Opel se přibližuje Buicku, sníží tím náklady
Opel v nedávné době čelil velkým potížím, které vedly k restrukturalizaci automobilky a zavírání továren. Problémům není stále konec, definitivně by je mohla vyřešit větší spolupráce s Buickem. Ten je stejně jako Opel součástí koncernu General Motors.
Ani Buick na tom není nijak dobře, přežívá především díky zájmu čínských zákazníků. Zatímco v Číně se loni prodalo 700.007 aut značky Buick, na domácím americkém trhu to bylo skoro čtyřikrát méně.
Šéf General Motors Dan Akerson chce, aby Buick a Opel sdílely více své identity. Zároveň mají používat více společné techniky než dnes, což ušetří náklady.
Sbližování obou značek je přitom patrné už nyní, vždyť tyto automobilky prodávají několik sesterských modelů, které sdílejí svoji techniku. Buick na americkém trhu nabízí pouze velké SUV Enclave, které není spřízněno s některým modelem Opel.
To další v USA prodávané Buicky využívají více či méně techniky a designu Opelů. Těmito vozy jsou Encore (Mokka), Regal, LaCrosse (oba vycházejí z Insignie) a Verano (Astra). Se znaky Buicku se pak do budoucna začnou prodávat i modely Adam a Cascada.
Nejnovějším počinem je koncept Opel Monza. Plynulé linie Monzy totiž naznačují budoucí podobu modelů Opel, potažmo budoucí styl vozů Buick. Tvrdí to alespoň Mark Adams, šéfdesignér evropské divize GM, který má za úkol navrhnout budoucí strategii pro značky Opel a Buick.
Budoucí Buicky a Opely tak budou uhlazenější a sportovnější než dnes. Díky tomu má Buick přijít o svoji image výrobce aut pro důchodce.