Opel 1,4 Turbo (88-104 kW): nový motor (nejen) pro novou Astru
Podobně jako Fiat a Volkswagen, zaměřuje také Opel svou pozornost v krátkodobém horizontu zejména na downsizing. Cílem je dosažení menší spotřeby paliva v evropském jízdním cyklu ve srovnání s atmosférickými motory většího objemu, ale stejného výkonu. Spotřeba paliva je rozhodující pro dosažení sledovaných emisí CO2. Zřejmě ještě letos bude totiž známa definitivní cílová hodnota, která bude od roku 2012 hranicí, nad níž bude chtít Evropská komise automobilky působící na evropském trhu penalizovat pokutami.
Automobilky zatím žijí v relativní nejistotě, ale všem je jasné, že půjde o přísné nebo velmi přísné limity. Vyjednávání už běží desítky měsíců, ale vývoj nových motorů trvá ještě déle, takže investice musely být uvolněny už dlouho před tím, než bylo jasné, jaké mají být cílové parametry.
GM sice není první, ale ani zdaleka ne poslední automobilovou skupinou, která malé benzinové turbomotory chystá. Podle oficiální zprávy bude využit základ známé rodiny motorů o objemu 1,0 až 1,4 l, který bude dále vyvíjen. Jednotka 1,4 Turbo bude v první fázi využívat vstřikování paliva do sacího potrubí, turbodmychadlo bude integrální součástí výfukového potrubí, ventilový rozvod bude mít plně variabilní časování, úsporné olejové čerpadlo bude mít řízenou dodávku čerpaného množství mazací kapaliny a revizí projde také více namáhaný klikový mechanismus s klikovou hřídelí. O dodavateli turbodmychadel zatím nebylo rozhodnuto.
V prototypovém stádiu jsou také verze s přímým vstřikováním benzinu do válců (viz fotografie), které jsme mohli krátce vyzkoušet v aktuálním Opelu Astra. Projevem se agregát podle předpokladu blíží současným přeplňovaným motorům Volkswagenu a Fiatu.
Motory budou vznikat v Rakousku, v motorárně v Apernu. Očekává se uvedení několika výkonových variant od 88 do 104 kW, s momentovými maximy od 175 do 200 Nm. Všechny jsou již stavěny na emisní normu Euro 5. Pravděpodobně prvním modelem, ve kterém se nový motor objeví, by mohla být nová Astra.