Opel Meriva 1.8 16V Enjoy - All in one (07/2003)

Opel Meriva 1.8 16V Enjoy - All in one (07/2003)

 
 

Malé velkoprostorové auto - zní to jako protimluv. U Opelu si ale řekli, že zrovna taková koncepce by mohla být úspěšná a vznikla Meriva. Po dvou měsících prodeje v České republice a prvních dojmech jsme měli možnost ověřit, jak se vůz nezvyklé "prostorové orientace" chová v denním provozu.

Malé velkoprostorové auto - zní to jako protimluv. U Opelu si ale řekli, že zrovna taková koncepce by mohla být úspěšná a vznikla Meriva. Po dvou měsících prodeje v České republice a prvních dojmech jsme měli možnost ověřit, jak se vůz nezvyklé "prostorové orientace" chová v denním provozu.

Především je třeba říci, že jde o téměř ideální auto do města, kterému k dokonalosti chybí jen parkovací asistent. Vysoká stavba karosérie dovoluje vysoký posaz za volantem a velká zasklená plocha přispívá k dobrému rozhledu do všech směrů. Délka vozu jen o čtyřicet milimetrů přesahuje čtyři metry, což spolu s velmi dobrým rejdem oceníte při podélném parkování.

Vnější hladké panely karosérie bez jakýchkoli výstřelků jsou na rozdíl od podobně chladného VW Touran zaoblenější a snad i díky tomu si lze na nenápadnost Merivy rychle zvyknout. Námi testovaný vůz pokrývala navíc šedá metalíza, takže pocit až programového splývání s masou byl dokonalý. Pro majitele, který hledí na čistotu tvarů a nechce vybočovat, je Meriva splněním snu. Nenápadní kabát ale skrývá mimořádný prostor a variabilitu, pojďme se podívat...

Odhlédneme-li od mnohokrát zmiňovaného plochého středového panelu, který svou lesklostí a sterilitou opticky dominuje interiéru, čekají nás už jen samé potěšující objevy. Od kvalitně zpracované palubní desky, jasných a dobře čitelných přístrojů až třeba po množství odkládacích prostor. Sedačky (přednízadní) jsou v duchu celého vozu napohled nezvykle ploché, sedí se v nich ale poměrně pohodlně a ani při delších jízdách jsme nepociťovali výraznější únavu.

Tou hlavní výhodou Merivy je ovšem systém sklápění zadních sedaček, který Opel nazývá FlexSpace. Už v základní, pětimístné konfiguraci můžeme ocenit dostatek místa pro kolena i hlavy cestujících vzadu a vzdor tenkým a plochým sedákům i relativní pohodlí. Po sklopení středu opěradla dopředu si mohou (už jen dva) zadní cestující užít Travel Box, což je v podstatě odnímatelná schránka. Sedadla se dají po několika pohybech posunout k sobě a vzad, čímž jednak ubude prostoru pro zavazadla, ale nohy pocítí prostor blízký Škodě Superb. Sedadla se dají samozřejmě úplně sklopit tak, že v prostoru pro náklad tvoří zvýšení asi jen o tři centimetry. Pokud se naučíte ovládat páčky v sedadlech, je přeměna prostoru otázkou pár vteřin. Praktické jsou přitom jak vysoko výklopné páté dveře, tak do dostatečného úhlu otevíratelné dveře boční.

Testovaný šestnáctiventilový motor 1.8s maximálním výkonem 92 kW prokázal relativně těžkému autu dobrou službu a to především v otázce dobré pružnosti a malé hlučnosti. Zrychlení na čtvrtý a pátý stupeň probíhalo v mimořádně širokém spektru rychlostí. Tichý a ochotně se přizpůsobující motor ukázal po 670 kilometrech průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, což je s ohledem na třetinový poměr jízd po městě trochu vyšší hodnota, než bychom čekali.

Trochu subjektivní nejistoty si řidič zpočátku užije s vysokou stavbou vozu a z ní vyplývající citlivostí na boční vítr a náklony v zatáčkách. Obojí sice není nikterak nebezpečné, ale s pocitem malého a vysokého auta pod sebou se tyto objektivní hodnoty trochu mění. Samo auto drží i díky tvrdšímu podvozku na silnici velmi dobře, a pokus o skutečný smyk nás stál hodně úsilí. Takže - nic nebezpečného, naopak.

Přestože jde rozměrově o malý vůz, uvítali bychom přítomnost ESP a klimatizace v základní výbavě této silnější verze (cena 479.900 Kč), je to ale otázka cenové optiky. Námi testovaný exemplář s cenou atakující 600 tisíc je téměř maximálně vybaven a vzhledem k extrémní praktičnosti a ostatním kladům jej můžeme považovat za realisticky ohodnocený.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 596 600 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, protiprokluzový systém Traction Control (TC), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, elektrický posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu, sklopné sedadlo spolujezdce, sklopná a posuvná zadní sedadla Flex Space, systém ISOFIX pro upevnění dětských sedaček na vnějších zadních sedadlech, travel asistent, rádio CAR 2003 s kazetovým přehrávačem

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.000,-), manuální klimatizace (+35.000,-), dvě střešní okna-přední elektricky ovládané, zadní výklopné (+35.000,-), rádio CAR 2005 s CD přehrávačem (+7.000,-), ovládání rádia na volantu (+1.900,-), Twin audio-audio systém pro zadní sedadla (+3.900,-), disky z lehkých slitin 5 paprsků, pneu 185/60 R15 (+17.000,-), interiérová sada obsahující termoreflexivní čelní sklo a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou (+4.900,-).

Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho

Na zadlužování za záporné úroky sice stát vydělal,…

Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nově extrémně…

Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti? Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti?

Boj firem o kvalitní zaměstnance se vyostřuje. Dříve…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

 

Štítky Opel Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.6 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1410
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1305 / 530
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4040
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000 Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000

15. července vyjel z továrny ve španělské Zaragoze…

Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

Desátý měsíc nepřinesl ve třídě MPV nic nového, mezi…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů! Vzápětí o ně přišla

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů!…

Nikol Švantnerová (24) se bezostyšně chlubí na sociálních sítích luxusními šperky v řádu milionů a přitom vůbec…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…