Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Movano nastupuje s novými motory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Opel letos důkladně modernizuje paletu pohonných jednotek svého největšího užitkového modelu.

Opel Movano je v současnosti na trhu ve své druhé generaci, jejíž prodej se například na českém trhu rozběhl v červnu roku 2010. Největší užitkový model německé automobilky je stejně jako v případě první generace dvojčetem Renaultu Master a je výsledkem společného vývoje obou automobilek, zatímco výroba probíhá u Renaultu ve Francii.

Doposud byl Opel Movano nabízen s motorem 2.3 CDTI, u nějž bylo možno volit z výkonů 74 kW, 92 kW a 110 kW. V letošním roce německá automobilka představuje přepracované portfolio pohonných jednotek, v němž lze volit jednu z pěti výkonových verzí.

Základním provedením je nově turbodiesel 2.3 CDTI s výkonem 82 kW a točivým momentem 285 N.m ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou, který nahrazuje dosavadní verzi o výkonu 74 kW.

Z původní nabídky zůstávají zachovány verze o výkonu 92 kW a 110 kW, jejichž točivý moment vrcholí hodnotou 310 N.m, resp. 350 N.m. Tyto motory doplňuje zcela nový turbodiesel 2.3 Biturbo CDTI ve dvou verzích.

První z dvojice nových motorů nabídne výkon 100 kW a točivý moment 340 N.m, zatímco druhé provedení disponuje výkonem 120 kW a točivým momentem 360 N.m, což z něj dělá nejvýkonnější pohonnou jednotku současného Movana. Pro oba nové motory je standardem šestistupňová manuální převodovka.

Motor o výkonu 120 kW má podle materiálů automobilky dosahovat spotřeby paliva o 1,5 litru nafty na 100 km vyšší než dosavadní vrchol v podobě 110 kW verze, což má představovat zlepšení o 18 %.

Kromě nových motorů Opel uvádí jako standard pro všechny verze Movana novou generaci ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip, zlepšujícím trakci na kluzkém povrchu.

Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

K novinkám v nabídce výbavy patří i širokoúhlé zrcátko, umístěné ve sluneční cloně před spolujezdcem a odhalující slepé úhly na opačné straně vozidla.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
12. 6. 2014 21:03
Re: Motory
Já si to myslel, ale podle clanku to vyznelo, ze si opel dela motory svoje. A to biturbo mi uplne uniklo, budu muset mastra znova zkouknout :-)
12. 6. 2014 15:28
Re: Motory
Samozřejmě to jsou motory Renault. Do modernizovaného Masteru se také dává biturbo. Mimochodem o tom už auto.cz informovalo, ale asi potřebuje další článek.
12. 6. 2014 11:12
Motory
Nejsou tyto motory Renaultu? Teda nevim jestli dela i biturbo, ale 2.3 dci je motor v Masteru. Jen se ptam.