Ani druhá generace Opelu Insignia nezapomíná na dobrodruhy, kteří nechtějí SUV. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá samozřejmě ani chytrý pohon všech kol.
Koukám, že redakce zřejmě koupila dalšího technického "mistra" a že Burešovi, Kolmanovi a Machalovi nevyrostla žádná konkurence, která by je ohrozila. Škoda, teda škoda >:D
Bol tu test modly menom Skoda Octavia s perfektnou 1.6tkou samozrejme v dizli za pani 950 000! Teraz tu mame biturbo s adaptivnym podvozkom a automatom + 4x4 za 925 000. Este niekto pochybuje ze Skoda nieje predrazena?
Škoda předražená je..
OPEL měl vždy lepší ceny..Insignia je navíc konkurent Superbu !
Auto vypadá skvěle..sice je pořád dost placaté a dlouhé , jako Superb a Passat , ale zvýšení o 2.5 cm je znát , plasty mu sluší.
A navíc nádherný interier , konečně u Opelu :yes:
Žádné plastové výplně dveří , jako předvedli u Škody Karoq :-)
Jen velká škoda , že je to poslední pravý Opel , PSA nám příště naservíruje předělávku nějakého Peugeotu.. 8-s
Jako u crossoverů či SUV..a francouzskou techniku v německém kabátě si můžou nechat.
Tak to kazdy vi, ze Skoda je pro normalni lidi predrazena holt jeste kdyz opet zvedli ceny nedavno. Oni hlavne prodavaji tady pro fleet a tam jsou ceny i 15-20 procent dolu. Nemam zadneho znameho, kdo by si koupil Skodu za svoje v posledni dobe, rozumove to nedava smysl. To by ty auta museli byt aspon o 30 -50 tisic levnejsi.
VW group se tlaci cenami nahoru, bohuzel interierove pada dolu. Octavia, tvrde plasty na dverich. Karoq to stejne. Novy T-roc ktery ve ctyrkolce stoji 800 tisic ma tvrdou plaubni desku. Stejne tak nova Ibiza (i ten Renault Clio ma mekcenou palubni desku, mekcene rucky na dverich po faceliftu :)) ). A co jsem slysel treba u Skodovky, se zacne na interierech v dalsich generacich vyrazne setrit. Takze konkurence jde nahoru v tomhle a VW group dolu. Zachranuji to obcas lepsimi motorizacemi, kde byva vetsi vyber a kombinacemi 4x4, kde obcas konkurence ztraci.
Jj, mať päťmetrový oplastovaný kombík s vyše 200k biturbodízlom, štvorkolkou a 8st. automatom za cenu výrazne pod miliónom, to je bezkonkurenčná ponuka. A to sa ešte dá u predajcu zjednať výrazne lepšia cena.
V zásade jediným problémom (z môjho pohľadu) je práve ten fakt, že to má rovných 5 metrov, to mali nedávno limuzíny lux triedy a zaparkovať takýto koráb bude fuška, či už v podzemnej garáži, alebo aj doma (nie každý má garáž dimenzovanú na takéto rozmery auta).
Když o tom mluvíš, mně třeba dělalo malinko problém střídání Swifta s H1. Oproti té bylo i Mondeo kombi co do manipulace mňamka. >:-[]
Aktuálně už střídání řeším jenom u pumpy, abych si stoupnul na správnou stranu. Ne každý umí přehazovat hadici jako ty. ;-)
Občas střídám Smart a druhého největšiho Mastera. Už se mi podařilo se Smartem zaparkovat, vystoupit, podívat se na metrovou mezeru k chodníku a vrátit se zpět za volant ho přeparkovat >:-[] >:-[] .
Sice jiný problém, ale jednou jsem parkoval za Matize, aniž jsem si uvědomil, jak úzké je to auto, navíc byl úplně naražený na obrubníku, místa tak na prst. :-) Asi je zřejmé, co se stalo... Naštěstí byl obrubník nízký.
se nekdy mrkni jaké parkování se staví pod moderními domy (2005+). Spousta atyp prostorů, sotva najdeš místo, aby jsi se otočil a mohl nacouvat. Aktuálně to řeším, měl jsem nabídku na v70 ale potom co jsem ji tam chvíli ladil jsem uznal, že by mě to denně 1-3x co jezdím pekelně sralo + minimum místa na to dostat se ven i pro ultra hubenoura (zed z obou stran). Ted mám nabídku na Insignii a ta je jeste o 7cm delší, na šířku přes zrcátka o cm užší. Nejlíp mi vychází G7, kterej je jen o málo větší než o2 kterou ted jezdím. Vybírat auto podle parkoviště - přijdu si jak pako :-)
Myslim ze nie je za co sa hanbit, tiez som riesil podobnu dilemu nedavno a nakoniec vyhralo auto s mensimi rozmermi. Parkovat pred bytovkou v meste sa stava cim dalej vacsi problem.
Tak to urcite, parkovaci mista jsou nekdy prtava, nicmene jsem mel zapujcene na tyden BMW rady 7 a nemel jsem problem na senzory pomalu zaparkovat vsude.
Napriklad, pokud nekdo parkoval v garazich pod hotelem Imperial v Ostrave, tak vi jak je tam malo prostoru a i tak nebyl problem. Ano je to slozitejsi trosku, ale lze to v klidu.
To mi připomnělo... kdysi jsem náhodou narazil na video parkující Q7, snad z Polska. To byly manévry. Takhle od obrazovky to vypadalo v pohodě, vešel se (tedy až na to, že čouhala z garáže :-) ) a napoprvé, ale každý den bych to tedy dělat nechtěl. Jinak se správným městským autem se neparkuje na senzory, ale na dotek (pokud tedy nemáš kouli). ;-)
Tak třeba u nás kolem domu už BMW 7 nezaparkuješ, pokud nechceš být za ču*áka přes dvě místa. Jednotlivá místa jsou tak úzká, že nižší střední je maximum, co se dá zaparkovat tak, abys ještě vystoupil.
Podobně k ničemu jsou parkovací "místa" kolem starších obchodních domů (Zličín, jihlavské City...). Ano, zaparkovat se dá, ale zabere to moc času a tím já nerad plýtvám.
Hm, mám taký pocit, že mal skôr na mysli to, že síce do tej garáže autom vojdeš, ale už akosi dverami nevystúpiš, prípadne nezavrieš garážové vráta. >:D
Počkej, počkej. To je country tourer, s tím máš lítat po sněhových pláních, překonávat pustiny a zdolávat horské hřbety. V zásadě je to náhrada za tažné psy....tak o jaký garáži v podzemí to tady mluvíš. :-! >:D;-)
No a ja z vlastnej skúsenosti hovorím, že "pípáky" sú ti pri manévrovaní natesno nanič. Obvykle už od nejakých 20cm pípajú neprerušene, čo ti je prd platné, keď potrebuješ každý centimeter.
By som to trochu upresnil, strategia Oplu je nizsia predajna cena (rozne akcie Opel 24, Opel 500,...) a nasledna vybratie si "straty" na nahradnych dieloch. Ono to ani inak nejde. Opel nema najlepsiu povest z minulosti, takze asi tazko by si niekto kupil Opel, keby bol za cenu VW. Ak vynecham fanusikov znacky.
Skus si porovnat ceny ND Skoda Opel. Astra ma drahsie diely nez Superb.
OK nie kazdy potrebuje diely, ak je auto spolahlive, ale kazdy musi chodit na servisne prehliadky a platit za olej a filtre a potom tu su spotrebne veci - platnicky, kotuce, vyfuk, tlmice,... takze tych 30tisic rozdielu v cenu stopercentre prekrocis a potom po 4och rokoch sa rozhodnes Opel predat a nikto ti neda tolko, co ti budu nukat za Skodu. Paradoxne aj poistka na Skodu ta bude stat menej, nepriek tomu, ze Skodu su schopni ukradnut ti pocas jazdy. Tolko k cene Oplu a Skody.
Debatu o spoľahlivosti nejdem rozvíjať, ale servis by som nebral ako relevantný rozdiel. Oleje, filtre a pod. sú predsa rovnaké (Opel nie je Alfa, aby predpisoval iba jeden špéci olej typu Selenia), platničky či tlmiče detto. Ak ide o to, že origo servis má drahšie ceny ND, platničky a spol. aj tak nemeníš počas prvých dvoch-troch rokov, naviac ani počas záruky Ťa nikto nenúti chodiť do Opláckeho servisu. Takže ako jediný argument môže zostať nižšia zostatková hodnota Oplu proti Škode (ktorá možno bude len kopírovať nižšiu nákupnú cenu).
Bohuzial aftermarket sa odvija od cien originalu, takze i ked je aftermarket lacnejsi, nez original, tak v pripade Oplu je stale o nieco drahsi, nez aftermarket pre napr Ford, Skodu, ale nie o vela.
Problemom su originalne diely, ktore v aftermarkete nekupis - Sachs elektricke tlmice, senzory elktroniky do kabiny, casti interieru, DPF,...
Čo tak OEM? Ak nejde o špecifické veci typu karosárske diely, aj tak to vyrába nejaká iná špecializovaná firma. Takže aj pod značkou Opel dostávaš možno tlmiče Monroe či platničky Ferrodo, ktoré si môžeš kúpiť lacnejšie inde.
Nevim, tak pri tom, ze nekdo to auto treba bude mit na 8 let, tak urcite nebude resit kotouce, vyfuky. Do 8 let by to meli byt jen spotrebni dily a pak auto papa.
To, ktere auto se drive pokazi je uz na polemiku. Neverim, ze za 8 let bude rozdil 50 i vice tisic.
Cena je to zajímavá vzhledem k tomu, že holé "biturbo" stojí v Německu 43 tisíc euro. Ale opravdu má smysl vytahovat Octavii za 950? Kdo si ji za ty peníze koupí, ten si ji zaslouží. A pravděpodobně bude mít lepší výbavu (alespoň klasická Insignia je i v nejvyšších stupních nic moc vybavená [v ČR] a celkem to skáče).
auto, najel jsem 400kn s normál 125kW, spojka lepší jak v supu, interiér je pomalu o třídu výše než plastová obložení v supu a sedadla také lepší. Tímto opravdu nevím, proč Češi jdou do supa a nekoupí si lepší a levnější insignie...
mně se teda interiér Insignie nějak lepší nezdá ... Například palubka je stejně jako v Supu z měkčeného plastu, jen s tím rozdílem, že Insignie má navíc fake prošívání, aby to jako kůže vypadalo.
Kde je ten rozdíl v kvalitě? Já ho nikde neviděl :-)
Dveře, plechy (opři se o kastlu a uvidíš, jak se to pěkně promačkává), Led matrix x xenon, sedadla (já v těch v supu lítám jak idiot, jsou bez jakéhokoliv bočního vedení, atd). Navíc cenově min. o kilo levnější insignia se zárukou 5 let..
Ty světla máš pravdu, Sup měl už dávno mít full led.
Sedačky asi fakt vnímá každý jinak, já mám sedačky L&K a vyhovujou mi, boční vedení je pro mě v pohodě, i přesto že nejsem nějak "prostorově výraznej," navíc to není sportovní auto, jediný co mi vadí je nemožnost nastavení sklonu hlávové opěrky.
Potom jsem si sedl s velkým očekáváním do Insignie s AGR a vůbec mi nevyhovovali.
S cenou máš pravdu, ale záruku dostaneš na 5 let i do Supa :-)
A ještě k těm dveřím a kastli >:D dveře v Supu jsou materiálem ok, jen jsou designem jednoduchý, pro někoho až moc a kastli má měkčenou taky.
Ale nakonec od toho tu máme tolik aut, aby si mohl každý vybrat, co se mu líbí nejvíc >:D
Pravda, Lilling není žádné novinářské ucho, nicméně z toho co jsem si přečetl tak spíš lidový vypravěč než technik, který by překonal aspoň Dusila. A to je škoda...
Nezlobte se na mě, ale pokud tady redaktor píše, že kdo nechce SUV a často jezdí mimo asfalt, tak by pro něj CT mohl být varianta. Se světlou výškou 93 mm pro mě opravdu ne!
To je mimo zpevněnou komunikaci opravdu žalostně málo! I obyčejné Mondeo má o 5 mm víc...
Snáď to je správny údaj, mám ho len z jednej stránky, všade inde sa píše iba o tom, že podvozok je o 20mm vyšší oproti štandardnému (aj to sa tie údaje líšia, raz píšu +20mm a inokedy +25mm). To by znamenalo, že bežná Insi má 160mm a to by bolo celkom dosť, obvyklé je tak 140mm. Ako píšeš, ak by to bolo tých 180mm, je to slušná hodnota, viac, ako niektoré SUV.
Opel uvádí většinou u svých aut světlou výšku při maximálním zatížení. Většina jiných automobilek (Hyundai, Škoda atd.) uvádí světlou výšku pro pohotovostní hmotnost a některé japonské (Subaru, Honda) pro pohotovostní hmotnost vč. řidiče (na řidiče počítají 100kg) a paliva. Proto má například Subaru u Levorga užitečnou hmotnost jen 380kg, protože řidiče a náplně do toho nepočítají.
To ale dělají špatně. Užitečná má být pro prázdné auto (samozřejmě s náplněmi; v EU tedy s 90 % paliva). A to i když uvádí "pohotovostní" včetně řidiče a zavazadla (75 kg dle evropské normy; když je tedy sečteš, měl bys být 75 kg nad nejvyšší povolenou). Kdo se v tom bordelu pak má vyznat, když k tomu nenapíší žádné vysvětlení.
Minimální světlou výšku při maximálním zatížení to má stejnou, jako klasická verze Insignie, což je 93 mm, což je například o 5 mm méně, jak Mondeo combi.
Ona je opravdu otázka, co uvádí který výrobce - třeba světlá výška CR-V je uvedena při provozní hmotnosti a to 165 mm. Tato Insignia ji má podle vás 180 mm, ale je úplně prázdná, nebo je s náplněmi a řidičem? Oficiální zdroje Opel tvrdí, že plně zatížená má 93 mm a to mi přijde hodně málo.
Forester má uvedenou minimální světlou výšku 220 mm, ale při jakém zatížení?
Pochvalu má za to Ford, ten to uvádí jako celé rozmezí (Mondeo 128 - 98, Edge 152 -
203, Kuga 148 - 208).
Prase aby se v tom vyznalo.
Ale přijde mi hodně divné, aby se Fordy pohybovaly v rozmezí cca 50 mm v závislosti na zatížení a tento Opel měl rozdíl téměř 90 mm. Proto usuzuji, že těch 180 mm nebude pravda ;-).
A je pravda, že ta světlá výška prázdného auta člověka zas tak nezajímá. Když už jede někam do lesa, tak má většinou důvod, takže v autě jsou například 3 chlapi, 2 motorové pily, sekery, kalače a cestou z lesa tak tunovej nebržděnej přívěs na kouli, popřípadě 2 chlapi, hromada rybářskýho vybavení a jídlo, pití apod. na týden u vody ;-).
Že má přívěs tunu, je z hlediska světlé výšky jedno. Tam záleží na zatížení koule, které se ti počítá do hmotnosti auta (užírá tedy z užitečného zatížení). A asi těžko budeš hledat v EU kombík, který by na kouli zvládl více než metrák.
V tomhle holt mají výhodu podvozky, které podle zatížení přitvrdí/ upraví předpětí.
Však jo, člověk si trochu přibrzdí (těžiště vleku je nad osou kol) a k těm 3 dřevorubcům, pilám a ostatnímu harampádí přičti těch 100 kg na kouli ;-).
Proto píšu, že světlá výška prázdného auta mě příliš nezajímá, důležité je vědět max/min světlé výšky a hmotnosti vozu a podle toho se dá už porovnávat ;-).
CT má proti ST i větší kola 235/50/18, které přidávají 7 mm na poloměru (proti 245/45/18). V těch technických údajích je to IMO špatně, protože udávají stejnou světlou výšku pro CT i ST, přičemž CT má hranu kufru o 25 mm výše.