Zaujímalo by ma, čo bude so Zafirou.
Podľa mojich info jej výroba skončí do 2 rokov bez nástupcu. Čo je defacto škoda, lebo Zafira bola vždy predstaviteľom klasických MPV a tie sú stále vyhľadávané rodinami. SUV nevie plne nahradiť priestrannosť týchto áut.
Však právě. Maj si koupit coupé, off road, pořádnou limošku nebo cabrio. Ale potřebujou, aby to vodvezlo familii do Chorvatska a moc to nežralo. Ale musej bejt holt hogo fogo. Nemají prachy na víc aut, tak se snažej vymlátit z jalový krávy tele a aby byli (v očích svých a sobě podobných) alespoň trochu zajímavý, rozhodnou se koupit auto, který neumí pořádně nic, SUV.
Když vezmu takovej Golf - jsou auta co jsou hezčí, co umí víc v zatáčkách, co umí být komfortnější, co jsou levnější - a přesto je Golf ve své kategorii nejlepší a nejprodávanější. Protože toho umí dost.
SUV taky umí skoro všechno slušně.
No vidis, tiez som SUV neuznaval kym som v jednom nedobrovolne nenajazdil par stovak km a uz teraz viem, ze moje dalsie auto bude na 90% "SUV". SUV kombinuju vyhody MPV so stylom a dizajnom. Beznej rodine, ktora nepotrebuje napr prevazat kocik alebo ine predmety vecsich rozmerov, SUV plne postacuje.
Plnohodnotne MPV su velke skatule a nie prave najlacnejsie - praktickost im clovek neuprie, ale plnohodnotym MPV je uz prakticky len Sharan, Galaxy a Alhambra a tie uz nie su prave najlacnejsie, nedostupne ameriky neratam. Dizajn predaval vzdy, aj pred 100 rokmi, aj dnes a o dalsich 100 rokov to nebude inak. Pre teba SUV zmysel nema, pre mnozstvo ludi vsak ano a nie je to tym, ze stado a ine dalsie pseudoargumenty protistrany, ktora neuznava iny ako svoj nazor. Kravka u kaficka vyberala auta vzdy podla dizajnu, platilo to vtedy, dnes a bude aj o 100 rokov. SUV s tym nic nema.
presne tak.... mnohym SUVecka defakto dnes uz plnia rolu aj akehosi poloMPVecka .... moji znami s jednym dietatom pred zimou kupili tucsona .. a aj kocik im do kufra vojde... kedze dnes mas kdejake sikovne skladacie kociky od vymyslu sveta takze bez problemov
mne sa paci prave ta vyssia svetlost u SUVecok... to je podla mna super ... ;-)
Disciplína dostať kočík do auta nie je o len o tom ako, ale aj ako pohodlne. >:D Teda musím ho rozobrať na kompletku, alebo len sklopím striešku a rukoväť? Resp. si nekupujem veľké auto, aby som potom ten kočík pracne každú chvíľu rozoberal a skladal nie? Golfáče neriešim, tie narvem aj do ženinho mestského približovadla. >:D
MPV jsou podle mne v první řadě o variabilitě a prostoru. A nepřijde mi, že by SUV na tuhle notu nějak zvlášť hrála. Kolik SUV má třeba individuálně posuvná sedadla, tři plnohodnotné (tedy víceméně stejné) sedačky v jedné řadě nebo stolečky? Bude toho určitě mnohem víc, ale MPV nerozumím.
Neřekl bych tedy, že SUV kombinuje výhody MPV. Podle mne nemají nic moc společného. Snad jediná věc, kterou SUV nabídne navíc a kterou sdílí s MPV, je vzpřímenější, vyšší posed. A ještě možnost třetí řady, ta u jiných aut moc vidět není. Víc mě nenapadá.
Tak MPV např. Sharan je určitě proti SUV výrazně jinde. Ale něco jako Scénic že by nešlo relativně slušně nahradit třeba Kadjarem? Určitě to má nějaký praktický vifikundace navíc, ale popravdě - po prvních dvou letech dítěte je to vcelku jedno.
Nešlo, chybí tomu právě ta prostorová variabilita. Další kravinou SUV je vyšší nakládací hrana kufru, nebo středový tunel kvůli pohonu všech kol. Nebo třeba kratší ložná délka kufru, i když objem papírově vypadá hezky. Střípek ke střípku a skládačku nesmyslnosti porovnání SUV a MPV máme hotovou...
Vysia nakladacia hrana moze byt naopak vyhoda, stredovy tunel rovnako SUV mat nemusi (kolegova CR-V ho nema) a ma cuduj sa svete 4x4. Objem kufra plati rovnako aj pre MPV - viz porovnanie s touranom nizsie. Nezmyslenosti vidia len ludia, ktori ich za kazdu cenu chcu vidiet, objektivita ich netrapi ale paradoxne ju vyzaduju od druhych.
EDIT: MPV 4x4 nemaju? A ak maju su bez stredoveho tunelu? Vsak spravidla maju aj svetlu vysku nizsiu nez tie nepodarene SUV.
To je tvůj pohled a nic proti němu. Ale já jako člověk se dvěma dětma to vidím jinak. 2+2 sedneme do auta a jedeme. Nepotřebuji ani nějakou zvláštní variabilitu, ani dvěma dětem vzadu nevadí středový tunel čtyřkolky, vyšší nakládací hrana už vůbec ne - někdy je výhodou, někdy ne, v součtu šul nul. Pokud někdo řeší dvě a více autosedaček, bude to samozřejmě jinak (hlavně u tří), ale to už jsem psal předtím. :-)
Samozřejmě chápu, že každý auto může využívat jinak, chtít od něj něco jinýho.
Jak říkám, MPV nerozumím (prakticky je neznám), takže nevím, jak malé MPV zvládne třeba tři dětské sedačky vedle sebe. Jak funguje třeba kombinace dvě děti plus babička. Individuální posun a sklápění opěradel ocení spíš trochu větší děti. Pokud se jim nedělá špatně, stoleček, na kterém si můžou něco dělat, určitě také ocení. Takovou věc můžeš dát i do kombi, ale kolik jich to má? To jsou ty věci, které podle mne dělají MPV (a samozřejmě další). Plus mívají kratší předek, pro maximalizaci využití délky. Tohle SUV nabídne jen těžko, protože to nejde dohromady s tím kýženým vzhledem.
Jsou samozřejmě i špatná MPV a dá se udělat crossover s prvky MPV. Ale jak jsem napsal, neřekl bych, že SUV kombinuje výhody MPV.
Kolega si kupoval Zafiru a je to jedno z mála aut, kde dáš 3 autosedačky vedle sebe, což byla pro něj priorita. Má Zafiru s motorem co má Astra OPC 205 koní a jezdí to slušně, béžovej koženej interiér, místa na rozdávání velkej kufr, příjemně naladěný podvozek a rád školí manažery v koncernových RS
Zafira půjde k ledu, díky tomu že by ničila prodeje C4 Picasso a GrandePicasso
No neviem, čím deti viac rastú tým sa aj menia nároky na prepravu, namiesto kočíka teraz vozím detské bicykle. A som úprimne rád, že nemusím riešiť nejaký nosič mimo auta, ale len to hodím do kufra a tradá. >:D
Zrovna o víkendu jsem potkal auto se čtyřmi koly na tažném a dalšíma dvěma na střeše vedle rakve. A to to bylo MPV (dva dospělí, čtyři děti). :-) Předpokládám, že pro sebe kola nevozíte.
Keď zhodím predné kolesá na našich dospeláckych bicykloch, tak tam vojdú všetky a kupodivu ostane aj ešte trochu miesta na ďalšiu batožinu, ale je fakt, že na nejakú dlhšiu dovolenku by to chcelo kvôli batožine buď rakvu na strechu, alebo nosič na bicykle.
Sice preferuji vozit kolo uvnitř, pro ochranu, ale dávat je na sebe... Nebo používáte nějaký držák? Ale to pak musí být pořádné MPV. Mám takový pocit, že i v Altee XL musela dolu druhá řada, když se používal držák za vidlici.
takisto stale nevieme co bude s carensom ale aj s lodgy ci pripadne modelmi ako 500L a 500L living ci povedzme toyotou verso.. kedze uz toto vsetko tiez nie su ziadne novinky na trhu ... ale o ich nastupcoch zatial kde nic tu nic... zacinam sa aj tu obavat najhorsieho ;-\ ...ale na druhej strane nechce sa mi verit aby za par rokov ozaj vsetky MPV uz uplne zmizli... naopak akosi naivne chcem verit v ich skory navrat... :-(
A pritom furt basnis o tom ako by si si kupil ASX. Takze sa obavat fakt nemusis, pretoze ak aj zaniknu, ziadna tragedia sa nekona. Ak to ludia budu chciet, budu sa vyrabat - kedze ich ludia nechcu, pomaly miznu z trhu, tak coho sa vlastne obavas a preco veris v ich skory navrat, ked vlastne take auto ani nechces a ani si nekupis?
tak ja samozrejme zrovna nie som cielovka MPV ani nikdy nebudem ... to by som musel mat nejaku vacsiu rodinu ... ale to ASX je velkostne ako bezny golfik a vyssiu svetlost u neho by som vyuzit vedel... je to sikovne auto...
nemusim byt cielovka aby som veril... ale kazdopadne MPV sa raz vratia ( len asi najprv musia zmiznut aby sa mohli opat vratit ) :-(:-)
Vecsiu rodinu pokryju SUV, alebo ak chces crossovery. Mnohe z nich maju 3 plnohodnotne sedadla vzadu. Moznost 7 sedadiel uz mnohe maju, ze su viacmenej nudzove plati aj o mensich MPV. Taky touran napriklad je pre moje potreby ovela menej prakticky ako kombik (akurat som porovnaval novy kolegov Touran), naopak druheho kolegu CR-V je viac praktickejsia ako 90% "MPV". Takze sa necudujem, ze MPV miznu. Mozno sa vratia, ale uprimne mi je to fakt jedno. Ak by som realne potreboval 6 a viac miestne auto (4 deti) kupujem nieco na styl caravelle, V-klasse a mne osobne sa velmi paci novy chrysler pacifica - tomu hovorim MPV, ktore by som si aj mozno kupil. Do poctu 5 ludi postacuje prakticky vsetko a je obrovsky vyber.
SUV su proste velmi flexibilne ... v tomto su velmi silne... vedia posluzit takmer na cokolvek... maju sice aj par nevyhod voci "beznym vozom" ale podla mna nie az tak zavaznych aby sa v beznej premavke s nimi nedalo zit... tych vyhod u nich vidim proste viac a su zavaznostou dolezitejsie ako tie pripadne nevyhody takze preto maju take uspechy
Mam velky kocik, pri jeho prevoze rozoberiem na 2 casti, ktore hodim vedla seba. V tourane sa to neda, lebo vyuzitelna sirka je mensia a hlbka rovnako. Musel by som tieto casti postavit a uz robit tetris - cize horsie nakladanie aj vykladanie, a to som este nevlozil ziadnu inu batozinu. Na vysku ostava vela miesta, ale nie je pouzitelny, lebo na to uz nic nepolozim. Vedla toho vela nenaukladam, lebo kocik svoj priestor zaberie. V kombiku ak potrebujem viac batoziny prevazat, zlozene casti kocika hodim na jednu stranu na seba (to iste ale nemozem spravit v tourane, lebo kufor nie je tak hlboky) - mozem ho pootocit o 90stupnov a dat na seba, ale znovu narazim na barieru - uz tam nic nedam, lebo mam sice vela miesta smerom dohora, ale nepouzitelneho - ak by som totizto kocik zatazil este batozinou, rovno ho odpisem. Jedine riesenie je kupit si iny kocik, lenze to je zase o kompromise pri jeho pouzivani, kedze ten svoj povazujem za perfektny a vsetko spratnejsie je na ukor komfortu (odpruzenie, hrkalkove kolieska) a pod.
Poznámka k 5 ľuďom - do bežného auta ich nenatrepeš na dlhé trate. Dospelí nemajú konfort a 3 sedačky s isofixom do golfu proste nedáš. K tomu sú autá ako Zafira či Touran, kde má každé sedadlo isofix.
3 ludi vzadu dostanes aj do Mazdy 2, ale ak ide o aspon trochu pohodlne cestovanie na dlhe trate, tak takym minimom je nejaky S-Max, optimom osobna dodavka so sirkou ~ 2 metre. Skus si zmerat sirku svojich ramien a vynasob to troma. ;-)
V dost velkom MPV vies vytvorit konfiguraciu 2 + 2 + 2, kde odvezies 5 dospelych ludi uplne pohodlne, resp. bez problemov aj 6. Skus to urobit v nejakom SUV. Ak to vobec bude mozne, tak pre nizku strechu si do poslednej rady aj tak nikto nesadne.
SUV ma opodstatnenie pre vela ludi, ponuka rozne drobne vyhody oproti inym kategoriam, ale v praktickosti prepravy osob sa moze rovnak tak akurat s kombikmi. MPV hra inu ligu.
Ved ale to iste pisem vyssie - velke MPV ti to poskytnu - lenze tie uz cenovo tak dostupne nie su. V "malom" MPV typu S-max, touran a pod tuto konfiguraciu nedosiahnes, ak aj ano, je to na ukor kufra a si tam kde predtym, lebo to iste ponukaju aj SUV, kde mas ovela sirsi vyber.
Auto clovek kupuje podla potrieb - dnesne SUV dokazu tento segment MPV nahradit, Velke MPV zase nahradzaju tie osobne dodavky typu ProACE, Traveller, California a pod, kde sa moze variabilitou aj to velke MPV schovat. Nikde nehovorim o tom, ze MPV su horsie auta ako SUV, len je logicke preco su vytlacane z trhu - ludom sa viac pacia SUVcka a v mnohych oblastiach dokazu mensie MPV nahradit. A ak clovek potrebuje realne viac ako 5miestne auto, kde bude ako taky komfort, tak aj to dost velke MPV bude ako dodavka.
Dodávky jsou opravdu praktické. Jen jim nevěřím co do ochrany posádky. A vadí mi, že nejsou tak dobře odhlučněné, nemají tak dobré podvozky, motory stojí za prd atd. A ta cena. Mnohem radši budu jezdit v SUV a v případě potřeby připnu vozík. MPV by těch problémů mělo mít přeci jen méně. A bude sice méně praktické, ale také citelně levnější. Pořád mám problém zkousnout €60k za dodávku. A to Multivan Business stojí cca. 100k. Ještě jsem v něm ani neseděl, ale mám pochybnosti o tom, že přesvědčí.
Měření šířky ramen je o ničem. Nejvíc prostoru potřebuji v loktech. A lidé sedící s roztaženýma nohama asi v kolenou. Sám mám v ramenou možná 45 cm a v loktech bych chtěl řekněme 60 (to může být tak šířka obyčejné kancelářské židle).
Mezi opravdu velkými SUV najdeš i kusy s třetí řadou použitelnou i pro dospělé, ale ty budeš v EU hledat jen těžko. Samozřejmě nenabídnou praktičnost dodávky. Ale ta sedadla ano.
Vidíš aj ja som mal veľký kočík a nikdy som ho nerozoberal, ani kým bola vanička, ani keď už mal len športovú časť. Maximálne čo som spravil bolo že som sklopil striešku a rúčku. A ešte mi ostalo vždy hafo miesta na batožinu aj bicyklom pre staršieho synátora + 5 plnohodnotných miest. auto Kia Carnival generácia VQ. A na margo V-Classe či Caravelle, no nechcel by som s tým jazdiť v meste, resp. parkovať niekde na sídlisku.
Zajímavé, tady se řeší SUV vůči MPV a ty do toho začneš míchat kombíka a tím zdůvodňovat, že jsou MPV zbytečná... Jenže proti kombi jsou SUV ještě podřadnější.
Renault vidí budúcnosť MPV v crossoveroch, viď nový Scenic či Espace. :-) Predpokladám, že ostatní výrobcovia ho budú nasledovať, alebo natvrdo svoje modely nahradia rovno SUV-čkami. >:D
Já jsem zase zvědavý, jestli časem neprořídne nabídka pohonu všech kol. PSA tomu neholduje. Přitom Opel používal řešení původně připravené pro Saab s dvěma spojkami Haldex (nevím, jestli to tak má i nová Insignia).
dávat na "nejlepší jízdu na webu" reklamu na jakousi šarlatánskou sra.čku, co zvyšuje výkon o 180% - to musíte být extra extra zoufalí. Čeho je moc....
záleží na tom, aký typ blockera použiješ pre ten ktorý prehliadač. Ja používam ublock origin a u neho mi to funguje opačne. Defaultne je zapnutý na každej stránke, ale na moje želanie ho viem na určitej stránke vypnúť.