Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nový Opel Meriva - soutěž o nejlepší špionážní snímek pokračuje

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Vysoká intenzita testování prototypů nové Merivy znamená také nekončící snahu fotografů o úlovek, který bude prozrazovat něco víc než všechny předchozí.

Po prozkoumání nových snímků již víme, že styl Insignie se definitivně rozšíří nejen na novou Astru, ale i na Merivu. Pětiúhelníkový otvor mezi kapkovitými světlomety - tady výrazně vyššími kvůli vertikálněji orientovanému designu - bude tedy společným znakem nových Opelů.

Nová generace Merivy se bude chlubit ve své třídě unikátním otevíráním druhého páru dveří. Vzadu uchycený pár druhých bočních dveří má usnadnit nastupování, ale B-sloupek zřejmě bude i nadále součástí konstrukce skeletu z bezpečnostních důvodů. Jasně viditelné kliky na druhých bočních dveřích jsou pouze falešné atrapy - součást utajení nové koncepce přístupu do interiéru.

Definitivně potvrzen zatím není boční profil sériového provedení. Neobvykle dynamická spodní linie oken ze studie asi vezme za své, protože to co vidíme vypadá jako evoluce známých jednoprostorových kompaktních minivanů. Příď je blízká nové Insignii, co přesně bude vzadu zatím Opel zastírá koncovými světlomety z druhovýroby. Nápadně prohnutý plastový kryt na třetím bočním okně ale ukazuje na to, že silueta budoucí Merivy bude studii hodně blízká.

Paradoxem je, že jednoprostorová Meriva druhé generace asi příjde o malé trojúhelníkové okno u A-sloupku, zatímco nové Astře jej designéři nově nadělí. Oba modely bychom měli u dealerů vidět v průběhu roku 2009.

Motorová paleta bude zahrnovat zážehové čtyřválce Ecotec od 1,4 do 1,8 l, vrcholem bude OPC s motorem 1,6 Turbo. Turbodiesely budou využívat úspěšného čtyřválce 1,3 CDTI a motorů 1,6 CDTI nebo 1,7 CDTI. Očekává se příchod mild hybridu - verze s pomocným elektromotorem.

Opel Meriva Concept s novými FlexDoors: Jak daleko má od studie k sériovému modelu?

Opelovy velkoprostorové modely patří k nejúspěšnějším v segmentu a zatímco tradiční modely Astra nebo Vectra jdou v zaběhnutých odbytových kolejích, které odpovídají aktuálnímu stáří těchto modelů, Meriva a Zafira dělají evropskému GM jen radost. V minulém roce vzniklo téměř 192 tisíc Zafir a 144 Meriv. Druhý jmenovaný model je ale na trhu už od roku 2003, takže příchod následníka bude téměř jistě znamenat růst odbytu.

Ondřej Láník
Diskuze (0)