Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel: Nové Holdeny z Rüsselsheimu

Tomáš Dusil
Diskuze (18)
Z továrny Opelu v německém Rüsselsheimu budou vyjíždět Holdeny, konkrétně Insignia, Astra a Cascada. Úplně prvním německým Holdenem je rychlá Insignia VXR.

Když se řekne australský Holden, vybaví se mi kupé Monaro poslední generace, jež bylo v Evropě prodáváno coby britský Vauxhall Monaro. Verze s levostranným řízením se jmenovala Pontiac GTO, nicméně k Opelu si cestu nikdy nenašla. A přitom technickým základem Monara/GTO byl Opel Omega B nebo chcete-li jeho americká verze Cadillac Catera.

Do nové éry

V budoucnu by měly značky koncernu GM ještě více spolupracovat. První vlaštovkou tohoto trendu je výroba Opelů Insignia, Astra a Cascada s logem Holdenu a samozřejmě pravostranným řízením přímo v továrně Opelu v německém Rüsselsheimu. Současně jsou zmíněné modely nově uvedeny na australský a novozélandský trh. V plánu je i další spolupráce mezi značkami General Motors. Nicméně vyjíždět Corvette či Camaro z Rüsselsheimu asi zatím neuvidíme…

Úplně prvním Holdenem vyrobeným v Německu je stříbrná Insignia VXR. Tedy vlastně paralela i u nás dobře známé Insignie OPC s přeplňovaným šestiválcem.

„Máme v plánu úzce spolupracovat s naším australským partnerem, a to i v následujících letech,“ říká Karl Thomas Neumann“, šéf Opelu.

A dodává: „Nepůjde pouze o technický vývoj nových modelů, nýbrž o výrobu jako takovou. Cílem je zvýšení počtu vyráběných vozidel.“

Bill Mott, ředitel marketingu Holdenu k tomu dodává: „Astra, Cascada i Insignia mají v současnosti v Evropě poměrně silnou pozici, a stejně dobře je jistě přijmou také australští a novozélandští zákazníci.“

Na trzích u „protinožců“ se počítá s celou řadou zmíněných modelů, nicméně zvýšená orientace má být na sportovní verze. Kromě Insignie VXR (OPC) je to Astra VXR (OPC). Otevřená Cascada bude v tomto případě svěžím doplňkem, u něhož se nepředpokládá masovější rozšíření.

Spolupráce Opelu s Holdenem není v poslední době jediná v rámci GM. Třeba zmíněná Cascada byla na detroitském autosalonu prezentována pod značkou Buick. A naopak je v plánu výroba nového modelu Buick v Rüsselsheimu pro americký trh ještě v tomto desetiletí.

Tomáš Dusil
Diskuze (18)
Avatar - petr164
11. 2. 2015 21:58
Re: Made in Germany
Za prvé, u Opla (a GM obecně) nějak ne a ne zhubnout, jde o těžká infotaimentem našlapaná přibližovadla, která zapomínají jezdit tak, jaký je řidič. Za druhé, benzínové motory jsou na daný objem a hmotnost líné, nenažrané a konstrukčně náchylné k poruchám. Silný vliv US byznys paradigmat je tu znát řadu let. Osobně jsem měl Omegu A, což byl sice v zatáčkách kroutící se, ale jinak poslední slušný čtyřválový osmiventil, který u Opla udělali (vydržel klidně 500 000 km) a nebýt odfláklých korodujících zadních lemů (zdědila je i B), byl by to hodně dobrý zadohrab (ostatne taky auto roku). Jenže auto má dnes být "holkou na jednu", no dobře "na dvě noci". Ty z rodiny GM zvláště. A na to musel doplatit Saab...
11. 2. 2015 21:23
Re: Zase lajdácká novinarina
Mám, tohle všechno vím, takže asi taky rozumím automobilovému průmyslu, jenom mi tu stále chybí ty důkazy o plánované budoucnosti.
11. 2. 2015 21:16
Re: Zase lajdácká novinarina
Nemáte pradu pane, Insignia OPC se vyrábí výhradně v Rüsselsheimu.
11. 2. 2015 20:49
Re: Zase lajdácká novinarina
Gilgite, zase dokazuješ, že jsi úplně mimo. Měl by ses na sebou zamyslet.
Avatar - Elder
11. 2. 2015 20:21
Re: Made in Germany
Mám ten stejnej pocit :yes: Je vidět, že GM zkouší všechno možný, co dosud ne. Holdeny maj zůstat protinožcům a Opely nám Evropanům, ale možná na to ti hloupí suchozemci nepřijdou a začnou ty auta "nový" značky kupovat. >:-[]