Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Sports Tourer: Příplatek 32 tisíc Kč, první cena 357.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Krátce po světové výstavní premiéře se na český trh dostává nové kombi nižší střední třídy.

Opel představil v Paříži jeden z největších vozů nižší střední třídy. Nová Astra Sports Tourer má karoserii s délkou 4.698 mm, šířkou 1.814 mm a výškou 1.535 mm.

V minulých letech jsme si u Opelu zvykli očekávat prodlužování rozvoru u karoserií kombi, oproti výchozím hatchbackům (Astra) nebo sedanům (Vectra). S tím je teď tak trochu konec. Míry výchozí Astry jsou totiž už tak velké (rozvor 2.685 mm), že by po dalším prodloužení rozvoru nezbýval mezi Astrou a Insignií (rozvor 2.735 mm) bezpečně velký odstup.

Sportovně-lifestylová orientace Opelu se projevila na dříve nevídaném řešení zadních svítilen. Jejich konstrukce je nečekaně dělená, část světel našla místo na výklopném víku a místo vertikálního uspořádání, které bylo pro několik posledních Caravanů charakteristické, došlo na modifikaci svítilen z hatchbacku.

Víko zavazadelníku se zakusuje hluboko do zadního nárazníku, do kterého bude možno v příštím roce přiobjednat integrovaný nosič jízdních kol FlexFix. Výška a šířka zadního okna by měla zlepšit výhled vzad při couvání a průhled za vozidlo s pomocí vnitřního zpětného zrcátka, naopak třetí boční okno je ještě menší, než u předchozí generace Astry Caravan a významně tak mění vzhled boční siluety relativně vysokého vozu.

Zavazadelník má základní objem 500 l a délku 1.069 mm. Zadní sedadla bude možno sklápět ze zavazadlového prostoru elektromechanickým odjištěním pružin, které snadno samočinně sklápí opěradla. Vznikne tak ložná plocha s délkou 1.835 mm, která je mezigeneračně delší o 28 mm. Maximální objem po střechu dosáhne hodnoty 1550 l.

Vedle motorů, známých už z hatchbacků, se v Astře Caravan objeví nová motorizace 1,4 Turbo (88 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou, jako slabší varianta stávajícího 1,4 Turbo (103 kW). Ten se naopak objeví v nabídce i ve verzi se šestistupňovým automatem. Rozšíření se dočká systém Stop/Start, jako první jej dostane malý turbodiesel 1,3 CDTI (70 kW)

Verze kombi tvoří u Astry nadprůměrný 25% podíl na prodeji modelové řady (evropský průměr je 17 %), a tak Opel očekává další významné navýšení objednávek na Astru. V případě nové generace jich zákazníci dosud udělali 160 tisíc.

Nové kombi Astra Sports Tourer si již mohou objednávat i tuzemští zákazníci – příplatek za kombi oproti 5dveřovému hatchbacku činí 32.000,- Kč, první cena činí 357.900,- Kč. Ve standardní výbavě nechybí např. elektronický stabilizační systém ESP, čelní a boční airbagy, klimatizace, autorádio s CD/MP3 přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
3. 10. 2010 15:21
coolio
Ford si chce asi dát znovu repete několika faceliftů jako onehdá s Escortem. Však oni ta zadní světla trefí, jen to nebude hned.
2. 10. 2010 22:16
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
Nemuzu se zbavit pocitu, ze mi leze tajnej do bytu... :))
2. 10. 2010 22:05
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
Astra se povedla, ale nemůžu se zbavit pocitu, že kombi se dost výrazně inspirovalo na scvrklé montážní lince Passatu Variant ;-)
2. 10. 2010 21:58
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
No, focus je hrozna maškaráda. Kdo tohle schvalil a rekl: ´To je to prave! Tak to udelame!´ Evropan to snad nebyl. A ten interier, ta sama pisnicka. Focus I v dobe sveho vzniku zustane asi neprekonan.
Ta Astra ma trosku smrnc a je zaroven dostatecne konzervativni.A oproti hatchi nevypada tak nabobtnale. Bude mit urcite uspech. Za ni je v zavesu grandtour. Golf je klasika- pro nekoho diagnoza, pro nekoho rozumna volba.
2. 10. 2010 21:34
ŠARŽE - ANTIGOLF
No, myslím, že už můžeme ukončit letošní rentgenové sledování kompaktní třídy. Rozhodní hráči "prekabátili" a je tedy potřeba oddělit takřka prémiové zrno od (takřka) lowendových plev...

Jednak je tu samozřejmě referenční, ikonická, supermainstreamová karoserie, karoserie GOLF, VOLKSWAGEN GOLF. Všem je snad jasné, že nikdo nemůže chtít po konkurenci, aby vyráběla také golfy. A i když (popravdě) by na tom možná všichni s tím Golfem byli lépe, přiznejme konkurentům právo na houževnatost, právo na snahu, ovšem i právo na slepé cesty, na omyly, koneckonců i výjimečné právo na dílčí třídní úspěch.

V uvedeném kontextu lze tedy sezónu uzavřít zásadním konstatováním - v grupě "antigolf" designově dominuje OPEL ASTRA. Ze všech takřka totožných, konkurenčních, moderně tendenčních a jepičích karosářských řešení je nejdotaženější, nejharmoničtější. Doslova o prsa Astra předstihla i Giuliettu, neb ta, mít alespoň trochu méně zohyzděnou tvář alias příď, byla by vizuální dvojkou segmentu (načteno tedy z mainstreamu, subprémie a supermainstreamu).

Giulietta se tak dělí s méganem o třetí místo - dobré karosářské momenty, avšak z celku ční nedostatky, které holt na vyšší příčky nedosahují. No a pak je tu pěna dní - jednak mírné rozčarování, jednak zklamání. Rozčarování nad novou cečtyřkou, neb tak ospalá a rod popírající karoserie tu již dlouho nebyla. To zklamání pramení z nového focusu. Ani se mi nechce psát. Auto, které zejména v technických jednotlivostech (motory, podvozky) atakuje s přehledem první místo segmentu, přijede sice ve třech karosářských mutacích najednou, ovšem ani jedna nelahodí oku. Když tak člověk pohlédna na ten sedan... a konfrontuje s (letitou) Octavii, jen nevěřícně kroutí hlavou, kam dali u forda proboha voči. U hatchbacku, jakkoliv člověk chápe zadoboční komposice, se obtížně uchopuje naivní tvar zadních lamp i přerostlost okapu či co to vlaje nad zadním oknem. Vnitřek je pak pro mé oči absolutně, ale absolutně nepřijatelný.

Tedy pozvedněme zrak k vizuální hatchbackové dvojce třídy, k astře. Mainstreamová volba mezi hatchbacky je letošní podzim jasná - GOLF, astra, to jsou ostatně dva designoví premianti i pro nadcházející pětiletku. A když budeš jenom couvat, pak i Giulietta, neb u té bych já tu příď nestrávil ani po naftovým klystýru.