Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

 
 

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Při pohledu z boku udeří do očí délka vozu, zdůrazněná nadstandardně širokými zadními dveřmi a relativně úzkými bočními okny. Dojem ohromného vnitřního prostoru pak podporuje i rovná linie střechy, od které se při pohledu z boku odpoutává horní linie oken. Výsledkem je možná hybridní, ale designově čistá záď, která působí dynamicky či robustně podle toho, zda vnímáte siluetu vozu nebo oken. Záď vozu s rozměrnými sdruženými svítilnami je téměř rovná a nijak nevybočuje z koncepce Vectry – tedy minimum křivek a více ploch a prolisů.

Už u modelu Signum jsme v  testu chválili pohodlný přístup na zadní sedadla daný kromě nadstandardního místa pro kolena také rozměrnými dveřmi, které se daly otevřít do širokého úhlu. Hlava, kolena, délky sedáků i výšky opěradel jsou v zadní řadě skutečně nadstandardní. To všechno je samozřejmě u kombi zachováno, ale horní hrana dveří se už nemusí svažovat a vstupní otvor se tak ještě zvětšil. Pochvalovat si to nebudou jen dlouháni, ale také všichni, kteří budou zadní dveře využívat k nakládání. A o náklad jde u kombíků především.

Dveře do zavazadlového prostoru jsou standardně zablokovány a dají se odjistit tlačítkem na dveřích řidiče nebo samostatným tlačítkem v klíčku. Otevírání je pohodlné a víko končí dostatečně vysoko, se zavíráním je to složitější. Pomůže sice vnitřní madlo, ale síla na jednorázové zabouchnutí je potřeba skutečně velká. Pak musíme dokončit zavírání tlakem na víko zvenku, což v zimě znamená možnost ušpinění rukou. Za příplatek 40.000 Kč je možno k zadním dveřím objednat dálkově ovládané elektrické otevírání a zavírání.

Samotný zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 510 litrů, po sklopení zadních opěradel a naplnění po strop pak velmi slušných 1850 litrů. Ve srovnání s konkurencí v této oblasti je na tom Vectra velmi dobře, ovšem hlavně ve „zvětšené hodnotě: Citro—n C5 563/1658, Ford Mondeo Combi 540/1700, Honda Accord Tourer 576/1657, Toyota Avensis 520/1500, Nissan Primera Wagon 465/1670, Renault Laguna Grandtour 475/1512, VW Passat Variant 495/1600, Volvo V70 485/1640 a pro zajímavost Škoda Octavia Combi 548/1512 litrů.

Podlaha je pochopitelně zcela rovná a po sklopení zadních opěradel se délka zavazadlového prostoru zvětší až na 2046 mm, přičemž za příplatek 1500 Kč lze sklopit i opěradlo předního spolujezdce. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 1:2 a nechybí v nich otvor pro protažení dlouhých předmětů.

Prakticky je využití zavazadelníku limitováno pouze šířkou mezi podběhy (1060 mm), jejichž kryty jsou zcela svislé a ukrývají i schránky na povinnou výbavu. Opel také propaguje systém FlexOrganizer, což je v podstatě dobře zpracovaný systém úchytů pro pevné i síťové rozdělení nákladového prostoru. V testovaném voze jsme jej ale neměli možnost vyzkoušet.

Poměrně těžký vůz si celkem dobře rozumí se středním z nabízených turbodieselů, motorem 2.2 DTI o výkonu 92 kW, a to i přesto, že k dispozici je pouze pětistupňová převodovka. Sprinterské výkony nelze čekat, ale motor kupodivu neslábne ani při vyšších otáčkách a tak se při potřebě akcelerace nemusíme spoléhat jen na kroutící moment, ale dá se i s úspěchem podřazovat. S poloviční zátěží jsme v městském provozu zaznamenali průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, mimo město pak 6,2 l – s ohledem na konkurenci lze mluvit o standardu. Kromě volnoběhu je agregát také dobře odhlučněn a v kombinaci s velmi dobře vybaveným a zpracovaným interiérem je pocit z řízení určitě nad standardem střední třídy.

Prodloužený rozvor nemá na jízdní vlastnosti negativní vliv, naopak Vectra zůstává neutrální s lehkou tendencí k nedotáčivosti v extrémních situacích. O malý kousek se naopak oproti sedanu zlepšila stabilita ve vyšších rychlostech. Při městských manévrech jsme ocenili rozměrná zrcátkaa slušný rejd, naopak kvůli omezenému výhledu vzad hlasujeme všemi deseti za montáž parkovacího asistenta.

Ohromný prostor a komfort v kombinaci s příjemně tvrdě naladěným podvozkem – takové jsou hlavní zbraně nejnovějšího přírůstku rodiny Vectra. Zájemce se naopak bude muset smířit s těžkými zadními dveřmi, svébytným vratným ovládáním stěračů a směrovek a také s mimořádnou délkou vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 834 900 Kč Cena v testované výbavě: 879 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, držák nápojů vpředu a vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, elektronický stabilizační systém podvozku, (ESP), chromované lišty bočních oken, kožená koncovka řadící páky, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, imobilizér, klimatizace automatická dvouzónová, kuřácká sada, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, protiprokluzový systém traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová přední a zadní konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, volant potažený kůží, Rádio CDR 2005 s CD přehrávačem, ovládání na volantu, dojezdová rezerva, ráfky z lehkých slitin 16" s pneu 215/55 R16, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:Xenonová světla s tlakovými ostřikovači předních světlometů (+ 30.000,-), metalíza (+14.900,-)

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2171
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1850
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 535
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec

Opel Vectra třetí generace nabízí komfort, který oceníte…

GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI

Skutečnost, že vývoj benzinových motorů ještě není ani…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…