní plyn (CNG). A roste také síť techto stanic. Viz mapka [odkaz]
Opel je v tomhle trochu zvlastni, jeste do Zafiry minule generace (ktera se stale vyrabi) nabizi motor 1,6 XNT 110kW prave na CNG. nevim proc ho nedostala ani Astra ani Insi. LPG pro ne asi bude jednodussi a levnejsi na vyrobu.
EDIT: ted sem koukal ze to ma i Zafira Tourer, tak ted to dvakrat nechapu :D
Fotogalerie Insignie je balzámem na duši - zdrcenou galerií Velosteru. :yes: Jen mám pocit, že takto řešená zadní světla už začínají být docela neoriginální, ale nevadí.
Myslím, že nešlo o to být originální. Dvoudílná zadní světla u sedanu a liftbacku vhodně opticky rozšiřují záď a zároveň sjednocují vzhled s nejnovějšími modely Opel. Nová, menší jednodílná zadní světla u Sports Toureru záď opticky odlehčují.
Musím pochválit inženýry za provedení interiéru a odstranění stovky tlačítek a celkového uhlazení palubní desky.
Když opel chce, tak umí, ale bohužel čecháčci to ocenit neumí a tak raději si pořídí obyčejnou škodovku.