Opel Meriva: Naftové jízdní dojmy

Opel Meriva: Naftové jízdní dojmy

 
 

Opel nám svou Merivu představuje v několika fázích. Po vyzkoušení benzinových agregátů jsou na řadě i ty vznětové.

Merivu nemusíme zdlouhavě představovat, mimo prvních jízdních dojmů z benzinových verzí (Opel Meriva: První jízdní dojmy) jste na Auto.cz mohli už najít i test Opelu Meriva 1,4 Turbo.

Že má Meriva podvozek, který dobře drží stopu a přitom není přehnaně tuhý, již víte. Systém otevírání dveří FlexDoors už také není novinkou, stejně jako pohled do interiéru. Pod kapotou se ovšem zatím vždy ukrýval některý ze čtyřválců, spalujících Natural.

Na jihu Francie jsme měli možnost vyzkoušet i vznětové motorizace. Ještě než vám budeme tlumočit naše první zkušenosti, podívejme se blíže na první analýzu úspšnosti druhé Merivy. Vedení Opelu bylo překvapeno zájmem o tento malý jednoprostorový vůz. Odhady pro letošní rok, 40 až 50 tisíc prodaných vozů, již vzaly za své – na konci září bylo Meriv prodáno celých 70 tisíc. Cílem pro příští rok je výroba 130 tisíc vozů, což bude možné při práci továrny na tři směny.

Ve třídě malých jednoprostorových vozů je v Evropě Meriva s dvacetiprocentním podílem těsně první a to před Citroenem C3 Picasso.

Zajímavé je chování zákazníků – tak například po voze se základní výbavou jich sáhne jen 5 %, střední Enjoy si pořídilo 58 % a nejvyšší Cosmo 37 % kupců.

Velký nárůst oproti staré Merivě je vidět i při pohledu na oblíbenost příplatkových položek. Tak například navigaci nyní dokupuje 35 % lidí (u minulé generace 2 %), parkovacího asistenta 42 % (27 %) a panoramatickou střechou je vybavena rovná desetina (dříve 4%) vozů. Vyhřívaný volant si objednala téměř čtvrtina zájemců.

CDTi-dojmy

V nabídce jsou dva vznětové motory, ovšem naladěné na pět rozdílných výkonů.

1,3 CDTI můžete mít s výkonem 55 či 70 kW (Ecoflex), větší 1,7 CDTI pak ve verzích s výkonem 74, 81 a 96 kW. Zajímavé je, že dvě základní (55 a 70 kW) i dvě nejsilnější verze (81 a 96 kW) jsou prodávány za téměř stejnou nebo stejnou cenu.

Vyzkoušeli jsme špičkovou naftovou verzi s 96 kW, tak i úsporný 1,3 CDTI Ecoflex (70 kW).

Ani nejrychlejší vznětovou Merivu nemůžeme označit za vysloveně dynamický vůz, jakkoliv je točivý moment 300 Nm dostupný mezi 2000 a 2500 min-1 v provozu příjemný. Jako jediná Meriva je tato verze schopna akcelerace z 0 na 100 km pod deset sekund, konkrétně za 9,9 s. Motor je dobře utlumen, nehlučí a ani při nízkých otáčkách do kabiny neproniká žádné „cvakání“. Ve vyšších otáčkách již tolik kultivovanosti nevykazuje, při vytáčení motoru ke čtyřem tisícům o sobě dá posádce jasně vědět. Líbila se nám přesnost chodu řadicí páky, lehce umělý pocit z řazení ale stále přetrvává.

Při rozjezdu s oběma verzemi je potřeba přidat trochu více plynu, spojka zabírá poměrně rychle a tak se nám motor několikrát (hlavně při rozjezdech do kopce) nechtěně zakuckal. Turbodmychadlo zabírá okolo 1700 otáček, do té doby vůz zrychluje jen velmi neochotně. Nástup síly je ale poměrně plynulý, žádné velké nakopávání se neděje.

Jake.auto.cz: Opel Meriva (přehled testů a dalších článků)

I malý čtyřválec 1,3CDTI Ecoflex je velmi dobře utlumen, jeho 70 kW bychom patrně označili za hraniční výkon – s verzí o výkonu 55 kW (zrychlení má hodnotu 16,9 sekundy) bychom opravdu na rodinný výlet s plně naloženou Merivou (celková hmotnost 1,9 tuny) jet nechtěli. Krátký testovací okruh jsme s Ecoflexem v kopcovitém terénu absolvovali se spotřebou 6 litrů nafty na 100 km, pro srovnání s větším 1,7 CDTI (96 kW) jsme jezdili za 7,2 litru. Tyto hodnoty nelze brát jinak než orientačně, přeci jenom v okolí Cannes, kde test probíhal, je velmi členitý terén.

Ceny na českém trhu

Aktuální ceny jsou shrnuty v následujících tabulkách. Opel uplatňuje na ceníky tzv. dlouhotrvající akční slevy, které jsme již do tabulek započetli.

Opel Meriva – ceny vznětových verzí na českém trhu
Motor1.3 CDTI1.3 CDTI EcoFlex1.7 CDTI1.7 CDTI1.7 CDTI
Převodovka5M5M6A6M6M
Zdvihový objem [cm3]12481248168616861686
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400070/400074/400081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1750-2500180/1750-2500260/1700-2550280/1750-2500300/2000-2500
Max. rychlost [km/h]160168172182196
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,913,813,911,89,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,56,45,25,2
Cena Selection [Kč]384.900,-389.900,-429.900,---
Cena Enjoy [Kč]-409.900,-449.900,-429.900,-429.900,-
Cena Cosmo [Kč]--469.900,-449.900,-449.900,-

Součástí momentálně platné zaváděcí nabídky je manuální klimatizace a palubní počítač (příplatek 20 tisíc Kč) v základu zdarma a obě nejvyšší výbavy dostaly cenové zvýhodnění 20 tisíc Kč. Meriva vás tedy přijde levněji, nebo (pokud jdete pro nejlevnější stupeň Selection) bude mít lepší výbavu.

Co je součástí jednotlivých výbavových stupňů?

U Selection je standardem mj. elektronický stabilizační systém ESP, 15palcová kola, elektricky ovládaná přední okna, čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, vnější kliky dveří v barvě karoserie, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka v barvě karoserie nebo elektronická parkovací brzda.

Prostřední Enjoy navíc přináší systém středního modulu FlexRail s držákem nápojů, manuální klimatizace, rádio CD 300 MP3 s CD a MP3 přehrávačem, boční a hlavové airbagy, dvoupolohové aktivní opěrky hlavy vpředu, či 16palcová kola.

Nejvyšší výbava Cosmo v sobě dále obsahuje tempomat, kola z lehkých slitin (16 palců) , řadicí páku a volant (s ovládáním rádia) v kůži, chromované kliky dveří, ovládání všech oken v elektrice či mlhovky.

Ze seznamu příplatkové výbavy jmenujme třeba metalízu za 12 tisíc, automatickou dvouzónovou klimatizaci za 5 tisíc Kč, vyhřívání předních sedadel taktéž za 5 tisíc Kč, parkovací asistent za 7.500,- Kč, kožené čalounění za 34 tisíc Kč nebo prosklenou střechu za 18.100,- Kč.

Opel Meriva – ceny zážehovch verzí na českém trhu
Motor1.4 16V1.4 16V1.4 16V
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4800-6000103/4900-6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000175/1750-4800200/1850-4900
Max. rychlost [km/h]177188196
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,16,7
Cena Selection [Kč]329.900,---
Cena Enjoy [Kč]349.900,-374.900,-391.900,-
Cena Cosmo [Kč]369.900,-394.900,-411.900,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Reportáž: Nejlepší český řidič 2014 zná své vítěze (+ video) Reportáž: Nejlepší český řidič 2014 zná své vítěze (+ video)

Nejlepším českým řidičem se pro rok 2014 stal…

Opel Meriva dostal nový základní turbodiesel, má 70 kW a 280 N.m Opel Meriva dostal nový základní turbodiesel, má 70 kW a 280 N.m

Opel představil nový základní naftový motor pro malé MPV…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…