Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel v Německu zeštíhlí dealerskou síť

Michal Fokt
Diskuze (1)
Německé zastoupení koncernu General Motors se rozhodlo radikálně snížit počet dealerů značky Opel.

Německé zastoupení koncernu General Motors se rozhodlo radikálně snížit počet dealerů značky Opel.

V příštích třech letech by mělo z mapy prodejních míst značky Opel v Německu zmizet asi šest set vlaječek. V současnosti se tyto automobily prodávají v 2300 dealerstvích, takže se jejich počet sníží na 1700. Není přitom bez zajímavosti, že se budou vypovídat smlouvy malým prodejcům, zatímco velké řetězce velkých společností budou zachovány. Svědčí o tom totiž další uvedená čísla, říkající, že bude po uplynutí dotyčných tří let v Německu pouze 470 firem, smějících používat logo značky. Nyní má toto právo 890 prodejců.

Důvodem restrukturalizace je výrazný pád podílu Opelu na domácím trhu. Ten v roce 1995 činil 17 procent, nyní je však pouze 12 %. Vedení koncernu General Motors zároveň uvedlo, že se jedná výhradně o německou záležitost a že v současnosti nevidí důvod pro realizaci podobných poněkud drastických kroků v ostatních státech.

Michal Fokt
Diskuze (1)