Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel prý uvažuje o vzkříšení značky Wartburg

Nový Wartburg by prý byl levnější variantou Corsy. Opel tak prý chce napodobit úspěch, který slaví francouzský Renault s obrozením rumunské Dacie.
Zpět na článek
11. 5. 2009 08:15
11. 5. 2009 08:16
neregistrovaný "Joseph"
11. 5. 2009 09:16
neregistrovaný "Poly_"
11. 5. 2009 16:56
neregistrovaný "Joseph"
11. 5. 2009 09:38
neregistrovaný "Stenly67"
11. 5. 2009 10:38
neregistrovaný "RayBan"
11. 5. 2009 10:51
neregistrovaný "RayBan"
11. 5. 2009 10:15
neregistrovaný "Kyle"
11. 5. 2009 10:42
neregistrovaný "Stenly67"
11. 5. 2009 15:10
neregistrovaný "507--"
11. 5. 2009 11:51
neregistrovaný "Stenly67"
12. 5. 2009 02:39
neregistrovaný "Kyle"
11. 5. 2009 16:46
11. 5. 2009 21:10
11. 5. 2009 22:29
11. 5. 2009 18:56
11. 5. 2009 19:18
11. 5. 2009 19:42
11. 5. 2009 21:29
11. 5. 2009 20:58
12. 5. 2009 15:31
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 18:29
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 18:30
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 19:36
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 21:01
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 22:48
neregistrovaný "maxo"
16. 5. 2009 22:18
neregistrovaný "DR"
12. 5. 2009 08:27
12. 5. 2009 15:36
13. 5. 2009 08:19
Avatar - marek.g
11. 5. 2009 08:15
opel
nejdřív ať vzkřísí hlavně sebe :-! jinak hezoučký Warťas na snímcích ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Joseph"
11. 5. 2009 08:16
Tak to jo
A já myslel že aprl už byl.
>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Poly_"
11. 5. 2009 09:16
Re: Tak to jo
Preco april? Pozri co urobil VW so Skodou :yes:
neregistrovaný "Joseph"
11. 5. 2009 16:56
Re: Tak to jo
To sice jo. Ale možné by to bylo pouze pokud by jse vyráběl v místě s levnou pracovní silou, což deutschland rozhodně není. Tato značka nemá téměř žádnou hodnotu, tudíž jí má cenu vzkřísit pouze za učelem výroby levných aut.
Avatar - Bubáq
11. 5. 2009 09:28
Už se to jednou v tisku objevilo...
... totiž že studie Opel Insignia 2003 byla na výstavě v Leipzigu označena historickým logem Wartburg. Kdo neviděl, tomu mohu zaslat fotky. Nejsem si ale jist, kolika Němcům - a potažmo východoevropanům - značka Wartburg něco říká. A pokud ano, pak bude toto jméno spojeno se smradem a hlukem. To není nejlepší asociace pro znovuvskříšení značky ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Stenly67"
11. 5. 2009 09:38
Mrtvá značka
Oživování značek má význam pouze v případě, že ta značka za něco stála. Já teda Warťasy i Traboše pamatuji dobře a na těchto autech jsem nikdy neviděl nic pozitivního, nechápu proč je oživovat. Jestli si v Opelu myslí, že záchrana je ve Wartburgu, tak to už zoufalství ve vedení dosáhlo naprostého vrcholu.
Rozbalit vlákno
9
11. 5. 2009 10:37
Re: Mrtvá značka
Zase typická ukázka kopírování a snahy napodobit něco, co se podařilo pouze díky určitým unikátním podmínkám v čase. Dneska už Dacia není takový zázrak a na trhu zejména v současné době nebude místo pro "ještě levnější" Corsu. Proč? Protože Corsa je malé auto a konkurence v tomhle segmentu je tak veliká, že na něco podobného přeplněný trh nemůže slyšet. Půvad Logana je a byl v tom, že to bylo levné auto v nižší střední třídě za cenu korejského miniauta s minimální výbavou pro nenáročného motoristu především ve třetím světě a ve východní Evropě. Wartburg i Trabant byly určité fenomény v přesně vymezeném čase a podmínkách a žonglování s touhle (či tou druhou) značkou by bylo ještě komičtější než to, co dělá Fiat s Lancií....
neregistrovaný "RayBan"
11. 5. 2009 10:38
Re: Mrtvá značka
To si v Porsche o výrobě jejich SUV Cayenne mysleli také ...
Avatar - white label
11. 5. 2009 10:45
Re: Mrtvá značka
To ale není zrovna odpovídající přirovnání...
To by se to SUV od "Porsche" muselo jmenovat třeba Lada Niva...
;-)
S Wartburgem se můžou zvednout prodeje leda tak u nostalgicki sentimentálních důchodců na území bývalé "DDR"... >:D
neregistrovaný "RayBan"
11. 5. 2009 10:51
Re: Mrtvá značka
To by šlo - důchodců jsou mraky.

Jednou to tady rozcupují s klíčema v ruce, stáhnou okna a dají subwofery naplno ;-)
11. 5. 2009 11:06
Re: Mrtvá značka
Ale veď o to možno ide. Aj keď s tou lacnejšou verziou Corsy by som bol tiež skôr skeptický, ale auto veľkosti a filozofie Logana by sa pod značkou Wartburg mohlo vo východnej Európe uchytiť...
11. 5. 2009 15:05
Re: Mrtvá značka
100% souhlas. A co v západní Evropě? Myslím, že by se našlo dost zaniklých lidových značek. Když nemají práva ještě ani k Wartburgu, můžeme jim tady navrhnout ještě jiné značky. Dávám do placu NSU, Simca, Austin.
Avatar - white label
11. 5. 2009 15:38
Re: Mrtvá značka
S tím NSU nevím, tam má snad nějaká práva Audi, je to jeden
z těch čtyř kruhů...
Avatar - T613
11. 5. 2009 11:44
Re: Mrtvá značka
Kupte si automobil značky Wartburg. Značky založené již v roce 1898. To zní celkem dobře ;-)
11. 5. 2009 17:11
Re: Mrtvá značka
Tak teda Trabant za něco určitě stál, je to unikát - za pár šlupek celé auto. Nevím kolik bylo prodaných kusů ale bylo jich určitě hodně :-) Spíš se mi nelíbí to co Opel plánuje za strategii - na levné zboží má přece Dacii, Wartburga mohl přetransformovat na značku spíše luxusní s retro designem...
11. 5. 2009 09:48
Wartburg zije
:yes:
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2009 12:49
Re: Wartburg zije
vidim ze nas je viac co im srdce trocha poskocilo, no zial Wartburg vo svojej dobe patril k tomu pohodlnejsiemu a luxusnejsiemu co behalo po nasich cestach, usporna ci lepsie oholena Corsa mi vobec nieje po voli....
chvilku som sa tesil ked terajsia Insignia bola prezentovna ako Wartburg, no to bol len asi taky pokus o prieskum mienky, ak by nevyslo zhorelo by to na Wartburgu, kedze voz mal uspech uz bol zrazu dobry aj nazov Opel....skoda....Wartburg by sa nam s dvojtaktnym srdcom pacil viac.....
neregistrovaný "Kyle"
11. 5. 2009 10:15
Když Wartburg, tak dvoutakt!
A pamatujete na ty vymazlený jízdní vlastnosti? Kdo ne, ten o hodně přišel.
Rozbalit vlákno
59
neregistrovaný "Stenly67"
11. 5. 2009 10:42
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Konkretizuj ty "vymazlený" jízdní vlastnosti. Já bych řekl, že to byly šmejdy, co taky od soudruhů z NDR čekat.
11. 5. 2009 11:08
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Tak asi si v tom voze nikdy nesedel. Čo ja viem, tak posledné modely so štvortaktami od západných Nemcov sa chodili kupovať aj priamo do Nemecka. Rozhodne stáli za viac ako Škody 120 a lepší Wartburg v hrsti, ako Favorit v nekonečnom poradovníku...
Avatar - T613
11. 5. 2009 11:45
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
mělo to motor z Pola.
11. 5. 2009 12:00
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Môže byť, to si už presne nepamätám. Kamoš si preto u Dederónov bol, vyšlo ho to lacnejšie ako Favorit, bolo to pohodlnejšie, s lepším kufrom, a docela dobre vypracované.
neregistrovaný "507--"
11. 5. 2009 15:10
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Hádam tu nechceš tvrdiť, že starý Wartburg bol lepšou voľbou ako Favorit.
Avatar - white label
11. 5. 2009 15:14
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
To nic není proti reakci tady hned potom ve 12:46...
11. 5. 2009 20:47
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Rozhodne bol - lebo si ho na rozdiel od toho Favorita aj dostal. Nenáročnému na presedlanie z Š120 alebo niečoho ešte staršieho to na tú dobu nebola najhoršia voľba. Na Daewoo Racer každý nemal.
Mimochodom, si na niečo urazený, že na SZ neodpisuješ?
Avatar - F127
12. 5. 2009 07:33
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
V době kdy se začal prodávat Favorit tak se zde už Wartburg neprodával. Dvoutakty se dovážely asi do roku 84 nebo 85, nevím to přesně.
12. 5. 2009 08:05
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
ja nepíšem o dvojtakte a tiež nepíšem o nákupe u nás
Avatar - F127
12. 5. 2009 08:17
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
No jo ale do revoluce bylo dovežení auta z ciziny docela problém a po ní si snad nového Warťase nikdo nedovezl, ojetých dovezených na přestavbu jich tady bylo samozřejmě mraky. Jinak osobně bych šel raději do prvního socialistického Fáva než do posledního Warana.
12. 5. 2009 09:23
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Ale doviezol, a nie zas tak málo...
11. 5. 2009 12:47
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
nemalo!! bol to motor z Golfa II nie z Pola
ale ten VW uz nemal taky krasny zvuk ako dvojtakt :-)
Avatar - T613
11. 5. 2009 12:53
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
že by? Trabant měl motor z Pola určitě.
11. 5. 2009 13:01
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
mas sice pravdu, no text v ktorom udavas tento udaj sa vztahuje ku Wartburgu, nie ku Trabantu, aspon ja som to tak pochopil ...
skus precitat spoj prispevok a zda sa ze sa obaja zhodneme este aj na tych motoroch >:D
Avatar - T613
11. 5. 2009 13:04
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Mám zafixováno, že i Warťas měl motor z Pola. Toť vše.
11. 5. 2009 13:17
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
nie, musim Ta v dobrom poopravit, bolo z Golfa.....z mojej strany tiez vsetko
neregistrovaný "Stenly67"
11. 5. 2009 11:51
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Samozřejmě jsem ve Warťasu seděl, v čem byl lepší než Škoda? Měkkým pérováním, velkým prostorem? A co třeba výbava, design pokud si člověk mohl vybrat tak určitě nešáhl po autu z NDR. A pořadníky na Favority?!, tak nevím kde ale u nás se na Favorita nemuselo čekat ani na začátku výroby (snad jen na nějaké odstíny metalízy).
Avatar - WinDiesel
11. 5. 2009 11:57
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Ty jsi komik, Stanley, na Fávo byly pořadníky jak prase a tchán čekal na Fávo u Kotvy 3 noci, to bylo maso, byly tam pořadníky které si lidi organizovali sami a taky se tam porvali, byli tam policajti a dokonce se to objevilo v TV (kde byli kritizováni právě Ti, kteří z důvodu neexistence oficiálních pořadníků MUSELI zorganizovat alespoň neoficiální, páč jinak by se tam ti lidé pozabíjeli.
11. 5. 2009 13:20
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
No, v zásadě musím potvrdit co říkáš. První vlna pořadníků byla v roce 1988 na podzim. Favorit měl premieru v roce 1987 na veletrhu v Brně. Já zase znám zkazky kolegů, jak spali před prodejnou Na Spořilově ve spacáku taky asi dva dni. Holt nebyli tak rafinovaní, jako Mr.Bean, který spacák před obchoďákem naplnil balonky, aby byl na předvánočním výprodeji první...A první favority byly buď bílé nebo světle žluté. O rok později byly pořadníky opět - tuším v září nebo říjnu, ale už to bylo o hodinách a ne o dnech. A o rok později se celý systém zhroutil a auta začala být k dostání volně. Ale začátky byly přesně, jak píšeš. Co se týká jiných barev než bílá nebo světle žlutá, taky ty byly pouze v Tuzexu.

Jinak Wartburga (či spíše Wartburgy) měli rodiče a to jak toho oblého tak potom toho hranáče. Toho si už jako dítě pamatuji dost dobře, v době vzniku to bylo auto, na které podle mně východní produkce neměla. Obrovský prostor, kufr ale řekl bych že ve své době to bylo i hezké a designem zcela moderní auto. Co mi jako dítěti vadilo bylo podle mně příliš měkké pérování a smrad z výfuku. Kupodivu zvuk dvojtaktu tak hrozný podle mně nebyl. Rozhodně to bylo pěkný auto, kterému se embéčko nebo třeba tehdy moskič nemohlo vůbec rovnat. Bohužel, tenhle Wartburg se dělal ještě v roce 1989 (tedy min. 21 let) s něčím, co bychom dneska nazvali mírným faceliftem. No a ten motor z Pola, jak se tady někdo zmiňuje? V létě 1989 slavnostně soudruzi v NDR oznámili, že do Wartburgu budou montovat čtyřdobý motor 1,3 (základní motorizace Golfa v té době) a do trabanta že přijde motor o obsahu 1,1 (tehdy převážná a hlavní motorizace Pola). No a taky se vtipkovalo už dávno předtím, že až se ve Wartburcích a Trabantech objeví čtyřtaktní motory, tak "komunizmus" v NDR skončí. No, a ono to vlastně vyšlo :-)
Avatar - white label
11. 5. 2009 15:08
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Souhlasím, ale tvrdit tady na auto.cz (ne ty), že byl Warťas dokonce mnohem lepší auto než Favorit je technická ignorace, hraničí s "fanatismem"... :-!
11. 5. 2009 20:52
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Ale zas až tak vážne by som to nebral, kamoš...
Avatar - white label
11. 5. 2009 22:47
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Neboj, tak vážně to zas neberu, viz. smajlík "kliďas" ;-)
P.S. Zrovna tebe jsem nemyslel..., spíš jacka 12:46
12. 5. 2009 07:37
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Hej, všimol som si. AJ keď Wartburgu (typ 353 a novší) by som dal body minimálne za kufor - na svoju dobu bezkonkurenčných cca 500 litrov.
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:25
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
O kufru už jsem kladně psal, hlavně v provedení kombi, těch ale bylo u Wart. bohužel méně ne sedanů...
11. 5. 2009 13:28
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Přesně, valí tady rozumy a přitom ví prd. Pořadníky byly na Favority a v těch dobách jsi musel mít i vinkulovaný vklad.A to i v prodejně v Boleslavi.
11. 5. 2009 12:46
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Stanley, sedlal som oba aj Wartburga aj Favorita - napriek naskoku Favorita o 15 rokov mladsej konstrukcie bol Wartburg lepsi vo vsetkom (pohodlie, jazdne vlastnosti, zivotnost- Favorit bol po vzore od talinakseho Fiata hrdzavy uz na prospekte), jedine co prijimam kritiku, motor uz potom nestihal, no ak vezmeme priamu konkurenciu v motoroch Skoda v zodpovedajucom obdobi teda do 1988 - tak Skoda mala smolu, bolo to o triedu horsie vozidlo ako Wartas...ten moj jazdil do svojich 28 rokov plnohodnotneho zivota....
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:12
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
To je docela vtipné. Wartburg s jeho obestavěným prostorem byl daleko stísněnější než Š120. Místo na nohy bylo řešeno jednou deskou pod palubkou zcela rovnou, takže natáhnout si nohy bylo sci-fi. V autě byl kravál, pružné to bylo tak do padesáti, jet s tím po dálnici 100, tak to bych chtěl vidět, zatímco s Favoritem se dá cestovat 130 s přehledem, nemluvě s Felicii, což je jen jeho kopie.
Avatar - white label
12. 5. 2009 00:19
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
S Favoritem se dalo jezdit po dálnici s přehledem i 160...
Pokud ti dnes někdo tvrdí, že Wartburg byl ve všem podstatně lepší než Favorit, potom je asi opravdu ztráta času s ním tady
o tom "diskutovat"... :no: :-!
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:48
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Asi takto, rád bych je posadil do W353 a poslal z Ostravy do Prahy a zpět a pak do Favoritu, hlavně za volant

PS:Můj rekord je 170 >:-[]
Avatar - white label
12. 5. 2009 01:30
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Na německých dálnicích jsem po revoluci s Fav. 136 LS normálně "přetáčel" ručičku tachometru až za číslo 180... 8-s , kolik to ale bylo skutečně se těžko odhaduje...asi tak 160-170...tehdy ještě nebyly navigace... ;-)
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 14:09
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
To už bych se tedy bál >:-[]
12. 5. 2009 07:42
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Osobně W353 s Favoritem nesrovnávám, to už je opravdu generačně mimo. Ale vedle Š120 obstál v pohodě. Já jsem měl po přesednutí z W353 do Š120 pocit, že sunu nohy do rakve. A vzadu jako bych přesednul z gauče tamtéž. V prostoru jednoznačně vyhrával W353. Š120 měla určitě lepší podvozek. Embéčkový motor nebyl špatný. Ve vyšších rychlostech už chyběla pětka, W353 se do nich díky špatné aerodynamice ani nedostal. Velikou předností W353 pak byly nízké náklady na údržbu.
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:21
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Tady to byla také otázka osobních preferencí. Na druhou stranu já jezdil třeba s úplně novou Š 120 GLS už v eMkovém provedení
a s pětikvaltem a tady srovnání samotné jízdy s W353 vyvolává lehký úsměv ve prospěch Škody...
Naopak po svezení s Warťasem (opojen na vlnách) jsem s němým úžasem "obdivoval" dederóny, na "co" že to vlastně tak dlouho musí čekat...
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 14:10
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Ono bylo to do rakve, ale aspoň ty nohy byly kde strčit, co se o W353 říct nedá.
12. 5. 2009 12:29
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
1987-1966 je 15 rokov?
Avatar - white label
12. 5. 2009 13:25
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Když je někdo nadšený celých 28 let z jednoho Warťase, pak je pro něj nějakých +-6 let jen detail... ;-)
Avatar - white label
11. 5. 2009 14:51
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
"podpultová" byla výbava LS, výbava L byla mnohem dostupnější, metalízy byly až později...

P.S. Jezdil jsem kdysi novou Š 120 GLS s 5 kvaltem v "provedení" M (rozšířená) a Wartburgy tenkrát ani na takové auto prostě neměly ...kromě litrů v "kufru"...
11. 5. 2009 12:52
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
nechaj Stenly67 na pokoji, on v lepsom ako Skoda 120 maximalne Favorit este zrejme nesedel za volantom, tak kludne nech povie svoj nazor.....budme nielen taktni ale rovno dvojtaktni :-!
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:26
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Klaudie, to si děláš z nás legraci, ne? Srovnání Favoritu a Wartburgu? To je jako srovnávat raketu a dvoukolák.

Já si s Wartburgem absolvoval 40 km, nekonečných 40 km - NIKDY VÍCE.

Prostornost? Není srovnatelná ani se Škodou 120. To auto neznalo pojem obestavěný prostor. Obrovský předek uvnitř skrýval malinkatý motůrek a kolem hromadu nevyužitého prostoru. Vrcholným vtipem byla deska v úhlu asi 80° k podlaze napříč celým autem pod palubní deskou! Tam si nešlo natáhnout nohy. Pokud jsem si já sedl, tak Ti za mnou měli kolena pod bradou. Nemluvě o řidiči, který na pedály šlapal jak při šlapání zelí.
To nebyl prostor, ale PARODIE!
(Je zbytečné psát, že co se týče prostornosti, tak Favoritu nestíhá dnešní novinka Fabia)

Jo, možná zavazadelník oproti Š120 byl dobrý, ale byl to sedan a pokud bys chtěl mluvit o kombi, tak Forman ho ve všem předčí.

Srovnávat dvoutakt, který byl sice svižný, ale tak do 60 km/h, s čtyřtaktem, který měl později i přímý vstřik a dovoloval udržovat na dálnici (mluvím o Favoritu) pohodovou 120, ale dalo se jezdit 140-150, tak to je meta, o které si Wartburg může nechat zdát.

Ekologie je pojem neznámý oproti prvním katalyzátorům.

Koneckonců samotné srovnání jde vidět na silnici. Pokud potkám Wartburga, tak vždy včele kolony, tohle auto na silnice dnes už nepatří.

Ten kdo si jel tehdy kupovat do Německa Wartburg s čtyřtaktem, tak to musel být blázen nebo fanatik. V době, kdy byl čtyřtakt už na Favorita pořadníky nebyly, ty byly v 87 a 88, viz článek na D-fence.
12. 5. 2009 07:26
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
A kde tieto dve autá porovnávam? ;-)
Len píšem, že to zďaleka na tú dobu nebolo tak hrozné auto ako sa tu píše.
Začal sa vyrábať v roku 1966, Favorit v roku 1987, porovnaj ho teda najprv so Škodami 1000MB a 100. V priestore stačil aj na Š120, o kombíku ani nehovorím.
Že to bolo dostupnejšie auto ako Favorit je asi fakt, neviem, dokedy boli alebo neboli poradovníky, ale ísť do predajne a odviezť si odtiaľ Favorita nebola na Slovensku samozrejmosť pekne dlho. Nebudem sa o tomto hádať, lebo nemám také info a toho Wartburga som nekupoval ja, takže všetky dôvody asi nevysvetlím, viem to len sprostredkovane.
;-)
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 14:07
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Na Favority byly pořadníky snad do roku 90, ale za ten pořadník přecejen člověk dostal auto o několik desítek let vyspělejší, já bych si tedy raději počkal v pořadníku a jestli se takto daly kupovat Wartburgy, tak to opravdu netuším, ale dnes už Wartburg na silnici je jen překážkou v provozu, to se o Felicii či Favoritu říct nedá.
12. 5. 2009 21:17
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
O tom žiadna, ja jazdim o.i. Formanom dodnes. A nie je zly. ;-)
Avatar - Ronault.
13. 5. 2009 00:55
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
:yes:
13. 5. 2009 09:04
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Musím říct, že nesmysly vyslovené při srovnávání Wartburgu s Favoritem mne dost nadzvihly. Nevím, v jaké autě kdo seděl, ale najezdil jsem pár tisíc kilometrů jak s Favoritem, tak s Felicií a taky s Wartburgy (jak s 311 tak i s 353 a párkrát jsem jel i se čtyřtaktem, rozhodně víc než 40 km). Neříkám, že by Wartburgy byly výkvět techniky, ale co do pohodlnosti jízdy na tom byly rozhodně líp než Favorit. Jízda 4 dospělých lidí byla v případě Favoritu a Felicie po prát desítkách kilometrů utrpením. Nohy nebylo kam dát a bylo jedno, jestli vpředu, nebo vzadu. V tomhle měl Wartburg, kde chyběl středový tunel a zúžení prostoru pro nohy vpředu rozhodně navrch.
A šlapání zelí je taky nesmysl. Pedály byly pohodlně přístupné a řidič měl naprostou volnost, kam si nohy natáhne, stejně jako spolujezdec. Při své výšce 190 cm jsem nikdy neměl sebemenší problém a nepotřeboval jsem nikdy složitě štelovat pozici sedadla a volantu, protože byla bez problémů přijatelná.
Ještě bych se taky rád ohradil proti pomlouvání jízdní dynamiky. Není pravda, že by byl Wartburg pružný do 60 km/h. Jezdím teďka občas s 311kou a jsem schopen s ním jezdit stejně dynamicky, jako 90 % ostatních normálních řidičů. Na dálnici v pohodě držím rychlost mezi 110 a 125 km/h. Auto s tím ani po 45 letech od svého vyrobení nemá problém. A z vlastní zkušenosti vím, že Wartburg 353 byl ještě dynamičtější a nebyl problém s ním po dálnici jezdit přes 130 taky.
Proto, když si čtu zoufalé výkřiky při porovnávání Favorita a Wartburga 353 nebo i 1,3, musím se jim v duchu vysmát, protože já mezi těmi auty nevidím v ničem tak zásadní rozdíly, který by v něčem dával Favoritu navrch. Naopak, když připočtu, že původ Wartburgu 353 sahal do roku 1966 a Favorit byl "nově vyvinutým" vozem, je to pro Favorit spíš mínus.
Ale je to samozřejmě jen můj názor, ikdyž podložený mnoha kilometry strávenými za volanty těchto aut.
13. 5. 2009 10:34
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
S tím prostorem souhlasím. Sám jsem se se svou výškou necítil povolaný k tomu vyjadřovat. Srovnání s Favoritem se vyhýbám, přestože jsem řídil a vozil se v obou. Favorit je prostě rodinné auto do jiné doby. Ten už prostě není určen k tomu, abyste tam převáželi 4 dospělé a 3 děti. Mám jiné zkušenosti jen s tou maximálkou. Náš W353 měl strop asi na 120 Km/h. Přičítal jsem to vždy aerodynamice. Na té se prakticky od r.1966 nic neměnilo, až na sklonku výroby ji vylepšili.
13. 5. 2009 15:06
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Výkon auta hodně záležel na stavu motoru i na tom, jak byl zajetý. 120 jsem schopen jezdit s Wartburgem 311 celkem bez potíží (kromě slušného strachu z případné nehody) a ještě se nějaký ten kilometr i přidá tak k těm 125.
353ka byla určitě svižnější, výkonnější a o něco líp zpřevodovaná, takže s ním jsem to vytáhnul na 140, jenže při jeho vysokém těžišti už jsem pak ztratil odvahu přidávat, protože se mi zdálo, že ztrácím kontrolu nad autem, ale možná by to ještě zase o nějaký ten km/h nahoru šlo. Jen se nebát... :-)
Avatar - WinDiesel
11. 5. 2009 11:53
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Warťase jsme měli 2 a nedám na ně dopustit. Bylo to mé první auto po získání řidičáku a bylo fajn. Že smrdělo jsem se dozvěděl až později... >:D
To auto opravdu dobře jezdilo. Máma se v něm na ledu rozflákala skutečně strašlivě a tehdy se mluvilo o tom, že kdyby seděla ve Fkodofce, už by byla mrtvá.
Takže držím palce, tato značka pro mne hodně znamená.
11. 5. 2009 12:54
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
:yes: presne tak, bol to skvely voz......a Tourist nemal so svojim kufrom konkurenciu.... :-!
Avatar - white label
11. 5. 2009 14:59
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Tak pokud se o tom "tehdy" mluvilo...tak to bude tutovka...kolik tak asi mohl mít ten Warťas tehdy "hvězdiček"... ;-\
11. 5. 2009 15:10
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Pokud si vzpomínám, soudruzi z NSR po převratu W353 zkoušeli v čelním nárazu a museli soudruhy z NDR pochválit. Podvozek totiž obsahoval rám, což mělo příznivý vliv na tuhost centrální části. A pomohl i poměrně dlouhý předek.
Avatar - white label
11. 5. 2009 15:35
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Proti Trabantu to musel být jistě skvělý výsledek... ;-)
Avatar - gld
11. 5. 2009 16:12
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
warburgy platili za bezpečné vozidlá...mali rámovú konštrukciu a tá, ako vieme, toho dosť znesie

na moderné štandardy či nebodaj hviezdičky to nie je ale v tej dobe to bolo socialistické volvo :-!
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:27
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Hodně, počítaly se kolem hlavy po nárazu >:D
Avatar - white label
12. 5. 2009 01:18
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
:yes: >:D
11. 5. 2009 15:16
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Taky jsem odkojený Warťasem a mohu jen potvrdit. Zatímco Škoda prodávala stavebnice k dodělání doma, W353 byl kvalitně vyrobené bezporuchové auto s minimálními nároky na údržbu. Užitná hodnota nesrovnatelná. Negativem byly jen náklony v zatáčkách, horší aerodynamika citelná ve vyšších rychlostech a šaltrpáka pod volantem.
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:28
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Užitná hodnota? Možná kufr, ale prostornost nikde.
neregistrovaný "Kyle"
12. 5. 2009 02:39
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Jo, bylo to peklo na sto způsobů. Jednou jsme jeli s kámošem do Varů a v esíčku v Doubí u cedule jsme šli na tři kola, snad ani ne v šedesátce. V tom autě šlo o život. Jízdní vlastnosti horší než DC2, zátah motoru horší než v maluchu, prostor horší než v hitlerjúgendu. To i DKW Sonderklasse, kterou jsem koupil po válce, byla lepší kchár. Nebejt tý překližky...
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:28
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
:yes: >:D
13. 5. 2009 22:39
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Esíčko sice dnes vypadá jako tankodrom, ale na to by jsme si už tak nějak napříč republikou zvykli. Při nedávné možnosti jezdit v krásné Š100 v luxusním stavu snad ještě s původními pneumatikami jsem byl šokován, když jsem esíčko asi ve 30km/h driftoval >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2009 13:23
Ach můj BOŽE!
8-s :no: ;-\
PS: To každá značka teď bude mít své "DACIA"?
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2009 13:50
Re: Ach můj BOŽE!
Už to tak vypadá... :-) Ale kulaté watťasy jsou klasika. Už i když potkám náhodou 353 a mám u sebe záznamovou techniku (což se občas stává), cvakám a cvakám.... Je jich opravdu hrozně málo. Z vysmívaných dvoutaktů se stává sběratelský unikát...
11. 5. 2009 15:37
Ja mel rad sveho Wartase v roce 2001
Ja mel moc rad Wartase, je to ci bylo to auto idealni pro toho kdo zil na okraji mesta, jehoz zivot byl monotoni a pohupoval se sem a tam v klidnych otackach bez zadneho dramatu.

Sedacky velke jak v obyvaku a predemnou velka rozsahla kapota. Ja to auto miloval pokud se tedy nezminuju o spotrebe.

Velky plechovy sedan, pokud nebude mit tyto vlastnosti tak to auto nebude mit nic spolecneho s touto znackou. To je jako kdyby jste chteli dat na Fabii znak Saab.

Daleko vetsi smysl me reinkarnace Trabantu jako mestskeho auta. Wartas je mrtvej jiz nyni.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
11. 5. 2009 15:43
Re: Ja mel rad sveho Wartase v roce 2001
S tím souhlasím...
Rozumím určité nostalgii bývalých majitelů, ovšem jen
v kontextu s tehdejší "dobou"...
Dělat z něj ale ještě v době Favoritu dobový etalon je těžce mimo...
11. 5. 2009 16:46
RUDÝ WARTBURG
No, to jsem si zase diskuzně počet... tak jako aby bylo jasno, Wartburg byl v Československu autem pro tzv. Antoušky - chatař s platem vajec pod zadním sklem, vesnickej buran v klobouku atp. Z hlediska image si wartburgáři byli naroveň s moskvičáři. Člověk, který měl vztah k zemi a k motorismu samozřejmě jezdil Škodu. Ještě si živě pamatuji na ty plamenné informace z NDR z hub tamnější rudooligarchie, že totiž údajně Wartburg je kladivem na bavoráky a Trabant kladivem na Volkswageny. Jo, tohle opravdu zaznělo. Tomuhle se říkala otevřená pravda socialismu. Že nám ta pravda nelezla do hlavy ale z konečníků se ukázalo v listopadu 1989.

Samotný projekt vzkříšení Wartburga jako levného vozidla á la Logan je životný asi tak jako jako lenin v mausoleu.
Rozbalit vlákno
65
11. 5. 2009 17:31
Re: RUDÝ WARTBURG
Wartburgy neměli chataři, ale lidé bydlící na venkově. Tehdy ti totiž nikdo cizí nic nepřivezl. Když dostali do stavebnin futra, nesměl jsi na nic čekat, koupit, zaplatit, naložit a jet. Do Škody jsi naložil prd. Škodovky měli ti, kteří nechtěli vyčnívat z řady, ani se nechtěli nechat zahanbit před sousedy z paneláku Trabantem. Smyslem jejich počínání pak bylo sehnat od známých, kteří měli známé v Mototechně díly na svou Škodovku. Kromě Škodovky museli mít taky chatu, takže téměř každá škodovka měla na střeše promáčklou zahrádku.
Avatar - white label
11. 5. 2009 18:07
Re: RUDÝ WARTBURG
Užitná hodnota (variabilita) Warťase, ale i Trabantu především v kombíku je proti tehdejším Škodovkám s motorem vzadu nezpochybnitelná...
to samo ale nadělá auto skvělým jako celek...
Stejně jako třeba dnes Dacia Logan pickup...
Avatar - WinDiesel
11. 5. 2009 17:39
Re: RUDÝ WARTBURG
Hrozně se omlouvám, GTI, já jsem nějak zapomněl že Ty víš přece úplně všecko. A navíc jsem zapomněl, ja strašlivě je pro Tebe důležité one zázračné slůvko "I M A G E".
Image za socialismu, jo jo, to bylo to první, co museli všichni řešit.
Hluboce se tedy opět omlouvám, Vaše Vševědoucnosti.
Musím co nejdříve sdělit svému otci že se pěkně shodil, protože má/měl I M A G E: vesnickej buran v klobouku atp... Myslím že mu to ale budu dávat po troškách, aby ho z lidí jako jsi Ty, netrefil šlak ze smíchu... Pokud ho ale netrefí, prodloužíš mu život, smích má tuto kladnou vlastnost, tedy v každém případě díky za tuto velice cennou, podnětnou a zábavnou informaci. Jen tak dál, Vaše Vševědoucnosti, jen tak dál.
11. 5. 2009 21:10
Re: RUDÝ WARTBURG
Někdo tehdy jezdil Wartburgem, někdo eRkem... Pokud jsem se tě dotknul, tak věz, že nechtěně, každopádně, co jsem napsal nahoře to platilo dokonale. Antouškové ve smradech warťasech a v moskvičích, milovníci motorismu ve škodovkách, elita, která neměla na tuzex v polských fiatech 125p případně v licenčních fiatech (žiguli) z Ruska. Vůbec nejnižší společenská vrstva tehdy jezdila v trabantu a v maluchovi. To ovšem motoristé nepovažovali za auto... Finanční elita (umělci, řezníci, veksl) jezdila v tuzexových autech (autech ze Západu - Uno, Escort, Volvo... Simca, Renault, pár Mercedesů) Kolem roku 88/89 díky špičkovému (na svou dobu) Favoritovi byla škodovka skutečně prestižním vozem. A coupe ze stodvacítek bylo tehdy pojem jako dnes Scirocco... Proberte večer s tátou, proč jezdil tehdy Wartburgem, pak to tu napiš. Já ti zase napíšu proč jsem s Wartburgem tehdy nejezdil...
Avatar - Andromeda
11. 5. 2009 21:34
Re: RUDÝ WARTBURG
No,já bych si takovou generalizaci a třídní specifikaci tehdejších motomajitelů vůbec nedovolil vyslovit...Je fakt,že mi je pouze 44 a na rozdíl od spousty jiných si nedovolím pasovat se do role "znalec" tehdejších poměrů -> nějak mi schází roky.Nicméně i tehdy se poměry měnily i díky postupnému uvolňování opratí,což se samozřejmě odrazilo i chcete-li v sociální struktuře majitelů jednotlivých značek a samozřejmě v "dostupnosti či četnosti výskytu kapitalistických vozů" na zdejších silnicích...
Např.soused - kořen co dělal do aut - střídal i 70.letech pravidelně každé 2 max.3 roky vůz včetně tehdy nového Fiatu Mirafiori,...
Třeba si pamatuji špatně,mlhavě,ale tak vyhraněně to já 100% nevidím,včetně proměnných v podobě postupného ideologického tání ....Abychom ty kluky ušatý nekopírovali v tom "ideologickém vidění" světa ;-)
11. 5. 2009 22:29
Re: RUDÝ WARTBURG
Ale my je přece nekopírujeme. Jen to prostě tak bylo. Koneckonců, ten tvůj "kořen" taky neproháněl Wartburga... :-) Ten Fiat, to bylo nepochybně na sklonku osmdesátých let.

Kdo chce vidět jak to tehdy bylo, ať shlédne film Bony a klid... přičemž, až příliš pravdivé, aby tomu dnešní mladíci mohli vůbec uvěřit...
Avatar - Andromeda
11. 5. 2009 22:55
Re: RUDÝ WARTBURG
Tak ten Fiat se u něho v blankytně modré metle objevil někdy okolo r.80(možná dřív) a kupodivu i po letech na něho rád vzpomínal ;-) (R.ko měl samozřejmě taky+další Fiaty,Poláka,Žigula,Rapida,...).Ovšem ono "dělal do aut" tehdy znamenalo -> (pak už byl v důchodu)->čistá garáž z ulice+druhá na zahradě->kliďas a puntičkář->výborný diagnostik...
Mám dokonce dojem,že na moment u něho Warťas zakotvil-ovšem to je po cca 30 letech čirá spekulace a doměnka...Ono hodně záleželo,v jakém prostředí se člověk pohyboval...můj kamarád měl zase příbuzné v Raichu a ti se zase ukazovali pravidelně v novém Medvědu >:D ,což kontrastovalo s jejich Š 100 a dědovým vymazleným "kulatým" Warťasem(jo,jeho děda byl germán)...
Bony a klid už byl točen v době,kdy ledy sakra tály a nebýt benevolence tajných(taky z toho měli zob),tak všichni rychle skončili jinde...třeba na Pankráci >:D ...
A přes oblibu toho filmu byl "běžný reál" u "většiny" o pouhých pár let před tím naprosto jinde ;-)
Avatar - F127
12. 5. 2009 07:44
Re: RUDÝ WARTBURG
Fiat 131 Mirafiori se v Tuzexu prodával někdy od roku 77 nebo 78.
12. 5. 2009 08:02
Re: RUDÝ WARTBURG
Kdybys napsal, že správní motoristé jezdili Erkem, neprotestoval bych, ale tolik jako všech Škodovek jich rozhodně nebylo. Kdo potřeboval něco převážet, tomu Škoda nevyhovovala a na výběr už toho moc nebylo. Favorit už byl opravdu generačně jinde (bohužel tomu neodpovídala kvalita výroby). Můj táta jezdil Wartburgem. Už měl objednanou Š105, ale naštěstí to stornoval a koupil W353. Nikdy tohoto rozhodnutí nelitoval. Na víc neměl peníze. Nedělal na šachtě, nebyl u rudých, ani nešmelil.
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:09
Re: RUDÝ WARTBURG
A kde bereš tu 100 procentí jistotu, že by litoval s tou Š 105!
Lidi co neměli na to, si auto aspoň trochu vybrat museli a byli spokojeni s tím co měli a to si také chválili...A to platí částečně dodnes...Podívej se tady na diskuze, nebo na cesty...
Myslíš, že dnes nejsou někteří majitelé schopni do posledního dechu hájit třeba svého Matize? Že někdo nelituje toho, že má jakékoli auto a né to "druhé" není proboha žádný argument...
Chápu nostalgii všech co měl jejich táta, děda, nebo oni tohle auto, ale už jsme 20let po "revoluci" na auto.cz a ne na webu
o rodinných vztazích... :-!
12. 5. 2009 10:58
Re: RUDÝ WARTBURG
No snad bych o tom měl něco vědět, když jsem to měl z první ruky. Š105 měl kdekdo, tak jsme viděli, jak komu šlape. Nepoužívám to tady jako argument. Prostě, když viděl, co všechno se dá převést Wartburgem a Š105 ne a co peněz a času (ne)stojí údržba, věděl, že se rozhodl správně. Kdyby bydlel v paneláku, bavilo jej hrabat se v autě a potřeboval často jet někam daleko, asi by se na to díval jinak.
Avatar - white label
12. 5. 2009 13:34
Re: RUDÝ WARTBURG
Jedině to "převezení" jako argument beru, zvlášť u kombíku...
Avatar - white label
11. 5. 2009 17:55
Re: RUDÝ WARTBURG
Bohužel někteří už mají za těch 40 let tak vymyté mozky, že tu jsou schopni tvrdit, že to bylo vlastně špičkové auto...
A to hlavně proto, že tehdy nic lepšího nemohli asi ani vlastnit...
I dobové Fiaty 124-128 byly proti "němu" technické "klenoty"
a to dokonce včetně jejich pochroumaných socialistických licenčních kreatur jako Žiguli, Polski Fiat, Zastava apod.
Ano, někdo dokonce může tvrdit, že Wartburg byl socialistický Bavorák, nebo Volvo a třeba Trabant VW apod., ale to jen dokazuje nekonečnou absurditu celého bývalé režimu a jeho "systému"...
Avatar - gld
11. 5. 2009 18:56
Re: RUDÝ WARTBURG
socialistický bavorák bol moskvič..kvôli motoru ;-)

pred kameňovaním prosím naštudovať históriu >:D
Avatar - white label
11. 5. 2009 19:02
Re: RUDÝ WARTBURG
To je pravda, Moskvič používal také spalovací motor, stejně jako BMW... :yes: >:D
Avatar - gld
11. 5. 2009 19:18
Re: RUDÝ WARTBURG
a to nie je všetko, spoločné znaky pokračujú v interiéri kde sa nachádza rovnako kruhový volant! ;-)

ale naozaj, čítaj celé príspevky..druhý odsek príspevku z 18:56
Avatar - white label
11. 5. 2009 19:23
Re: RUDÝ WARTBURG
Ale jo, já ti věřím, Rusi brali po válce, v rámci vyrovnání,
z Německa prakticky všechno...
Nebo myslíš prototyp C4 zkoušený s BMW 520?
Avatar - gld
11. 5. 2009 19:42
Re: RUDÝ WARTBURG
áno tie reparácie som myslel.. 1.5-ka mala aj celkom slušný výkon...len tá spotreba
11. 5. 2009 20:53
Re: RUDÝ WARTBURG
moskvič bol donekonečna upravovaný a prerábaný Opel Kadett z roku 35. Motor bol skoro pôvodný ešte v Moskviči 412...
Avatar - gld
11. 5. 2009 21:29
Re: RUDÝ WARTBURG
z oplu? ja som počul že z bavoráku..tu sa naše zdroje asi rozchádzajú ;-\
12. 5. 2009 07:15
Re: RUDÝ WARTBURG
Prvý Moskvič bol Opel Kadett. Mrkni napríklad sem
[odkaz]
Píšu že rok 1938, ale čítal som aj že tento Kadett sa vyrábal od roku 35.
Avatar - T613
12. 5. 2009 07:27
Re: RUDÝ WARTBURG
První Moskvič byl KIM 10, který vycházel ze spolupráce s Fordem (standardní to jev do roku 1945). A vycházel z Fordu Perfect.
To co ty ukazuješ je až první poválečný Moskvič ;-)
12. 5. 2009 10:06
Re: RUDÝ WARTBURG
KIM10 neniesol značku Moskvič, pokiaľ viem, sami Rusi volali tento voz nežne "Kimočka".
Máš niekde foto alebo text že už pred vojnou značka Moskvič existovala?
Inak na takomto som sa ucil ako 18-rocny jazdit....[odkaz]
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:11
Re: RUDÝ WARTBURG
Taky si myslím, že KIM nebyl Moskvič...
Avatar - T613
12. 5. 2009 10:33
Re: RUDÝ WARTBURG
KIM a Moskvič je jedna a ta samá fabrika. Akorát, že se po válce Stalin probudil a přejmenoval ji. ;-)
12. 5. 2009 10:42
Re: RUDÝ WARTBURG
Tak ale nejde o fabriku a o značku teraz. Tá začala existovať až po vojne. Ale keď sa budeme baviť o prvom aute z moskovskej automobilky, tak máš samozrejme pravdu. ;-)
Avatar - T613
12. 5. 2009 10:57
Re: RUDÝ WARTBURG
v tehdejším SSSR se fabriky jmenovaly podle toho jak se Josífek vyspal. Takže na jméně bych rozhodně nebalancoval ;-)
Avatar - white label
12. 5. 2009 13:30
Re: RUDÝ WARTBURG
To je pravda, ale nic to nemění na tom, že první Moskviče vyjely až po válce... ;-) >:-[]
Avatar - T613
12. 5. 2009 13:50
Re: RUDÝ WARTBURG
Rok 1945:
Vážení soudruzi a soudružky! Dnes ráno jste bouchali ve firmě Komunističeskij internacional moloděži, ale po pauze na oběd již budete hrdými soudruhy z Moskovskij zavod malolitražnych avtomobilej
Rok 1967:
Vážení soudruzi a soudružky! Dnes ráno jste bouchali ve firmě Moskovskij zavod malolitražnych avtomobilej , ale po pauze na oběd již budete hrdými soudruhy z Avtomobilnyj zavod Leninskovo komsomola
Rok 1991:
Vážení soudruzi a soudružky! Dnes ráno jste bouchali ve firmě Avtomobilnyj zavod Leninskovo komsomola , ale po pauze na oběd již budete hrdými ZAMĚSTNANCI firmy Moskvič
>:-[] A já se ptám! Kdy vznikl a zanikl Moskvič?
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 14:03
Re: RUDÝ WARTBURG
O pár let pozdějo, dámy a pánové, Dnes ráno jste bouchali Moskviče a po pauze máte padáka, protože krachujem >:-[]
12. 5. 2009 14:34
Re: RUDÝ WARTBURG
V dobe, keď z výrobnej linky začali schádzať autá s nápisom Moskvič na zadku...
Avatar - white label
12. 5. 2009 14:38
Re: RUDÝ WARTBURG
"Moskvič" byl produkt Moskevské... automobilky a první toho "názvu" se vyrobil-vyjel v r. 45... :-! ;-) >:-[]
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:43
Re: RUDÝ WARTBURG
Dobře, ale my tu řešili značku, né fabriku (pozemek, budovu)
a to je docela rozdíl... ;-)
Prostě první "Moskviče" vyjely až po válce...
;-)
Avatar - T613
12. 5. 2009 10:56
Re: RUDÝ WARTBURG
advokáte >:D
Avatar - white label
12. 5. 2009 13:31
Re: RUDÝ WARTBURG
Doktor Stejskal...těší mě... >:D
11. 5. 2009 20:58
Re: RUDÝ WARTBURG
Přesně :yes:
Avatar - Andromeda
11. 5. 2009 21:46
Re: RUDÝ WARTBURG
A už vůbec bych politicky netvrdil nic o vymytých mozcích za 40 let...Nějak jsem si nevšiml vyhraněných názorů,respektive fanatických chvalozpěvů na Warťase -> pokud někomu dobře sloužil,tak proč neříci,že byl ok,přičemž v něm místa bylo skutečně více,díky koncepci byl prostě pohodlný a byl jiný než domácí škodárna ...
Mít origo Fiat v polovině 70-tek byl kauf ...Já bych nic tak nehrotil...
Jo a znám jedince,co mají mozky vymyté ani ne za 20 let naprosto,ale naprosto dokonale...
;-)
Avatar - white label
11. 5. 2009 23:19
Re: RUDÝ WARTBURG
Co blbneš, příliš to politizuješ, vymyté mozky byla jen výstižná nadsázka...týkající se jen některých jedinců a především tématu aut z tehdejší socialistické doby...
Nevšim sis vyhraněných názorů a chvalozpěvů na Warťase...?
Tak mrkni třeba na ten z 12:46...
Tam se doslova tvrdí, že Warťas byl dokonce ve všem mnohem lepší Auto, než třeba Favorit...
Docela se divím, že si toho (vzhledem k podobnému věku se mnou) tak málo pamatuješ, asi ses začal o auta intenzivně zajímat až později...já si kupoval za peníze od babiček místo lentilek časopis Automobil a slovenskou "Stopku" (SAMR) už v osmi letech...
Navíc jsme doma mněli až do revoluce postupně Tatraplán, Forda Cortinu 2x, Fiat 128, ale dlouho i Trabant 601 (combi), Fiat 128 rally, Š 12O GLS a Š Favorit 136 LS...s posledníma třema už jsem sám jezdil...
Avatar - Andromeda
12. 5. 2009 12:43
Re: RUDÝ WARTBURG
Jéj,politizovat jsem to ale vůbec nechtěl -> spíše naopak.No a ten názor šel mimo mě,pokud je o tom kolega "upřímně" přesvědčen -> budiž a dokonce věřím,že pro určité majitele měl své nesporné výhody,jenž ho prostě pro ně před Favouše dostaly ;-) ...
Generalizovat to nemá smysl a cenu a můj předchozí výtvor byl vlastně myšlen jako odstavec č.2 pod první reakci na GTI-ho...(díky více příspěvkům původní úmysl nevyšel...)
Pamatuju si tak akorát vzhledem k věku a Automobil začal kupovat opravdu později než v 8-mi letech ;-) -> faktem je,že v 8-mi jsem "válel" intensivně na jiných frontách -> parta,učení no problem,rvačky a klavír >:-[] (a další je silně mlhavé...)
Hm,já "začínal" na bratránkově Š 100 a doma jsme takový autopark rozhodně neměli ;-)
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 15:31
Re: RUDÝ WARTBURG
white ja som taktiez zacinal na trabikovi 601 ale sedan a daval som mu letecky benzin a viacej oleja, aby sa mi nezadrel, ale isiel ako divy, odpichy z krizovatky boli paradne, ale neviem ci som bol naozaj tak vykonny, alebo si vsetci drzali odstup co najvacsi, lebo za mnou boli mraky dymu, ale nedam na to auto dopustit a ani na tie listove pera. :-)
Avatar - white label
12. 5. 2009 17:41
Re: RUDÝ WARTBURG
Já měl taky radši Trabanty než Warťasy, byly mnohem zábavnější a přitom si na nic nehrály...proti Wartburgu to byl jízdními vlastnostmi skoro "sporťák" >:-[] , kombík byl vlastně takový 3dveřový sportback :yes: >:D
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 18:29
Re: RUDÝ WARTBURG
Wartas bol neohrabany a tazky, ale ten novy stvortakt tahal pomerne slusne oproti trabiku. :-)
Avatar - white label
12. 5. 2009 18:55
Re: RUDÝ WARTBURG
Papírový Trabík měl nějaký krouťák v paži, tomu bohatě stačil
i slabší vítr v zádech... :yes: >:D
Avatar - white label
12. 5. 2009 17:46
Re: RUDÝ WARTBURG
Mimochodem nové GTIčko už s velkou převahou porazilo STčko nejen
v AutoBildu, ale i v AMuS a v Autozeitungu...
Co na to asi říká nick "STI", náš profiservisman od Fordu...?
;-)

Až teď jsem si všiml těch SZ, už máš i odpověď...
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 18:30
Re: RUDÝ WARTBURG
clovece co Ty pozeras na tom compe popri auto cz, ked si nevsimas SZ, to by ma teda dost zaujimalo. :-)
Avatar - white label
12. 5. 2009 18:49
Re: RUDÝ WARTBURG
Chybí tu upozorňování na SZ a info o nich je moc malé... :no: ;-)
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 19:36
Re: RUDÝ WARTBURG
zas nekukas >:D
je tam nieco
Avatar - white label
12. 5. 2009 20:42
Re: RUDÝ WARTBURG
Kukukukkukukukukukukukukukukukukukukuku… Stačí...? 8-s >:D

Teraz nič...
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 21:01
Re: RUDÝ WARTBURG
inak je fakt, ze by mali chlapci domysliet tie SZ, fakt by to mohlo nejako upozornit, lebo inak su na spicke v kvalite webovej stranky.

nestaci kukaaaaaaaajjjjjjjjjjjj lepsie. >:D
Avatar - white label
12. 5. 2009 22:00
Re: RUDÝ WARTBURG
Třeba si to chlapci přečtou a stránky ještě více "vytuní"... :yes:
neregistrovaný "maxo"
12. 5. 2009 22:48
Re: RUDÝ WARTBURG
no ved preto som ti to napisal.
Redakcia prosim citajte si vsetky nase diskusie.
Dakujeeeeemmmmmeeee.
Avatar - white label
12. 5. 2009 23:02
Re: RUDÝ WARTBURG
Redakce čtěte..., lidé bděte...! JFk ;-)
12. 5. 2009 08:34
Re: RUDÝ WARTBURG
Přesně řečeno byl W353 východní DKW. Ty se dělaly do r. 1966 taky s dvoutaktem. Ve východním Německu zůstaly továrny DKW, ale lidé shopní vývoje odešli na západ. Prohlédněte si např. [odkaz] Soudruzi pak DKW recyklovali až do konce. Nebyly to technické klenoty, ale dělali je alespoň jakžtakž kvalitně. Fiaty byly technickými klenoty bez uvozovek. Bohužel o licenční výrobě se socialistickými zlepšováky se to už tvrdit nedá. Vůbec vyvinout a vyrábět auta ve východním bloku jsme uměli prakticky jen u nás a dá se říct, že do MB 1000 jsme ještě se světem drželi krok, znárodnění a RVHP navzdory.
Ale co je vlastně dobré auto? Třeba Citroen 2CV taky žádný technický klenot nebyl a já si dovolím tvrdit, že to bylo vynikající auto.
Avatar - white label
12. 5. 2009 09:28
Re: RUDÝ WARTBURG
To co píšeš sedí...uvozovky platí hlavně pro ty licenční kreatury...
Renault 2CV bylo velmi dobré auto v rámci své doby a kategorie, ale taky nemůžeš tvrdit, že byl ve všem lepší než třeba R5, nebo P205...
Bylo by to stejně absurdní, jako tu to samé tvrdit o W353 vs. Favorit...
Ale vůbec bych se tu raději nepouštěl do srovnávání socialistických produktů s těmi západními, co se osob. aut týče...
Wartburg to měl totiž na trhu v DDR velmi snadné...vých. němci měli prakticky jen dvě možnosti - War., nebo Trab. obojí na opravdu nekonečný i jednogenerační pořadník...
I 2CV to měla na trhu proti němu velmi těžké...
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 14:02
Re: RUDÝ WARTBURG
Teď si nejsem jistý jestli nepleteš dohromady Citroen 2 CV (kachnu) a Renault 4, který se ještě začátkem 90.let vyráběl ve Slovinsku.
Avatar - T613
12. 5. 2009 14:19
Re: RUDÝ WARTBURG
Kachna se taky vyráběla nějak do roku 91 nebo tak nějak
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 19:03
Re: RUDÝ WARTBURG
To je možné :yes:
Avatar - white label
12. 5. 2009 14:40
Re: RUDÝ WARTBURG
Nepletu, ale platí to pro oba modely a 2CV se vyráběla hodně dlouho...
13. 5. 2009 10:43
Re: RUDÝ WARTBURG
Napsal jsi výše Renault 2CV, ale smysl se tím nemění. Obě to jsou úžasná auta. Možná si jednou některé z nich pořídím jako veterána. Naproti tomu, i když mi bylo líto dát pryč člena rodiny W353, jako veterána bych ho nechtěl. Netrpím žádnou ostalgií, spíše naopak by mi připomínal všelijaké to omezování. Ještě se zmíním, že bych uvítal oživení Renaultu 4. Škoda, že takto Renault nepojal Sandero. To bych si ho snad musel koupit.
12. 5. 2009 08:58
Re: RUDÝ WARTBURG
Clovece, ty bys mel prispivat nekam na strankach o mode a modnich doplncich pro teenagery. O autech nevis totiz nic. Samozrejme krome toho, ze dnesni auto za 2 mega je lepsi nez 50 let starej Moskvic, ale na to staci i iq simpanze.

Wartburg byl ve srovnani se S120 nekonecne chytreji (toto slovo podtrhuji) vyresene auto. Ze mel 2T motor bylo politicke rozhodnuti, nikoliv neschopnost. Jizdni vlastnosti nebyly z dnesniho pohledu dobre, ale vyjmecna byla jednoduchost, spolehlivost a zivotnost, snadna udrzovatelnost a prostor. Proc i dnes v roce 2009 nepriznat, ze tehdejsi konstrukteri odvedli skvelou praci, samozrejme v ramci daneho zadani.

Uspesnost konstrukce neni v tom, kolik ma auto kW a jestli ma sedacky v bile kuzi, ale jde o promyslenost celku. Na tobe je videt, ze nemas technicky background.
Avatar - white label
12. 5. 2009 09:55
Re: RUDÝ WARTBURG
No on i ten mimnulý režim byl vlastně taky jako ten Warťas, kterého tu tak vychvaluješ...jednoduchý (Kléma a další), spolehlivý (68,LM), s velkou životností (40let), snadná udržovatelnost (volby jedné strany), jen ten prostor, ale ten býval také podstatně zkreslován...
Ona nostalgie (tvůj nick) mívá obvykle k objektivitě hodně daleko a občas může být až slepá... :-!
neregistrovaný "DR"
16. 5. 2009 22:18
Re: RUDÝ WARTBURG
Víš, co je špatné u politiků (jednoduchost, ...), to u aut může být naopak výhoda. Např. ten W353 měl už v roce 1975 servisní interval 50000km. Ano, skutečně padesát tisíc kilometrů - na to se většina moderních aut nezmůže dodnes. Proti tomu Š100 musela do servisu každých 5000km, tedy 10x častěji. Hřebenové řízení, čtyřpístkové!! kotoučové brzdy, o tom se škodovkám jen zdálo. Po technické stránce byl v době svého vzniku wartburg skutečně velmi nadprůměrné auto. Proti produkci východního bloku rozhodně. A připomínám, že dacia, lada a polský fiat byly licenční produky (původem ze "západu"), i když na ladě rusové udělali slušný kus práce.

Když se oháníš objektivitou, tak bys taky měl znát fakta (pokud možno všechna). Jinak si tady jen cucáš z prstu frikulínské kecy - nic osobního.
Avatar - white label
16. 5. 2009 23:12
Re: RUDÝ WARTBURG
Nevím jestli je to náhoda, ale po nicku W353W je tu nick evokující profláklou zkratku DDR >:D ,ale snad je to jen opravdu náhoda v podobě tvého monogramu, nebo tak podobně...
Já jsem Warťase nikdy nevlastnil, protože po svezení s tímto vozem jsem k tomu neviděl absolutně žádný důvod...
Tím pádem mne samozřejmě nikdy nezajímal ani jeho servisní interval a další technické "vychytávky" "dávné" doby jeho vzniku... Když tě totiž odradí výsledek, tedy samotná jízda, pak těžko hledáš motivaci podrobně zjišťovat jak a čím "jej" bylo konkrétně technicky "dosaženo"...
Každopádně pro mne byla jízda v mnou "vybraných" vozech (postupně) Fiat 128, Š 120GLS(M 5rychl) a Š Favorit...proti Wartburgu absolutně nesrovnatelně kvalitnější...
Samozřejmě, že pro někoho může mít i jízda s takovým autem jako byl Wartburg své kouzlo (jako na "vlnách",žádná aerodynamika, 120km/h strop! zatáčky "po třech" apod.), ale já k nim nikdy nepatřil a určitě už ani patřit nebudu...
A srovnávat ho kladně (jako někteří tady) třeba s tím Favoritem, nemá s objektivitou společného vůbec nic...
A pokud si myslel opravdu vážně to, jaký "slušný kus práce"
udělali rusáci na původním Fiatu 124 (vůz roku 1967), tak se ani vůbec nedivím tvému nadšení z auta, jakým byl Wartburg...nic osobního a už vůbec ne "frikulínského" :-!

P.S. Hřebenové řízení, ani "čtyřpístkové" kotouče rozhodně samy o sobě nejsou zárukou nadprůměrných jízdních vlastností...
Nějaký čas jsem jezdil např. s M5 minulé generace, a světe div se, "fungovala" výborně i bez hřebenového řízení, které měly běžnější BMW řady 5...
11. 5. 2009 23:23
Wartburg - uzavřená kapitola
Jezdil jsem ve Wartburgu 353 1000 dvoutaktu, potom jsem měl jiný auta a zhruba před 3 rokama jsem si koupil W 353 1.3 se kterým jezdím doteď. Koupil jsem ho, protože tyhle auta jsou uzavřená kapitola - tipuju že do 2 let už nebude ani jeden v běžným provozu, jen pár u sběratelů. Koroze je holt *** a STK mají za úkol odstranit ze silnic starý auta za každou cenu...
Jsou to vyjímečný auta, se zaprděnýma stodvacítkama se nedají vůbec srovnat, dvoutakt tříválec jel jak raketa, se škůdkou člověk zdechl na každé křižovatce kvůli naprosto nedostatečnýmu krouťáku. Taky bezpečnost byla nesrovnatelná - rámová konstrukce je hodně masivní. Jízdní vlastnosti jsou poplatný době, ale zase se dá jet zatáčka bez problému řízeným smykem a vyděsit spolucestující :-)
Pohodlí při jízdě - nesrovnatelné s dnešními tvrdými auty. Wartburg má měkké pružiny a krásně měkká prodyšná pružinová sedadla na kterých se člověk nepotí jako na moderních molitanových. Na naše rozmlácené silnice ideální.
Spotřeba u dvoutaktu byla kolem 10 na sto, se čtyřtaktem se dá vejít i do 6, je tam nízkootáčkový robustní 8mi ventil z Golfa s automatickým seřizováním ventilových vůlí, o tom si ještě i Felicie mohla nechat jen zdát se svým OHV motorem.

Takže vážení diskutující - nepomlouvejte Wartburgy, když je neznáte a nikdy jste v nich neseděli.
Co se týká záměrů Opelu - je to nesmysl, výroba byla ukončena už dávno, to nejde srovnávat s Dacií kde se vyrábělo něco pořád.

Pro všechny příznivce Wartburgů videoklip od Pavla Trojáka zde [odkaz]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
12. 5. 2009 00:11
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Jasně, všichni co mají nějaké výhrady k jiného oblíbenému autu
v nich nikdy ani neseděli...univerzální argument úplně stejný, jako kdybych teď tvrdil, že si nikdy žádnou pořádnou 120cítku nikdy ani neřídil...
Pokud jezdíš s Wartburgem až doteď, i když s motorem z Golfu, můžu ti jen popřát, ať si to užíváš dokud to ještě jde...
Já jsem z jízdy na pružinových sedadlech a podobně nastaveném podvozku nikdy nadšený nebyl a nehodlám na tom nic měnit...
Mimochodem ten podvozek to nebyla zdaleka jediná chyba, kterou soudruzi z NDR nejen
u tohoto vozu udělali...

:-!
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 00:43
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Toto je jediný důvod koupit Waerburga: Bude to unikát za pár let.

Mimochodem řízeným smykem se dá jet s každý autem, v Rusku to umí i s autobusem. S
potřeba do šest litrů? To je nic moc. Já dojedu na benzínku, naberu plnou, ujedu 50 km, zastavím, otevřu víčko nádrže a musím z ní ulít, protože jinak by praskla, kolik tam benzínu přibylo.
Pohodlí při jízdě fajn, pokud se vyžíváš ve šlapání na pedály jak při šlapání zelí a nerad si natáhneš nohy.
Mimochodem taková 120 GLS s Wartburgem problémy neměla, možná prvních pár metrů, ale pak už se W. nechytá.
Wartburg (stejně jako škodárny) patří do šrotu nebo v neděli na vyjížďku a to jen po okreskách, ať nezavází.
Avatar - white label
12. 5. 2009 01:22
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Konečně je tu někdo normální...už jsem začal pochybovat i o svém duševním zdraví... 8-s >:D
12. 5. 2009 07:28
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
>:D Ty si veselá kopa...

Ale trošku sme sa, páni, zabudli. Nejde o vrátenie starých Wartburgov na cesty, len o opodstatnenosť vzkriesenia mena Wartburg.
Podľa mňa by autá na spôsob Loganu s menom Wartburg mohli uspieť. Zjednodušená Corsa neviem, v tom som trochu skeptický, jedine ak by spravili sedan ako pre Brazíliu alebo kombi.

Trošku histórie:
[odkaz]
12. 5. 2009 08:45
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Přesně tak. Logan v Německu slušně zabodoval. A to měl na čele vypálenou rumunskou značku a francouzský původ. Nekupovali by Němci ještě více podobné auto s německým rodokmenem? A proč ne se značkou Wartburg, když většina zákazníků se zdá být na východě? A Opel by možná mohl stejně tak zapůsobit ještě na Angličany pod jinou značkou. Proč dobrovolně vyklízet prostor Číňanům a Indům?
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 09:42
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Klaudie, nechceš mne snad obviňovat z toho, že jsem nečetl horní článek? 8-s

Diskutuju tady o tom, co jsi ty a pak ještě větší extremista napsal nahoře, že 353 je srovnatelná s Favoritem a Š120.

Co se týče Corsy jsem skeptický taky, důvodů mám více, ale na ně není právě čas.
12. 5. 2009 10:16
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Tak že je Wartburg zrovnateľný s Favoritom som nenapísal. Len že to vzhľadom na dostupnosť bola v tej dobe lepšia voľba.
Extrémizmus mi nepripisuj, to nie je moja parketa. ;-)
Avatar - T613
12. 5. 2009 07:33
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
tak se nezapomeň vyskytovat na silnici jen v neděli na okrskách ;-)
Avatar - Ronault.
12. 5. 2009 09:44
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
Chceš snad říci, že nevíš čím jezdím? ;-) Hovořil jsem nahoře o vozech spalující olovnatý benzín. Snad bys nechtěl půlku národu nechat se vyskytovat na silnici jen v neděli ;-)
Mimochodem, nezapomeň na srovnání mé a Tvé STK >:-[] Já su bez stráty hvězdičky, pokud pamatuješ :-!
Avatar - T613
12. 5. 2009 10:01
Re: Wartburg - uzavřená kapitola
já taky ;-)
Avatar - T613
12. 5. 2009 08:27
Mimoňské války
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
12. 5. 2009 10:25
Re: Mimoňské války
Toto robil šialenec....[odkaz]
Avatar - white label
12. 5. 2009 10:30
Re: Mimoňské války
Trochu šílenej, ale šikovnej...
12. 5. 2009 10:31
Re: Mimoňské války
mne sa pacia hlavne spredu tie svetla z Octavky na stojaka...
Avatar - T613
12. 5. 2009 10:37
Re: Mimoňské války
[odkaz] je šikovnej. Však účinkovala i ve videoklipu s Rihannou nebo jak se ta gdákalka jmenuje
12. 5. 2009 10:38
Re: Mimoňské války
Tak tak. ;-)
12. 5. 2009 15:36
Wartburg
Tak ak by bola ozivena znacka Wartburg, tak by profitovala na polatforme Corsicky, vyuzivajuc uz odksusane diely a a mterialy,jednalo by sa o lacnejsiu znacku v cenovke cca7000,-Eur, a bola by to konkurencia proti Loganu, Thalii... Apropo podla fotky by vyzeral fenixovi Wartburg celkom pekne.
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2009 08:19
O Wartburgu
Přečetl jsem si tady v diskuzi o vozech Wartburg ledacos. Jelikož si myslím, že o nich ledacos vím, pokusím se to tady v rychlosti uvést na pravou míru.
Jméno Wartburg bylo pro automobil použito poprvé v roce 1898. V následujících pár letech cca do roku 1907 se pod tímto jménem produkovaly v eisenachu automobily různých typů. Poté byla továrna prodána a začala užívat názvů DIXI. V době hospodářské krize se dostala do problémů a převzala ji značka BMW, která tím zahájila výrobu vlastních vozů s toutou značkou! Mezi prvními modely v letech 1929 až 1931 se vyráběly modely BMW Wartburg 315 DA-2 a BMW Wartburg Sport 315 DA-3. Pak nastala pro značku Wartburg dlouhá odmlka až do roku 1956, kdy byl na autosalonu představen vůz Eisenacher typ Wartburg, označený jako Wartburg 311. (Mimochodem, číselné označení s trojkou na začátku je pozůstatkem právě po předválečných vozech BMW, kterého se v Eisenachu odmítli vzdát.)
Celou historii vývoje značky od roku 1956 do 1991 si lze přečíst v článku na wikipedii (www.cs.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(aut… />Pokud Opel dnes uvažuje s oživení značky, je to tak trochu s křížkem po funuse. Před pár lety to bylo ještě pro americké vedení automobilky nemyslitelné, ikdyž snahy o pojmenování některého modelu OPEL jménem Wartburg z eisenašské automobilky vzešly. Otázkou je, jestli může značku Opelu něco přinést. Ve východní částí Evropy pravděpodobně ano. Ne všichni vzpomínají na Wartburgy s tak urputnou záští, jako celá řada diskutujících. Je jen otázkou, jestli za tu zášť mohou sama auta a nebo jen doba a místo, kde vznikala. Ale je nutné podotknout, že téměř po celou dobu historie bylo jméno Wartburg spojeno s auty ve vyšší kategorii, než je nyní uvažované použití ze strany Opelu. A byť jsem dost velkým fanouškem Wartburgů, zejména těch starších, nejsem si jistý, jestli mám nad pokusem o oživení značky zajásat. Zatím asi ne.
Rozbalit vlákno
0