Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel posiluje: Podpořený růst

Ladislav Černý
Diskuze (2)
Opel pokračuje v tažení za další zlepšení obchodních výsledků. Za nástroje zvolil zlepšenou záruku i servisní zázemí.

Téměř před rokem jsme se ptali Mikuláše Ivaška, manažera pro užitková vozidla Opel, na strategii v ofenzivě značky na českém a slovenském trhu (Autoprofi 11/2013). Takřka tříleté snažení rüsselsheimské značky na poli užitkových vozidel přineslo zřetelné výsledky také v Česku. Tomu také přispělo naplňování hesla Fair Servis, které spočívá v jasně daných a do servisní knížky předem napsaných nákladů na pravidelné servisní prohlídky.

Prodej užitkových modelů Opel také podpořilo zavedení specializovaných LUV dealerů, u nichž je vždy jeden člověk vyčleněný na komerční vozidla.

Pětiletá záruka

Importér začal na užitková i osobní vozidla Opel poskytovat pětiletou záruku. Žádné fígle v tom nehledejte. Jde o navázání na heslo Fair Servis, protože prodloužení záruky na pět let je zdarma, transparentní a oprava se z ní hradí zcela. Automobilka tím navázala na výborné výsledky dosažené u organizací Dekra, TÜV a J. D. Power. V nabídce jsou tři verze pětileté záruky s delším proběhem kilometrů. Na užitkové vozy se vztahují dokonce speciální záruky.

Tři úrovně

Všechny tři nově zaváděné prodloužené záruky mají totožnou dobu platnosti pěti let/150.000 kilometrů. „Zásadním momentem je plná úhrada ceny práce i použitých náhradních dílů – při záruční opravě se tedy zákazník nemusí nijak podílet na nákladech opravy,“ říká Igor Duszek, Aftersales manager českého a slovenského zastoupení automobilky Opel.

Základní pětiletá záruka Basic Flexi, kterou zdarma získává každý majitel nového vozu Opel, se vztahuje na hlavní a nejdražší komponenty: motor, převodovku a rozvodovku. Součástí péče o zákazníka v nesnázích je i odtah havarovaného vozu do nejbližšího servisu Opelu zdarma v celé Evropě.

Za přístupný příplatek si zákazník může základní pětiletou garanci rozšířit prakticky na všechny zásadní komponenty vozu, tedy především na palivový a chladicí systém, brzdy, pohonné hřídele, řízení, bezpečnostní systém airbagů a pásů, klimatizaci, elektrická zařízení a zařízení na odvod plynů (záruka Full From Start). Cena tohoto rozšíření se liší v závislosti na modelu, například pro model Corsa stojí 6166 korun bez daně, na Insignii 12.941 Kč. S druhou úrovní dostává zákazník i rozšířenou evropskou asistenci, která nejenom kryje odtah po havárii či při poruše vozu, ale v komplikovanějších případech kryje např. náhradní přepravu celé posádky i zavazadel nebo poskytnutí náhradního vozu či ubytování.

Třetí úroveň prodloužené záruky Flexi Komplet se vztahuje speciálně na užitkové modely Opel Combo, Vivaro a Movano. Krytí je podobné jako u záruky Full From Start, ale ještě více zohledňuje specifika provozu užitkových vozů.

Desetileté top

Celý tuzemský trh osobních a lehkých užitkových vozů vzrostl během prvního pololetí v porovnání se stejným obdobím roku 2013 o 16,5 %, Opel si ale polepšil mnohem výrazněji: „V prvním pololetí roku 2014 jsme prodali 3258 automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 46 %,“ říká Josef Šopík, prodejní ředitel značky Opel pro Česko a Slovensko. Opel tak jednoznačně patří k nejvýrazněji posilujícím automobilkám na tuzemském

trhu – ještě v závěru prvního pololetí roku 2013 figuroval až na 11. místě žebříčku v prodejích osobních automobilů, devátá příčka za první pololetí letošního roku znamená posun o dvě úrovně.

„Celkem 3258 prodaných vozů je nejlepším pololetním výsledkem Opelu od roku 2004, od kdy Svaz dovozců automobilů používá aktuální data z Centrálního registru vozidel,“ říká Pavel Šilha generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.

Nejčerstvější výsledky lehkých užitkových modelů Opelu nám sdělil Mikuláš Ivaško. Během dvou prázdninových měsíců Opel v Česku prodal 98 vozidel, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku činí navýšení 38 procent. Celkový trh lehkých užitkových vozidel v Česku narostl ve sledovaném období na rozdíl od Opelu jen o patnáct procent. Tržní podíl se Opelu v LUV v prázdninových měsících podařilo navýšit průměrně z 2,22 na 2,63 procenta.

Srovnáme-li počty registrací během prvních osmi měsíců letošního roku s předešlým, Opel si polepšil o 98 kusů, což představuje nárůst 37 procent. Největším skokanem v rámci modelové nabídky užitkových automobilů Opel se za osm měsíců stal model Vivaro s posílením prodejů o 55 procent a dosaženým tržním podílem 5,19 %. Rostoucí zájem se také týká modernizovaného Movana, které ve stejném období posílilo o 51 %.

Nový komplex

Německá automobilka ohlásila investici 210 milionů eur do nového areálu na ploše 3,6 km2. Umístění je přímo v centrále Opelu v Rüsselsheimu. Za tři roky se zde má rozběhnout obrovský vývoj motorů a 43 nejmodernějších válcových zkušeben prověřujících agregáty v nejrůznějších podmínkách.

MOVANA DO RUMUNSKA

Mikrobusy Opel Movano ulehčují od začátku nového školního roku cestu do škol několika tisícovkám rumunských žáků. Automobilka Opel zvítězila ve výběrovém řízení na dodavatele 600 školních autobusů. Předávka vozů proběhla v Bukurešti za účasti všech televizních stanic, které ji vysílaly v přímém přenosu. Akce se zúčastnil osobně rumunský premiér společně s ministrem pro rozvoj a školství. Hlavním cílem bylo zlepšit dostupnost vzdělání pro rumunské školáky. Mikrobusy byly postaveny na podvozku L3H2 se známým motorem 2.3 CDTI. Všechny vozy jsou plně klimatizovány.

O bezpečnost cestujících se starají nejnovější systémy ABS, EBD, ESP a ASR. Úpravu Opelů Movano provedl lokální dodavatel a vztahuje se na ně pětiletá záruka v rámci celé země. Bezpečnou a pohodlnou jízdu si tak od září užívá až 9600 školáků. Jedná se o největší flotilu školních autobusů,

kterou společnost Opel kdy dodala.

Ladislav Černý
Diskuze (2)
Avatar - Jaros71
16. 1. 2015 13:47
SUV
Mokka se chytla..pokud dodají další větši SUV půjde prodej zase nahoru.
Prodloužení záruky je fajn..snad se přidá i např.VW :-)
Avatar - Bubáq
16. 1. 2015 11:26
Prodej podpořený správnou cenovou politikou
Neznám detaily, pouze jsem posbíral zkušenosti těch, kteří LUV vybírají a kupují, firemních referentů i OSVČ. Za úspěchem Opelu za rok 2014 v této kategorii stojí upravená cenová politika a zlepšení nabídky co do variant jednotlivých modelů. Na druhou stranu se (prý) zatím nepodařilo výrazně zlepšit kvalitu komponentů a tedy spolehlivost provozu, stejně jako jejich životnost (jmenovány konkrétně ložiska, úchyty a aretace dveří, elektronické součástky, vrzání a skřípání už po 30 tis. km a pod.).
V článku zmíněný transparentní přehled servisních nákladů je rovněž velmi kvitován. Protože se dá ale očekávat, že konkurence se rychle přizpůsobí (už se i přizpůsobila), měl by Opel zapracovat na kvalitě svých LUV. Aby se zlepšila jejich reputace podobně, jako reputace současných osobních aut s touto značkou.