ked Opel oznacoval svoje sportaky ako GSi, tak to bola vtedy raketa ( v tej modnej vlne bol Kadet vyborna volba a chvilu bol dokonca lepsia volba ako GTi Golf )
Drzim palce novym autam od Opla, a Insignia sa celkom podarila.
Hm. Len z nostalgie si spominam, ze v dobe GSi vznikali v triede golfikov auta s sest valcovimi motormi cez 3 litre objemu- a dnes daju do auta velkosti vtedajsieho sedmickoveho bavoraka aj motor okolo jedneho lira objemu....?
A vtedy bol napriklad Golf velkosti ako je cca dnes Polo :-!
No lenze v dobe kadetu bolo 150 koni v kompakte ozaj raketovych. Dnes 260 v strednej je vlazny nadpriemer, ved aj minula asta opc mala viac. Toto je velky fail.
ono taky srovnatelně velká auta dnes váží o 300-500 kg víc jak před 15-20 lety. Takže je super, že maj místo těch 150-200 hp ted 250-350, ale ted kolik koní sežere 300-500 kg, aby to jelo stejně :-)
tie ostre hothatch auticka boli ovela lahsie ako 1500 kg
moje prve GTI ( este 1.6 motor 110 koni) nemal ani 800 kg! a trojkovy bavorak mal iba okolo 1000 kg) :-!
Tak já jsem tu astru gsi před pětadvaceti lety měl, tehdy střela, ale s dnešními HH se dynamikou nemůže porovnávat, 150k na 1100 kg, golf gti má dnes 230k na 1280 kg, to je prostě jinde, nemluvě o tom, že při podobné váze je tu x dalších HH s ještě podstatně vyšším výkonem.
ja som mal dva krat GTi Golfa a tak som chcel to GSi
stovku to malo pod 8 a to vtedy bol rekord triedy!
neskor sa mi podarilo presadnut do Scirocco ( Corrado) G60, heh, to boli casy, ked sme nahanali kazdu desatinku sekundy! :-!
Srovnatelně velká auta váží pořád skoro stejně, 300-500 kg navíc je nesmysl, jsou to spíše desítky kilogramů, ale ne stovky. Je nutné si uvědomit akorát ten fakt, že srovnatelně velké auto dnes není ta samá třída. Při stejných rozměrech se ale hmotnost tehdy a dnes až tak zásadně nemění.
Si představ, že máš 20 let starou káru s 4st. automatem co má 200 koní a váží 1500 kg a ted máš novou káru s 300 konmi a váží 1850 kg. A má taky 4st. automat. Schválně jak moc velkej by byl rozdíl ve zrychlení a spotřebě, hehe
Obaja ste silno chapavi, ved co som pisal - 150 koni v dobe kadetu nie je 150 koni dnes. Dnes tomu zodpoveda cca 300 koni. A to su kompakty, pre sportovu Insigniu by bolo adekvatnych aspon 350. Nie, toto rozhodne nemoze byt nastupca OPC verzie, jedine ak toho normalneho 2.8T co mal rovnaky vykon. Iba ze by to bola taka francuzska rezignacia na silnu verziu ala povieme ze p508 nahradza nielen p407 ale aj p607 nech nemusime trapne priznat ze sme opustili vyssiu strednu. Ak budu takto s Oplom bacovat skonci to riadnym pruserom.
Stejné jako u Mondea. Mají vyvinutý 6 válec, ale v Evropě ho nenasadí. Ne, že bychom byli chudší než ostatní trhy, ale v Evropě - ráji ekofašistů - nejspíš nejsou pořádné motory společensky přijatelné. Takže se musíme spokojit se 4 válcem, pravděpodobně pak v ceně těch 6 válců v USA a Austrálii. Ani Opel tedy nepřekročil tento zelený stín 8-s.
Degenerovaný si tu zjavne len ty, pozri sa historicky na predaje tychto vrcholnych motorizacii a porozmyslaj. Mozno sa s tym automobilke ani neoplati zaoberat
Copak u Mercedesu AMG tvoří nějaký významný podíl? Ne, ale je tam. Opelu se to vyplatí v USA i Austrálii, ale my zase ostrouháme...díky názorům podobných impotentních názorů.
U Opělu bohužel nemají dostatečné koule, aby pro sportovní Insignii nabídli opravdu charakterní motor. A bohužel ani k tomu čtyřválci nenabízejí manuální převodovku. Hanba! :'-(:no:
nech ma o 50kg viac koho to trapi v aute akom je insignia ? velky razvor, dlzka, rozlozenie hmotnosti... ale aspon nejake gule, toto je kastracia ala Heineken, europske hov.no...
dalsia nudna prefukana r4ka vo velkom aute, ktora bude tahat v strednom pasme a na okrajoch nic len trapenie bez charakteru...
dnes ta 4x4 dokaze posielat aspon v obluku viac toho na zadok, kazdopadne ja by som si z insignie sportak nikdy neidealizoval, iba vravim ze by to malo aspon nejaky zmysel take auto... GSI bude len tuctovka s fukanym 2litrom nevravim ze to nebude jazdit rychlo, ale stale to je na vrchol slabe hlavne ked za mlakou maju poriadny motor
ked sa ten opel svojimi moznostami vybavy tlaci pomaly na premiu ale motormi na to mat nebude no...
Impreza s "totálně nudným čtyřválcem" navíc přeplňovaným, zato s bezchybným pohonem všech kol upřednostňujícím ty kola, která si navolíš, je sportovní náčiní prověřené několika generacemi. Haldexová Insignia OPC se na ni, ačkoliv měla šestiválec, vůbec nechytala.
tuctove je velke a tazsie auto s malym fukanym motorom... maly fukany motor v aute spravnej velkosti je OK a funguje...
a hlavne to neporovnavaj hned s ikonami ako EVO, WRX/STi to ma od tuctovych aut fakt moc daleko a nie je to len 2litrami turbami, alebo ano? to je jedine cim su tie auta vynimocne ??
tak popořádku.
tobě vadilo, že to auto ztratí šestiválec. a že bude nahrazen nudným foukaným čtyřválcem. to auto nebylo nijak zvlášť dobré ani předtím, a jestli přijde o šestiválec nemusí být nijak zásadní ztráta. měli jsme tu Passat CC s motorem 3.6 a bylo tady Volvo S60 a spousta dalších haldexových "sporťáků". které reálně nestály vlastně za nic...
Pořád do toho motáš o třídu větší prémiovky začínající na cca 1,5mio. Jako jo, bylo by hezký mít ve všech autech střední třídy možnost šestiválce, ale "nikdo" je nechce/nekupuje, námi nevolení politici je znevýhodňují, takže opět otázka - proč a pro koho je vlastně vyrábět?
ja suhlasim, ale OPC je podla oplu niekde na pol cesty k vyssej triede je aj miesto omegy... ja viem ze to 6val mat nebude, ale OPC by sa zisiel... kazdopadne OPC nebude ten predajny nepotencial chapem, ale i tak...
o tomto rec nebola, pred chvilou si to porovnaval so subaru impreza, ked to neuspelo tak vytiahnes nejake predaje atd... kolko E AMG si na ceste stretol ?? a jak to, ze sa super B s V6 predaval a nie tak malo ?
tak znova.
jak vidno u Imprezy, čtyřválec /nudný/ nemusí být zase takový problém, pokud je auto celkově dobré. OPC moc dobrá nebyla ani se šestiválcem a ani ten motor nebyl žádný zázrak. Dejme tomu, 3.6 u VW Passat byl zajímavý motor. Abys měl šestiválec jen pro šestiválec to taky není žádný terno.
Passat míval dokonce osmiválec. a brečí po něm dneska někdo?
Napsal jsem, ze to byl zajímavý motor, ne ze mi dává smysl. V téhle třídě je šestiválec zajímavý, nikoliv nutný. Když ho nikdo nebude kupovat (OPC moc nejezdí), potom dává smysl ho nahradit stejně výkonným přeplňovaným čtyřválcem.
Šestiválec nemá nikdo z konkurence, odhaduji, že prodejní trhák to nikdy nebyl (potkávám jich poskrovnu), takže proč ho dělat? Abychom je v diskuzích pochválili?
tazko povedat kam dat insigniu, od opla to je zastupca nizsej strednej aj strednej triedy... ale je fakt, ze tam sa uz dnes 6valcov nenosi a v EU uz vobec...
asi ano.. ako som spominal nie som v tom ziaden odbornik, skor ma zaujima technika a jazdenie, kazdopadne OPC s 6valom mi ako uplna blbost nepride, rozhodne by to auto davalo vacsi zmysel a predajnost v EU je vec druha, to mas to iste ako prave M, alebo AMG... okrajovky ale je fakt ze v premii...
cele to zacalo s tym, ze s 2,0t to bude len tuctovka, to je cele a velky motor by to posunul niekam kde to ma zmysel... to len MIG 35 sa snazi naznacit, ze aj keby to bolo realne mozne, ze to je zbytocne lebo insignia nie je ziaden sportak a taky motor by jej nesvedcal, a ja vravim ze ano ! thats it and thats all
Já jsem Insignii OPC potkal asi dvakrát v životě na cestě. Takže jim dává asi daleko větší smysl mít turbo čtyřválec ve více výkonových verzích, než mít zcela samostatný motor do auta, které reálně nikdo nekoupí...
mna az tak nezaujima v tejto debate tvoj odhad toho co si kto realne kupi, na to su odbornici a ani ti to uplne neuhadnu ale budis, ja som pisal, ze 6val by insignii OPC pristal, daval by zmysel a urcite to bolo lepsie auto ako s tym vysavacom ...
dalej sa budem len opakovat, bavime sa furt o tom istom a uz fakt mi hlava neberie ako mozes napisat, ze Passat 3,6R daval zmysel ale Insignia by ho urcite nedavala... fakt zlé
Nebere ti to, protože jsem to nenapsal.
Mám vyzkoušeno po sobě stejné auto, jednou s šestiválcem, jednou s čtyřválcem, naladěným na výkon toho R6. R6 - lepší zvuk, bez debat. Ale taky horší ovladatelnost, mrštnost, při rychlém přejezdu retardéru rána od tlumičů, motor skoro na zemi. Kila navíc jsou poznat.
Len k tej minulej Insignii OPC: ja ju u nás stretávam prekvapivo často, sám som sa divil. Ale pri cenovej politike Ola si viem predstaviť, že tam bola super cena a niekto si povedal, že šesťvalec za cenu konkurencie s R4...
1,3 a 1,4 vs 1,8 je 600-700 tis jo. hmm....nás ve škole učili že 400-500. Kdo má 1,5 mega už nemá 300 tis, jasně. Akorá rozbil prasátko a našel v něm 1 499 000,- kč a dál už nemá kačku. Hahaha
Tak 500 tisíc? Co to je pro Barika.... sice v téhle cenové kupuje ty svoje olítaný Kadilaky a jiné prémiovky po důchodcích z Němec, ale přihodit na dvě M mu nedělá zásadní problém >:D
Když tu kolenovrti řešíte furt penízky, tak mě první dvě auta na pořizovačce nestály korunu, to mi zaplatil stát, který má ve všem borčus a díky jeho pochybením sem ušetřil 200 litrů na neplatných smlouvách a dalších věcech. Tedy provoz prvního auta co se týče paliv a ND a servisu sem si zaplatil z prodeje starých dílů z těch aut co sem měl a z kšeftů kolem aut (kde bych ty prachy nemít ameriky nevydělal)
Takže mě Koupě a provoz 2 aut za 6 let stál asi 70 000 Kč.
To jde ne.
První auto který sem si koupil za svoje tak bylo až 300C
Jezisi, me je to jedno, i kdyby si ty auta ukradl >:D Jen se mi líbí, jak tu řešíš, že 500 tisíc je nic... takhle na to nekoukají ani ti, kteří tahle auta kupují a mají na ně s přehledem.... A věř, že tu takoví mezi námi jsou....
Nabízí, můžeš si ho koupit ofiko v EU verzi se zárukou u ofiko dealerů GM Europe. Samo jde to i přes šedý dovoz či individuálně tak o 200 litrů levněji.....
Cadillac je konkurentem opelu? Tak ano, caddy má celkově problémy se s premiíí popasovat, ale že zrovna ty ho vidíš jako konkurenci ke klasickému mainstreamu, hmm.
Ještě jsem chtěl dodat, že výše uvedené nedostatky (absence šestiválce a verze s manuální převodkou) mě u nové Insignie GSI moc mrzí, protože podle mého názoru je to moc pěkné auto a velice oceňuji i její výrazné mezigenerační odlehčení a zvětšení vnitřního prostoru. :-!
Prodej už byl schválen nějakým EU úřadem, takže už jim to podle mě začínaj předávat. Ta 3,6 v US Regalu je Cadillačí 3,6 atmo, akorát podladěná na 310 HP (místo 340 v CTS). Do Evropy se bohužel tenhle motor vozí jen v SUV XT5. Jinak v ničem.
A je to další vývojový stupen motoru, který mam v CTS já (3,6 V6 LLT 311 HP)
bohuzel OPC nebude, s prodejem francouzum zanikla divize opel performance center :-(
a onen zminovany 3,6 V6 je opravdu super motor (pouziva se v kadilakach, buickach hodlenech a chevroletech jako treba v camaru :-) )
GSi sa týmto stala len ďalšou verziou výbavy s trochu športovejším lookom. V podstate presne tým, čím je u Škodovky Sportline. Takže Insignia GSi je priamy konkurent Superbu Sportline 2,0TSI. Oboje sú s technikou dostupnou i v bežných verziách, ale je tu naviac trochu športovejší look daný drobnými zmenami predného nárazníka, nejaký ten spoiler a nižší podvozok. GSi je ale predsalen "športovejšia" v tom, že naviac má aj výkonnejšie brzdy a lepivejšie gumy a je len s najvýkonnejším benzínom a štvorkolkou, kým Sportline môže mať človek aj so základnou 1,4TSI a FWD. Vyberať medzi nimi, rozhodoval by som sa fakt dlho, obe sú v daných verziách jedny z najkrajších áut segmentu.
[odkaz]
[odkaz]
Po pár setkání s novou Insignií, pro mne zůstává zajímavou jen cenou. Kombik se mi vyloženě nelíbí, zvláště v nižší výbavě. Docela mne zklamal, sedan ujde, ale z tebou daných odkazů je Superb sportline větší fešák.
Ako som písal v blogu, Insignia na 18" pôsobí pomerne obyčajne, na ten look dravého nízkeho auta potrebuje 20ky. Kdežto Superb Sportline vyzerá dobre aj na 18". A pre mňa osobne má Sportline ešte spomínanú výhodu, že je k akémukoľvek motoru, osobne nepotrebujem v rodinnom aute dvojliter s 260 či 280 k, takže Sup s 1,8TSI 180k mi vychádza ako motorický ideál.
Ale všetko to bude o cene, možno tá Insi GSi s dvojlitrom a lepšou výbavou na sériových 20kach bude lacnejšia, ako Sup Sportline 2,0TSI 4x4 DSG (40390 eur).
Na Insignii měním názor, když jsem obhlédl skladovky, dá se sehnat, byť základní, tak auto střední třídy za 520 tisíc s 1.5Turbo... to vůbec není špatné :-) Tady je velká síla Insignie...
Počkal bych si pár měsíců na skladovky, co se tam najde i v těch vyšších výbavách. Abych byl hodně upřímný, i když jezdím naftu, tak jak tak po očku pomalu pokukuji po nástupci Mondea, tak v poměru ceny mi ty turbomotory docela začínají dávat smysl. Do auta střední třídy mi 140-160 koní příjde dostačující.
Ja stále tvrdím, že ten downsizing v rozumnej miere naozaj funguje. 1,6EB 160k je dostatočný motor pre väčšinu situácií, pre rodinné použitie výkon nikdy nechýba a pritom spotreba super, ja som aktuálne na dlhodobých 7,25 l, čo na 1,5t káru strednej triedy so 160k benzínom považujem za super, kvôli spotrebe naozaj pri nájazde do nejakých 20t km nemá zmysel uvažovať o nafte.
O cenách Insignie som písal v blogu, netreba ani čakať na skladovku, do výroby u nás ponúkali 20,5%, čo je bezkonkurenčné (s ohľadom na úplnú novinku).
Docela by bylo zajímavé srovnat tyto "základní" motorizace, protože nedůstojné rozhodně nejsou, jako v dobách, kdy Passatu bila pod kapotou jednašestka MPI, či podobně motorizované Mondeo.
Insi 1.5T/Mondeo 1.5EB/ Passat 1.4TSI (nebo už se dává s 1.5?). Které auto by bylo nej? :-)
Jj, takéto porovnanie by zaujímalo aj mňa. Mondeo 1,5EB 118 kW som jazdil a v zásade žiaden problém, dynamicky obdobné, ako minulé s 1,6EB. Insi 1,5T 103 kW som popísal v blogu, tam už mi to bolo slabé, ale aj tak konkurentom Mondea je tá silnejšia 121 kW verzia, chcelo by to skúsiť tú. Passat nemám s benzínom skúsenosť, tam je stále 1,4TSI, 1,5TSI je až v Arteone, do Passatu sa zrejme dostane pri facelifte. A tipujem, že aj tá 1,5ka bude dostatočná.
Inak tieto malé turbobenzíny sa už celkom predávajú, už som videl nejeden Superb s 1,4TSI a i predajca Oplu hovoril, že predajne síce stále vedie 2,0CDTi, ale 1,5turbo je hneď za ním.
Přiznám se, že jsem 118kw verzi EB nezkoušel ani před modernizací, ani novou, ale 110Kw ano a tam mi přišla nová, menší jednapětka, trochu slabší. Přišla o funkci "overboost", která je docela přijemná při nutné akceleraci na dálnici/předjíždění. Možná to ale bylo i tím, že jsem srovnával zajetou 1.6 vs 1.5 s ccea 300km..
Když se na to podívám z pohledu kupce a budu hledat nižší střední, solidně motorizovanou (tzn právě nějaký ten střední TSI/Turbo/Ecoboost), tak jsem stejně na +/- 500 tisících. Na výbavu si tolik nepotrpím a co je základ střední třídy, není takové holátko, jako základ nižší střední. Pak už i do soukromých rukou se dostává za cenu takové Oktávky 1.4TSI možnost koupit právě nějaký ten liftback - Insi/Mondeo.. a podobně :-)
7,25 litru z 1,6 čtyrválce a 1500 Kg, panečku, to je luxusní spotřeba.
Já měl u stejně těžkého Sebringu s 2,7V6 spotřebu za 3 roky 8,8. A to měl 203 HP >:D >:D
důkaz že downsizing NEFUNGUJE >:D >:D >:D
Za 9,8 jezdí 20let starý Camaro s 3,8 V6, taky 200 HP a ještě OHV. Taky 1500 KG
A von se tu chlubí se 7,3 v moderní plečce co má 40 koní méně, o dva válce, má všelikajaký moderní vychtávky a startstopy a hlavně má moderní převodvku atd >:D >:D >:D >:-[]:yes:
No, to je viď... hlavně, že ta blbá jednašestka je na stovce o vteřinu rychleji, má vyšší Vmax a Sebringu ani ty dva válce a 40 koní navíc nepomůžou... a ještě, s tvou lehkou nohou, neboli důchodcovským stylem, jede za 9 litrů... to je teda paráda, to přesně chceš >:D
Ale líbí se mi, jak se chytneš vždycky toho A a neuvedeš potom to B >:D A ještě sis naběhl proti zdi, jelikož ta spotřeba je vyšší ;)
P.s. Dle spritmonitoru ty MondeaEB jezdí za 8, Sebringy 2.7 V6 za 10 , promiň, přesněji 9.94/100 ;)
To je to v JůEsEj pokrok, což? >:D
Sebring má sice větší motor, ale je pomalejší a užranější.... Nebo jsem to napsal špatně?
Ak u Teba 2 litre nie sú rozdiel, potom je debata ťažká, resp. zbytočná. ;-)
Pre Tvoju predstavu, 2 litre sú rozdiel medzi 318i so 136k trojvalcom a 340i s 3,0 šesťvalcom (7,56 vs. 9,54 l).
Lžeš tu ty >:D Vytáhl si do boje horší auto a argumentuješ, že je lepší a bylo by ještě lepší, mít tu moderní techniku, co má ten Ford.... Takže je vlastně horší a zastaralý ( jak sám přiznáváš), což všichni víme, jen ty tady tím víříš vodu >:D A to si ho ten Ford Ecoboost namaže na chleba...
Já tu řeším převodvku a elektroniku - čeho bys dosáhl navěsit to na ten původní V6.
Asi neumíš pochopit psanej text no.
Převodovka a elektronika nemá co do čeiněí s downsizingem. Já ti říkám, že 1500 kg Sebring by s naproste stejným původním motorem a moderní převodovkou jel tak za 7,9. S přidáním elektroniky tak za 7,3.
Asi bude lepší místo téhle fabulace nad ničím radši přiznat, že Mondeo 1.6EB je ve všech měřitelných parametrech lepším vozem, než ten Sebring, přestat se tu pořád ohánět nějakým "co kdyby", protože to tady můžem řešit, že kdyby uměli motoráři před II.sv to, co teď, tak ty 6/8/12 ti válce lítají jak letadla a nemají Vmax kolem 100km/h.....
Já to vím tak, že nebýt moderních převodovek a elektroniky, žere 1,6 4válec o litr méně jak 10-20 let starej šestiválec s vyšším výkonem a to je trochu trapný.
Abys tu mohl takhle výtězoslavně křepčit, musel by na tom mít kolega cifru tak 5,9 průměr.
PS: Ted se tu vedle mě řehtá kolega, co měl 5 let dvoulitrovýho Neona že měl spotřeba 7,2. V letech 04-09 s Neonem 2002. 150 HP.
Teeda faaaakt pokrok.
Mondeo mladší o 15 let má o 10 koní víc při objemu menší o 0,4 a žere víc. Hahaha.
Ale downsizing funguje super - na papíře vid :-):-):-)
Jojo, tak, že řehtajícího kolegu pozdravuju, a ať si radši dá pozor, když si s tím Ecoboostem bude poměřovat síly, protože ten, kdo se bude smát, bude zase řidič Fordu ;)
0-100 pomalejší, Vmax tristních 175..... to mu ujede i HTP >:-[]
P.s. takového Neona si povodí i slabší 110Kw EB v SUV... hlavně na dálnici :-)
P.P.S - Spritmonitor v průměru udává taky 9.98l/100 ;) Takže, kolega taky jezdí ekorally? >:D
rozdiel je v tom, ze dynamika tych americkych sraciek je smiesna a navyse tu spotrebu mas len pri defenzivnej jazde. Keby si tak jazdil s tou 1.6 tak sa dostanes este nizsie, aj pod 7l.
Jo, počkej... tak proč to teda srovnáváš? V čem je tedy ten Sebring lepší? Nejdříve vytáhneš, jakej je ten EB užranej, ale pak vlastně řekneš, že Sebring je horší a je to tím, jak je postavený (ubohý automat, technika z pravěku).... Jaký má vlastně poselství tvůj příspěvek? Uniká mi smysl....
Ve všech parametrech krom papírového výkonu je ten Ecoboost lepší... Nebo, co tím chceš říct ?
Spotřebu dělá veškerá použitá technika... a proto je to pro většinu lidí lepší auto.... Co na tom nechápeš ty? K čemu dávat zbytečně velký, starý uchlastaný motor někam, kde to zvládne a lépe 1.6tka ? A to bojuješ se základní motorizací..
barík ty si komediant ako aj ten M.David.
2L spotreba nie je vlastne žiadny rozdiel,za lepsie zrýchlenie môže prevodovka no a 1/2 mega Kč vlastne je tiež zanedbateľná čiastka....