Jenže korejské automobilky odněkud přišly a nevznikly tu. Opel vždy byl, je a bude plnohodnotnou evropskou automobilkou, která má neevropského vlastníka.
Strategická rozhodnutí se dělají v USA, stejně jako u HMC v Koreji.
A to je ten hlavní rozdíl a to je proč Opel/Vauxhall stojí přinejlepším někde mezi....
A to přirovnání s Volvem taky kulhá ..... Strategická rozhodnutí jsou činěna v Číně to samé se u Land Roveru / RR / Jaguaru děje v Indii.
Označení "evropská automobilka" se tímto rozplývá do vzduchu...
Ono vsetky automobilky su teraz v podstate globalne. Podobne je to aj zo Skodou ci ktoroukolvek inou znackou. Opel ma eurokorene, vznikol tu, ma vacsinu zamestnancov z Europy a aj tradiciu toho, ze vacsinou nedodaval na trhy mimo Europy a tak...Ide o vnimanie znacky. To uz ani vsetko ceske pivo nie je ceske ;-)
Zatvorenie tovarne v krajine typickej vysokymi mzdami (a rozmaznanymi odborarskymi bossmi) je naopak nevyhnutnost. Vyrabat v Nemecku si mozu dovolit premiovi vyrobcovia, ktori nemaju problem vyssie naklady premietnut do koncovej ceny.
Lenze Opel je (pri vsetkej ucte) len mainstreamovy vyrobca, ktory je pod silnym tlakom lacnej konkurencie. Je logicke, ze ak musi daku tovaren zavriet, tak tu kde ma najvyssie naklady. Nebude teda zatvarat tovaren niekde v Polsku (Gliwize, ci kde ju maju), Thajsku alebo Brazilii, ale skor v Nemecku.
No ked si pozries zoznam fabrik VW A.G. tak vyroba priamo v Nemecku nepredstavuje velky podiel na celkovej vyrobe...
[odkaz]
Okrem toho VW si moze dovolit drzat svoje ceny, nemusi podliezat korejsku konkurenciu. VW s Hyundai/Kia nesuperi, ale Opel ano. Opel si svoju povest dost poskodil, a aby ziskal doveru zakaznikov, musi aj znizovat ceny...
Evropa je typická v tom, že je expert v sr**ní si do vlastního hnízda. Místo toho aby zavedla vysoké cla na dovoz aut vyrobených mimo EU, tak jak to má korea, rusko, čína, indie, brazílie a další. Tak to raději bude tiše přihlížet jak se tu budou postupně zavírat továrny jedna za druhou. :no::no: