Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel ve Frankfurtu 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Na domácí půdě se automobilka s bleskem ve znaku předvedla několika novinkami v podobě ekologických verzí svých stávajících modelů, ale také zcela novým provedením modelu Agila, konceptem hybridní Corsy a studií hybridního automobilu Flextreme.

Opel Agila

Opel i Suzuki se po sedmi letech pustili do dalšího společného dobrodružství s novou Agilou a sesterským Splashem. Druhá generace malého pětidveřového automobilu je nyní výrazně delší, ale také nižší než její předchůdce. Druhá generace je 3740 mm dlouhá, 1680 mm široká, 1590 mm vysoká a má rozvor náprav 2350 mm.

V interiéru jsou opět výše umístěná sedadla, ale není nad nimi už tolik nevyužitého prostoru. Na přístrojové desce je nyní jediný, ale zato obrovský sdružený kruhový přístroj. Od výbavy Enjoy výše bude standardně dodáván otáčkoměr na stopce. Volant i středová konzola nesou prvky, které známe například ze Swiftu. Řadící páka, resp. volič automatické převodovky, je umístěn vysoko a současně velmi blízko volantu. Nezapomnělo se ani na odkládací prostory, do dveřních výplní se vejdou litrové lahve a do tunelu mezi přední sedadla se vejde 1,5l lahev. Zavazadlový prostor nabízí objem 225 litrů v základním uspořádání a po sklopení zadního sedadla děleného v poměru 60:40, vznikne prostor o objemu 1050 litrů.

Součástí standardní výbavy všech Agil bude ABS, čelní a boční airbagy, posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX nebo 5 tříbodových bezpečnostních pásů. Výbava Enjoy bude standardně obsahovat navíc dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci, palubní počítač, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna, rádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním na volantu nebo kola o průměru 15 palců. Za příplatek bude možno objednávat protiprokluzový a stabilizační systém nebo okenní airbagy.

Motorová nabídka se skládá z dvou zážehových a jednoho vznětového motoru. Tříválec 1,0 litru poskytuje výkon 48 kW ( k) při 6000 ot./min. a točivý moment 90 Nm při 4000 ot./min. Agila s ním dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,8 s a kombinované spotřeby 5,3 l na 100 km. Motor 1.2 16V nabízí výkon 63 kW ( k) při 6000 ot./min. a točivý moment 114 Nm při 4000 ot./min. S touto pohonnou jednotkou je maximální rychlost vozu 174 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,0 s a kombinovaná spotřeba 5,7 l na 100 km. Příznivci vznětových motorů budou uspokojeni motorem 1.3 CDTI, který má výkon 55 kW ( k) od 3500 do 4000 ot./min. a točivý moment 190 Nm při 2000 ot./min. s tímto motorem dosahuje Agila maximální rychlosti 162 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,5 s a kombinované spotřeby 5,0 litru na 100 km.

Podvozek nové Agily odpovídá technickému standardu, který dnes vládne třídě malých a mini vozů. Přední náprava se vzpěrami McPherson a zadní vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou splní zřejmě všechny požadavky budoucích uživatelů nejlépe.

Opel Corsa Hybrid Concept

Studie Opel Corsa Hybrid je výsledkem rozsáhlé snahy GM o snižování množství emisí a spotřeby paliva. Corsa Hybrid, poháněná budoucí generací hybridní technologie a vznětových motorů GM, spotřebuje jen 3,6 litru nafty na 100 km jízdy, přičemž emise CO2 činí jen 95 g/km. Konstrukčně Corsa Hybrid vychází z modelu Corsa 1.3 CDTI 55 kW (75 k). Snížení spotřeby paliva se dosáhlo především použitím příští generace startéru, která má v této studii premiéru. Corsa Hybrid využívá Li-Ion baterie.

Opel Corsa Hybrid kombinuje funkci spouštěče motoru a elektrického generátoru. Hybridní systém při zastavení vozu vypíná vznětový motor a znovu jej nastartuje při uvolnění brzdového pedálu. Pokud je třeba více výkonu, např. při zrychlování nebo předjíždění, motor poskytuje výrazně vyšší kroutící moment. Tato kombinace vznětového motoru 1.3 CDTI a elektrického generátoru snižuje spotřebu i emise. Li-ion baterie dodává potřebný elektrický výkon pro spouštěč a nabíjí se prostřednictvím funkce regenerativního brzdění. Při zpomalování se vypíná přívod paliva do motoru a kinetická energie automobilu se mění na elektrickou.

Opel Flextreme

Studie Opel Flextreme má karoserii dynamického monocabu a zcela novou ekologickou koncepci pohonu E-Flex. Na rozdíl od současných automobilů a hybridních vozidel využívá systém E-Flex koncernu GM pro pohon elektromotor napájený lithium-ionovou baterií, což mu umožňuje dojezd až 55 km v čistě elektrickém režimu. Při delších jízdách dobíjí akumulátory generátor poháněný turbodieselem zdvihového objemu 1,3 l. Tento agregát nepohání vůz, ale slouží jen k dobíjení trakčních akumulátorů v případě, že je není možné dobít ze zásuvky běžné elektrické sítě.

Vnější vzhled studie Flextreme zvýrazňuje nové prvky designu značky Opel. Klenutější tvary povrchových panelů, jasné stylistické prvky, jako např. úzká světla ve tvaru bumerangu a klínovitá boční linie. Celkem 4555 mm dlouhý prototyp Flextreme byl navržen v duchu technologické efektivity. Hmotnost a aerodynamika vozu jsou optimalizované díky využití moderních materiálů a simulačních technologií.

V interiéru studie Flextreme mají hojné zastoupení sendvičové materiály, charakteristické svou nízkou hmotností a vysokou pevností. Tyto funkční, přísně geometrické struktury je možné nalézt v dolní části palubní desky, na podlaze kabiny i zavazadlového prostoru a na středovém tunelu, který ukrývá sadu lithium-ionových baterií.

Inovativní lehká konstrukce byla použita i u sedadel, ukotvených do podlahy vozu prostřednictvím jediné ližiny. Výrazným prvkem interiéru je velký panoramatický displej, jehož tři samostatná pole je možné individuálně konfigurovat. Mohou například zobrazovat kompletní okolí vozu, protože namísto tradičních vnějších zpětných zrcátek má studie Flextreme dvě boční kamery a další kamery vpředu a vzadu.

Další displej je na středové konzole a má dotykovou obrazovku. V horní části jsou dotyková tlačítka, která je možné naprogramovat podobně jako zkrácené příkazy u počítače. Tlačítka umožňují jednoduchý přístup do řady intuitivních „Menu“ pro ovládání např. klimatizace, audiosystému nebo navigace. O něco níže je ovládání převodovky, prostřednictvím dotykového displeje, který umožňuje tři volby: „D“, „P“ a „R“ (jízda dopředu, parkování, jízda dozadu).


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
18. 9. 2007 21:05
he he....
...kolik jsi mel prumernou spotrebu,pri jizde sem-,,Asi trictvrte baterky >:D >:D :yes: