Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel v Paříži: Astra ST, Ampera, úsporné EcoFlexy a studie GTC Paris

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
Autosalon v Paříži se nezadržitelně blíží, a tak jednotliví výrobci postupně oznamují novinky, které ve francouzské metropoli představí. U německého Oplu se můžeme těšit na kombi Astra ST, elektrickou Amperu nebo studii GTC Paris.

Astra Sports Tourer ve světové premiéře

Po úspěchu pětidvéřové Astry přichází řada na další karosářské varianty. Ve světové premiéře se tak představí produkční verze kombi, které se však vzdalo pro Opel tradičního označení Caravan a pokračuje v řadě započaté Insignii. Od nynějška tedy Astra Sports Tourer.

Podobně jako Insignia, také menší Sports Tourer ukrývá pod dynamickou karoserií prostorný a praktický interiér. Zavazadlový prostor tedy nabízí 500-1550 litrů. Maximální délka ložné plochy pak dosahuje hodnoty 1835 mm, o 28 mm více než dosavadní Astra Caravan. Sklápění zadních sedadel usnadňuje systém FlexFold ovládáný ze zavazadlového prostoru.

Víko zavazadelníku se zakusuje hluboko do zadního nárazníku, do kterého bude možno v příštím roce přiobjednat integrovaný nosič jízdních kol FlexFix. K systémům usnadňujícím řidiči a posádce život můžeme dále připočíst aktivní podvozek FlexRide, adaptivní přední světla AFL+ nebo systém Opel Eye, který pomocí kamery identifikuje dopravní značky a podává o nich informace řidiči.

Vedle motorů, známých už z hatchbacků, se v Astře Caravan objeví nová motorizace 1,4 Turbo (88 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou, jako slabší varianta stávajícího 1,4 Turbo (103 kW). Ten se naopak objeví v nabídce i ve verzi se šestistupňovým automatem. Rozšíření se dočká systém Stop/Start, jako první jej dostane malý turbodiesel 1,3 CDTI (70 kW).

Opel GTC Paris: Předobraz třídveřové Astry?

Vedle nové Astry Sports Tourer se přestaví také koncept GTC Paris. Očekává se, že půjde o třídveřovou verzi Astry. Přesné informace o konceptu GTC Paris zatím Opel tají.

V tiskové zprávě se dočteme, že automobil kombinuje rychlost a krásu. Tyto vlastnosti se spojují také v samotném názvu, který pojí dynamický charakter auta s názvem města módy, ve kterém se poprvé představí.

Opel není také příliš sdílný, pokud jde o vzhled konceptu. Mluví pouze o sportovním kompaktu s dramatickými proporcemi a povrchovými díly tvarovanými podle aktuálního designového jazyka značky Opel.

Opel Ampera – elektrický Volt v evropském kabátě

Kromě klasických vozů poháněných spalovacím motorem se na francouzské půdě představí také „elektromobil se zvětšeným dojezdem“ Ampera. Jde o evropské dvojče Chevroletu Volt.

Na rozdíl od konvenčních hybridních automobilů totiž Volt není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale k pohonu auta slouží výhradně elektromotor. Zážehový spalovací motor zde plní pouze funkci generátoru elektřiny.

Pro úplnost dodejme, že elektrická pohonná jednotka v Ampeře disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm. Energii čerpá z 280 lithium-iontových článků uspořádaných ve tvaru písmene T. Jejich celková kapacita je 16 kWh, váha pak 180 kg. Lze je samozřejmě nabíjet z běžné elektrické zásuvky o napětí 230 V.

Baterie vydrží asi 60 km, poté se uvede v činnost zážehový motor o objemu 1,4 litru. Oproti elektromobilům má hybrid pochopitelně výhodu v delším dojezdu, který činí více než 500 km.

Z 0 na 100 km/h Ampera zrychlí zhruba během devítí sekund a je schopna uhánět maximální rychlostí 161 km/h.

Nové vznětové jednotky pro Merivu

Motorová paleta pro novou generaci Merivy se v Paříži rozroste o tři vznětové jednotky. Celkově tak Meriva nabídne tři zážehové a pět vznětových jednotek pokrývající výkonové pásmo od 55 kW do 103 kW.

Vylepšený motor 1,3 CDTI ecoFLEX produkuje o 21 procent vyšší výkon (70 kW) a je o 11,2 procenta úspornější (119 g/km CO2) než jeho předchůdce. Nové jsou také dvě varianty jednotky 1,7 CDTI o výkonu 81 kW a 96 kW, točivý moment se v obou případech přibližuje hranici 300 Nm. Spotřeba v kombinovaném cyklu dosahuje v obou případech zhruba 5,2 l/100 km.

Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a plní emisní normu Euro 5.

Ještě úspornější ecoFLEXy

Opel stále zlepšuje motory řady ecoFLEX. V Paříži se tak představí Corsa a Agila se systémem Start/Stop, výše vzpomínaná Meriva 1,3 CDTI ecoFLEX, a také Insignia s upraveným motorem 2,0 CDTI ecoFLEX.

Systém Start/Stop se nyní představí v Corse s motorem 1,3 CDTI (55 kW) a Agile s benzinovou jednotkou 1,2 o výkonu 69 kW, zároveň budou tyto motory schopny plnit normu Euro 5. Do konce roku 2011 by systémem Start/Stop měla být vybavena většina modelových řad.

Dvoulitrový diesel v Insignii prošel modernizací, která přinesla snížení spotřeby a emisí CO2 z 5,2 l (136 g/km CO2) na 4,9 l/100 km (129 g/km CO2).

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
16. 8. 2010 12:55
Re: 1,4T v Astre
k tvojej druhej vete - videl som tento faktor pri rozhodovani sa zakaznikov, ktory nakoniec kupili staru atmosferu, taktiez cenovy rozdiel tam stale nejaky je.
Avatar - iudex
16. 8. 2010 12:32
Re: 1,4T v Astre
S prvou vetou súhlasím absolútne. Pri tých obavách by som to tak nevidel, ľudia si radšej kúpia výkonnejší a modernejší motor, ako technicky zastaralý a nevýkonný, i keď spoľahlivý a osvedčený motor, ak medzi nimi niet cenového rozdielu.
16. 8. 2010 09:08
Re: ampera
podle obr. také tipuji astru, no co tak tak lexus ...
15. 8. 2010 21:25
Re: 1,4T v Astre
1.4 v golfe je konstrukcne jednoduchsia a vyvoj je uz davno zaplateny, takze je to idealny motor pre "cena od"
Dalsim fakttom moze byt aj to,ze mozny kupujuci zatial budu "vahat" medzi tymto a 1.2 tsi, vzhladom k tomu, ze 1.2 tsi je v predaji kratko - vyckavanie na vychytanie detskych bolesti a prvotnych much)
Avatar - sargis
15. 8. 2010 19:36
Re: ampera
Ampera stoji na platforme Astry - aspon tak som sa docital najma v 4 periodikach (pokial novinari tupo Ctrl+C, Ctrl-V.. :-)