Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel 1,4 Turbo (88-104 kW): nový motor (nejen) pro novou Astru

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Evropská odnož General Motors uvede na trh v roce 2010 nové přeplňované motory. Oficiálně to firma oznámila minulý týden na mezinárodní novinářské prezentaci technických novinek pro nejbližší roky.

Podobně jako Fiat a Volkswagen, zaměřuje také Opel svou pozornost v krátkodobém horizontu zejména na downsizing. Cílem je dosažení menší spotřeby paliva v evropském jízdním cyklu ve srovnání s atmosférickými motory většího objemu, ale stejného výkonu. Spotřeba paliva je rozhodující pro dosažení sledovaných emisí CO2. Zřejmě ještě letos bude totiž známa definitivní cílová hodnota, která bude od roku 2012 hranicí, nad níž bude chtít Evropská komise automobilky působící na evropském trhu penalizovat pokutami.

Automobilky zatím žijí v relativní nejistotě, ale všem je jasné, že půjde o přísné nebo velmi přísné limity. Vyjednávání už běží desítky měsíců, ale vývoj nových motorů trvá ještě déle, takže investice musely být uvolněny už dlouho před tím, než bylo jasné, jaké mají být cílové parametry.

GM sice není první, ale ani zdaleka ne poslední automobilovou skupinou, která malé benzinové turbomotory chystá. Podle oficiální zprávy bude využit základ známé rodiny motorů o objemu 1,0 až 1,4 l, který bude dále vyvíjen. Jednotka 1,4 Turbo bude v první fázi využívat vstřikování paliva do sacího potrubí, turbodmychadlo bude integrální součástí výfukového potrubí, ventilový rozvod bude mít plně variabilní časování, úsporné olejové čerpadlo bude mít řízenou dodávku čerpaného množství mazací kapaliny a revizí projde také více namáhaný klikový mechanismus s klikovou hřídelí. O dodavateli turbodmychadel zatím nebylo rozhodnuto.

V prototypovém stádiu jsou také verze s přímým vstřikováním benzinu do válců (viz fotografie), které jsme mohli krátce vyzkoušet v aktuálním Opelu Astra. Projevem se agregát podle předpokladu blíží současným přeplňovaným motorům Volkswagenu a Fiatu.

Motory budou vznikat v Rakousku, v motorárně v Apernu. Očekává se uvedení několika výkonových variant od 88 do 104 kW, s momentovými maximy od 175 do 200 Nm. Všechny jsou již stavěny na emisní normu Euro 5. Pravděpodobně prvním modelem, ve kterém se nový motor objeví, by mohla být nová Astra.

Ondřej Láník
Diskuze (64)
25. 5. 2008 01:04
Re: benzin
nenechal jsem se nicim zblbnout,ma na tohle svuj nazor a zatim mi ho nikdo nevyvratil nicim relevantnim,porad se tu omila stejna basnicka o tom, kdo pro kohosi procosi ropa roste.Cena ropy - trh, nic vic,trochu politika a loby(rozhodne ne nedostatek).Oteplovani- prirozenej jev,vyvoj planety.
Bohuzel jsem na prispevek Righa narazil az ted(par dni po aktualnosti),tak nevim,zda ma smysl rozsahleji reagovat...rozhodne je diskuse vzdy prinosna pro obe strany,tak nevidim duvod,nekoho urazet panove... :-!
25. 5. 2008 00:59
Re: benzin
ostudu nedela,jen lide nehctej slyset pravdu...ale to uz tak dneska chodi...
25. 5. 2008 00:58
Re: benzin
ostudu nedela,jen lide nehctej slyset pravdu..ale to uz tak dneska chodi...
21. 5. 2008 11:44
Re: benzin
Dám ti jeden příklad k zamyšlení - zajímá mně Skandinávie. V desítém století dopluli Vikingové z Islandu do Grónska, které začali osidlovat (Gronland znamenalo Zelená země), vybudovali zde zemědělské dvorce a věnovali se tady - chovu dobytka. V 16. století došlo z dodnes nevysvětlených důvodů k poklesu teploty (nazývá se to malá doba ledová) až o 5°C a celé gronsko je pod ledem. A nejznámější středisko tohodle osídlení - dvorec Bratahlid byl nedávno diagnostikován pod ledem. Co tedy způsobilo to ochlazení? V jšdnom z pořadů, které zmiňuje Dragon.001 bylo dokonce uvedeno, že před oním poklesem teploty v 16. století bylo zalednění kolem severního pólu v destinovém rozsahu oproti dnešku....
Avatar - Ronault.
21. 5. 2008 00:12
Re: benzin
Nemusím být zarytý levičák, abych viděl, že nám náš pan prezident dělá ve světě jen ostudu.