Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Mokka: Po 100 tisících objednávek se nabídka rozšiří o novou verzi

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Opel Mokka se prodává od konce loňského léta a v Rüsselsheimu si mohou mnout ruce. Zákazníci o něj projevili nebývalý zájem.

Malý crossover s bleskem v znaku se na evropském trhu chytil, byť skutečně přímých konkurentů zatím mnoho nemá. Například ve Španělsku se prodalo už 3 tisíce kusů i přes ekonomickou krizi. Hlavními odbytišti jsou však „domácí“ Německo, Rusko, Francie a rovněž finančními problémy sužovaná Itálie. Připomeňme, že Mokka se vyrábí v továrně GM Korea v Bupyeongu. Nesmíme zapomenout ani na Velkou Británii, tam se Mokka nabízí pod tradiční značkou Vauxhall. Opel sdělil, že registruje dalších 100 tisíc objednávek.

Nejmenší SUV od Opelu se v současnosti se prodává se zážehovými čtyřválci 1,6 l/85 kW a 1,4 Turbo/103 kW. Milovníci nafty zvolí jediný turbodiesel 1,7 CDTI/95 kW Přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka byla až dosud k mání pouze se znakem náprav 4x4. Opel však chystá celoevropské uvedení této motorické varianty také pouze s předním pohonem. Na výběr budou jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak i samočinná se stejným počtem rychlostí. Nová verze má být levnější, čtyřkolka stojí aktuálně nejméně 508.900 Kč. Základní 1,6 Essentia mimochodem přijde na 384.900 Kč.

Opel stihl u nás prodat za loňský rok jen 20 vozů. Od ledna do března 2013 už našla Mokka další čtyři desítky zájemců. Přímá konkurence reprezentovaná hlavně Suzuki SX4 a Nissanem Juke je zatím úspěšnější, zanedlouho se objeví i sourozenec Mokky Chevrolet Trax a francouzští soupeři od Peugeotu a Renaultu. Mokka to tak alespoň v našich zeměpisných šířkách jednoduché mít rozhodně nebude.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - peter_ko
5. 5. 2013 23:01
Re: Opět neúplný článek
Áno je to web o autách, ale všetko má svoje hranice. Alebo si vieš predstaviť články v ktorých by sa písalo na ktorý model ponúka výrobca nové puklice, že je možnosť si objednať lakťovú opierku bez nutnosti priplácať za kožený volant... jednoducho koho zaujímajú takéto pikošky, určite si ich nájde aj sám a netreba s tým "obťažovať" ostatných. No a že sa to píše o škodofke? Na to si snáď vieš dať odpoveď aj sám.

BTW: [odkaz] ;-)
5. 5. 2013 22:29
Re: Opět neúplný článek
Jestli se nepletu, tohle je web o autech, nebo ne ??? 8-s

Takže by to mělo zajímat každého čtenáře tohoto webu.

Pokud by se jednalo o Škodu, jistě by nechyběl žádný detail nové výbavy. >:D

Jinak Aleš Spáč Dragoun, píše celkem slušné články o starých autech, ale tento je poněkud odbytý.

BTW: S tou angličtinou to nepřeháněj, zde se píše většinou česko-slovensky.
5. 5. 2013 22:13
Re: Gratulace..
Myslím, že čtyřválec 1.6 CDTI se 100 kW je pro malé SUV optimální motor, vzhledem k jeho celohliníkové konstrukci bude i výrazně lehčí než 2.0 CDTI. Horší příklad downsizingu jsou motory 1.4 Turbo v autech střední třídy (Superb, Passat a Insignia). A Focus s litrovým turbo tříválcem považuji za nejhorší příklad downsizingu. ;-\
Avatar - peter_ko
5. 5. 2013 20:06
Re: Opět neúplný článek
A koho to zaujíma? Prepáč, ale máš predstavu koľko ľudí má záujem o podobné informácie???

The question is, what is a Mahna Mahna?
The question is, who cares?
5. 5. 2013 17:47
Re: Gratulace..
I když o tomto voze neuvažuji a jsem spíše na kupéčka, tak to děsný downsizing nebo jak se to píše mě docela štve, protože do malého SUV cpát 1.6 CDTI mi přijde na hlavu postavené jako u ostatní konkurence. :-( Ale bohužel díky evropské unii a nesmyslnému snižování emisí na to doplatí naše kapsa, protože nízko obsahové motory nevydrží tolik jako motory s vyšším obsahem.