Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Organizátoři sportovních akcí letos využijí téměř tisíc škodovek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Téměř tisíc svých vozů poskytne letos mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v rámci sponzoringu sportovních a kulturních akcí ve světě i v Česku.

Více než polovina aut z tohoto počtu bude sloužit k přepravě účastníku olympiády v Pekingu, již tradičně budou vidět octavie také v pelotonu Tour de France.

V příštím roce se však tento počet opět dramaticky sníží, Škodovka neplánuje svoje aktivity rozšiřovat do jiných sportů nebo na jiné akce, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

"Naší strategií je již delší dobu prezentovat se v hokeji a cyklistice a tyto sporty máme dobře pokryté. Rozšíření našich sponzorských aktivit do jiných sportů zatím neplánujeme," řekl Černý. Podpora olympiády je z tohoto pohledu mimořádnou událostí, protože koncern Volkswagen poskytne jako hlavní sponzor olympiády více než 6000 automobilů.

V Pekingu bude proto jezdit zhruba 650 škodovek. Všechny olympijské vozy značky Škoda budou vyrobeny v šanghajské továrně koncernu a půjde o octavie. Podle mluvčího firmu účast na olympiádě nic nestojí, přispěje pouze auty. Pekingská olympiáda tak letos více než dvojnásobně navýšila obvyklý počet aut, který Škodovka ročně na podobné akce poskytuje.

Nejtradičnější sponzorská aktivita mladoboleslavské automobilky se datuje od roku 1992 a je jí mistrovství světa v ledním hokeji. Hlavním sponzorem této sportovní události firma zůstane ještě minimálně do roku 2011. Letos do Kanady, kam se hokejisté na začátku května sjedou, poskytne Škodovka 45 vozů.

Druhý největší počet aut po olympijských hrách pošle automobilka na nejslavnější cyklistický závod Tour de France. Půjde o více než 200 vozů, které budou přepravovat organizátory a novináře během závodu. Firma se začala na Tour angažovat v roce 2004, kdy podepsala čtyřletou smlouvu, loni v létě se spekulovalo o tom, že kvůli dopingovým aférám nebude prodloužena. Nakonec se tak nestalo, octavie budou cyklisty doprovázet ještě minimálně tři roky.

Sponzorské aktivity automobilky okolo cyklistiky ovšem nejsou zacíleny jen na Tour de France. Od roku 2004 se Škodovka stala hlavním partnerem také Giro d'Italia, závodů Kolem Švýcarska a Kolem Německa a dalších podniků pořádaných mezinárodní cyklistickou federací UCI. Jako partner této organizace je zároveň hlavním partnerem světového šampionátu v silniční cyklistice.

Na domácí půdě se Škodovka zaměřila na kulturu. Na počátku června bude 25 jejich aut vozit účastníky Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně.

"Prakticky všechny tyto vozy, které poskytujeme na podobné akce, jdou po určité době do prodeje jako ojeté vozy," řekl Černý. Auta z olympiády v Pekingu se například prodají prostřednictvím čínské dealerské sítě. "Auta z mistrovství světa v hokeji vždy přes rok používáme ještě pro jiné účely, ale nakonec jdou taky do prodeje jako ojetiny," dodal mluvčí.

Škoda Auto je již od počátku 90. letech nejvíce vidět především v ledním hokeji. Je to důsledek dohody v rámci koncernu z roku 1990, podle které jednotlivé automobilky podporují přednostně vybraná sportovní odvětví a se zájmy dalších firem v rámci koncernu se nekříží. Škoda tak především sponzoruje hokej, Audi lyžování, Seat závodní automobilový sport a Volkswagen kulturu.

Do cyklistiky se automobilka rozhodla vstoupit především proto, že se chtěla zviditelnit i v zemích, kde hokej není tak populární. Firma tak chtěla proniknou to podvědomí Francouzů i lidí z dalších zemí, kde je cyklistika velmi sledovaný sport, jako jsou Španělsko nebo Itálie.

Škodovka si před uzavřením smlouvy s Tour vytkla cíl získat 0,7 procenta francouzského trhu, což se jí povedlo v roce 2006. V roce 2003, rok před zahájením spolupráce s Tour, prodala Škodovka ve Francii 14.000 aut, což bylo 0,6 procenta trhu.

Fotbal ve velkém se ale Škoda Auto podporovat nechystá. Z celosvětového hlediska je sice populárnější než hokej, ale pro sponzory také podstatně finančně náročnější. Za srovnatelně stejné peníze by proto automobilka nezískala stejnou viditelnost jako při hokejových mistrovstvích světa. Při šampionátu v Praze v roce 2004 bylo možné značku Škoda vidět v 70 procentech vysílacího času. Při mistrovství světa ve Finsku v roce 1997 dokonce stouply prodeje škodovek o 100 procent, velký vliv na to ovšem mělo zřejmě i to, že firma v té době uváděla na trh tehdy novou octavii.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - Falco
8. 4. 2008 20:12
Re: a co takhle zpravu
>:D To je možný
Avatar - Falco
8. 4. 2008 20:11
Re: a co takhle zpravu
Naposled psal něco ve smyslu "dnes večer si připravím Fugu! Sám"

;-)
Avatar - T613
8. 4. 2008 19:53
Re: a co takhle zpravu
Je to jasné! VW je chce dohnat a předehnat ve všem >:-[]
Avatar - Falco
8. 4. 2008 19:44
Re: a co takhle zpravu
Auto.cz asi nestíhá! Tahle svolávačka byla už v říjnu a nikde ani zmínka >:-[]

[odkaz]
Avatar - T613
8. 4. 2008 14:57
Re: a co takhle zpravu
>:D ty jsi ale zlej