Opel: Nové Holdeny z Rüsselsheimu
Když se řekne australský Holden, vybaví se mi kupé Monaro poslední generace, jež bylo v Evropě prodáváno coby britský Vauxhall Monaro. Verze s levostranným řízením se jmenovala Pontiac GTO, nicméně k Opelu si cestu nikdy nenašla. A přitom technickým základem Monara/GTO byl Opel Omega B nebo chcete-li jeho americká verze Cadillac Catera.
Do nové éry
V budoucnu by měly značky koncernu GM ještě více spolupracovat. První vlaštovkou tohoto trendu je výroba Opelů Insignia, Astra a Cascada s logem Holdenu a samozřejmě pravostranným řízením přímo v továrně Opelu v německém Rüsselsheimu. Současně jsou zmíněné modely nově uvedeny na australský a novozélandský trh. V plánu je i další spolupráce mezi značkami General Motors. Nicméně vyjíždět Corvette či Camaro z Rüsselsheimu asi zatím neuvidíme…
Úplně prvním Holdenem vyrobeným v Německu je stříbrná Insignia VXR. Tedy vlastně paralela i u nás dobře známé Insignie OPC s přeplňovaným šestiválcem.
„Máme v plánu úzce spolupracovat s naším australským partnerem, a to i v následujících letech,“ říká Karl Thomas Neumann“, šéf Opelu.
A dodává: „Nepůjde pouze o technický vývoj nových modelů, nýbrž o výrobu jako takovou. Cílem je zvýšení počtu vyráběných vozidel.“
Bill Mott, ředitel marketingu Holdenu k tomu dodává: „Astra, Cascada i Insignia mají v současnosti v Evropě poměrně silnou pozici, a stejně dobře je jistě přijmou také australští a novozélandští zákazníci.“
Na trzích u „protinožců“ se počítá s celou řadou zmíněných modelů, nicméně zvýšená orientace má být na sportovní verze. Kromě Insignie VXR (OPC) je to Astra VXR (OPC). Otevřená Cascada bude v tomto případě svěžím doplňkem, u něhož se nepředpokládá masovější rozšíření.
Spolupráce Opelu s Holdenem není v poslední době jediná v rámci GM. Třeba zmíněná Cascada byla na detroitském autosalonu prezentována pod značkou Buick. A naopak je v plánu výroba nového modelu Buick v Rüsselsheimu pro americký trh ještě v tomto desetiletí.