Opel Insignia: Od začátku sedmero motorů, všechny splňují Euro 5

Opel Insignia: Od začátku sedmero motorů, všechny splňují Euro 5

 
 

Opel Insignia přichází na trh celkem se sedmi motory – čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými. Jedná se o modernizované pohonné jednotky, motor 2,0 CDTI je úplnou novinkou.

Opel Insignia bude prvním modelem na světě, prodávaným výhradně s pohonnými jednotkami, které splňují emisní normu Euro 5. Stejnou skutečností se může pyšnit také později představený VW Golf V, který se začne prodávat prakticky souběžně s Insignií. Motorová paleta pokrývá objemy od 1,6 do 2,8 litru.

Základ tvoří dva modernizované benzinové čtyřválce o objemu 1,6 a 1,8 litru, které dávají nejvyšší výkon 85, resp. 103 kW. Vyznačují se lehkou konstrukcí s hmotností pouze 118 kg, což znamená úsporu 20 % proti předchůdci. Stejně jako motor 2,0 Turbo jsou vybaveny variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Opel Insignia - přehled benzinových motorizací
Motor1,6 Ecotec1,8 Ecotec2,0 Turbo Ecotec2,0 Turbo Ecotec (4x4)2,8 V6 Turbo Ecotec (4x4)
Zdvihový objem [cm3]15981796199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Vrtání [mm]79,080,586,086,089,0
Zdvih [mm]81,588,286,086,074,8
Kompresní poměr10,8 : 110,5 : 19,3 : 19,3 : 19,5 : 1
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350 (400*)/1900-4500
Max. rychlost [km/h]192207242 (240)240 (237)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,57,6 (7,8)7,7 (7,9)6,9 (7,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,67,88,9 (9,6)9,2 (9,8)10,9 (11,6)
Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost

Přeplňovaný přímovstřikový dvoulitr je odvozen od pohonné jednotky z Opelu GT. Vysoký výkon 162 kW mu zaručuje výborné jízdní výkony. Nejvyšší plnící tlak je 1,38 bar, přitom kompresní poměr je na silný přeplňovaný motor vysoký – 9,3:1. Svody výfukového potrubí jsou oddělené zvlášť pro vnější a vnitřní válce a spojují se až těsně před turbodmychadlem typu twin-scroll. Díky tomu začíná turbo zvyšovat plnicí tlak už od 1400 ot./min.

Nepřehlédněte
Opel Insignia: První jízdní dojmy

Vrcholem benzinových motorizací je 2,8 Turbo V6, který dosahuje výkonu 191 kW. Řady válců svírají úhel 60°. Variabilní časování sacích ventilů a samostatné svody pro každou řadu válců, které se spojují těsně před turbodmychadlem, zajišťují rychlou odezvu a vysoký točivý moment už od nejnižších otáček. Maximum 350 Nm je dosaženo mezi 1900 a 4500 ot./min.

Dieselové motory 2,0 CDTI Ecotec jsou nové konstrukce. Mají čtyři ventily na válec, vstřikování common-rail a turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek. V nabídce při zahájení prodeje budou tři výkonové verze – 81, 96 a 118 kW. S manuální převodovkou dosahují všechny tři kombinované spotřeby 5,8 l/100 km, což při 70litrové palivové nádrži znamená dojezd na jedno natankování 1200 km.

Opel Insignia - přehled dieselových motorizací
Motor2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI ecoFLEX2,0 CDTI Ecotec (118 kW)
Zdvihový objem [cm3]1956195619561956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Vrtání [mm]83,083,083,083,0
Zdvih [mm]90,490,490,490,4
Kompresní poměr16,5 : 116,5 : 116,5 : 116,5 : 1
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/400096/4000118/4000118/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]260 (320*)/1750-2500300 (320*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190205 (204)218218 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,59,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,8 (6,7)< 5,25,8 (6,7)
Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost V průběhu roku 2009 se k této trojici přidá nejsilnější vznětový dvoulitr ve verzi ecoFLEX. Propracované aerodynamické vlastnosti karoserie snižují koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primacy HP s nízkým valivým odporem. Konkrétní hodnotu kombinované spotřeby výrobce zatím nezveřejnil, ale slíbil, že vůz v kombinovaném cyklu nevypustí více než 140 gramů oxidu uhličitého na 1 km, což odpovídá méně než 5,2 l/100 km. Ostatní parametry zůstávají proti běžné verzi 2,0 CDTI Ecotec nezměněny.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Opel Insignia – Nástupce Vectry i Omegy

Avizovaný je také motor 2,0 CDTI Biturbo o výkonu 140 kW a benzinový 1,6 Turbo se 132 kW. Také těchto dvou motorizací se zákazníci dočkají v průběhu roku 2009.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…