Opel Meriva 1.8 16V Enjoy - All in one (07/2003)

Opel Meriva 1.8 16V Enjoy - All in one (07/2003)

 
 

Malé velkoprostorové auto - zní to jako protimluv. U Opelu si ale řekli, že zrovna taková koncepce by mohla být úspěšná a vznikla Meriva. Po dvou měsících prodeje v České republice a prvních dojmech jsme měli možnost ověřit, jak se vůz nezvyklé "prostorové orientace" chová v denním provozu.

Malé velkoprostorové auto - zní to jako protimluv. U Opelu si ale řekli, že zrovna taková koncepce by mohla být úspěšná a vznikla Meriva. Po dvou měsících prodeje v České republice a prvních dojmech jsme měli možnost ověřit, jak se vůz nezvyklé "prostorové orientace" chová v denním provozu.

Především je třeba říci, že jde o téměř ideální auto do města, kterému k dokonalosti chybí jen parkovací asistent. Vysoká stavba karosérie dovoluje vysoký posaz za volantem a velká zasklená plocha přispívá k dobrému rozhledu do všech směrů. Délka vozu jen o čtyřicet milimetrů přesahuje čtyři metry, což spolu s velmi dobrým rejdem oceníte při podélném parkování.

Vnější hladké panely karosérie bez jakýchkoli výstřelků jsou na rozdíl od podobně chladného VW Touran zaoblenější a snad i díky tomu si lze na nenápadnost Merivy rychle zvyknout. Námi testovaný vůz pokrývala navíc šedá metalíza, takže pocit až programového splývání s masou byl dokonalý. Pro majitele, který hledí na čistotu tvarů a nechce vybočovat, je Meriva splněním snu. Nenápadní kabát ale skrývá mimořádný prostor a variabilitu, pojďme se podívat...

Odhlédneme-li od mnohokrát zmiňovaného plochého středového panelu, který svou lesklostí a sterilitou opticky dominuje interiéru, čekají nás už jen samé potěšující objevy. Od kvalitně zpracované palubní desky, jasných a dobře čitelných přístrojů až třeba po množství odkládacích prostor. Sedačky (přednízadní) jsou v duchu celého vozu napohled nezvykle ploché, sedí se v nich ale poměrně pohodlně a ani při delších jízdách jsme nepociťovali výraznější únavu.

Tou hlavní výhodou Merivy je ovšem systém sklápění zadních sedaček, který Opel nazývá FlexSpace. Už v základní, pětimístné konfiguraci můžeme ocenit dostatek místa pro kolena i hlavy cestujících vzadu a vzdor tenkým a plochým sedákům i relativní pohodlí. Po sklopení středu opěradla dopředu si mohou (už jen dva) zadní cestující užít Travel Box, což je v podstatě odnímatelná schránka. Sedadla se dají po několika pohybech posunout k sobě a vzad, čímž jednak ubude prostoru pro zavazadla, ale nohy pocítí prostor blízký Škodě Superb. Sedadla se dají samozřejmě úplně sklopit tak, že v prostoru pro náklad tvoří zvýšení asi jen o tři centimetry. Pokud se naučíte ovládat páčky v sedadlech, je přeměna prostoru otázkou pár vteřin. Praktické jsou přitom jak vysoko výklopné páté dveře, tak do dostatečného úhlu otevíratelné dveře boční.

Testovaný šestnáctiventilový motor 1.8s maximálním výkonem 92 kW prokázal relativně těžkému autu dobrou službu a to především v otázce dobré pružnosti a malé hlučnosti. Zrychlení na čtvrtý a pátý stupeň probíhalo v mimořádně širokém spektru rychlostí. Tichý a ochotně se přizpůsobující motor ukázal po 670 kilometrech průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, což je s ohledem na třetinový poměr jízd po městě trochu vyšší hodnota, než bychom čekali.

Trochu subjektivní nejistoty si řidič zpočátku užije s vysokou stavbou vozu a z ní vyplývající citlivostí na boční vítr a náklony v zatáčkách. Obojí sice není nikterak nebezpečné, ale s pocitem malého a vysokého auta pod sebou se tyto objektivní hodnoty trochu mění. Samo auto drží i díky tvrdšímu podvozku na silnici velmi dobře, a pokus o skutečný smyk nás stál hodně úsilí. Takže - nic nebezpečného, naopak.

Přestože jde rozměrově o malý vůz, uvítali bychom přítomnost ESP a klimatizace v základní výbavě této silnější verze (cena 479.900 Kč), je to ale otázka cenové optiky. Námi testovaný exemplář s cenou atakující 600 tisíc je téměř maximálně vybaven a vzhledem k extrémní praktičnosti a ostatním kladům jej můžeme považovat za realisticky ohodnocený.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 596 600 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, protiprokluzový systém Traction Control (TC), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, elektrický posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu, sklopné sedadlo spolujezdce, sklopná a posuvná zadní sedadla Flex Space, systém ISOFIX pro upevnění dětských sedaček na vnějších zadních sedadlech, travel asistent, rádio CAR 2003 s kazetovým přehrávačem

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.000,-), manuální klimatizace (+35.000,-), dvě střešní okna-přední elektricky ovládané, zadní výklopné (+35.000,-), rádio CAR 2005 s CD přehrávačem (+7.000,-), ovládání rádia na volantu (+1.900,-), Twin audio-audio systém pro zadní sedadla (+3.900,-), disky z lehkých slitin 5 paprsků, pneu 185/60 R15 (+17.000,-), interiérová sada obsahující termoreflexivní čelní sklo a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou (+4.900,-).

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou

Frontální útok na emoce zákazníků podnikl světový lídr…

 

Štítky Opel Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.6 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1410
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1305 / 530
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4040
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 




Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000 Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000

15. července vyjel z továrny ve španělské Zaragoze…

Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

Desátý měsíc nepřinesl ve třídě MPV nic nového, mezi…

 



 
Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Včera

K lemu s hranicí dvou set tisíc korun se před třemi roky vměstnalo dvacet modelů, dál do minulosti ještě víc. Na jaře 2017 už tu tahá králíky jen pět mágů.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v derby, Arsenal však padl

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v…

Držel Arsenal nad vodou, jeho zákroky ale na body nestačily. Brankář Petr Čech nezabránil prohře Arsenalu 0:2 v…

 

iSport.cz

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal se, Lüftner si dal opět vlastňák

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal…

V týdnu vyrobil hrubku, která rozhodla semifinále poháru se Zlínem. Obránce Slavie Simon Deli se z ledabylého…

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou svobody tisku, Trump se z akce omluvil

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou…

Každoroční slavnostní večeře pořádaná asociací korespondentů v Bílém domě se letos musela obejít bez tradiční…

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud začne ve středu jednat o případu dvou Čechů obviněných ze špionáže, Martin Pezlar a Ivan Buchta do…