Opel Mokka: Po 100 tisících objednávek se nabídka rozšiří o novou verzi
Malý crossover s bleskem v znaku se na evropském trhu chytil, byť skutečně přímých konkurentů zatím mnoho nemá. Například ve Španělsku se prodalo už 3 tisíce kusů i přes ekonomickou krizi. Hlavními odbytišti jsou však „domácí“ Německo, Rusko, Francie a rovněž finančními problémy sužovaná Itálie. Připomeňme, že Mokka se vyrábí v továrně GM Korea v Bupyeongu. Nesmíme zapomenout ani na Velkou Británii, tam se Mokka nabízí pod tradiční značkou Vauxhall. Opel sdělil, že registruje dalších 100 tisíc objednávek.
Nejmenší SUV od Opelu se v současnosti se prodává se zážehovými čtyřválci 1,6 l/85 kW a 1,4 Turbo/103 kW. Milovníci nafty zvolí jediný turbodiesel 1,7 CDTI/95 kW Přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka byla až dosud k mání pouze se znakem náprav 4x4. Opel však chystá celoevropské uvedení této motorické varianty také pouze s předním pohonem. Na výběr budou jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak i samočinná se stejným počtem rychlostí. Nová verze má být levnější, čtyřkolka stojí aktuálně nejméně 508.900 Kč. Základní 1,6 Essentia mimochodem přijde na 384.900 Kč.
Opel stihl u nás prodat za loňský rok jen 20 vozů. Od ledna do března 2013 už našla Mokka další čtyři desítky zájemců. Přímá konkurence reprezentovaná hlavně Suzuki SX4 a Nissanem Juke je zatím úspěšnější, zanedlouho se objeví i sourozenec Mokky Chevrolet Trax a francouzští soupeři od Peugeotu a Renaultu. Mokka to tak alespoň v našich zeměpisných šířkách jednoduché mít rozhodně nebude.