Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel rozšíří své testovací centrum Dudenhofen, kvůli autonomnímu řízení

David Bureš
Diskuze (2)
Testovací středisko Dudenhofen patřící Opelu funguje již 50 let. Za tu dobu se už výrazně rozšířilo a s další expanzí se počítá i do následujících let.

Opel již tři roky modernizuje své testovací centrum Dudenhofen ve městě Rodgau, které začalo fungovat již v roce 1966. Při oslavách 50 let od založení střediska bude Dudenhofen 10. září otevřen veřejnosti, která tak bude moci nahlédnout pod pokličku vývoje nových opelů.

V rámci modernizace bylo středisko ležící jihozápadně od Frankfurtu nad Mohanem doplněno o novou dílnu zaměřenou na vývoj podvozků, jejíž součástí je obří skladovací prostor pro až 8.000 pneumatik a kol nebo testovací lavice na motory. Novinkou je i dva kilometry dlouhá rovinka s několikaproudovou smyčkou s klopenou zatáčkou. Úhel oblouku byl zvolen tak, aby byla všechna čtyři kola stejně zatížena, jakoby auto jelo po rovině.

V Dudenhofenu se aktuálně staví i kruhová plocha o průměru 300 metrů, která je určena pro testování systémů automatizovaného řízení. Novinkou bude i dráha pro zkoušky automatického brzdění.

Díky modernizaci se délka testovacích drah ve středisku během následujících let rozšíří z dnešních 65 na 90 kilometrů. I kvůli tomu už Opel musel od města odkoupit další pozemky. Vedle nových testovacích cest se počítá i s novou testovací technikou, novými kancelářemi nebo třeba novou kantýnou. V rámci změn totiž vzroste počet zaměstnanců centra z dnešních 150 na 700 osob, o které bude nutné se postarat.

Testovací středisko Dudenhofen začalo fungovat v dubnu 1966, kdy na ploše 2,6 km2 zahrnovalo ulice a silnice o celkové délce 33 kilometrů. Už tehdy byl součástí centra pětikilometrový rychlostní ovál nebo oválná plocha s průměrem 100 metrů, na níž se testovalo řízení. V osmdesátých letech pak přibyla 4,4 kilometru dlouhá dráha na testování hluku a komfortu.

Po rozsáhlé přestavbě na začátku devadesátých let přibývá v roce 2004 oválná dráha, která díky systému zavlažování umožňuje jízdu na vodě bez nutnosti deště. O dva roky později následuje testovací lavice pro zkoušky systémů pohonu všech kol či moderní tankovací stanice umožňující načerpat jedno z 16 různých paliv.

V centru přibyla i vlastní meteorologická stanice pro přesné zjištění dat o aktuální vlhkosti nebo síle a směru větru. Citlivé senzory zabudované do vozovky pak přesně měří teplotu a vlhkost povrchu, což je důležité pro vyhodnocování výsledků testování.

David Bureš
Diskuze (2)
15. 7. 2016 13:28
Re: Opel by měl otestovat větší SUV !
pre mňa je to záhada, aj im je jasné, že suv letia, veď majú moku, ale prečo im tak dlho trvá astrasuv? Mali sa radšej vybodnúť na zafiru (nič proti zafire, ale bavíme sa o biznise).
Avatar - Jaros71
15. 7. 2016 12:54
Opel by měl otestovat větší SUV !
Modernizace je fajn..jenže modelová řada s 10 let starou Antarou je problém.