15.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel rozšíří své testovací centrum Dudenhofen, kvůli autonomnímu řízení

 

Testovací středisko Dudenhofen patřící Opelu funguje již 50 let. Za tu dobu se už výrazně rozšířilo a s další expanzí se počítá i do následujících let.

Opel již tři roky modernizuje své testovací centrum Dudenhofen ve městě Rodgau, které začalo fungovat již v roce 1966. Při oslavách 50 let od založení střediska bude Dudenhofen 10. září otevřen veřejnosti, která tak bude moci nahlédnout pod pokličku vývoje nových opelů.

V rámci modernizace bylo středisko ležící jihozápadně od Frankfurtu nad Mohanem doplněno o novou dílnu zaměřenou na vývoj podvozků, jejíž součástí je obří skladovací prostor pro až 8.000 pneumatik a kol nebo testovací lavice na motory. Novinkou je i dva kilometry dlouhá rovinka s několikaproudovou smyčkou s klopenou zatáčkou. Úhel oblouku byl zvolen tak, aby byla všechna čtyři kola stejně zatížena, jakoby auto jelo po rovině.

V Dudenhofenu se aktuálně staví i kruhová plocha o průměru 300 metrů, která je určena pro testování systémů automatizovaného řízení. Novinkou bude i dráha pro zkoušky automatického brzdění.

Díky modernizaci se délka testovacích drah ve středisku během následujících let rozšíří z dnešních 65 na 90 kilometrů. I kvůli tomu už Opel musel od města odkoupit další pozemky. Vedle nových testovacích cest se počítá i s novou testovací technikou, novými kancelářemi nebo třeba novou kantýnou. V rámci změn totiž vzroste počet zaměstnanců centra z dnešních 150 na 700 osob, o které bude nutné se postarat.

Testovací středisko Dudenhofen začalo fungovat v dubnu 1966, kdy na ploše 2,6 km2 zahrnovalo ulice a silnice o celkové délce 33 kilometrů. Už tehdy byl součástí centra pětikilometrový rychlostní ovál nebo oválná plocha s průměrem 100 metrů, na níž se testovalo řízení. V osmdesátých letech pak přibyla 4,4 kilometru dlouhá dráha na testování hluku a komfortu.

Po rozsáhlé přestavbě na začátku devadesátých let přibývá v roce 2004 oválná dráha, která díky systému zavlažování umožňuje jízdu na vodě bez nutnosti deště. O dva roky později následuje testovací lavice pro zkoušky systémů pohonu všech kol či moderní tankovací stanice umožňující načerpat jedno z 16 různých paliv.

V centru přibyla i vlastní meteorologická stanice pro přesné zjištění dat o aktuální vlhkosti nebo síle a směru větru. Citlivé senzory zabudované do vozovky pak přesně měří teplotu a vlhkost povrchu, což je důležité pro vyhodnocování výsledků testování.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 

Štítky Opel

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň porazila Brno

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň…

Fotbalisté Sparty ve 25. kole HET ligy zdolali i díky parádní trefě Nicolae Stanciua Jablonec 2:0. Na třetím…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…