Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel v Ženevě 2004

Vitek
Opel představil v Ženevě ofenzivní taktiku v představování novinek.

Dvě z nich zde měly světovou premiéru – Tigra Twin Top a studie TRIXX, zatímco další si odbyly premiéru na švýcarském trhu – nová Astra, Vectra OPC a uvedení nových vznětových motorů 1.9 CDTI do modelů Vectra a Signum.

Tigra twin Top – radost pro dva

Také Opel se vydává cestou kombinace kupé-kabriolet se skládací pevnou střechou. Nová Tigra umožňuje její složení pouhým stiskem tlačítka a o zbytek se postará elektrohydraulický mechanismus. I přes toto prostorové omezení zbývá dvojici cestujících bohatých 250 litrů (z celkových 440 l) zavazadlového prostoru, jehož víko se také otevírá elektrohydraulicky.

Necelé 4 metry dlouhý sporťáček bude poháněn dvěmi motory. Slabší bude 1.4 TWINPORT o výkonu 66 kW, silnější bude 1.8 o výkonu 92 kW. Zajímavým optickým i funkčním prvkem je aerodynamicky tvarovaný bezpečnostní rám za sedadly. Pro slabší motor je v nabídce také mechanická převodovka se samočinným řazením Easytronic. Do prodeje by nová Tigra měla přijít v létě 2004. Ze Ženevy si ještě jako bonus odváží cenu Kabriolet roku 2004.

TRIXX – šikula do města

Lákadlem stánku Opel je nesporně koncept TRIXX, který ukazuje představy o ideálním městském vozítku. Jeho rozměry 3,04 x 1,66 x 1,57 jej do města přímo předurčují. Do jeho útrob se vejdou až tři dospělí s dítětem, nebo jen dvojice dospělých či pouze řidič a až 890 litrů zavazadel. Přední dveře se odsouvají pomocí pantografu do boku a vpřed. Zadní dveře jsou pouze na straně spolujezdce a odsouvají se vzad. Se složeným sedadlem spolujezdce se do TRIXXu vejde i kompletní horské kolo. Zavazadlový prostor se nakládá buď pouze zadními bočními dveřmi, nebo spouštěcím zadním sklem, záď vozu je pevná. TRIXX jde přestavět i na pick-up, tím že se spustí zadní sklo a prosklená střecha se odsune vpřed. O pohon se stará vznětový motor 1.3 CDTI o výkonu 51 kW.

Nová Astra

Nová Astra nemohla jako stěžejní model značky chybět. Připomeňme jen, že bude osazena motory o výkonech 80-200 koní, adaptivním podvozkem IDSplus, či světlomety natáčejícími se do směru jízdy.

Vectra OPC – vznětový sportovec

Vectra OPC je dalším sportovním modelem se vznětovým motorem. Jeho nový motoru 1.9 CDTI twin-turbo disponuje výkonem 156 kW (212 k) a mohutným točivým momentem 400 Nm v enormně nízkých 1400 ot/min. Umožňuje Vectře zrychlit z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. To vše při průměrné spotřebě 6 l/100km a plnění emisní normy Euro 4.

Nová generace turbodieselů 1.9

Nová generace motorů 1.9 CDTI byla také osazena mimo verze OPC také do běžných modelů Vectry a Signum. Tyto motory jsou ve dvou výkonových úrovních. Slabší disponuje výkonem 88 kW (120 k) a 280 Nm točivého momentu. Silnější varianta produkuje 110 kW (150 k) a 315 Nm v rozmezí 2000 a 2750 ot/min. O přenos jejich výkonu na přední kola se stará šestistupňová manuální převodovka. Motory jsou také osazeny bezúdržbovým částicovým filtrem DPF.


Vitek