... jestli to Oplu vůbec pomůže ;-) Ne, že bych mu to nepřál, např Corsa D je super malé auto, ale tak nějak mi to nesedí, když stáhne aktivity Chevroletu. No nevím...
dobra poznamka.... presne tak... ved prave chevrolet bol da sa povedat takou tou lacnejsou alternativou opla.... lenze chevy v eu konci.... podla mna dost nepochopitelne nakolko prisl iendavno s cruzom kombi aj traxom... a chysta sa uz aj nove aveo
inak paci sa mi ako kazdy chce konkurovat dacii >:D
ja som to uz davno tvrdil ( a tym sa nechvalim ) ... auta ako dacia tu proste potrebujeme a automobilky na to uz konecne pricahdazaju ze nie kazdy tuzi po neustale vacsom a drahsom luxuse ale potrebuje aj normalne bezne auto... dacia :yes::yes::yes:
Přesně, od Dacie se čeká funkční auto bez krdlinek a za slušnou cenu. Je tu pro ty co dávají přednost novému autu před ojetinou, se zárukou a mají malý rozpočet ;-)
Ano, použil jsem archivní firemní fotky Opelu Junior z IAA 1983 a učinil jsem tak vědomě, byť byl konceptem pro mladé a nikoli low-cost autem. Ale nic vhodnějšího mě nenapadlo. Je vidět, že pořád máme inteligentní a znalé čtenáře. Jen KANKUNEN se chytil... :-)
Ale houby že lidi chtějí dle tvých slov "jednoduchá" auta, kdyby měli lidi peníze tak o Dacii (nic proti ní) ani nezakopnou. Vsaď se, že kdyby šla životní úroveň v Evropě nahoru, tak první komu budou ubývat zákazníci je Dacie.
Kdyz se zvednou celkove prijmy, tak sice od dacie k tem drazsim utecou jeji dnesni zakaznici, na druhou stranu prijdou ti, co dnes jezdi nejakou starou felicii. Vzdy tu bude nekdo s mensim prijmem a touhou po novem aute.
Jenže ona nahoru nepůjde, neb evropa mele z posledního (vyjma německa a pár maličkých států). USA maj dluhy takovy takový, že se klepou kdy to tam zkoupí čínani a japonci.
Takže oživení je super, le pořád se prodává méně věcí než v roce 2012 (evropa) a v usa se pořád prodává méně věcí než v roce 2008.
Takže krize se nikam neztratila, ona tu pořád je.
Ono konzumní kapitalismus stavěný na neustálém růstu nemůže donekonečna fungovat, nelze neustále jen růst, to jde po určitou dobu a pak anstane strmý pád. A trvá určitou dobu než se to zas otočí.
Opoř. následují vlnovky a nevyvážené roky. jeden rok ztráta 15%, druhý rok nárůst 9%, další rok zase ztrátat atd.
Japonsko je taky v háji. Všechny ekonomiky kde se přejde od výroby ke službám skončí předlužené. Prostě kde se nic nevyrábí, tam nic není. Budoucnost dnes mají jen ekonomiky s velkým potenciálem růstu a nízkou mírou přerozdělení jako Čína, Indie, Rusko. Evropa už jede jen na vynucenou spotřebu vázanou na stále větší omezení. Kolotoč zbytečného předražování a extrémní míry přerozdělění se roztáčí pořád rychleji. Nějaký růst máme už jen díky každoročnímu zadlužení. Nebýt toho, recese by se rozjela naplno. A ona se jednou rozjede, protože zadlužovat se nelze donekonečna. Laciná auta jsou do recese jediným správným řešením. Jen ti nejbohatší budou mít stále na machrování, zbytek bude muset hrát na jistotu - a tu dává rozhodně větší laciná funglovka než 5x stočená napucovaná bazarová vražda.
USA je na tom jinak než EU. Těm stačí pro oživení ekonomiky vždy jednou za čas vyvolat nějakou válku. Výhradně americké firmy si potom americkou armádou zničenou zemi rozdělí, vydrancují a "opraví". Tím vždy oddálí nejhorší. Evropa je na takový postup hloupá, takže jim dělá jen zadarmo křoví a sama chudne.
Jo dluh japonsko má, ale kolik mají některé japonské firmy k dispozici jako volnou hotovost, to bys zíral zas ty.
Laciná auta sou fajn, bohužel současná nová auta nesahjí v kavalitě po kontíky těm z 90. let a na některé ojheté vraždy stojí díly 5,50 nebo jde senat za 9 litrů celý komplet vrak.
ked tu "novodoba dacia" este nebola a pisal sa rok okolo 2000-2002 ... skoda machrovala s fabiou.... seat s ibizou.... a vw ohuroval novym polom s gulatymi svetlometmi........vtedy nijakeho renomovaneho a zabehnuteho vyrobcu aut ani nenapadlo vyrabat nieco "lacne" sikovne a dostupne .. ceny aut boli vtedy na bode mrazu a maxima ...... az prisla sikovna a rozumna dacia a zrazu jej chce kazdy konkurovat ;-) ... ake usmevne ;-) zrazu ide po krku dacii aj nissan aj vw a zrazu uz jej chce konkurovat aj taka bezvyznamna pseudoznacka ako je opel..... a pritom taketo auta ako ma dnes dacia tu kedysi davno pradavno boli.... ale bohuzial zanikli kedze kazdy vyrobca sa dnes predbieha v tom aby urobil co najluxusnejsie najsportovejsie auto ...
Človeče ja neviem...niekedy už už napíšeš niečo hodnotné a potom to opäť totálne zabiješ. Si zabúdaš mozog na nočnom stolíku alebo ako to robíš?
Ani nemám silu moc reagovať, ale treba si premyslieť kým dačo vypotíš. Ja tiež občas tresnem, ale tak snažím sa to eliminovať a premyslieť si čo napíšem...
Ak to berieš lokálne, treba si spomenúť čo malo v portfóliu Daewoo, alebo veď aj Škoda s Fabiou Junior...
Že nikoho nenapadlo prísť s lacnou značkou je logické, lebo Európa o ňu v tom čase ani nestála. Raz je ekonomika na tom lepšie, inokedy horšie. Príde ropná kríza a razom sa autá scvrknú, normálka.
tak na to bych byl opravdu zvědavý. I tady v čr a sr je dost těch co, tuhle značku znají. Kdosi chtěl oživit i Trabant. Kdo ví, jak to dopadne a jestli se Warťasi a Trabi budou prohánět po cestách nebo zůstane jen u studií.
Byl jsem na IAA ve Frankfurtu na představení newTrabi....vypadalo to jak mají nasmlouvaný dodavatele....i sami konstruktéři byli optimisti,ale všechno utichlo...navíc nT byl klasicky na podvozku Pola,ale dokonalý retro.
Podle mě Opel nepoužije značku Wartburg....je to pro ně risk...i když pokud by to byl 4dv sedan s velkým kufrem,tak by se to jako odkaz na původní Wartburgy dalo použít.Myslím že by se v Německu našlo docela dost lidí,kteří by si koupili lowend s kořeny z Eisenachu. K tomu pár retroprospektů nafocených pod hradem Wartburg a pěkně by zabrnkali na notu "ostalige" :yes:
No jestli by to byl lowend,tak by to mohlo být zajímavé, ale zatím vše co znovu začali dělat, jako vskříšení modelu různých značek, tak ty modely zrovna low nejsou.
Kde je problém v nízkých prodejích Oplu? Moc nechápu některé posměváčky, vždyť auta, co Opel produkuje jsou hezká, Astra, Insignia, Corsa, Zafira.. stěžejní vozy značky dizajnem nezaostávají, ba naopak, interiéry jsou kvalitní, nabídka motorů a verzí široká. Všude se tvrdí něco o spolehlivosti, řešil jsem to nedávno i zde na ACZ a někteří majitelé mi psali do zpráv, že s auty žádné problémy nemají. Vím, že v 90. letech ta auta rezla ve velkém (a mnohé menší či větší problémy jako u jiné automobilky se vyskytují), ale nová modelová řada na tom je už lépe. Obecně i v kontextu doby to nebyla ošklivá auta ( Mne pouze nezaujala poslední Vectra).
Nemohu hodnotit jak jezdí, bohužel jsem jezdil jen ve starších verzích Aster či Omeze, ale ani z testů to nevypadá na propadák. Cena také není nikterak vysoká oproti konkurenci. Dokonce ojetiny se pohybují s cenou docela nízko a to mnohdy i třeba pod korejskými vozy.. viz Insignia vs i40. Tam bych se nad Hyundai ani nerozmýšlel..
Osobně pro mne je to plnohodnotná automobilka jejíž modely beru při výběru vozu v potaz a nevidím důvod se vyhýbat :-) Jaký na to máte názor?
No mám zkušenost vlastní s Astrou F, rezla pěkně, obvzláště lemy zadních blatníků ;-)
Nicméně souhlasím s tebou, že Opel umí dělat pěkná auta. Corsa D je parádní malé auto, měli jsme v rodině a jezdila i s 1.2 59kW pěkně, dobře zpracovaná a slušně prostorná. Zkusil jsem i novou Astru a tam je kámen úrazu hmotnost, je těžší než konkurence o víc jak 100kg, tj dynamika je mdlá i s 1.4t. Jinak nabízené výbavy také nic moc, za vše se pomalu připlácí. Raději Golf Comfortline , kde je vše podstatné než Astru Enjoy, kde si musíš připlatit i za blbé el. ovládání zadních okýnek za 11800kč, děs.
Takže odpověď na tvou otázku je - vysoká hmotnost, mdlá dynamika, holé výbavy a vysoké příplatky za extras - dokud tohle Opel nepochopí, má smůlu ;-)
Já bohužel novějším Oplem nejel, takže tu dynamiku nemohu potrvdit, ani vyvrátit. Ale 100kg zase není tolik, respektive, když jezdíš sám, tak je to jak jezdit ve dvou lidech a to by na autě nemělo být skoro poznat. Při naloženém autě to už bude problém větší.
Přesně. Posměváčkové Oplu sou trapní. Prodeje Oplu rozhodně neustále nepadaj, letos naopak rostou a rostou víc, než je průměr.
Jistě, byly tu určité minely v minulosti, jako koroze, enspolehlivost atd. ale to měla každá zančka a ty německé envyjímaje komplet, vč slavné D3 které měla těch minel také doslova nepřeberné množství.
Moderní Oply sou i hezké, zajímavé a kvalitnější. Problém je jen určitá nadváha. A co se týče hsitorie - Diplomat, Kadett, Senator, Omega....to byly pojmy a velmi úspěšné vozy své doby.
No ony ty problémy mají i ty renomovaní výrobci dnes... to si zase nemysli, že je všem dnům konec :-) A to se týká samo i Oplu, jen tam nevidím něco extra špatného.
Tak to je jasné. Bysme tu mohli být do půlnoc to vše jemnovat.
Turbomotory BMW, motor V10, el. brzdy Mercedes, koroze Mercedes třídy C, B a A, V10 TDI VW, zatýkání do fabií, motory TSI, motory HTP, koroze felicie, elektronika Touran a Passat CC, motory R6 BMW a totlání karbonizace s longlife olejy a předepsaným intervalem atd.
Za mě teda Manta,ale ono obecně si myslím že nejlepší auta co měli své kouzlo se dělali do 90. let. Neříkám že dnes nejsou krásná auta a že jich je, ale už to nějak není ono.
Opely byly oblíbené, protože za nízkou cenu nabízely skvělý design a užitnou hodnotu. Třeba taková Calibra je nezapomenutelná. Sice defakto technicky nic moc, ale vzhledově futuristický sporťák - které jiné auto mělo tak nízké světlomety a tak ladný tvar? :-) Kulatá Corsa, moc hezké, takové příjemně vypadající auto. Omega - majestátní kočár, v kombíku špička. Žádný nepraktický "sportback", prostorný stěhovák.
Hlavní bylo, že se jednalo o vzhledově elegantní auta bez laciných cetek, komplikovaných tvarů, zbytečných prolisů...
A dnes? Bohužel pravý opak. Opel se snaží si hrát skoro na prémii, což v jeho podání znamená zbytečné prolisy na dveřích a nechutně nafouknuté pontony karoserií. Opely jsou dnes opticky hrozně těžké. Třeba Insignia, Zafira, Astra. A k tomu drahé vzhledem k nic moc technice. Dneska už bych si u Opela nevybral.
Spíš by mě ale zajímalo kde usnula ta nová levná Dacia z Ruska na základu minulé generace Twingo, když už teda o té Dacii mluvíme.
Taky si myslím, že je to automobilka plně srovnatelná s ostatními. Poslední Astra se mi při uvedení dost líbila, ale z některých úhlů v reálu vypadá opravdu dost těžkopádně (myslím designem). Pokud jde o spolehlivost, na jiném serveru je diskuzní fórum k poslední Astře... a poslední dobou mi přijde, že je to spíše diskuzní fórum ohledně řešení nejrůznějších problémů. Z okolí znám jen jednoho majitele nového Oplu (Meriva) a během prvního roku (úplně nové auto) byl už dvakrát neplánovaně v servisu, tuším, že to bylo něco s elektronikou... Takže zatím, co tak čtu, tak bych se spolehlivosti spíše bál... Přesto je mi ta značka v zásadě sympatická.
Já si myslim, že si s tou spolehlivostí moc nevybereš dneska... záleží asi jaké problémy a jaké modely, já se spíše informoval na Zafiru a Insignii a tam prý problémy moc nejsou... prý.... :-)
K té těžkopádnosti, tak vypadá z blbého úhlu i všemi vychvalovaná Oktávka, nebo Golf kombi :-)
Mám najeto na Merivě cca 1500km. Dle některých je to prý těžké auto (jako většina opelů), ale pružné zrychlení považuji za dobré. Od třetího stupně to má výborný zátah. Celkově dojem bytelnosti a kvality.
Jaká bude spolehlivost se uvidí, dle TÜV Report 2014 si Meriva nevedla špatně.
Keď sa bavíme o probléme oplu, tak v rovine, čo sa dá zlepšiť, nie že pruser. Ako niekto písal. Dizajn oplu je neuchopiteľný, prečačkaný, prelištovaný. Old omega senator kadet boli elegantné, čisté. Súčasné sú bruchaté napohľad (váha tomu zodpovedá). Technikou trochu zaostávajú oproti nemcom (jediný z nemcov nemá povestnú viacprvkovú v C) a to im kazí meno, inak sa posudzuje nemec, inak francúz. Ja by som si z opla tiež nevybral, aj keď to je subjektívne:
adam (pekný ale drahý, radšej F500), corsa (škaredá, radšej clio), astra (rozpačitá, dizajnovo, technicky, hmotnosťou, radšej napr. golf), insignia (divná, tučná, veľká zvonka, malá zvnútra, radšej napr. pežot4), meriva (divná, nepekná, radšej napr. neviem, lebo tam nie je moc na výber)