reklama


Organizátoři sportovních akcí letos využijí téměř tisíc škodovek

Organizátoři sportovních akcí letos využijí téměř tisíc škodovek

 

Téměř tisíc svých vozů poskytne letos mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v rámci sponzoringu sportovních a kulturních akcí ve světě i v Česku.

Více než polovina aut z tohoto počtu bude sloužit k přepravě účastníku olympiády v Pekingu, již tradičně budou vidět octavie také v pelotonu Tour de France.

V příštím roce se však tento počet opět dramaticky sníží, Škodovka neplánuje svoje aktivity rozšiřovat do jiných sportů nebo na jiné akce, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

"Naší strategií je již delší dobu prezentovat se v hokeji a cyklistice a tyto sporty máme dobře pokryté. Rozšíření našich sponzorských aktivit do jiných sportů zatím neplánujeme," řekl Černý. Podpora olympiády je z tohoto pohledu mimořádnou událostí, protože koncern Volkswagen poskytne jako hlavní sponzor olympiády více než 6000 automobilů.

V Pekingu bude proto jezdit zhruba 650 škodovek. Všechny olympijské vozy značky Škoda budou vyrobeny v šanghajské továrně koncernu a půjde o octavie. Podle mluvčího firmu účast na olympiádě nic nestojí, přispěje pouze auty. Pekingská olympiáda tak letos více než dvojnásobně navýšila obvyklý počet aut, který Škodovka ročně na podobné akce poskytuje.

Nejtradičnější sponzorská aktivita mladoboleslavské automobilky se datuje od roku 1992 a je jí mistrovství světa v ledním hokeji. Hlavním sponzorem této sportovní události firma zůstane ještě minimálně do roku 2011. Letos do Kanady, kam se hokejisté na začátku května sjedou, poskytne Škodovka 45 vozů.

Druhý největší počet aut po olympijských hrách pošle automobilka na nejslavnější cyklistický závod Tour de France. Půjde o více než 200 vozů, které budou přepravovat organizátory a novináře během závodu. Firma se začala na Tour angažovat v roce 2004, kdy podepsala čtyřletou smlouvu, loni v létě se spekulovalo o tom, že kvůli dopingovým aférám nebude prodloužena. Nakonec se tak nestalo, octavie budou cyklisty doprovázet ještě minimálně tři roky.

Sponzorské aktivity automobilky okolo cyklistiky ovšem nejsou zacíleny jen na Tour de France. Od roku 2004 se Škodovka stala hlavním partnerem také Giro d'Italia, závodů Kolem Švýcarska a Kolem Německa a dalších podniků pořádaných mezinárodní cyklistickou federací UCI. Jako partner této organizace je zároveň hlavním partnerem světového šampionátu v silniční cyklistice.

Na domácí půdě se Škodovka zaměřila na kulturu. Na počátku června bude 25 jejich aut vozit účastníky Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně.

"Prakticky všechny tyto vozy, které poskytujeme na podobné akce, jdou po určité době do prodeje jako ojeté vozy," řekl Černý. Auta z olympiády v Pekingu se například prodají prostřednictvím čínské dealerské sítě. "Auta z mistrovství světa v hokeji vždy přes rok používáme ještě pro jiné účely, ale nakonec jdou taky do prodeje jako ojetiny," dodal mluvčí.

Škoda Auto je již od počátku 90. letech nejvíce vidět především v ledním hokeji. Je to důsledek dohody v rámci koncernu z roku 1990, podle které jednotlivé automobilky podporují přednostně vybraná sportovní odvětví a se zájmy dalších firem v rámci koncernu se nekříží. Škoda tak především sponzoruje hokej, Audi lyžování, Seat závodní automobilový sport a Volkswagen kulturu.

Do cyklistiky se automobilka rozhodla vstoupit především proto, že se chtěla zviditelnit i v zemích, kde hokej není tak populární. Firma tak chtěla proniknou to podvědomí Francouzů i lidí z dalších zemí, kde je cyklistika velmi sledovaný sport, jako jsou Španělsko nebo Itálie.

Škodovka si před uzavřením smlouvy s Tour vytkla cíl získat 0,7 procenta francouzského trhu, což se jí povedlo v roce 2006. V roce 2003, rok před zahájením spolupráce s Tour, prodala Škodovka ve Francii 14.000 aut, což bylo 0,6 procenta trhu.

Fotbal ve velkém se ale Škoda Auto podporovat nechystá. Z celosvětového hlediska je sice populárnější než hokej, ale pro sponzory také podstatně finančně náročnější. Za srovnatelně stejné peníze by proto automobilka nezískala stejnou viditelnost jako při hokejových mistrovstvích světa. Při šampionátu v Praze v roce 2004 bylo možné značku Škoda vidět v 70 procentech vysílacího času. Při mistrovství světa ve Finsku v roce 1997 dokonce stouply prodeje škodovek o 100 procent, velký vliv na to ovšem mělo zřejmě i to, že firma v té době uváděla na trh tehdy novou octavii.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa

Lezení do Trumpa Jedna korporace za druhou se u nového…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty

Dramatické automobilové honičky nemusíte sledovat pouze v…

G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

 



 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama