Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Opel Astra - opět pouze následník Golfu?

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Poslední dvě generace přišly na trh až po tom, co jej navnadil konkurenční Volkswagen Golf. Ani tentokrát to nebude jiné, ale Astře by mohla pomoci skutečnost, že základ v pořadí pátého (tedy toho současného) a šestého Golfu je shodný.

Od Opelu se očekává příchod modelu, který bude mít příď podobnou té na Insignii a konceptu Merivy. Boční linie oken začíná malým trojúhelníkem jako u Corsy a podobně řešená je také záď nové Astry - vše je jen o číslo větší. Ze snímků to vypadá na přeskupení tvarů kolem C-sloupku, neboť i přes kamufláž zřetelný tvar druhých dveří prozrazuje, že za nimi bude ještě čtvrté boční okno.

Nové snímky pořízené z bezprostřední blízkosti ukazují detail definitivního předního světlometu, který asi převezme moderní světelnou techniku Insignie, kterou Opel prezentoval už před zveřejněním prvních snímků a základních informací.

Motory prý budou nejprve podobné současné nabídce, ale během prvního roku by je měly nahradit inovované nebo nové, úspornější agregáty. K těm budou patřit nové čtyřválce 1,4 Turbo (74 až 103 kW) s přímým vstřikováním benzinu do válců. Nad nimi pak bude mít své místo již dnes používaná 1,6 Turbo (ve výkonových stupních 110 a 132 kW). U turbodieselů bude Opel sázet na menší objem 1,7 CDTI, který nedávno prošel revizí a jehož vývoj pokračuje, takže jeho budoucích 110 kW zřejmě vytěsní dnes velmi rozšířenou motorizaci 1,9 CDTI. Jestli se pod kapotu nové Astry dostane také větší turbodiesel z Insignie zatím údajně není rozhodnuto. Co je ale již téměř jisté je zapojení přeplňované 1,6 CNG (110 kW, 210 Nm), která by se měla v Zafiře objevit už letos. Vzhledem k velkému zájmu flotilových zákazníků se prý zvažuje i tovární verze spalující LPG.

Základem odbytu bude opět pětidveřový hatchback (na snímcích), ale těšit se máme také kombi Cavavan (konec roku 2010). Na třídveřové kupé ve stylu Calibry (zřejmě nahradí dnešní GTC) si počkáme do roku 2011 a chybět prý nebude ani kupé kabriolet Twin-Top.

Premiéru by pětidveřová novinka měla mít na jaře 2009 v Ženevě.

Nepřehlédněte
Nižší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007
Nižší střední třída v ČR: Prodej za duben 2008

Ondřej Láník
Diskuze (29)
6. 6. 2008 16:15
Re: QSD ;:CVB!
Jo v Německu mají Opelům úplně jiný vztah, holt to berou i přes vliv GM jako svojí domácí značku. A ten přístup k zákazníkovi je tam skutečně jinej, to můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. ;-)
6. 6. 2008 16:06
Re: OPEL??? Nechce to změnu?
Proč komplikují ?? Vždyť ta písmena jdou podle abecedy, ne ?? >:D
A navíc první Astra F měla hodně dílů společných s Kadettem E..
Avatar - Pekelná Micinka
6. 6. 2008 16:05
Re: QSD ;:CVB!
No jak říkám jeden model značku nedělá. Corsa je prostě, vč. marketingu, ukázkou přemíry snahy bejt IN. Jenže takovej mladej metalák se musel u tý reklamy válet v křečích pod stolem. Zvlášť nedomyšlený to je v tom, že u nás je pořád nový auto spíš výsadou starších ročníků, a ty z toho Seana Paula, taky nebudou happy, tudíž to chtělo nějakou míň vyhraněnou reklamu, ne to nutně cpát pro mladý, když ty stejně buď na nový nemaj, nebo si vyberou jinde. To už bych řekl, že by snad víc zabral Míša Dejvid, že sbírá Céčka a C jako Corsa.
6. 6. 2008 16:01
Re: QSD ;:CVB!
Je to tak. I ta Corsa, na kterou jsou sice akce, ale cenově například na GP nemá.
Navíc mám pocit, že opravdu Opel na ČR trošinku kašle. Počínaje hroznými www stránky (teď už se to díky bohu zlepšilo, ovšem jsou vyjímky, kdy třeba na stránce dealera je odkaz na německý konfigurátor! ).
V Německu nabízí Opel 6ti letou záruku na své vozy, různé akce, kde si mohou lidi zkusit OPC modely a jiné. Když tady byla akce na možnost si půjčit Opla, tak to byla Meriva, Astra a snad jedna Zafira, toť vše. " Na západě mají" kompletní nabídku. Asi ČR není už pro ně tak zajímavá mě příjde, škoda ;-) . Jinak Opel je má oblíbená značka a i další auto bude klidně Opel.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 6. 2008 15:55
Re: OPEL??? Nechce to změnu?
Nový Astry jsou, já jich taky vídám dost, nemyslím, že by to byl propadák. VW má u nás má prostě dlouhodobě pevnou pozici a tak prostě Golfů se prodá víc. Golf má taktéž víc konzervativnější design a tak oslovuje širší okruh potenciálních zákazníků i starších ročníků. Astra má relativně individuální střih, který prostě už ze své podstaty nemůže mít takový široký záběr. Viz třeba Vectra B nebyla nikterak radikální, ale krásná je dodnes. Na zrcátka zabíhající do kapoty vzpomíná hodně lidí.