Rodinné minivany mají především poskytovat dobře využitelný a co nejvíce variabilní interiér, a tak první seznámení s novou Merivou se odehrávalo bez obvyklých jízd, v depozitáři Opelu v továrním komplexu v Rüsselsheimu.
Tak to máme rozdielne názory. Opel nejak dlho nevedel nabehnúť na správnu koľaj a ani nastúpenú trasu nie každý kvituje. Mne nový oplácky dizajn príliš nesedí, autá sú akoby nakysnuté, spredu mi pripomínajú tlstého medvedíka. Astra a Insignia vyzerajú, akoby boli robené opačne - zvonka dnu, nie od interiéru, ako je dnes zvykom. Sú to veľké a ťažké autá - ale priestorová ponuka interiérov nie je nijak nadpriemerná, skôr naopak. Uvidíme ako Meriva, naživo môže byť dojem iný ako z fotiek. Dvere vo mne nadšenie nevzbudzujú, vozím 3 deti a viem, čo je to pripútať malé dieťa na stredné miesto - opačné dvere nie sú podľa mňa dobrým riešením.
Je mi jasne ze kazdy nema stejny nazor. I modely pred zminovanou Insignii se mi velmi libily. Samozrejme, ze s tebou nebudu souhlasit a budu si myslet ze jsi nekde upad, kdyz rikas ze nova astra a insignia jsou jak vyrobene naopak. To se me hluboce dotklo, tak ti radeji nebudu oponovat a nebudu se pokouset ti vyvratit tvuj nazor.
To dopadne ako ten luxusný hatchback Signum od Opla...kto si to kúpi? Pár slečiniek a manželiek s dostatočne solventnými partnermi to nevytrhne, a ony beztak radšej SUV...
No ma to stat proti BMW 1...ale to je trochu nekde jinde...uz jenom tou pohanenou napravou :-) Jinak ja na to byl zvedavej, cekal jsem, co vzejde z konceptu...
Meriva se bude snazit zustat s cenama plus minus tam, kde je stavajici model, Signum byla spise draha zmensena Vectra a moc uspechu nepobrala, snad se toto nestane. Meriva je v prve rade urcena rodinam s detmi a z toho take bude muset vychazet pomer vybava\cena. Reakce na Signum byla hodne z cesty.
Vyzera to celkom pekne. Myslel som si ale, ze Meriva bude viac konkurovat Venge. Priestorovo sa mi to vacsie nezda a som velmi zvedavy na pomer cena/vybava.. Spolahlivostou a imidzom uz asi konkurovat nebude.
Jedna vec ma trosku zarazila.. Venga ma pomerne vysoko polozene okno zadnych dveri. Pri mojej vyske 180cm som mal ale stale slusny vyhlad na okolity svet. Na Merive ked si vsimnete je hlava zadneho cestujuceho posunuta az k tomu okienku vzadu.. to na svet moc zadny cestujuci neuvidi..mozno tak sikom vpred.
Inak u nas (CZ/SK) to asi nie je az tak patrne ale prave tymto autam patri podla mna buducnost. Specialne teda pre uzivatelov typu "jazdim vacsinou po meste do roboty a obcas vybehnem na dovolenku", presne ako som aj ja.
Myslel som to tak, ze Korea uz europsku produkciu v spolahlivosti minimalne dostihla a Europa uz nie je v tomto smere vo vyhode. Opel sa mi zda tento krat velmi originalny, som zvedavy na predaje. Vyzera to byt podarene auto.
Prečo? Navrhuješ ich, vyrábaš ich, chodia Ti odtiaľ dividendy či je to taká ťažká srdcovka? To by som pochopil na jednu značku a nie na nemecké autá ako také... V tom prípade je ale na mieste otázka, aký podiel majú na tých nemeckých autách skutočne nemecké výrobky a nemecká práca...?
Řekl bych, že v tomto směru už není v reálné výhodě nikdo - Korea, Německo, Japonsko, Francie, Itálie, Amerika, Česko, spolehlivost aut (srovnatelných kategorií, ne S-Klasse vs. Picanto) už je IMHO prakticky na stejné úrovni.
Pokud jde o Merivu, vypadá to čím dál tím zajímavěji. Obvykle mě tahle kategorie aut dost míjí, ale na Merivu "naživo" se docela těším. Zatím to vidím tak, že C3 Picasso má konečně vážného konkurenta, pokud jde o originalitu a design. Uvidíme jak Opel nastaví ceny.