Opel Meriva – první jízdní dojmy

Opel Meriva – první jízdní dojmy

 
 

V každém rohu jedno kolo a uvnitř hromada místa. Délka těsně nad 4 metry. Základní cena pod 400 tisíc. Svezli jsme se.

Prvním dojmem, kterým Opel Meriva působí při přímém kontaktu, je obtížná „třídní zařaditelnost“. Karosérie, která se na fotografiích zdá pokaždé jinak rozměrná, je ve skutečnosti opticky větší, než bychom od kompaktního vozu čekali. Čísla ale hovoří jasně – délka jen o pár milimetrů přesáhla čtyři metry a podobné méně překvapivé jsou hodnoty ostatních rozměrů. Dojem velikosti u Merivy způsobují téměř rovné hladké plochy s minimem prolisů. Spolu se strategií „v každém rohu jedno kolo“ tak vůz dává najevo svou orientaci na praktičnost už od prvního kontaktu.

I první usednutí za volant dává zapomenout na obavy: Dominantní je zejména zvýšený posaz a přebytek místa nad hlavou, přičemž zkrátka nezůstala ani vnitřní šířka. Palubní deska zachovává styl naznačený Vectrou: velké plochy a relativně drobné ovladače. Přístroje ukryté v kapličce před řidičem jsou jen půlkruhové, ale zato velmi dobře čitelné. Interiér v kombinaci černé a stříbrné barvy je jak německy strohý, tak německy precizní – přičemž za použitím této nanejvýš zjednodušující fráze si v případě Merivy stojíme. Aniž bychom museli pátrat v tiskových materiálech či poslouchat propagační klipy, je už od prvního kontaktu s vozem jasné, že všudypřítomná praktičnost byla zjevně tou nejsilnější sudičkou při jeho vzniku.

Dokazuje to už jen pohled na zadní sedadla v základní poloze. Sofistikovaný systém Flex-Space, umožňující v pár sekundách změny uspořádání vnitřního prostoru, totiž přinutil například sedáky zhubnout a současně jim dovolil podélné prodloužení. Posaz je to nezvyklý - u kompaktní třídy jsou přece jen zadní sedáky dlouhé téměř 60 cm raritou. Oporu pro stehna ale poskytují více než dobrou a kupodivu nevadí ani jejich malá tloušťka.

Samotný systém Flex Space umožňuje jak sklápění rovnoměrně rozdělených sedadel a opěradel (vznikne zcela rovná podlaha), tak posunutí sedadel ke středu a vzad až o 200 mm. Místo pro kolena (už jen dvou cestujících) vzadu tak nabude parametrů limuzín a prostor pro náklad se zmenší jen nepatrně. Změny poloh probíhají sice jednoduše, je ovšem třeba si zvyknout na to, že každá páčka ovládající daný krok je na jiném místě.

Vozy určené pro Českou republiku zatím nemají v nabídce turbodiesel, a zájemci tak zůstává možnost volby ze zážehových agregátů 1.6 (64 kW/87 k) za 389.900 Kč, 1.6 16V (74 kW/100 k) za 409.900 Kč a 1.8 16 V (92 kW/125 k) za 439.900 Kč (ceny v základní výbavě Essentia). Zatímco osmiventilová základní verze je určena spíše pro nenáročné motoristy, radostnější svezení nabízí silnější motor 1.6. K zátahu sice potřebuje udržovat nad 3.000 otáčkami, jeho hlučnost je ale velmi nízká a při běžně dynamické jízdě by spotřeba neměla přesáhnout sedmilitrovou hranici. Volba motoru 1.8 je pak spíše otázkou priorit – agregát sice nabízí znatelně vyšší výkon hlavně ve vysokých otáčkách, pokud od spíše praktického vozu nežádáme sportovní výkony, je lépe investovat cenový rozdíl do ABS.

Chování vozu při jízdě je i díky dlouhému rozvoru příkladné, Meriva dlouho drží stopu a počátek nedotáčivého smyku lze dobře předvídat. Poměrně vysoká karoserie se v zatáčkách naklání jen mírně, je ale třeba si zvyknout na málo strmé řízení. Díky velké prosklené ploše a vysokému posazu má řidič o okolí dokonalý přehled, což usnadňuje manévrování na malém prostoru. Brzdy mají pozvolný nástup, v extrémních situacích ale fungují dostatečně účinně.

Meriva, další zbraň dosud méně agilní značky Opel, nabízí nepochybně extrémní variabilitu a kvalitu za vcelku konkurenceschopnou cenu. Před koupí je dobré podívat se na seznam základní výbavy, samotný vůz ale žádná nepříjemná překvapení neukrývá. Turbodiesel bude v nabídce na podzim.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000 Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000

15. července vyjel z továrny ve španělské Zaragoze…

Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

Desátý měsíc nepřinesl ve třídě MPV nic nového, mezi…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…