Lenze tych +50kg je Insignia s manualom, proti Passatu s DSG. Tipujem ze keby vzali Passat s manualom, ten rozdiel by bol este vacsi.
Pre porovnanie, Mazda6/2.2D/110kW ma prevadzkovu hmotnost 1405/1420 kg (sedan/wagon), to je uz vratane vodica (75kg). V porovnani s tym je Insignia (1613/1733) teda riadne prezrata svina. Ten rozdiel 200kg (resp u kombiku az 300) sa uz musi prejavit. To je ako vlacit so sebou v aute za trest dvoch dobre vypasenych manazerov Oplu navyse! No ale hlavne ze Opel udava k tomu 2-litrovemu dieselu kombinovanu spotrebu 3.7L/100km...
A ta nízká kombinovaná spotřeba něčemu vadí ? Důležitý je výsledek, ne hmotnost. Ono žádné auto, osobní, neváží víc než Insignia ? Časopisovo internetové teorie, možná dealerské, jsou jedna věc, realita druhá.
Z hodou okolnosti kolega jazdil 4roky na tej insignii a teraz asi 2mesiace na 150k 2,2D Mazde...spotreba na tu istu drahu 6,1 vs 7,2l v prospech Mazdy,ktora je stale v zabehu,javi sa vykonnejsia a lepsie sedi.
kámoška má tři roky starou benzínovou Insignii, (teď nevím přesnou motorizaci, ale je to turbo,myslím 220 k, snad se nepletu) a při každodenní jízdě do práce po městě má průměrnou spotřebu 15 litrů. Tak jsem se jí smál, proč si koupila tak žravý auto, jenže v TP má psáno po městě ca. 10 litrů. Takhle nějak je to s těma spotřebama na papíře.
velmi prospel prednej a zadnej casti /zadnej asi viac/. Zakladnejsie verzie maju 4 analogy a asi polovicny dsiplej na pristrojovke, to prevedenie sa mi paci este viac. Vcera som si omrkol na autosalone, interier uz posobi ovela lepsie. Skoda tej obezity, ale pri FL sa chudne iba obcas ;-\
Pokiaľ si pamätám, jediné auto, čo nejak výrazne "schudlo" v rámci faceliftu, bola Alfa 159. Inak z podstaty faceliftu (len zmena vizáže) nie je reálne dúfať, žeby Insignia zhodila svoju nadváhu a mohla súperiť s Passatom či nedajbože M6. To je až úloha novej generácie.
Pokud se podivame na nabidku dieslu, je to smutny pohled. Doslova dynamicka katastrofa. Udaje spotreby sice pekne, ale staci se podivat spritmonitor a je jasne, ze ty stare diesly proste zerou nadprumerne hodne.
Ve spojeni s velmi spatnou spolehlivosti, ještě horsim servisem a vnitřním prostorem na urovni Octavie nevidim ani jeden důvod proc jit do Oplu.
Snad jen konstrukce liftback a podvozek Flexride muze byt v mezích stredni tridy argumentem pro.
Na takovou blbost musím prostě reagovat: jezdil jsem velmi dlouho s Octaviemi (5 x po 3 letech) a na nic jsem si nestěžoval. Nyní jezdím 3. rok s Insignií ST a rozhodně (!) nemá vnitřní prostor na úrovni Octavie. Prosím autora tohoto nesmyslu, aby více vážil svá tvrzení... I když je člověk fanoušek jiného automobilu, nemá smyslu vydávat své dojmy a průjmy za neoddiskutovatelnou pravdu!
Totéž pak platí o špatné spolehlivosti. Mám nyní 124.000 km a zcela bez závady.
A dále upozorňuji, že pokud je autor předchozích vět náročný na prostor, neměl by preferovat liftback, ze zřejmých důvodů.
O úrovni servisu nemohu diskutovat, znám pouze jeden, a ten rozhodně nepracuje špatně. Dokonce mohu potvrdit, že škodovácké servisy jsou opravdová masovka se všemi negativními dopady (znám celkem 4 škodovácké servisy), zatímco v servisu oplů mám jednoznačný pocit, že si mě mnohem více váží...
Tím ovšem nechci říci, že Octavia je špatné auto nebo že škodovácký servis stojí za prd. Jen reaguji na zbytečně jednostranná tvrzení Mixa...
Přiznávám, jsem co se nové generace týče hardcore Opel fan. Ta firma dělá jedno lepší auto než druhý a tuhle Insignii, doplněnou o gadgety obvyklé u konkurence, přesně tak, jak je na (mimochodem skvělých) fotkách, bych si dovedl představit v garáži.
Mám Astru J ST, momentálně čerstvou "sedmdesátnici", a to auto je prostě dobře vymyšlený, dobře se v něm "bydlí", je velmi pohodlné na dlouhé cesty a dosud neměla jediný problém... Maximální spokojenost.
P.S. nejsem placen za tuto chválu, prostě jen fandím firmě, která IMHO odvádí sakra poctivou práci za rozumné peníze.
Podla mna dotykovy display je nevyhoda, pretoze sa zle ovlada pocas jazdy.
Tak by ma zaujimalo, ze ked je ten volant multifunkcny ako ste pisali, ci sa da vazne s nim vsetko ovladat? Da sa napriklad pomocou volantu ovladat navigaciu s tym, ze viem zadat aj ciel kam chcem ist priamo z volantu bez nutnosti skladat ruky? Ako to mam na svojej astre.
Toto mi tam trochu chyba spomenute. Pri dotykovych displayoch potrebujes spolujazdca, alebo musis zadat pre nahodenie adresy, co mi pride neprakticke.
Na dotykovy display mam podobny nazor. Pre vodica je to na ovladanie absolutne nevhodne. Musi sa totiz na display pozerat. Nemoze ovladat "po pamati", kedze chyba hmatova spatna vazba...
Dotykace v aute beriem, pokial tie ovladacie funkcie su zdvojene tak, ze ich ma aj vodic na volante. Spolujazdec nech sa bavi s dotykovym ovladanim audio-systemu, ale nie vodic.
A co sa navigacie tyka, mam vstavanu v aute, ale nepouzivam. Jednak za updaty map aby clovek platil pomaly tolko ako za celu navi, a druha vec, radsej si cestu naplanujem pohodlne doma na gauci na smartfone. Ked pridem do auta, len ho zacvaknem do drziaku, a idem. Pripada mi to sikovnejsie, nez sa babrat s navi v aute (a nedajboze este s dotykovym ovladanim)...
Krásný vozidlo.... ještě tak jednu dvě generace a podaří-li se Opelu zbavit se 15 let staré zlé pověsti, bude se moci vyšplhat výše... moc mu fandím, měl jsem několik opelů, od Kadettů po Vectry. Designový směr poslední doby je paráda.
Když s tím jezdíte sami, jako byste měli dva až tři pasažéry, které nevidíte, ale zato cítíte jejich hmotnost. A přehánět rozchod taky není dobré. Když kočár, tak starou Omegu po speciálním ošetření zadních lemů...
Takže Insignia je úplně deklasovaná Passatem.. protože je o 50kg těžší... což je mimochodem rozdíl plná / prázdná nádrž.
A že má Insignia 350 točvej moment proti 320Nm to Němce už se asi nepozná.. nestojí to za řeč?
Kromě toho např 1.8 benzin v Insignii je nesmrtelnej... zatímco všechny benzíny v ve všech VW jsou "pochodující mimořádná událost".
Aspoň trochu nezaujatosti prosím!!
A to nejsem s Opelem ani trochu "emotivně svázanej"...
>:-[]