Opel Insignia GSi přichází na český trh. Nástupce OPC pod milion neseženete
Od loňského příchodu na trh Opel Insignia postupně rozšiřuje svoji nabídku. Před koncem roku došlo na terénně orientovanou verzi Country Tourer, nyní přichází čas sportovní verze. Ta už se nejmenuje OPC, ale GSi. Na českém trhu ji pořídíte od 1.014.900 korun.
Tato cena se vztahuje na liftback Grand Sport poháněný zážehovým dvoulitrem o výkonu 191 kW, který je vyhrazen tomuto sportovně laděnému modelu. Spárován je s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Auto slouží jako nástupce někdejší Insignie OPC, s jejímž příchodem se v současné generaci nepočítá.
K dispozici jsou celkem čtyři varianty modelu GSi. Místo benzinového čtyřválce lze pořídit naftové provedení s 2.0 CDTI BiTurbo pod kapotou, které poskytuje výkon 154 kW a rovněž spolupráci s automatem a pohonem 4x4. Oba motory jsou také k dispozici s karoserií kombi. Sports Tourer s 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW) přijde na 1.059.900 Kč. Jedná se tedy o nejdražší nabízenou variantu Insignie, tento motor v oplastovaném provedení Country Tourer stojí 1.015.900 korun.
Silný motor pod kapotou doplňuje v Insignii GSi také patřičná technika. Nechybí sportovní brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 345 mm nebo možnost manuálního řazení páčkami pod volantem. Ve srovnání s běžnou Insignií došlo díky kratším pružinám ke snížení podvozku o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách.
Insignia GSi se proti běžným variantám odlišuje také svým vzhledem. Sportovní zaměření zdůrazňují upravené nárazníky, uvnitř zase najdete sportovní volant nebo pedály z lehkých slitin. Kola z lehkých slitin jsou 18palcová.
Nechybí ani bohatá výbava. K Insignii GSi dostanete varování před opuštěním z jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro cestující vzadu, tempomat, vyhřívaný volant nebo ambientní osvětlení. Kombík přidává i stříbrné střešní ližiny, dvojitou podlahou zavazadelníku nebo systém FlexOrganizer.
Příplatková výbava pak mimo jiné zahrnuje adaptivní tempomat (+27.000,-), adaptivní diodové světlomety (+35.000,-), head-up displej (+25.000,-) a kožená Performance sedadla s ventilací a masáží vpředu, vyhříváním vpředu a vzadu (+65.000,-).
Opel Insignia GSi – technická data a české ceny | ||||
Model | Grand Sport GSi | Grand Sport GSi | Sports Tourer GSi | Sports Tourer GSi |
Motor | 2.0 Turbo | 2.0 CDTI BiTurbo | 2.0 Turbo | 2.0 CDTI BiTurbo |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1956 | 1998 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 191/5300 | 154/4000 | 191/5300 | 154/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/2500-4000 | 480/1500 | 400/2500-4000 | 480/1500 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 233 | 245 | 231 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,3 | 7,9 | 7,5 | 8,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,6 | 6,9 | 8,7 | 7,0 |
Základní cena [Kč] | 1.014.900 | 1.034.900 | 1.039.900 | 1.059.900 |