Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opravy na D1 stále pokračují, na zimu přitom měly skončit

Jan Mička
Diskuze (3)
Na začátku listopadu jsme informovali o připravované zimní přestávce prací na dálnici D1. Skutečně už je pro letošek všem zdržením konec?

První listopadový týden jsme informovali o připravované zimní přestávce prací v rámci rekonstrukce dálnice D1. Ministerstvo dopravy se tehdy rozhodlo přestávku posunout díky příznivému počasí zhruba o dva týdny, tedy od poloviny listopadu. Od té doby měly být všechny úseky s omezením uvedeny do původního stavu, výjimku tvořil pouze úsek Lhotka – Velká Bíteš, kde se opravné práce pozdržely kvůli sporu mezi zadavatelem a zhotovitelem. Dálnici D1 jsme v neděli 1. prosince v podvečer projeli ve směru od Vyškova do Prahy, abychom se přesvědčili, zda byl na všech dosud opravovaných úsecích plně obnoven provoz.

Na dálnici D1 jsme se napojili na 230. kilometru ve směru od Vyškova do Prahy. Kousek za čerpací stanicí Lukoil (226. km) jsme narazili na první omezení provozu. Jedná se přitom o velmi kritické místo, kde se jindy tvořily několikakilometrové kolony a kolabovala doprava. Levý jízdní pás byl stále uzavřen a jelo se také po zpevněné krajnici. Nyní však jen do kilometru 220, což je místo, kde byla jindy doprava převedena do protějšího směru. V úseku byl stanoven rychlostní limit 80 km/h, po obou stranách vozovky nechyběly směrové desky.

Mimo místní úpravy rychlosti v případě nepříznivého počasí jsme na komplikace narazili až na kilometru 163. V tomto místě je sjezd na Velkou Bíteš a Žďár nad Sázavou. Až po 153,5. kilometr byla rychlost omezena na 80 km/h, levý a pravý jízdní pruh byly od krajnice odděleny směrovými deskami. Práce na zpevnění krajnice stále pokračují. Jedná se o úsek, na kterém byly v průběhu srpna zastaveny práce kvůli sporu mezi zadavatelem stavby a firmou OHL ŽS. Podle dosavadních informací zde měl být provoz omezen do konce listopadu.

Na poslední omezení jsme narazili na osmikilometrovém úseku Psáře – Šternov (49. km). Zde byl provoz sveden do pravého a krajního jízdního pruhu, levý pás byl z důvodu instalace kanalizace a středových svodidel zcela uzavřen v obou směrech. Podle informací ČTK se také jedná o jediný úsek dálnice, na kterém budou práce pokračovat i v průběhu listopadu. Prodloužení uzavírky bylo schváleno na žádost společnosti Eurovia CS, která stavební práce provádí. Od ministra dopravy Zdeňka Žáka však dostala podmínku, že nesmí omezovat zimní údržbu dálnice. V případě potřeby bude nucena zatarasený pruh vyklidit, aby do něj mohla být převedena doprava.

Jan Mička
Diskuze (3)
3. 12. 2013 10:42
Re: není co řešit
Taky myslím že je lepší dělat dokud to podmínky dovolují, než na základě nějakýcho rozhodnutí od stolu kdesi mít vynucenou půl roční přestávku. I to ty dálnice prodražuje.
3. 12. 2013 08:52
Re: není co řešit
Taky tomu nerozumím... Už je to druhý článek co na toto téma čtu a oba jsou napsaný řekl bych zbytečně kriticky. Když je omezení, lidi nadávají, když se práce přeruší tak taky... Já osobně jsem rád že dělají. Alespoň to bude dříve hotové... tedy doufám. Snad to nedopadne jako ve spoustě dalších případů že se nakonec práce budou neustále odsouvat a zdržovat. Mimochodem podle mě už minimálně ty dva úseky u Jihlavy a Bíteše mohli být hotové kdyby.......