28.9. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Opel Movano L1H2 2.3 CDTI Biturbo: Plné využití

 

Šestimístné movano s objemným nákladovým prostorem nabízí obrovské možnosti využití od pracovního až po týdenní cyklovýlet.

Dodávková vozidla kvůli velmi různorodému využití najdeme v mnoha různých specifikacích. U modelu Movano jsem vyzkoušeli šestimístné kombi se zaplechovanými zadními bočními okny, který spojuje výhody furgonu a verze pro přepravu cestujících. Samozřejmě i zde platí: Něco za něco.

Dvě palety na šířku

Délka ložného prostoru u dvou řad sedadel dosahuje na podlaze cca dva metry. To stačí pro dvě europalety, ale kdo by je vozil v provedení bez pevné přepážky a chtěl být vystaven prachu z převážených pracovních věcí. Pro takové podmínky využití slouží sedmimístný Crew Cab. My jsme zkoušeli spíše osobní provedení s obrovskými možnostmi na převoz čistých pracovních či sportovních potřeb.

Pět v pohodě

Interiér se dvěma řadami sedadel zahrnoval klasickou konfiguraci 3+3. Opěradlo prostředního cestujícího vpředu bylo možné sklopit a získat šikovný stoleček na svačinku či případně notebook. Zadní třímístná lavice měla připravené pro každého příjemné boční vedení, tříbodový bezpečnostní pás a výškově stavitelnou opěrku hlavy. Skvělou věc představovala možnost vyjmutí neděleného trojsedadla a možnost využití vozidla jako klasického furgonu (ovšem bez dělicí přepážky). K vynesení trojsedadla jsou však potřeba nejlépe dva muži. Integrované bezpečnostní pásy do opěradla kvůli požadavku pevnosti něco váží. Toto řešení se nám však jeví výhodnější než používat dlouhé bezpečnostní pásy ukotvené do bočních sloupků karoserie, které cestující musí hledat až za opěradlem a natahovat se při každém poutání daleko za sebe.

Síla

Poslední generace řady Movano se výrazně rozrostla v nabídce pohonů, převodovek a výkonových verzí motorů. Dřívější jen pohon předních kol doplnil také zadní a dokonce i 4x4. Čtyřkolka se však dle ceníku připlácí téměř neuvěřitelnou částkou 324.500 korun bez daně, takže ji lze prakticky v nabídce ignorovat. Krok vstříc podvozkům s nástavbou byl zřetelný. My jsme v testu měli klasickou přední trakci spojenou s nejsilnější verzí jediného motoru 2.3 CDTI. Pět výkonových provedení má podle výrobce být dostatečně širokou nabídkou. Specifikace 81 a 92 kW používají jedno turbodmychadlo. Úrovně 100, 110 a 120 kW jsou dopovány dvěma dmychadly.

Bez vleku fajn

My jsme vyzkoušeli provedení 120 kW s maximem točivého momentu 360 N.m. Pro movano naložené šesti lidmi a cca třemi metrickými centy byl agregát dostačující, ale nedovedeme si představit za cca 3,4tunové movano zapřáhnout ještě více než dvoutunový vlek. Tím by dynamika navzdory nejsilnějšímu agregátu klesla s velkou pravděpodobností pod přijatelnou mez. Není tedy divu, že „vlekaři“ volí buď třílitrový čtyřválec v Ivecu Daily nebo pošilhávají po šestiválci ve Sprinteru. Bez těžkého přívěsu je však motorizace modelu Movano dostačující a díky točivému momentu od velmi nízkých otáček 1250 min-1 se s ním dalo v pohodě (defenzivně) jezdit za 8 l/100 km.

Opakované startování

Za účelem dosažení nízké spotřeby a zejména limitu CO2, kterým EU drtí výrobce automobilů, obdržel agregát vybavený dvěma turbodmychadly povinně systém start-stop. Výjimku tvoří spojení tohoto motoru s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.

Nasazení automatického vypínání motoru osazeného dokonce dvěma turbodmychadly budí trochu obavy nad životností této jednotky. Rozumný kompromis pak tvoří buď vypínání start-stopu nebo častěji než výrobcem doporučovaná výměna oleje po 40.000 km.

Plusy

  • Pět míst
  • Spousta prostoru
  • Vybavenost interiéru

Minusy

  • Absence silnějšího motoru pro tahání přívěsu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.3 CDTI Biturbo
Typ přepl. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 2298
Chlazení kapalinou
Největší výkon (kW/min-1) 120/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 360/1500-3000
Emisní norma Euro 5+
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 5048/2070/2500
Rozvor (mm) 3682
Provozní hmotnost (kg) 2084
Celková hmotnost (kg) 3500
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nákladového prostoru (m3) 5,3
D/š/v nákl. prostoru (mm) 1716/1765/1894
Šířka mezi podběhy (mm) 1380
Šířka posuvných dveří (mm) 1270
Nejvyšší rychlost (km/h) 161
Spotřeba paliva (l/100 km) 7,5/6,9/7,2
Objem palivové nádrže (l) 80
Cena (Kč bez DPH) 674 000
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 

Štítky Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

 



Opel Movano: Užitná tuna Opel Movano: Užitná tuna

Málo časté spojení vozidla kategorie N1 se sklopnou…

Vauxhall Movano pro dělníky od Clarks Vehicle Conversions Vauxhall Movano pro dělníky od Clarks Vehicle Conversions

Ve Velké Británii byla představena zajímavá úprava…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…