Projekt jsem neviděl,ale problém je v tom,že tam místo kamene z Opavska vozili strusku z NH Ostrava...struska je odpad,který je vysoce porézní,a tím pádem nestabilní...jaká náhoda,že v době stavby byla tato smradlavá struska předražená.....
Celé je to podvod na daňového poplatníka...
Celá laická i odborná veřejnost v Ostravě si veřejně šušká, že tam je navezen ve skutečnosti především mix stavební suti a komunálního odpadu a ne žádná struska. Někteří se tím dokonce veřejně chlubí, že to tam vozili.
Pokud se nepostará ŘSD o zdokumentování a zveřejnění toho co se vyveze pryč tak se určitě najde nějaký dobrák reportér. Pro nás jako pro daňové poplatníky to sice nic nezmění, protože Eurovia prohlásí že to tam vozil subdodavatel, subdodavatele který už zkrachoval a podá na něj trestní oznámení, ale měly by padat hlavy těch co to přejímali - riskli to a hold to nevyšlo.
Tak nějak doufám že na ŘSD nesedí jen banda ekonomů co si myslí že z nich titul ing dělá inženýra (technika), ale že tam jsou hlavně stavaři vzdělaní v oblasti dopravních staveb a se stavební praxí. Takto kvalifikovaní lidé musí být schopni velmi snadno vyhodnotit vady jak v projektu tak při přejímkách částí díla.
Výčitky nás, jako daňových poplatníků by měly směřovat jen na ŘSD, protože je to právě ŘSD které mělo odborně dohlédnout na kvalitu ve všech fázích.
A) ŘSD zadává, schvaluje (připomínkuje) projekt.
B) ŘSD má stavbě vlastní technický dozor (TDI - technický dozor investora, několikačlenný tým lidí dohlížejících na průběh výstavby).
- mosty na D1. Východní Čechy - D11 u Hradce. Severní Čechy - zával na D8. Praha - Blanka, okruh. Jižní Čechy - Žďákovský most. Je vůbec nějaká větší dopravní stavba, u které by člověk nemusel kroutit hlavou nad diletantstvím, šmelinou, podvody a rozkrádáním?