Přizpůsobení světel nejen průjezdu zatáčky, ale také různým rychlostem, viditelnosti a profilu vozovky. To vše dovede nový inteligentní systém světlometů Opelu, který bude mít svou premiéru letos v modelu Insignia.
Může mi někdo z přítomných vysvětlit, jak může nesvícení uspořit palivo? Vždycky jsem si myslel, že alternátor je připojen stále a a tak je jedno, jestli je spotřeba el. energie větší nebo menší, prostě stejně zatěžuje motor. Jak to je?
Pokud k alternátoru připojíš víc el. zařízení, zvýší se jeho odpor a tím i množství paliva, které se musí vstřikovat do motoru. Na něčem takovém založili BMW jejich Efficient Dynamics, které odpojuje komplet alternátor při akceleraci a naopak připojuje při deceleraci. Škoda, že to nemají všichni.
Jinak si nejsem úplně jistý, zda jde právě o 0,2l/100km, ale nějak tak to bude.
Tak zalezi na motoru, tedy jeho vykonu, jestli clovek bezici klimu pozna nebo ne ;-) K tem otackam: mam manualni klimu a pri jejim zapnutim na volnobech na zlomek sekundy otacky skutecne poklesnou, ale ridici jednotka to ihned vyrovna, takze kdyz se na to nesoustredim, tak to ani nezaregistruju. Ale tak je to pri sepnuti kazdeho vetsiho spotrebice, maly zakolisani se u me deje i pri zapnuti vyhrivani predniho skla...
Navíc od 40 let trpí většina motoristů zhoršením zraku za špatných světelných podmínek a zvýšenou citlivostí na oslnění.
Ano, neni nic krasnejsiho, nez kdyz na mokre silnici mate v protismeru mlhovkare. Jeste krasnejsi je to, ze to dopravka vubec neresi, stejne jako jine prestupky.
No, v Irsku jazdi asi v sere a dazdi aspon 50% vodicov iba s parkovackami plus hmlovky a tam nepomoze ani svetlo s dosahom kilometra. Na druhej srane zacinam mat pocit, ze tento Opel asi trosku predbehne vsetkych rovnocennych konkurentov v triede...aj ked uz mal byt predstaveny pomaly pred pol rokom
V dobe, kdy v zakladni vybave a dokonce i v priplatkovych polozkach nekterych vybav nekterych vozu schazi i takovy zaklad jako mlhovky, tu mame supersofistikovany system. Uz se tesim, az se mi auto bude samo nastavovat (odpruzeni kazdeho kola zvlast, osvetleni vozovky, intenzita podsvetleni a naladena stanice podle doby kdy jedu - abych neusnul) podle signalu z GPS. Jen nevim, kdo zameri vsecky diry na nasich silnicich >:D Ale jo, Opel se snazi :-!
Nový Superb bude mít také světla s dynamickou úpravou sklonu, šířkou světelného kužele plus přisvěcování mlhovkou do zatáčky. Podobné vychytávky už má dnes i BMW5 či M-B CL.
Jenže systém AFL v Opelu Insignia bude mnohem propracovanější- než u nového Superbu-stačí si to najít www.gmmedia.com, btw. za přisvěcování zatáčky mlhovkou za nesnížené viditelnosti, dává této věci neznalá PČR pokutu!!! 8-s
Tak jim tu pokutu nemáš platit. Je to výbava vozidla a nejde vypnout. Před dvěma lety sem se stím v praxi setkal poprvé a pokutu sem nedal, spíš sem si připadal trochu blbě... A dneska, když to má skoro každý pátý auto se musím za neznalý kolegy stydět. :-(
Auto s neprekonaným a neprekonateľným IMAGE. Auto s krásou. Auto s výbavou. Vždy ide z vždy sa pozriem. Opel zase trafí vedľa. Passat ho zomelie ako prach.
s novou insigniou je jediny problem uz tu mala byť!
Passat je super ale jeho zlaté časy sú preč - prvá rana MONDEO druhá ťažká rana bude INSIGNIA a ešte šestka ... atď atď - bude to mať ťažké ale život je boj :-)
slysel jsem ze dieslove motory od fordu 1,8 2,0tdci jsou pekne na * kdyz ho s tim motorem kopis tak si v nejblizsi budoucnosti musis pripravit 4 krat 11000 na vstrikovace a cerpadlo pod 20000 tisic nekoupis rikal mi to chlap co vozi auta z venku jak uz netahne plynule od 2000 chystej si vyse uvedenou sumu plus k tomu 5000 za praci jinak benzinove motory jsou ok takze asi porekadlo o fordu bych zmenil dieselovym tam a zpatky ne uz vlakem ale benzinakem
Vždycky mě napadne - čím víc elektroniky apod. tím více problémů. Jsem zvědavej na poruchovost těchto vymožeností. Z vlastní zkušenosti, kdy mi u Audi A6 přesně 2 dny po dvouleté záruce odešlo právě natáčení světel. Oprava (resp. výměna) 35 tis. :-(