Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia GSi přichází na český trh. Nástupce OPC pod milion neseženete

David Bureš
Diskuze (98)
Sportovně laděná Insignia se stává nejdražší verzí v nabídce. Nabízí výběr mezi zážehovým dvoulitrem se 191 kW a naftovým biturbem se 154 kW.

Od loňského příchodu na trh Opel Insignia postupně rozšiřuje svoji nabídku. Před koncem roku došlo na terénně orientovanou verzi Country Tourer, nyní přichází čas sportovní verze. Ta už se nejmenuje OPC, ale GSi. Na českém trhu ji pořídíte od 1.014.900 korun.

Tato cena se vztahuje na liftback Grand Sport poháněný zážehovým dvoulitrem o výkonu 191 kW, který je vyhrazen tomuto sportovně laděnému modelu. Spárován je s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Auto slouží jako nástupce někdejší Insignie OPC, s jejímž příchodem se v současné generaci nepočítá.

K dispozici jsou celkem čtyři varianty modelu GSi. Místo benzinového čtyřválce lze pořídit naftové provedení s 2.0 CDTI BiTurbo pod kapotou, které poskytuje výkon 154 kW a rovněž spolupráci s automatem a pohonem 4x4. Oba motory jsou také k dispozici s karoserií kombi. Sports Tourer s 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW) přijde na 1.059.900 Kč. Jedná se tedy o nejdražší nabízenou variantu Insignie, tento motor v oplastovaném provedení Country Tourer stojí 1.015.900 korun.

Silný motor pod kapotou doplňuje v Insignii GSi také patřičná technika. Nechybí sportovní brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 345 mm nebo možnost manuálního řazení páčkami pod volantem. Ve srovnání s běžnou Insignií došlo díky kratším pružinám ke snížení podvozku o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách.

Insignia GSi se proti běžným variantám odlišuje také svým vzhledem. Sportovní zaměření zdůrazňují upravené nárazníky, uvnitř zase najdete sportovní volant nebo pedály z lehkých slitin. Kola z lehkých slitin jsou 18palcová.

Nechybí ani bohatá výbava. K Insignii GSi dostanete varování před opuštěním z jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro cestující vzadu, tempomat, vyhřívaný volant nebo ambientní osvětlení. Kombík přidává i stříbrné střešní ližiny, dvojitou podlahou zavazadelníku nebo systém FlexOrganizer.

Příplatková výbava pak mimo jiné zahrnuje adaptivní tempomat (+27.000,-), adaptivní diodové světlomety (+35.000,-), head-up displej (+25.000,-) a kožená Performance sedadla s ventilací a masáží vpředu, vyhříváním vpředu a vzadu (+65.000,-).

Opel Insignia GSi – technická data a české ceny
ModelGrand Sport GSiGrand Sport GSiSports Tourer GSiSports Tourer GSi
Motor2.0 Turbo2.0 CDTI BiTurbo2.0 Turbo2.0 CDTI BiTurbo
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1998195619981956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]191/5300154/4000191/5300154/4000
Točivý moment [N.m/min]400/2500-4000480/1500400/2500-4000480/1500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250233245231
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,37,97,58,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,66,98,77,0
Základní cena [Kč]1.014.9001.034.9001.039.9001.059.900

David Bureš
Diskuze (98)
Avatar - Emel
23. 1. 2018 16:13
Re: GSi
A teď zákeřná otázka - co GSi? Předpokládám, že benzín bude mít stejné 18" Brembo. Co GSi nafta, bude mít taky Bremba, nebo zůstane u 17"?
Avatar - Shr3k
23. 1. 2018 15:48
Re: GSi
[odkaz]
Avatar - Shr3k
23. 1. 2018 15:46
Re: GSi
Normálně má 1.5 a 1.6 16" vpředu i vzadu. 1.6 diesel/1.5 benzín s automaty a všechny 2.0 diesely mají navíc 17" vpředu. Diesel biturbo má 17" vpředu i vzadu a 2.0 benzín má 18"+ Brembo a 17" vzadu.

23. 1. 2018 14:01
Re: míry, váhy
Tak je to celkem zbytečná komplikace. Je záhodno mít jen jeden systém. Problém je, že kontinentální Evropa nedržela linii. Jen část východní se toho držela. A Rusové jsou tvrdohlaví. Mám takový pocit, že k tomu přistoupili s přechodem na RVSM. Tím, že je stopa menší, dává hezčí čísla, když chceš letové hladiny víc nahustit. O tom RVSM je. Zmenšení vertikálních odstupů mezi letadly. V RVSM to máš po tisíci stopách, což je asi 305 metrů. Nejlepší metrickou alternativou by asi bylo 250, což by znamenalo celkové zmenšení odstupů (před RVSM se do FL290 používalo tisíc stop a nad dva tisíce, kvůli nepřesnosti výškoměrů; RVSM zavádí tisíc i ve vyšších hladinách). Číňané mají po 300. A z toho nelezou pěkná čísla. Mají to tak myslím proto, aby na hranicích vzdušného prostoru bylo minimum problémů (a prakticky tak dodržují mezinárodní dohody). Čínské hladiny zhruba odpovídají zbytku světa, jen mají jiné číslo.

A to jsou jen jednotky. Radši nezačínejme debatu o jazycích v radiokomunikaci. Z Američanů by člověk zešedivěl. :-)
Avatar - Beefcake
23. 1. 2018 12:48
Re: míry, váhy
"Není to tak dávno, co Rusko přešlo z metrického vzdušného prostoru na imperiální. Rusko! Sere mě to neskonale." - tak to je zaujimava informacia a uz vobec netusim, co ich k tomu mohlo viest (teda pokial do toho nebudem tahat nejaku politiku).
Krajina, kde vcera znamena zajtra.
Musel som si to doguglit, napr. [odkaz] .
"Russian high altitude airspace changed to Flight Levels calibrated in feet. In 2017, all Russian airspace from the surface up, began transitioning to feet.".
V debatach sa o tom clovek dozvie zaujimave veci, co by sa nestratili ani tu :-) "The metric system is a completely arbitrary system of measures and doesn't make sense."