Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Meriva: Nová generace vstupuje na český trh s cenou 329.900,- Kč

Diskuze (36)
Opel Meriva druhé generace přichází na český trh. První cena je 329.900,- Kč, od začátku je pro základní výbavu připraveno rozšíření zdarma, na vyšší výbavy se vztahuje zaváděcí sleva 20 tisíc Kč.

Nová generace Opelu Meriva sleduje filozofii nastolenou posledními modely značky, které reprezentuje především Insignia a nová Astra. Znamená to nejen podobný design, ale také extrémní nárůst rozměrů, který řadí novinku na samotný vrchol segmentu malých MPV.

Délka se mezigeneračně změnila o celých 235 mm – zatímco končící generace měří 4052 mm, novinka má 4288. To řadí novou Merivu před veškerou konkurenci, včetně dosud (nejen) délkově nejextrémnější Škodu Roomster (4205 mm). Také šířka 1812 mm (+120 mm) překonává hodnoty obvyklé v segmentu, výška se naopak nepatrně snížila z 1624 na 1615 mm. Rozvor náprav měří 2644 mm (+14 mm).

Opel zpočátku nabídne sedmero motorů: tři zážehové čtrnáctistovky, z nichž dvě jsou osazeny výfukovým turbodmychadlem, a čtyři turbodiesely – 1,3 CDTI a 1,7 CDTI, každý ve dvou výkonových variantách.

Nejvýraznější inovací u nové Merivy jsou bezpochyby dveře FlexDoors – zadní pár dveří otevíraný proti směru jízdy.

Opel Meriva - technické údaje zážehových motorů
Motor1,4 Twinport1,4 Turbo1,4 Turbo
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4800-6000103/4900-6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000175/1750-4800200/1850-4900
Max. rychlost [km/h]177188195
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,16,7
Cena Selection [Kč]329.900,---
Cena Enjoy [Kč]349.900,-374.900,-391.900,-
Cena Cosmo [Kč]369.900,-394.900,-411.900,-

Selection je nejlevnějším provedením nové Merivy. Nabízí výběr mezi atmosférickou 1,4 16V (74 kW) a dvěma výkonovými variantami turbodieselu 1,3 CDTI (55 nebo 70 kW). Standardem je ESP, 15palcová ocelová kola, elektrická parkovací brzda, dva airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a elektrické stahování předních oken. Již tato verze má kryty zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie.

Zdarma Opel přidává sadu Selection Cool v ceníkové hodnotě 20 tisíc Kč. Nejlevnější Meriva tak má ve standardu klimatizaci a palubní počítač. Výbavu lze dále rozšířit o rádio CD 300 a přední mlhovky v sadě Selection Sound společně za 7.500,- Kč.

Za boční a okenní airbagy se pro Selection připlácí 10.400,- Kč, od další úrovně výbavy jsou již standardem.

Enjoy má navíc kromě již zmíněných airbagů také klimatizaci, rádio, aktivní opěrky hlavy, 16palcová ocelová kola a konzoli FlexRail s držákem nápojů.

Sada Enjoy Family přidává za příplatek 12.700,- Kč litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat a kůží potažený volant s ovládáním rádia. Za tempomat samostatně se připlácí 3.100,- Kč, za elektrické stahování oken 5.000,- Kč, za vyhřívání předních sedadel také 5.000,- Kč.

Doporučujeme
Opel Meriva: První jízdní dojmy

Opel Meriva: Dveře s panty vzadu se vrací (technika, minulost a současnost)

Cosmo představuje vrchol modelové řady. Je o 20 tisíc Kč dražší než Enjoy a za tento příplatek má litá kola, tempomat, kůží potažený volant s ovládáním rádia a elektrické stahování oken již ve standardu. Dále je standardem i středová loketní opěrka.

Dvouzónovou klimatizaci lze získat ve spojení se zatmavenými zadními okny, parkovacím asistentem vpředu i vzadu a alarmem jako sadu Cosmo Premium – stojí 17.900,- Kč.

Za natáčecí světlomety se připlácí 10.000,- Kč, vyhřívání předních sedadel a vyhřívaný volant vyjdou dohromady na 6.500,- Kč, asistent rozjezdu do kopce stojí 2.400,- Kč.

Standardem u všech verzí je záruka na motor, převodovku a rozvodovku v délce trvání 6 let nebo 80 tisíc km.

Opel Meriva - technické údaje vznětových motorů
Motor1,3 CDTI DTC1,3 CDTI DTE1,7 CDTI DTC1,7 CDTI DTS
Převodovka5M5M6A6A
Zdvihový objem [cm3]1248124816861686
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400070/400081/400095/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1750-2500180/1750-3500280/1700-2500300/1700-2500
Max. rychlost [km/h]158168182196
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,913,811,89,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,55,25,2
Cena Selection [Kč]384.900,-389.900,---
Cena Enjoy [Kč]-409.900,-429.900,-429.900,-
Cena Cosmo [Kč]--449.900,-449.900,-

Ceny uvedené v tabulkách jsou akční – zahrnují výbavu zdarma pro Selection a zaváděcí slevu 20 tisíc Kč pro Enjoy a Cosmo.

Diskuze (36)
7. 7. 2010 10:26
Re: do mesta dobry
No, ty chvalis, ale zrovna to testoval OAMTC a velmi to teda nechvalili. Nastupovanie v stiesnenom priestore parkoviska pred nakupnym centrom je o hubu (a o karoseriu vedla stojacich aut).

Je to este horsie, ako s klasickymi dverami (a posuvne zadne dvere su o niekolko tried lepsie), pretoze ak chcu vystupovat vsetci naraz z prednych aj zadnych sedadiel, zablokuju sa navzajom. Povedal by som, ze zrovna na rodinne nakupy toto nie je vhodne auto...
Avatar - "Brňák"
7. 7. 2010 09:26
Re: 99,9%
asi tak. víc není třeba dodávat... >:-[]
Avatar - "Brňák"
7. 7. 2010 09:25
Re: 99,9%
nech je. oni potřebujou jeden velkej čudlík a s tím udělaj vše. Kámo, ale to musíš k audi nebo bmw. Nechápu vás. Vy v podstatě tvdíte, že Opel nedělá auta pro lidi, protože je tam moc čudlíků a málo místa. Řeknu ti novinu. Můžeš si koupit jiný auto!!!
7. 7. 2010 00:16
Re: No upřímě,
tato otazka sa da polozit aj opacne..preco scenica a nie toto. napriklad majitel prvej merivy, ktory bol spokojny a nechce sa mu experimentovat, pripadne mnoho inych dovodov.

PS: nespochybnujem kvality scenica
6. 7. 2010 23:42
No upřímě,
nenapadá mě moc důvodů proč kupovat tuhle podivnůstku a nekoupit za stejný prachy Scénika.