Opel v Paříži 2004

Opel v Paříži 2004

 
 

Zcela ve znamení nové Astry probíhala prezentace na stánku Opelu.

V těsné blízkosti konečně stanuly všechny karosářské varianty, pětidveřový hatchback doplnila sportovně střižená třídveřová verze, v pozadí (ne)skromně postávala i verze kombi, roli dravce převzala nadupaná studie postavená na bázi Astry GTC.

Astra GTC

Třídveřová Astra byla očekávána se zvláštní úzkostí. Design pětidveřové varianty se velmi povedl, a proto většina skalních fanoušků značky tajně doufala, že Opel odolá pokušení přivést na svět pouhou kopii pětidveřové verze. Jakou úlevu museli zažít, když svět obletěla fotografie vozu, jenž provokuje ještě ostřejšími rysy a tedy dynamičtějším, sportovnějším tvarem. Astra GTC (Grand Turismo Compact) rozhodně aspiruje na krále mezi třídveřovými hatchbacky.

Srovnání s nesmiřitelným rivalem (VW Golf) vás utvrdí v tom, že designéři netvořili pouze Astru bez druhých bočních dveří, ale automobil na hranici mezi kupé a hatchbackem. Do vínku dostala Astra GTC nakonec i rozměrné čelní sklo, které sahá daleko do střechy až k úrovni B-sloupků karosérie. Na jaře příštího roku (2005), kdy Astra vstoupí na trh, bude k dispozici celkem pět zážehových a tři vznětové motory.

To napovídá, že by třídveřová Astra nemusela být pouze drahou sportovní hračkou, že se může uchytit i na českém trhu. Benzínové motory s objemy 1.4 až 2.0 l jsou převzaty z již prodávaných pětidveřových hatchbacků, podobně jako diesely 1.7 CDTI s výkonem 74 kW, 1.9 CDTI s výkonem 88 kW a 1.9 CDTi s výkonem 110 kW. Chybět bude pouze diesel 1.7 CDTI s výkonem 59 kW. Větší diesely budou dodávány s filtrem pevných částic.

Podvozek za příplatek vylepší aktivní tlumiče CDC v paketu IDS Plus (obsahuje také aktivní změnu charakteristiky pedálu akcelerátoru a posilovače řízení). Vnější rozměry se nezměnily nikterak dramaticky, ale k určitým úpravám přece jen došlo. Délka překvapivě narostla na 4288 mm (Astra 5d má 4249 mm), výška se snížila o 15 mm, šířku zatím výrobce uvádí jen včetně vnějších zrcátek 2033 mm (Astra 5D 2030 mm).

Nezměněný rozvor 2,61 m slibuje dostatek prostoru v podélném směru, do výšky budou mít cestující sedící vzadu asi místa méně. To kvůli sportovnějšímu bočnímu profilu karoserie. Astra GTC má stejný zavazadlový prostor jako Astra 5d (380 l) a přirozeně jej lze zvětšit sklopením zadních sedadel.

Astra High Performance Concept

Aby podpořil Astru GTC v důležité životní chvíli, vystavil Opel v Paříži nadupaný koncept se třemi dveřmi a přeplňovaným zážehovým dvoulitrem pod kapotou. Studie vzešla právě z nové třídveřové Astry, jejíž dynamické linky ještě zvýrazňuje 19palcovými koly, svalnatým předním i zadním nárazníkem, rozšířenými prahy a dvěma koncovkami výfuku. Sportovní naturel podtrhuje agresivní červená barva a spoiler nad zadním sklem.

Sada sportovních doplňků zkrášluje rovněž interiér. Mezi nejdůležitější prvky patří sedačky Recaro, které podrží tělo i v nejprudších zatáčkách a zároveň poskytují dostatečný cestovní komfort. I proto sedadlům neschází bederní opěrka. Ve sportovním voze nesmí chybět ani kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. To nejzajímavější z nové studie se ukrývá pod kapotou. Přeplňovaný zážehový motor s objemem 2.0 l dostal úpravou turba, sání a výfukového systému výkon 176 kW/240.

Točivý moment činí 310 Nm proti původním 262 Nm. Takto vybavena dosáhne studie maximální rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí ze méně než sedm sekund. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Maximální požitek z jízdy zajišťuje podvozek IDS Plus, jež vhodně doplňuje a spolupracuje se silným zážehovým motorem. Při práci na studii spojili síly inženýři z Rüsselsheimu a firmy OPC.

Astra Caravan

Karosérie Caravanu převzala příď hatchbacku, ale jak se stává u Opelu dobrým zvykem, rozvor kombi je větší, než u krátké Astry. Tato ostře sledovaná hodnota se vyšplhala až na 2700 mm, což je asi o 90 mm více než u hatchbacku a směle konkuruje vozům o třídu výše. Celková délka kombi činí 4 510 mm, šířka 1 750 mm a výška 1 500 mm. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je a je 530 l, sklopením sedadel se zvětší na 1570 l.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje pět zážehových a čtyři vznětové motory s přímým vstřikováním „common-rail“ známé z pětidveřové Astry. Zdvihový objem agregátů začíná na 1.4 l, výkon leží mezi 58 kW/80 a 147 kW/200 k. K dispozici bude např. turbodiesel 1.9 CDTI vybavený na přání bezúdržbovým filtrem pevných částic nebo 1.8 Ecotec. V přehledu převodovek figurují pěti a šestistupňové manuály a čtyřstupňový automat.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 
Zdroj: redakce

Štítky Opel Paříž 2004

 













Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z okna, přitom se popálil

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z…

Pět jednotek profesionálních spolu se třemi jednotkami dobrovolných hasičů ve středu večer zasahovalo v…

 

iSport.cz

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do finále poháru

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do…

Fotbalisté Dortmundu v semifinále Německého poháru zvítězili na hřišti obhájce Bayernu Mnichov 3:2 a zajistili…

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…