Opel Insignia: První statické dojmy

Opel Insignia: První statické dojmy

 
 

Návštěva továrny či design-centra je vždy zajímavá událost. A dvakrát tak zajímavou se stane v okamžiku, kdy prozkoumávaným objektem je velmi ambiciózní zástupce středního mainstreamu.

Insignia, nová vlajková loď automobilky Opel, se již za méně než dva týdny oficiálně světu představí na londýnském autosalonu. My jsme přijali pozvání do německého Rüsselsheimu, abychom novou Insignii prozkoumali již nyní.

Pod vedením Marka Adamse, viceprezidenta pro design společnosti GM Europe, a jeho kolegů jsme postupně pronikali do problematiky tvorby designu, který má na jednu stranu být konzervativní, na stranu druhou ale nesmí začít nudit a měl by se na první pohled líbit. Opel vidí v nové Insignii svůj velký trumf, a tak je na její prezentaci médiím i široké veřejnosti kladen velký důraz.

Než si ale povíme něco o voze jako celku, zaměřme se na některé nejzajímavější informace, které nám podali lidé nejpovolanější – samotní tvůrci modelu Insignia.

A začněme designem exteriéru. Ten je totiž ve skutečnosti o mnoho zajímavější a sofistikovanější, než je na první pohled patrno z fotografií. Na fotografiích totiž například nevyniknou složité linky na energicky širokých bocích, na které jsou designéři velmi pyšní. Aby lidské oko všechny linie postřehlo, je třeba nechat pracovat techniku – v multimediálním centru, pomocí speciálních počítačových programů a v 3-D brýlích neunikne oku pozorovatele ani jediný detail. Na ploché fotografii je ovšem nemožné přenést informace všechny, a tak je realitou, že Insignia vypadá na fotografiích až příliš „bramboroidně“ . Samotní designéři z toho jsou prý poměrně smutní, protože ať Insignii fotili fotografové po celém světě, žádný z obrázků není tak dobrý, jak by si přestavovali. Insignia se zdá být jednoduše řečeno nefotogenická.

Nejen exteriér, ale také zcela nový interiér se představí v novém Opelu. Vládne mu myšlenka křídla, což je motiv, který se opakuje v prolisu předních bočních dveří. Pozornější čtenář nalezne motiv křídla nejen v celkovém uspořádání přední části kabiny, ale také ve výplních dveří, či na volantu. Insignia v interiéru sází převážně na teplé barvy, z chladné žluté je také podsvícení palubní desky změněno na organičtější oranžovou. U podsvícení přístrojů se ale ještě na chvíli zastavme. Designér Jochen Werner nás upozornil na jednu poměrně zajímavou drobnost – pokud řidič stiskne tlačítko „Sport“, nedojde jen ke zostření reakcí plynového pedálu a řízení. Podsvícení kolem ukazatelů v kapličce přístrojů změní svou barvu z bílé na rudou. To má evokovat pohled na tryskový motor se zapnutým přídavným spalováním.

Celá středová část palubní desky je skloněna o 30 stupňů dopředu. Nevytváří tak mezi řidičem a silnicí bariéru, ale naopak pomocí zvolna klesající linky, která pokračuje až k řadicí páce, jakoby přivádí silnici před vozem až k řidiči. Jochen chtěl sklon dokonce ještě zvětšit, narazili prý ale na čistě technický problém – větší úhel byl prý problém pro CD mechaniku, resp. vyndávání disků. Milovníky hodinek potěší zdobení ukazatelů otáček a rychlosti. Jejich obruby jsou totiž popsány hodnotami rychlosti (resp. otáček) stejným způsobem, jakým bývají vyznačeny číslice na drahých sportovních hodinkách.

Čistě inženýrskýma očima jsme se na interiér Insignie podívali s Peterem Hasselbachem. Ten totiž zodpovídá za to, aby všechny myšlenky designérů byly co nejlépe přeneseny do reálné podoby. A není to rozhodně lehká práce, protože jeho múzičtí kolegové si navymýšlejí spoustu krásných, ale naprosto nevyrobitelných součástek. Peter tak musí každý z více než 800 dílů interiéru Insignie pečlivě navrhnout po stránce materiálu a finálního (optimálně vyrobitelného) tvaru. Více než rok předem tak už jsou vybrány materiály a jejich povrchová úprava, o přesnějších rozměrech a tvaru interiéru se dokonce ví dlouhých dva a půl roku dopředu. Opět jeden postřeh – hliník v interiéru není opravdový hliník, ale galvanicky pokovený plast od společnosti Visteon. Má prý téměř identické vlastnosti na dotek, je odolný, lehký, dostatečně pevný a v neposlední řadě levnější.

Posaďme se ale už do hotového vozu. I když slovo „hotový“ je v tomto případě dosti zavádějící. My jsme měli tu čest s prototypem číslo 129, žádný finální sériový vůz ještě neexistuje. I proto tedy není na místě hodnotit například slícování, či odpor tlačítek na palubní desce, protože kus ve kterém jsme seděli slouží čistě jako ověřovací a testovací prototyp. I přesto hodnotíme interiér velice kladně. Ergonomii pracoviště řidiče není co vytknout a i ta „předsériová“ palubní deska byla na vysoké úrovni. Posaz za volantem je spíše sportovnějšího charakteru. Na zadních sedadlech je situace bohužel o kus horší. Kolegové vyšší než 180 cm se na zadních sedadlech hlavou dotýkali stropu, což je nepochybně daň za elegantní boční linku Insignie. Prostoru pro nohy je v Insignii na všech místech naštěstí dostatek. Zavazadlový prostor je poměrně mělký a nemá pravidelný tvar, jeho objem ale není o mnoho menší nežli u konkurence (alespoň na první pohled, žádná technická data ani rozměry nám lidé od Opelu poskytnout nesměli). Po odjištění tlačítkem, ukrytým možná až moc pečlivě pod logem automobilky, umístěným na zádi vozu, se celé víko poslušně zvedne až do horní polohy bez lidské asistence. Zato jeho zavření jde o kousek více ztuha, než by dámy asi ocenily.

Těšme se tedy spolu na začátek příštího roku, kdy se nová Insignie dostane i na náš trh. Je v ní totiž skutečně ukrytý potenciál, který bude zajímavé prozkoumat. Spolu s novým logem Opelu (nyní i se začleněným nápisem OPEL) totiž možná přijde i nový král středního mainstreamu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia: První statické dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu další mečbol?

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…