Aféra Dieselgate se v loňském roce postarala o pořádný rozruch, ale také popíchla výrobce aut k větší transparentnosti. Opel zveřejnil své plány pro blízkou budoucnost.
moc transparentny sympaticky a logicky krok v ustrety zakaznikom s cielom nijako nezahmlievat realitu ... velke gesto od opla .... chvalim :yes:
PS .. inak ta akcia 24hodin opel co bola pred par tyzdnami u nas musela byt moc uspesna ... len v mojom okoli uz vidim tri nove astry ( boze ake su krasne ) a predpokladam ze v tom mohla mat prsty aj prave tato akcia ktora kazdy rok zafunguje u nas skvele ;-) ... astra :yes:
Jde vlastně o tři věci:
- normovaná spotřeba auta - tady asi automobilky nemají nic proti tomu, když začne platit jiná norma, která bude blíž realitě (s vědomím toho, že každý jezdí jinak a jinde)
- limity CO2 - pokud bude nový normovaný cyklus vést k vyšší papírové spotřebě, reálně se tím zpřísní limity na emise CO2
- na spotřebě nezávislé emise např. NOx
Problém je provázanost 1 a 2. Pokud Opel a PSA zveřejní aktuální spotřeby dle nové metodiky, mohlo by to pomoci v diskusi s úřady v duchu "my teď férově přiznáme, kolik ta auta reálně žerou, a pak se domluvíme na nějakých realistických limitech na CO2".
...akosi mi nekoresponduje nadpis s obsahom clanku. 8-s
Samotne meranie podla normy WLTP je zase len laboratorne meranie. To, ze ma casom obsahovat aj tzv. real drive cyklus je vsetko fajn, ale vysledky real drivu zatial uverejnuje len a prave PSA. Takze by som rad videl, kde sa pre toto Opel zaviazal a kedy planuje uverejnovat tieto cisla.
Na stranke spiritmonitor najdeme napriklad pre Octaviu 2.0 TDI spotrebu od 5.4 po 9.7 l/100 km. Vsetky vysledky dosiahli realny vodici v realnej premavke. Aka je "skutocna" spotreba toho auta?
Je jasne ze ak nema byt skutocna spotreba vymyslene cislo, musela by sa udavat v sirokom intrevale, napriklad 5 az 9 l/100 km. Len neviem ci by to malo zmysel
Hej ale na sprintmonitore nikde nemáš uvedené pri akej rýchlosti a pri akých poveternostných podmienkach bola daná spotreba dosiahnutá. Takže aj spriemerovaný údaj ti viacmenej povie veľké guľové vieš čo.
Zákon velkých čísel je o tom, že ty podmínky znát nemusíš, protože počet údajů ti ty extrémy výrazně eliminuje. Tzn. Při počtu aut v dané motorizaci ve výši několika set tak zahrnuje šetřilky, řidičské hovada, krátké i dlouhé trasy nebo severní i jižní vítr. Tudíž takovýto reálný průměr je rozhodně více vypovídající než NEDC. Tzn. Pokud mi Spritmonitor ukáže 5,8, asi to bude pravděpodobnějsi než papírových 4,2. A samozřejmě pak si pak můžeš zohlednit, jak se tvůj provoz liší od toho předpokládaného průměrného.
Ja toto čo si napísal vôbec nerozporujem. Ale najviac užívateľov sprintmonitoru je prevažne z nemecka nie? A tam na ešte mnohých úsekoch jazdia ľudia čo to dá. A takto zovšeobecňovať potom na naše podmienky s obmedzenou rýchlosťou je blbosť. Áno môžeme si spraviť nejaký priemer zo zobrazených hodnôt, ale bude to len nejakým číslom. O NEDC sa nemá zmysel vôbec baviť, to je odtrhnuté od reality celkom.
Ano, ale je to jednoduché. Každý má reálnou zkušenost s nějakými motorizacemi a ty si porovnáš s dosaženými průměry. A pak je reálný předpoklad, že u jiných motorizací to bude tvým stylem jízdy obdobné.Mě to třeba u 4 posledních aut vychází 10-15% pod průměr Spritmonitoru, protože obvykle mám malý podíl dálnice i typického zahuštěného města.
spiritmonitor je dobry zdroj, tam sa pozeram stale. Min je ked jazdis eco, max je ked jazdis ako na okruhu, v podstate max spotreba motora od majitelov.
Ak ja jazdim eco, tak tie minima dosahujem a nie su uplne daleko od udavanych od vyrobcu. Takze vyrobca udava minimalne mozne spotreby, ktore sa daju dosiahnut, ale boli to - motor aj vodica.
Downsizing dávno dospěl do stadia, kdy nedává smysl jinde než na papíře. Diesely dávno dospěly do stadia, kdy díky své složitosti postrádají v běžném rodinném voze smysl. Emisní norma a norma určení spotřeby dávno změnila svoji úlohu v čistě byrokratické okénko...
Nová norma? Ptám se, milý eurosoudruzi - K ČEMU? Dokud bude emisní test podstupovat auto, které je dodatečně upraveno 1000 a jednou úpravou pro ekologickou pohádku zvanou měření dle emisní normy v EU, můžeme vymýšlet normu jakou chceme 8-s8-s
Každý ví, že reálná spotřeba moderních aut v zásadě nijak za posledních 15 let neklesla a poslední inteligentní počin pro emise bylo zavedení katalyzátoru :-!:-!
Nejde o to co si myslím já. Jde o to, jakou paštikou je krmena veřejnost (vyrábíme ekologičtější vozy...), jak je tahle lež využívána pro další a další daně či poplatky (starý= neekologický).
Nebýt téhle lživé kampaně, vývoj by stejně šel kupředu. Jen ne tak jakože "rychle"... Zkrátka nebýt tohoto veřejného lhaní, vývoj by si šel svým udržitelným tempem dál dopředu.
Jenže společnost je založena na růstu a když není růst, systém se hroutí. A protože nelze růst donekonečna, vymýšlí se nové a nové fiktivní pokroky a uměle se snižuje životnost a zkracuje výrobní modelový cyklus... Až tohle jednou někdo veřejně připustí, bude zle 8-s8-s
Neklesla? Srovnej si stejně výkonný motorizace, srovnej kolik stejně výkonný motorizace vypouštěly škodlivin dříve a dnes. Tvoje opět paušální (proč mě to nepřekvapuje) tvrzení je nesmysl.
To, že děláš neználka ze sebe neznamená, že všichni vývojáři na světě jsou hlupáci ;-\
Urcite ke zmene doslo, kdyz si vemes 3.0TDI biturbo, tak ma temer stejne parametry jako 3.0TSI jednoturbo, pred par lety mel 3litrovy diesel 60kw a vypoustel vsechen dehet a NOX. Jasne jsou nasobne slozitejsi.
Spousta lido tu píše nesmysly jen aby si koplo... Ne vše nový je lepší, to si netroufám tvrdit, ale dělat z mototrových inženýrů hlupáky je je nefér. Do obličeje by jim to většina frajerů bez hlubšího vnímání a přemýšlení kritizujících na forech samozřejmě neřekla.
V roce 89 jeden z nejlepších motorů svý doby V12 5,0l od BMW dával 300HP a žral od 15-ti výš, dnes tyto výkony poskytnou šestiválce v naftě, nebo foukaný benzínový dvoulitry. A mnohem šetrněji. Ano, nemají zvuk, charakter a je jednoznačně poznat, že válce chybí. Pokud se ale bavíme o poměru výkon/spotřeba/emise jsme někde jinde.
EU by měla nařídit všem výrobcům, aby byly uváděny skutečné spotřeby v reálném provozu, ne ty pohádky, co nám předkládají.
Ideálně, aby to bylo žalovatelné, což už dnes de facto možné je, viz, výrok Krajského soudu v Praze sp. zn. 29 Co 125/2011-423, které říká, že vyšší spotřebu nového zakoupeného automobilu je možno považovat za skrytou vadu.
Pak by zmizely příběhy Octavia 1,6 TDI 3,8l/100km, ve skutečnosti 5,6l/100km, ML 350 CDI 6,8l/100km, ve skutečnosti 9,8l/100km, atd.
Nedávno v nejmenovaném tuzemském magazínu testovali P308 1.2pure a Mazdu 3 2.0. Naměřená spotřeba za test byla Mazda 6,9 a Peugeot 7,2L. Přesto má Peugeot papírově nižší spotřebu, tedy platí méně za emise CO2. To je celý důvod downsizingu.
Reálná spotřeba už se dávno uváděla. Já mám v tovární knížce k autu spotřebu 90/120/město a pak mix. Právě ten mix se liší jen asi 2% od mého letitého průměru dle dotankování.