Minule jsme si řekli, co se může stát, pokud řidič jezdí s rukou odloženou na řadicí páce. Nyní se podíváme na podobný nešvar, jímž trpí také celá řada řidičů. Tím je vození si nohy na spojkovém pedálu.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Mne na jednom firemnom aute spojku na záruku vymenili, dokonca bez reptania a vymýšlania. Jedného rána som došiel k autu, išiel som naštartovať, stlačil som spojku a pedál bez akéhokoľvek odporu padol až na podlahu. Doplazil som sa do servisu, kde mi oznámili, že v prípade, že dojdem po svojich, tak nemám nárok na náhradné vozidlo >:D >:-[] . Nohu na spojke tiež nevozím
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
pote co sem se s pujcenym automatem snazil podratit predjizdenej nakladak, a slapnul na ten levej pedal v domemni, ze to je spojka, tak mam k automatu neduveru. nastesti za mnou nic nejelo...
na druhou stranu radim tam nejak automaticky bez premysleni i s manuálem, takze svým zpusobem automat mam :-) .
me manual vyhovuje a neminim na tom nic menit ani v dalším aute.
za usetreny peníze radsi koupim silnejsi motor a samozrejme je vrazim radsi do benzinu nez do nafty
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Mam podobnu skusenost....pri prvych 30 minut jazdy s automatickou prevodovkou som namiesto spojky stlacil na brzdu...len tak gumy zapiskali >:D ...nastastie nik nebol za mnou. Po 30 minutach to uz bolo lepsie
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Mam podobnu skusenost....pri prvych 30 minut jazdy s automatickou prevodovkou som namiesto spojky stlacil na brzdu...len tak gumy zapiskali >:D ...nastastie nik nebol za mnou. Po 30 minutach to us bolo lepsie
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
to je to, ceho se taky obavam.
nekde sem cet, ze ojetiny s automatem do 100tis km jsou cennejsi nez s manuálem, ale od 150 nebo 200tis km je nektery bazary vykupovat nechtej a myslim, ze jen blazen koupi automat s takovejma kilometrama.
ted mam 150tis km, takze cekam kdy se odporouci turbo a ještě se klepat, kdy pujde automat??
a na 150tis ho prodávat nebudu, pristi roku prevezme ulohu druhyho auta a soucasny druhy pujde dal ..
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Se nedivím, že na 200 tis km o automaty není velká rvačka. To smrdí hodně drahou opravou. A jestli se k turbu chováš slušně, tak bych se na 150 tis vůbec nebál. Já mám už přes 250 a turbo furt funguje. Nedávno bylo venku kvůli čištění zatuhlý regulace a servisák říkal, že mu nic není.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Pokud se bavíme o planetových a měnila se náplň, tak je to v pohodě. Pokud na to majitel kašlal a náplň se neměnila, tak po 150 tisících ta převodovka nebude řadit nic moc. Zničená by ještě být neměla a výměna náplně by měla pomoci. V tomhle směru je dobré vybrat převodovku, kterou někdo v okolí umí opravit. Autorizované servisy normálně převodovky neopravují, ale mění, což je drahá sranda.
U dvouspojkových je třeba počítat s výměnou spojek a opět platí, že to chtělo měnit náplň. Nevěřím těm s "doživotní" náplní. Opět platí, že je třeba mít někoho, kdo to zvládne opravit/ dát do pořádku. Ten ti i řekne, co hrozí a co by to stálo.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Ono taky hodně záleží co je to za typ AT převodovky. Staré hydroměniče jsou nezmary, pokud se pravidelně mění správný typ převodového oleje. Hůře už jsou na tom třeba CVT a tady bych se toho osobně po max. 150tkm raději zbavil. Pak jsou to třeba suché DSG převodovky a nebo robotické převodovky, které mnoho lidí bere chybně taky jako automatické převodovky, které jsou navíc problémové už u nového auta, natož pak u ojetiny.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
To je takový typický český předsudek všech, kdo s automatem nejezdili. Dlouho jsem jezdíval pouze s manuály, pak jsem si pořídil automat a vím, že mé další auto bude mít opět AT. Ta pohodička za volantem a klídek v případných zácpách a jízdě městem mi za to stojí :-)
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
To se ani nedivím, že ti ji neuznali. Spojka je výměnný díl jako třeba destičky. Známýmu takhle neuznali turbo na Passatu B6, který lehlo na 20 tis. Prý s tím špatně jezdil. Zajímavý, že jeho předchozí B5 TDI měla 300 tis a turbo původní. Hrozně mě baví názory lidí, který si mylně myslí, že když si koupí nový auto, tak do něj nebudou 4-5 let cpát žádný peníze za opravy na rozdíl od těch, který si koupí auto z bazaru. Je to totiž úplně jedno. Prachy se cpou jak do novýho tak do starýho, protože záruka se vztahuje na minimum závad.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Tak autorizák se s tebou hlavně snaží *, aby to nemusel platit ze svého, takže pokud se ti nerozsype něco z čeho se skutečně nedokážou vylhat, tak tě prostě odrbou.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Zaruka sa vztahuje na minimum veci??? Povedal by som ze to dost zalezi od znacky konkretneho servisu a zrejme aj od konkretnych ludi v servise. Priklad: Kamaratovi na Ceede 1,6 Crdi odislo turbo po asi 100000 km (podla mna si bol sam na vine, lebo doslova robil vsetko, aby ho znicil :-! ) a v servise mu ho vymenili v garancii s ponaucenim ako sa ma k nemu chovat. Druhemu na Astre sa pokazilo po 45000 km a v servise sa s nim ani nebavili, musel si to sam zacvakat sam. Rovnako som pocul, ze turbo neuznava v garancii ani Ford, ale ci je to pravda, neviem.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Mal som od nova Scenica a za 5 rokov 1x brzdové obloženie ,klasika oleje filtre,stierače,pneu - dokopy nech ma to stálo 50.000Kč/5rokov
Pežó - 2 roky/170.000km platil som iba pneu,ostatné bolo v cene(aj stierače) :-)
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
To je laciná výmluva. A i u spotřebního materiálu funguje záruka. Už jsem viděl, jak se člověk ze servisu nechal povozit, aby viděl, jak s tím majitel zachází. V tomhle by měl mít spotřebitel navrch (u soudu by oni museli prokázat, že nemáš nárok), jen se spoléhají, že stáhne ocas a bude platit.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
Ložisko než se uplně zadře dá o sobě dopředu vědět. Stačí trochu poslouchat při vymáčklé spojce. Lidé si často svou hloupostí a absolutní neznalostí jak co v autě pracuje mohou za většinu závad , kterým se dá včas předejít, Za včas by stačilo vyměnit jen to ložisko, pak se prodřou vyp. packy na přítlačaku a už se mění cela spojková sada. V tomto případě jako rekl. uznat snad jen to ložisko více je vina řidiče.
Re: me spojka udesla na 50 tis a nohu si rozhodne nevozim
K úplnemu zadření ložiska došlo vaší chybou,než se úplně zadře dá včas vědět chce to jen trochu poslouchat a vědet alespoń trochu jak co v autě funguje. Možna měli uznat to ložisko, ale pokud byl špatný i přitl.tal a lamela tomu se dalo včas zabránít. To je jako prasklá hadice na vodu nevšimnu si jedu dál a už to je těsnění , hlava zadŕ. motor. Z opravy za stokoruny jsou desetitisíce. Tak jakapak reklamace.
Tak každému podle jeho gusta, co se převodovky týká, ale pokud zničíš spojku za 50tis. km, možná bys měl o automatu uvažovat, pro řidiče, co úplně nezvládají koordinaci řazení, bývá automat docela vysvobozením. ;-)
Ale prds měl, meleš dokola tu svou antidýzl a antiautomat mantru, bohužel k těmto tématům nemáš v širším kontextu co říct, dýzl není jen čtyřválcové tdi, automat není jen cukavé dsg, toptutane.
jo, ze tech kristalove cistejch naftaku potkavam dynare
treba nedavno mercedes, co kouril jak ten ruskej parnik
kazdymu není uplne jedno co z tech naftových dymovnic leze a co pak dejcha
Mysli si čo len chceš, je to otázka voľby každého z nás. Ja som sa dosť namačkal spojkového pedálu na firemných autách a je to už skrátka otravné. Napríklad keď sa pohybuješ každé ráno v kolóne a 200 metrov prejdeš možno za 2 minúty a v špičke sa po obchvate hýbeš priemerom 25 km/h....
Moja reč. Ruka na šaltpáke a noha na spojke - to by sa malo zakázať ako telefonovanie. Odkedy mám automat, tak by som auto, ktoré vyžaduje zbytočné pohyby rukami a nohami nechcel. Na háčkovaní rýchlostí nie je nič športového. V F1 sa radí pádlami pod volantom a u WRC pákou sekvenčnej prevodovky. Všetko bez spojky.
z diskuze jde jasně odvodit, že se nám tu pomaloučku houfuje generace, co neumí ani řadit a šlapat na spojku.
(Pro rejpaly - už dnes jsem taky nucen jezdit častěji s automatem, ale to neznamená že někdy zanevřu na výhody manuálního řazení, ať už klackem nebo pádly.)
Ja som tiež zvažoval, že ďalšie auto už s automatom, lebo nebaví ma poskakovať v meste a zápach s manuálom, ale po nedávnom zážitku s požičaným Smartom Roadster ma to asi aj prešlo. >:D Malo to síce aj "klikačku", ale tú som objavil až neskôr.
To jsi si vybral zrovna špatný příklad automatu - trochu nepovedeného robotu, zkus něco v DSG, nebo hydroměnič například v posledním mondeu, uvidíš jak to krásně hladce řadí, pojížďky ve městě jsou super. I to DSG není tak špatné, i když někdy trochu váhá a potom cukne. Ale jak začneš na tyto uživatelsky příjemné automaty tlačit, třeba na okresce, a chceš pádly aby to chodilo podle tebe, silně znervózní, někdy nezařadí, někdy zase když nechceš, někdy jim to šíleně dlouho trvá.
Zatiaľ mám málo skúseností s automatom, vlastne len v štyroch autách: tento Roadster, Superb II, Golf IV a Countryman. Pri tom Smarte aj Golfe si človek uvedomí, ako (našťastie) automaty pokročili...
Este nova 9 G je dobra od MB, 7 G trosku pomala pokial to nemas stale v S rezime...Inak v meste je automat vitazom... Neberem USA tam asi ani nepredavaju auta s manualom...
ZF asi najlepsi automat myslim ze to pchaju aj do Jagov... Mame XF 3 d. a E 350 d a ten Jag radi rychlejsie pri MB sa da zaspat kym to preradi ale pri presuvani v meste mi to je fuk...Ta nova musi byt dost rychla ak to zrychly so starym 3 l dieslom / ma stale len 260 koni / za nej 5.9 s... stary knedlik to robi o sekundu horsie ... >:D
A to v bavorácích je ta zf8 sladěná s motorem ještě lépe než v jaguarech. Každopádně, ničím z toho, co popisuje JaW výše, špičkové automaty netrpí. A to platí i pro novou 9G u MB, na tu jsem zapoměl, ta je stejně na výši. Jel jsem před týdnem C220d ještě se 7G a je to fakt rozdíl, člověk rychle zapomene, 7G je pomalá, nedá se pořádně řadit nohou, buď kickdown nebo nic, na ní je ten pokrok zf8 nebo 9G vidět naprosto jasně. ;-)
Nevim jestli to maji všechny fordy, ale nejen součastny focus, maji u spojkoveho pedalu cca 1cm mrtvy chod, pak přijde menši odpor nebo zadrhnuti. Možna je to pravě ochrana proti tomuhle zlozvyku.
Odpor ano, ale pak přijde pravě ten přechod. Ja to zkoušel u součastneho focuse u vice motorizaci a všude je to stejne. Na ford klubu mi to potvrdilo vice majitelu staršich focusu. Tohle se da postřehnout pokud mačkaš pedal pomaleji, při běžnem zachazeni o tom neviš.
Nemam spojku tak mozem skusit silno opriet nohu na noznu rucnu brzdu u E cka to by mohla zniet tiez ako zaujimava alternativa... U MB nemali kde schovat rucnu brzdu tak si povedali dame to nekam kde to neni vidiet a mozno na to nekdo casem slapne... >:D
Neviem ako to je v modelovej rade 2017 , ja mam predch.generaciu a este tam strkali slapaciu rucnu brzdu... Je pravda ze tam nezavadzia a je to automat + pri namacknuti na brzdovy pedal to ma hold system / nemusis drzat nohu na brzde / . Mozno v hodne strmom kopci je to dobra vec inak pri automate k nicemu... Je to ale nepochopitelne miesto na rucnu brzdu....
Spojka že je trvale mírně rozpojena a trvale trochu prokluzuje při mírném tlaku nohy na pedál? Co je to za nesmyl? Autoři by si měli něco takového zkusit napřed navodit během ustálené plynulé jízdy – a zjistili by, že to není vůbec jednoduché – držet otáčky mírným prokluzováním např. o pár procent výš, než by odpovídalo danému převodovému poměru a rychlosti jízdy. Není to nic, k čemu by mohlo u běžné suché spojky docházet jen tak bezděčně a neúmyslně. Snad jen u extrémně opotřebené spojky, která už má obecně problém přenést moment a auto je problém s ní vůbec rozjet.
Súhlasím. Ak má vodič chodidlo na spojke len zľahka položené, tak že sa pedál nestlačí, tak nie je o čom. Neviem si predstaviť pri športovej jazde v technických pasážach neustále nohu zo spojky odkladať. Aby prichádzalo k prešmykovaniu spojky, to už by chcelo ten pedál citeľne stlačiť. Ako hlboko to, samozrejme, zavisí od bodu záberu spojky.
jezdím takto přes 25 let (dokonce představte si i s rukou na řadící páce!) a žádný podobný problém jsem neřešil.............., aktuálně C-Max 150tkm - a.................NIC, žádné závady. >:D
Taky se k tomuto nešvaru přiznávám. BMW3 180kkm. Ale už se začíná projevovat opotřebení spojky. Otázkou je, jestli by to při tomto nájezdu bylo jinak, kdybych to nedělal
Vážení, pokud budete vozit nohu na spojkovém pedále, tak Vám v první řadě odejde spojkové ložisko. ´To abyste zničili spojku v prokluzu, to by jste museli na pedál už pěkně tlačit a to by Vás noha za chvíli pěkně bolela.
A automaty spojku nemají :-) , mají dva pedály !!! plyn a brzdu :-)