reklama


Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

 
 

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Při pohledu z boku udeří do očí délka vozu, zdůrazněná nadstandardně širokými zadními dveřmi a relativně úzkými bočními okny. Dojem ohromného vnitřního prostoru pak podporuje i rovná linie střechy, od které se při pohledu z boku odpoutává horní linie oken. Výsledkem je možná hybridní, ale designově čistá záď, která působí dynamicky či robustně podle toho, zda vnímáte siluetu vozu nebo oken. Záď vozu s rozměrnými sdruženými svítilnami je téměř rovná a nijak nevybočuje z koncepce Vectry – tedy minimum křivek a více ploch a prolisů.

Už u modelu Signum jsme v  testu chválili pohodlný přístup na zadní sedadla daný kromě nadstandardního místa pro kolena také rozměrnými dveřmi, které se daly otevřít do širokého úhlu. Hlava, kolena, délky sedáků i výšky opěradel jsou v zadní řadě skutečně nadstandardní. To všechno je samozřejmě u kombi zachováno, ale horní hrana dveří se už nemusí svažovat a vstupní otvor se tak ještě zvětšil. Pochvalovat si to nebudou jen dlouháni, ale také všichni, kteří budou zadní dveře využívat k nakládání. A o náklad jde u kombíků především.

Dveře do zavazadlového prostoru jsou standardně zablokovány a dají se odjistit tlačítkem na dveřích řidiče nebo samostatným tlačítkem v klíčku. Otevírání je pohodlné a víko končí dostatečně vysoko, se zavíráním je to složitější. Pomůže sice vnitřní madlo, ale síla na jednorázové zabouchnutí je potřeba skutečně velká. Pak musíme dokončit zavírání tlakem na víko zvenku, což v zimě znamená možnost ušpinění rukou. Za příplatek 40.000 Kč je možno k zadním dveřím objednat dálkově ovládané elektrické otevírání a zavírání.

Samotný zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 510 litrů, po sklopení zadních opěradel a naplnění po strop pak velmi slušných 1850 litrů. Ve srovnání s konkurencí v této oblasti je na tom Vectra velmi dobře, ovšem hlavně ve „zvětšené hodnotě: Citro—n C5 563/1658, Ford Mondeo Combi 540/1700, Honda Accord Tourer 576/1657, Toyota Avensis 520/1500, Nissan Primera Wagon 465/1670, Renault Laguna Grandtour 475/1512, VW Passat Variant 495/1600, Volvo V70 485/1640 a pro zajímavost Škoda Octavia Combi 548/1512 litrů.

Podlaha je pochopitelně zcela rovná a po sklopení zadních opěradel se délka zavazadlového prostoru zvětší až na 2046 mm, přičemž za příplatek 1500 Kč lze sklopit i opěradlo předního spolujezdce. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 1:2 a nechybí v nich otvor pro protažení dlouhých předmětů.

Prakticky je využití zavazadelníku limitováno pouze šířkou mezi podběhy (1060 mm), jejichž kryty jsou zcela svislé a ukrývají i schránky na povinnou výbavu. Opel také propaguje systém FlexOrganizer, což je v podstatě dobře zpracovaný systém úchytů pro pevné i síťové rozdělení nákladového prostoru. V testovaném voze jsme jej ale neměli možnost vyzkoušet.

Poměrně těžký vůz si celkem dobře rozumí se středním z nabízených turbodieselů, motorem 2.2 DTI o výkonu 92 kW, a to i přesto, že k dispozici je pouze pětistupňová převodovka. Sprinterské výkony nelze čekat, ale motor kupodivu neslábne ani při vyšších otáčkách a tak se při potřebě akcelerace nemusíme spoléhat jen na kroutící moment, ale dá se i s úspěchem podřazovat. S poloviční zátěží jsme v městském provozu zaznamenali průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, mimo město pak 6,2 l – s ohledem na konkurenci lze mluvit o standardu. Kromě volnoběhu je agregát také dobře odhlučněn a v kombinaci s velmi dobře vybaveným a zpracovaným interiérem je pocit z řízení určitě nad standardem střední třídy.

Prodloužený rozvor nemá na jízdní vlastnosti negativní vliv, naopak Vectra zůstává neutrální s lehkou tendencí k nedotáčivosti v extrémních situacích. O malý kousek se naopak oproti sedanu zlepšila stabilita ve vyšších rychlostech. Při městských manévrech jsme ocenili rozměrná zrcátkaa slušný rejd, naopak kvůli omezenému výhledu vzad hlasujeme všemi deseti za montáž parkovacího asistenta.

Ohromný prostor a komfort v kombinaci s příjemně tvrdě naladěným podvozkem – takové jsou hlavní zbraně nejnovějšího přírůstku rodiny Vectra. Zájemce se naopak bude muset smířit s těžkými zadními dveřmi, svébytným vratným ovládáním stěračů a směrovek a také s mimořádnou délkou vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 834 900 Kč Cena v testované výbavě: 879 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, držák nápojů vpředu a vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, elektronický stabilizační systém podvozku, (ESP), chromované lišty bočních oken, kožená koncovka řadící páky, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, imobilizér, klimatizace automatická dvouzónová, kuřácká sada, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, protiprokluzový systém traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová přední a zadní konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, volant potažený kůží, Rádio CDR 2005 s CD přehrávačem, ovládání na volantu, dojezdová rezerva, ráfky z lehkých slitin 16" s pneu 215/55 R16, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:Xenonová světla s tlakovými ostřikovači předních světlometů (+ 30.000,-), metalíza (+14.900,-)

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2171
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1850
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 535
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec

Opel Vectra třetí generace nabízí komfort, který oceníte…

GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI

Skutečnost, že vývoj benzinových motorů ještě není ani…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama