Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

Opel Vectra Caravan 2.2 DTI - Polykač nákladu

 
 
4.3. 2004

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Prodloužený rozvor 2,83 m, který Opel představil u netypického klonu Vectry - luxusního hatchbacku Signum - je pro stavbu kombi samozřejmě ideální. Už proto, že nová Vectra Caravan v podstatě nahrazuje extrémně objemné kombi modelu Omega.

Při pohledu z boku udeří do očí délka vozu, zdůrazněná nadstandardně širokými zadními dveřmi a relativně úzkými bočními okny. Dojem ohromného vnitřního prostoru pak podporuje i rovná linie střechy, od které se při pohledu z boku odpoutává horní linie oken. Výsledkem je možná hybridní, ale designově čistá záď, která působí dynamicky či robustně podle toho, zda vnímáte siluetu vozu nebo oken. Záď vozu s rozměrnými sdruženými svítilnami je téměř rovná a nijak nevybočuje z koncepce Vectry – tedy minimum křivek a více ploch a prolisů.

Už u modelu Signum jsme v  testu chválili pohodlný přístup na zadní sedadla daný kromě nadstandardního místa pro kolena také rozměrnými dveřmi, které se daly otevřít do širokého úhlu. Hlava, kolena, délky sedáků i výšky opěradel jsou v zadní řadě skutečně nadstandardní. To všechno je samozřejmě u kombi zachováno, ale horní hrana dveří se už nemusí svažovat a vstupní otvor se tak ještě zvětšil. Pochvalovat si to nebudou jen dlouháni, ale také všichni, kteří budou zadní dveře využívat k nakládání. A o náklad jde u kombíků především.

Dveře do zavazadlového prostoru jsou standardně zablokovány a dají se odjistit tlačítkem na dveřích řidiče nebo samostatným tlačítkem v klíčku. Otevírání je pohodlné a víko končí dostatečně vysoko, se zavíráním je to složitější. Pomůže sice vnitřní madlo, ale síla na jednorázové zabouchnutí je potřeba skutečně velká. Pak musíme dokončit zavírání tlakem na víko zvenku, což v zimě znamená možnost ušpinění rukou. Za příplatek 40.000 Kč je možno k zadním dveřím objednat dálkově ovládané elektrické otevírání a zavírání.

Samotný zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 510 litrů, po sklopení zadních opěradel a naplnění po strop pak velmi slušných 1850 litrů. Ve srovnání s konkurencí v této oblasti je na tom Vectra velmi dobře, ovšem hlavně ve „zvětšené hodnotě: Citro—n C5 563/1658, Ford Mondeo Combi 540/1700, Honda Accord Tourer 576/1657, Toyota Avensis 520/1500, Nissan Primera Wagon 465/1670, Renault Laguna Grandtour 475/1512, VW Passat Variant 495/1600, Volvo V70 485/1640 a pro zajímavost Škoda Octavia Combi 548/1512 litrů.

Podlaha je pochopitelně zcela rovná a po sklopení zadních opěradel se délka zavazadlového prostoru zvětší až na 2046 mm, přičemž za příplatek 1500 Kč lze sklopit i opěradlo předního spolujezdce. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 1:2 a nechybí v nich otvor pro protažení dlouhých předmětů.

Prakticky je využití zavazadelníku limitováno pouze šířkou mezi podběhy (1060 mm), jejichž kryty jsou zcela svislé a ukrývají i schránky na povinnou výbavu. Opel také propaguje systém FlexOrganizer, což je v podstatě dobře zpracovaný systém úchytů pro pevné i síťové rozdělení nákladového prostoru. V testovaném voze jsme jej ale neměli možnost vyzkoušet.

Poměrně těžký vůz si celkem dobře rozumí se středním z nabízených turbodieselů, motorem 2.2 DTI o výkonu 92 kW, a to i přesto, že k dispozici je pouze pětistupňová převodovka. Sprinterské výkony nelze čekat, ale motor kupodivu neslábne ani při vyšších otáčkách a tak se při potřebě akcelerace nemusíme spoléhat jen na kroutící moment, ale dá se i s úspěchem podřazovat. S poloviční zátěží jsme v městském provozu zaznamenali průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, mimo město pak 6,2 l – s ohledem na konkurenci lze mluvit o standardu. Kromě volnoběhu je agregát také dobře odhlučněn a v kombinaci s velmi dobře vybaveným a zpracovaným interiérem je pocit z řízení určitě nad standardem střední třídy.

Prodloužený rozvor nemá na jízdní vlastnosti negativní vliv, naopak Vectra zůstává neutrální s lehkou tendencí k nedotáčivosti v extrémních situacích. O malý kousek se naopak oproti sedanu zlepšila stabilita ve vyšších rychlostech. Při městských manévrech jsme ocenili rozměrná zrcátkaa slušný rejd, naopak kvůli omezenému výhledu vzad hlasujeme všemi deseti za montáž parkovacího asistenta.

Ohromný prostor a komfort v kombinaci s příjemně tvrdě naladěným podvozkem – takové jsou hlavní zbraně nejnovějšího přírůstku rodiny Vectra. Zájemce se naopak bude muset smířit s těžkými zadními dveřmi, svébytným vratným ovládáním stěračů a směrovek a také s mimořádnou délkou vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 834 900 Kč Cena v testované výbavě: 879 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, držák nápojů vpředu a vzadu, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, elektronický stabilizační systém podvozku, (ESP), chromované lišty bočních oken, kožená koncovka řadící páky, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, imobilizér, klimatizace automatická dvouzónová, kuřácká sada, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, protiprokluzový systém traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová přední a zadní konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, volant potažený kůží, Rádio CDR 2005 s CD přehrávačem, ovládání na volantu, dojezdová rezerva, ráfky z lehkých slitin 16" s pneu 215/55 R16, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:Xenonová světla s tlakovými ostřikovači předních světlometů (+ 30.000,-), metalíza (+14.900,-)

Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa

I letos jsou v rámci ankety Křišťálová Lupa 2018 – Cena…

Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA

Střelbu patrně zorganizovala místní arabská opozice,…

Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2171
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1850
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 535
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Věřili byste, že je to už 40 let od první prezentace…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec

Opel Vectra třetí generace nabízí komfort, který oceníte…

GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI GM představil prototyp Opelu Vectra se zážehovým motorem 2,2 ECOTEC HCCI

Skutečnost, že vývoj benzinových motorů ještě není ani…

 



 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Včera

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…