Organizátoři sportovních akcí letos využijí téměř tisíc škodovek

Organizátoři sportovních akcí letos využijí téměř tisíc škodovek

 

Téměř tisíc svých vozů poskytne letos mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v rámci sponzoringu sportovních a kulturních akcí ve světě i v Česku.

Více než polovina aut z tohoto počtu bude sloužit k přepravě účastníku olympiády v Pekingu, již tradičně budou vidět octavie také v pelotonu Tour de France.

V příštím roce se však tento počet opět dramaticky sníží, Škodovka neplánuje svoje aktivity rozšiřovat do jiných sportů nebo na jiné akce, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

"Naší strategií je již delší dobu prezentovat se v hokeji a cyklistice a tyto sporty máme dobře pokryté. Rozšíření našich sponzorských aktivit do jiných sportů zatím neplánujeme," řekl Černý. Podpora olympiády je z tohoto pohledu mimořádnou událostí, protože koncern Volkswagen poskytne jako hlavní sponzor olympiády více než 6000 automobilů.

V Pekingu bude proto jezdit zhruba 650 škodovek. Všechny olympijské vozy značky Škoda budou vyrobeny v šanghajské továrně koncernu a půjde o octavie. Podle mluvčího firmu účast na olympiádě nic nestojí, přispěje pouze auty. Pekingská olympiáda tak letos více než dvojnásobně navýšila obvyklý počet aut, který Škodovka ročně na podobné akce poskytuje.

Nejtradičnější sponzorská aktivita mladoboleslavské automobilky se datuje od roku 1992 a je jí mistrovství světa v ledním hokeji. Hlavním sponzorem této sportovní události firma zůstane ještě minimálně do roku 2011. Letos do Kanady, kam se hokejisté na začátku května sjedou, poskytne Škodovka 45 vozů.

Druhý největší počet aut po olympijských hrách pošle automobilka na nejslavnější cyklistický závod Tour de France. Půjde o více než 200 vozů, které budou přepravovat organizátory a novináře během závodu. Firma se začala na Tour angažovat v roce 2004, kdy podepsala čtyřletou smlouvu, loni v létě se spekulovalo o tom, že kvůli dopingovým aférám nebude prodloužena. Nakonec se tak nestalo, octavie budou cyklisty doprovázet ještě minimálně tři roky.

Sponzorské aktivity automobilky okolo cyklistiky ovšem nejsou zacíleny jen na Tour de France. Od roku 2004 se Škodovka stala hlavním partnerem také Giro d'Italia, závodů Kolem Švýcarska a Kolem Německa a dalších podniků pořádaných mezinárodní cyklistickou federací UCI. Jako partner této organizace je zároveň hlavním partnerem světového šampionátu v silniční cyklistice.

Na domácí půdě se Škodovka zaměřila na kulturu. Na počátku června bude 25 jejich aut vozit účastníky Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně.

"Prakticky všechny tyto vozy, které poskytujeme na podobné akce, jdou po určité době do prodeje jako ojeté vozy," řekl Černý. Auta z olympiády v Pekingu se například prodají prostřednictvím čínské dealerské sítě. "Auta z mistrovství světa v hokeji vždy přes rok používáme ještě pro jiné účely, ale nakonec jdou taky do prodeje jako ojetiny," dodal mluvčí.

Škoda Auto je již od počátku 90. letech nejvíce vidět především v ledním hokeji. Je to důsledek dohody v rámci koncernu z roku 1990, podle které jednotlivé automobilky podporují přednostně vybraná sportovní odvětví a se zájmy dalších firem v rámci koncernu se nekříží. Škoda tak především sponzoruje hokej, Audi lyžování, Seat závodní automobilový sport a Volkswagen kulturu.

Do cyklistiky se automobilka rozhodla vstoupit především proto, že se chtěla zviditelnit i v zemích, kde hokej není tak populární. Firma tak chtěla proniknou to podvědomí Francouzů i lidí z dalších zemí, kde je cyklistika velmi sledovaný sport, jako jsou Španělsko nebo Itálie.

Škodovka si před uzavřením smlouvy s Tour vytkla cíl získat 0,7 procenta francouzského trhu, což se jí povedlo v roce 2006. V roce 2003, rok před zahájením spolupráce s Tour, prodala Škodovka ve Francii 14.000 aut, což bylo 0,6 procenta trhu.

Fotbal ve velkém se ale Škoda Auto podporovat nechystá. Z celosvětového hlediska je sice populárnější než hokej, ale pro sponzory také podstatně finančně náročnější. Za srovnatelně stejné peníze by proto automobilka nezískala stejnou viditelnost jako při hokejových mistrovstvích světa. Při šampionátu v Praze v roce 2004 bylo možné značku Škoda vidět v 70 procentech vysílacího času. Při mistrovství světa ve Finsku v roce 1997 dokonce stouply prodeje škodovek o 100 procent, velký vliv na to ovšem mělo zřejmě i to, že firma v té době uváděla na trh tehdy novou octavii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 

Štítky Škoda Octavia

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 






 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…