Opel rozšíří své testovací centrum Dudenhofen, kvůli autonomnímu řízení
Opel již tři roky modernizuje své testovací centrum Dudenhofen ve městě Rodgau, které začalo fungovat již v roce 1966. Při oslavách 50 let od založení střediska bude Dudenhofen 10. září otevřen veřejnosti, která tak bude moci nahlédnout pod pokličku vývoje nových opelů.
V rámci modernizace bylo středisko ležící jihozápadně od Frankfurtu nad Mohanem doplněno o novou dílnu zaměřenou na vývoj podvozků, jejíž součástí je obří skladovací prostor pro až 8.000 pneumatik a kol nebo testovací lavice na motory. Novinkou je i dva kilometry dlouhá rovinka s několikaproudovou smyčkou s klopenou zatáčkou. Úhel oblouku byl zvolen tak, aby byla všechna čtyři kola stejně zatížena, jakoby auto jelo po rovině.
V Dudenhofenu se aktuálně staví i kruhová plocha o průměru 300 metrů, která je určena pro testování systémů automatizovaného řízení. Novinkou bude i dráha pro zkoušky automatického brzdění.
Díky modernizaci se délka testovacích drah ve středisku během následujících let rozšíří z dnešních 65 na 90 kilometrů. I kvůli tomu už Opel musel od města odkoupit další pozemky. Vedle nových testovacích cest se počítá i s novou testovací technikou, novými kancelářemi nebo třeba novou kantýnou. V rámci změn totiž vzroste počet zaměstnanců centra z dnešních 150 na 700 osob, o které bude nutné se postarat.
Testovací středisko Dudenhofen začalo fungovat v dubnu 1966, kdy na ploše 2,6 km2 zahrnovalo ulice a silnice o celkové délce 33 kilometrů. Už tehdy byl součástí centra pětikilometrový rychlostní ovál nebo oválná plocha s průměrem 100 metrů, na níž se testovalo řízení. V osmdesátých letech pak přibyla 4,4 kilometru dlouhá dráha na testování hluku a komfortu.
Po rozsáhlé přestavbě na začátku devadesátých let přibývá v roce 2004 oválná dráha, která díky systému zavlažování umožňuje jízdu na vodě bez nutnosti deště. O dva roky později následuje testovací lavice pro zkoušky systémů pohonu všech kol či moderní tankovací stanice umožňující načerpat jedno z 16 různých paliv.
V centru přibyla i vlastní meteorologická stanice pro přesné zjištění dat o aktuální vlhkosti nebo síle a směru větru. Citlivé senzory zabudované do vozovky pak přesně měří teplotu a vlhkost povrchu, což je důležité pro vyhodnocování výsledků testování.