15.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel rozšíří své testovací centrum Dudenhofen, kvůli autonomnímu řízení

 

Testovací středisko Dudenhofen patřící Opelu funguje již 50 let. Za tu dobu se už výrazně rozšířilo a s další expanzí se počítá i do následujících let.

Opel již tři roky modernizuje své testovací centrum Dudenhofen ve městě Rodgau, které začalo fungovat již v roce 1966. Při oslavách 50 let od založení střediska bude Dudenhofen 10. září otevřen veřejnosti, která tak bude moci nahlédnout pod pokličku vývoje nových opelů.

V rámci modernizace bylo středisko ležící jihozápadně od Frankfurtu nad Mohanem doplněno o novou dílnu zaměřenou na vývoj podvozků, jejíž součástí je obří skladovací prostor pro až 8.000 pneumatik a kol nebo testovací lavice na motory. Novinkou je i dva kilometry dlouhá rovinka s několikaproudovou smyčkou s klopenou zatáčkou. Úhel oblouku byl zvolen tak, aby byla všechna čtyři kola stejně zatížena, jakoby auto jelo po rovině.

V Dudenhofenu se aktuálně staví i kruhová plocha o průměru 300 metrů, která je určena pro testování systémů automatizovaného řízení. Novinkou bude i dráha pro zkoušky automatického brzdění.

Díky modernizaci se délka testovacích drah ve středisku během následujících let rozšíří z dnešních 65 na 90 kilometrů. I kvůli tomu už Opel musel od města odkoupit další pozemky. Vedle nových testovacích cest se počítá i s novou testovací technikou, novými kancelářemi nebo třeba novou kantýnou. V rámci změn totiž vzroste počet zaměstnanců centra z dnešních 150 na 700 osob, o které bude nutné se postarat.

Testovací středisko Dudenhofen začalo fungovat v dubnu 1966, kdy na ploše 2,6 km2 zahrnovalo ulice a silnice o celkové délce 33 kilometrů. Už tehdy byl součástí centra pětikilometrový rychlostní ovál nebo oválná plocha s průměrem 100 metrů, na níž se testovalo řízení. V osmdesátých letech pak přibyla 4,4 kilometru dlouhá dráha na testování hluku a komfortu.

Po rozsáhlé přestavbě na začátku devadesátých let přibývá v roce 2004 oválná dráha, která díky systému zavlažování umožňuje jízdu na vodě bez nutnosti deště. O dva roky později následuje testovací lavice pro zkoušky systémů pohonu všech kol či moderní tankovací stanice umožňující načerpat jedno z 16 různých paliv.

V centru přibyla i vlastní meteorologická stanice pro přesné zjištění dat o aktuální vlhkosti nebo síle a směru větru. Citlivé senzory zabudované do vozovky pak přesně měří teplotu a vlhkost povrchu, což je důležité pro vyhodnocování výsledků testování.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 

Štítky Opel

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…