Opel Vectra Caravan 2.0 Turbo - Převlečený pohodář

Opel Vectra Caravan 2.0 Turbo - Převlečený pohodář

 
 

Může ještě něčím přesvědčit ke koupi Opel střední třídy, který za několik měsíců nahradí nová Insignia?

Současný zástupce opelu ve střední třídě se chystá na odpočinek a jeho nástupce s ním nechce mít společné dokonce ani jméno, stávající Vectra tedy bude nadlouho, ne-li navždy, posledním autem tohoto jména. Zda může ještě něčím přesvědčit ke koupi, jsme zjišťovali u verze s dvoulitrovým turbomotorem a sportovním paketem OPC Line.

Prostornost především

Současná generace Opelu Vectra svým tvůrcům mnoho radosti nepřinesla, naším cílem ale teď není analýza nepříliš oslnivého působení na trhu, potřebujeme zjistit, co může výběhový model ještě případným zájemcům nabídnout. Design auta byl vždy poměrně kontroverzní a nová příď, jíž auto dostalo v rámci faceliftu, se zbytkem karoserie nijak zvlášť neladí. Ovšem kombi si nedělá ambice účastnit se soutěže krásy a jeho proporce říkají jasně - u mě čekejte především obří kufr.

obrázek [555 x 339]
 

Ovšem sada spoilerůvelká kola se rozhodně snaží s nenápadností vozu něco udělat. Současně s paketem OPC Line jsou v autě namontována i přední sedadla Recaro s vynikajícím bočním vedenímvariabilní délkou sedáku, jinak ale interiér s nevzhlednou masou plastu palubní desky moc radosti nedělá. Masivní středový panel a tunel navíc trochu omezuje prostor pro řidičovu pravou nohu, ve všech ostatních směrech a místech je ho ale již nadbytek. A ten kufr... Objem 530 litrů patří stále k největším ve třídě a lze ho dále zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel, přičemž vznikne rovná ložná plocha.

Příjemný tahoun

Testovaný vůz byl vybaven dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem o výkonu 129 kW. Ten není kdovíjak sportovní, ale díky značnému točivému momentu je mu úplně jedno, jak moc je vůz zatížen, respektive obsazen. Vzhledem k tomu, že je turbo použito spíš k získání síly, nikoli výkonu, je nástup dynamiky plynulý a bez citelného turboefektu, navíc je jednotka velmi dobře odhlučněna. Po ale neznamená, že by snad Vectra byla nějaký valach určený k tahání těžkých břemen, dokáže nabídnout i pěkně rychlé svezení, jen k němu zbytek auta nějak moc nevybízí. Pokud se budete krotit, vejdete se s ním do devíti litrů, ovšem trochu svižnější jízdní styl znamená nárůst až o tři litry, a to stále mluvíme o spíše rodinném, než sportovním jízdním stylu. Při ustálené jízdě devadesátkou si řekne o 7,7 l benzinu, při dálniční stotřicítce požaduje o dva litry více. Šestistupňová manuální převodovka má poněkud kostrbaté a docela dlouhé dráhy, řazení je navíc dost tuhé a jednotlivé rychlosti jsou v kulise poskládány daleko od sebe, změna rychlostí nám tedy moc radosti nedělala, ještě že pružný motor moc toho „kvedlání“ nepotřebuje.

obrázek [555 x 279]
 

Věk je znát

Při jízdě Vectra sází především na pohodlí. Je znát, že vůz patří ještě do staré školy - na silnici se lehce kolébá a pohupuje, přičemž velmi dobře překovává většinu nerovností. Při rychlejším jízdním stylu se ale v ostřejších zatáčkách projevuje poměrně výraznou nedotáčivostí a naléháváním na vnější přední kolo. Je třeba si také dávat pozor na záď, která má při změně zatížení v zatáčce občas chuť k přetáčivosti, to ale pohlídá systém jízdní stability. Na středovém tunelu je ale také tlačítko Sport systému IDS Plus, které citelně přitvrdí tlumiče. V tomto režimu se náklony v zatáčkách výrazně omezí, ale pohupování zůstává. Jízdní vlastnosti a stabilita auta se pochopitelně o trochu zlepší, nejde ale o žádnou radikální změnu. Kdovíjaké jistotě ale nepřidá nepřesné a nekomunikativní řízení.

Rodinný typ

Pokud hledáte prostorné a pohodlné rodinné auto, měli byste i s výběhovou Vectrou nadále počítat. Musíte se ale přenést přes poněkud kontroverzní vzhled karoserie i interiéru a s jízdními vlastnostmi, které už za dnešními standardy třídy trochu zaostávají.

První cena vozu*677 900,- Kč (1.8i 16V 103 kW, Essentia Caravan)
První cena vozu s testovanou motorizací*880 900,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)
Základní cena testovaného vozu*880 900,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)
Cena testovaného vozu vč. příplatků*1 072 200,- Kč (2.0 Turbo 129 kW, Cosmo Caravan)
* v současnosti se už výběhový Opel Vectra prodává podle akčních ceníků za úplně jiné ceny, než jsou ty uvedené. Pokud tedy na něj snad máte zálusk, nejpřesnější a nejaktuálnější údaje vám poskytnou autorizovaní prodejci Opel.

Plusy

  • prostorný interiér
  • objemný kufr
  • pohodlná sedadla s výborným bočním vedením
  • silný motor
  • jízdní komfort

Mínusy

  • nepřesné řízení
  • nepřesné řazení
  • citelná nedotáčivost podvozku
  • příliš masivní středový tunel
  • větší spotřeba paliva
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Vectra OPC

Cena v základní výbavě: 677 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 072 200 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, bederní opěrky obou předních sedadel, vyhřívaná a el. nastavitelná, kůží čalouněná přední sedadla, dešťový senzor, držák nápojů vpředu a vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, ESP, kožená koncovka řadící páky a volant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, imobilizér, klimatizace, kuřácká sada, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, protiprokluzový systém Traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová přední a zadní konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, volant potažený kůží, Rádio s CD a MP3 přehrávačem, dojezdová rezerva, ráfky z lehkých slitin 16", chromované prahové lišty, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:Paket OPC (+21 000,-), elektronické klimatizace (+9400,-), reflexivní čelní sklo (+3300,-), sluneční clony v zadních dveřích (+4900,-), sedadla Recaro (+32 000,-), navigace s MP3 přehrávačem (+41 100,-), bixenonové světlomety (+29 100,-), aktivní podvozek IDS Plus (+29 500,-), litá kola 18“ (+28 000,-)

Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
Technické údaje
Motor Opel Vectra OPC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 2500 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.6 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 1850
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 555
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4839
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Opel Vectra OPC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 5
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec

Opel Vectra třetí generace nabízí komfort, který oceníte…

GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI

Skutečnost, že vývoj benzinových motorů ještě není ani…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…