15.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel rozšíří své testovací centrum Dudenhofen, kvůli autonomnímu řízení

 

Testovací středisko Dudenhofen patřící Opelu funguje již 50 let. Za tu dobu se už výrazně rozšířilo a s další expanzí se počítá i do následujících let.

Opel již tři roky modernizuje své testovací centrum Dudenhofen ve městě Rodgau, které začalo fungovat již v roce 1966. Při oslavách 50 let od založení střediska bude Dudenhofen 10. září otevřen veřejnosti, která tak bude moci nahlédnout pod pokličku vývoje nových opelů.

V rámci modernizace bylo středisko ležící jihozápadně od Frankfurtu nad Mohanem doplněno o novou dílnu zaměřenou na vývoj podvozků, jejíž součástí je obří skladovací prostor pro až 8.000 pneumatik a kol nebo testovací lavice na motory. Novinkou je i dva kilometry dlouhá rovinka s několikaproudovou smyčkou s klopenou zatáčkou. Úhel oblouku byl zvolen tak, aby byla všechna čtyři kola stejně zatížena, jakoby auto jelo po rovině.

V Dudenhofenu se aktuálně staví i kruhová plocha o průměru 300 metrů, která je určena pro testování systémů automatizovaného řízení. Novinkou bude i dráha pro zkoušky automatického brzdění.

Díky modernizaci se délka testovacích drah ve středisku během následujících let rozšíří z dnešních 65 na 90 kilometrů. I kvůli tomu už Opel musel od města odkoupit další pozemky. Vedle nových testovacích cest se počítá i s novou testovací technikou, novými kancelářemi nebo třeba novou kantýnou. V rámci změn totiž vzroste počet zaměstnanců centra z dnešních 150 na 700 osob, o které bude nutné se postarat.

Testovací středisko Dudenhofen začalo fungovat v dubnu 1966, kdy na ploše 2,6 km2 zahrnovalo ulice a silnice o celkové délce 33 kilometrů. Už tehdy byl součástí centra pětikilometrový rychlostní ovál nebo oválná plocha s průměrem 100 metrů, na níž se testovalo řízení. V osmdesátých letech pak přibyla 4,4 kilometru dlouhá dráha na testování hluku a komfortu.

Po rozsáhlé přestavbě na začátku devadesátých let přibývá v roce 2004 oválná dráha, která díky systému zavlažování umožňuje jízdu na vodě bez nutnosti deště. O dva roky později následuje testovací lavice pro zkoušky systémů pohonu všech kol či moderní tankovací stanice umožňující načerpat jedno z 16 různých paliv.

V centru přibyla i vlastní meteorologická stanice pro přesné zjištění dat o aktuální vlhkosti nebo síle a směru větru. Citlivé senzory zabudované do vozovky pak přesně měří teplotu a vlhkost povrchu, což je důležité pro vyhodnocování výsledků testování.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 

Štítky Opel

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…