1.) Vlak má omezený počet kontejnerů a to max 62 (mix 20" a 40")
2.) jsou z Číny jen 2 hlavní cesty - severní přes Rusko a jižní přes Kazachstán (jednokolejné), obě končí na hranici Běloruska a Polska v Brest/Malaszewicze,
3.) z Číny směr Evropa je cca 8 odjezdů týdně = opravdu malý objem kolem 500CTN/týden
4.) jedna nejmodernější loď odveze cca 20.000 TEU - tedy 20" kontejnerů, tj objem nelze srovnávat
5.) Loďní doprava má pravidelný routing cca 5x týdně z každého main portu...
6.) cena za dopravu kontejneru na vlaku je cca 3x vyšší
Tj objem je nesrovnatelný a bez lodní dopravy se už prostě neobejdeme ;-)
Btw už jen to, že Volvo S90 putuje z Číny by mě znepokojilo, navíc je stále bez motoru. Vyhoněné 4hrnky nemají v této třídě co dělat ;-)
Třeba už ani nepočítají, že by ten čtyřhrnkový, v Číně zbouchaný zázrak v Evropě někdo kupoval. 8-s Ach jo, já věděl, že Geelvo nemůže dopadnout dobře.
Co tady plácáte, soudruzi? Vůbec nejdete s dobou. Zde autor nám přednesl vzácný pohled na svařovací linky, které jsou srovnatelné s BMW. Takže Číňané udržují nebezpečnou kvalitu pro německé koncerny a umí to včetně promyšlené přepravy. Já osobně bych si toto Volvo koupil i se čtyřválcem, protože má jen samé výhody - je tichý a má srovnatelný zátah se řvoucími víceválci, navíc je úsporný v provozu a není tolik rakovinotvorný po stránce emisí. Taková je prostě doba a kdo na to nechce slyšet, ať si směr Žatecká jezdí Trabantem nebo v TDI bez filtru pevných částic. Volva si kupují lidé s aktivním způsobem života, co se zajímají o životní prostředí. Čína nás pojme a i Zeman to dobře ví. Je to otázka času. Možná pak bude zde všechno kvalitnější i v supermarketech.
Řekl bych, že v takovém auto je tišší 6ti válec, jelikož se tak nenadře jako čtyřhrnek, nehledě na to, že má výkon a krouťák v nižštích otáčkách a tím pádem na rozpohybování vozu nepotřebuje vytvořit takové úsilí jako 4hrnek. A úsporný také není, ve srovnání třeba s E čtyřválcem žere o litr více. Volva si kupují ti lidé, co nemají na D3.
Já bych, s dovolením, zapochyboval. Pokud máte na motoru více mechanických částí, nemůže být motor šestiválcový méně hlučný, než čtyřválec. Může být však lépe odhlučněný použitými materiály, mezipříčkou či sílou plechů a plastů. Toto platí i při zátěži. Pokud se budeme bavit o kultivovanosti, vede šestiválec. Pokud se máme bavit o spotřebě, tak to opět vyplývá o sečtení objemů nad písty, tedy více hrnků - vyšší spotřeba. Zde u spotřeby pro čtyřválec opět vychází lépe třecí ztráty a účinnost zvýšená přeplňováním je též ideálnější než u šestiválce, neboť turbo probere rychleji menší hmotu čtyřválce než šestiválce. Víte také, že Česko má jednu světovou raritu? Máme pantovaný šestitakt, což si můžete lehce ověřit - výhradně český patent.
Mohu polemizovat, šéf má E 4hrnek a nevím, jak to nazvat, prostě jiný zvuk jak 6ti hrnek či více hlučnější, klapavější, rušivější, samozřejmě z venku, uvnitř je utlumen. Spotřeba nevyplývá jen z objemu, nýbrž z hmotnosti vozidla, jízdních odporů, nastavení převodovky. Pokud dám 4válec do A8, bude žrát více jako 6ti válec, jelikož na rozpohybování vozidla a překonání odporů vynaloží větší sílu = více paliva jako V6. Proto je dané, že větší a těžší automobil potřebuje adekvátní motor, jako se přesvědčili v Amaroku, kde V6 žere méně jako R4.
A co je podle tebe hlučnější, salva tisíce vzduchovek, nebo jeden výstřel z pušky?
A je hlučnější jeden řvoucí člověk, nebo sto potichu šeptajících lidí?
Zvukové vlny se skládají, takže se za určitých okolností mohou zesilovat, nebo vyrušit (jako v noise canceling sluchátkách), ale normálně se děje kombinace obojího, takže hluk dvou válců není dvakrát větší než hluk jednoho.
Že je třeba věřit náboženství dokázal už Blaise Pascal. Já třeba věřím na špagetové monstrum a zároveň jsem Jedi.
Číňané koupili, číňani rozhodují = potichu přestěhují výrobu a nechají ve Švédsku vývoj a za pár let ani ten ne... a Volvo už bude jen dražší výbava Geely :-(
Volvo z cinskej ocele, to velmi neprospeje povestnej bezpecnosti. Stvorvalce mi nevadia, ale cinske auto, este k tomu za take prachy, to si mozu nechat...
Jak chceš uživit aumobilku, co prodá pár kusů za rok oproti konkurenci? Potřebuješ zvýšit marže, tím pádem přesuneš výrobu za levnější pracovní silou a materiálem.
Presne, ich problem ako to dosiahnu. Thorovo kladivo, svedska vlajocka trciaca zo sedadla a potom zistis ze je to made in china. No dik, pri cenovke rovnej bawam ci merglom je to horsie ako keby presli na trojvalce.
Čína nemá problém s výrobou, zvykne mávať problém s know how...ale aj ten už opadá. Ale čo sa týka montážnikov, má jedných z najzodpovednejších. Napr. jeden z našich zákazníkov pre ktorého dodávame stroje je Hella (kto by nevedel, tak výrobca svetlometov pre automobilový priemysel). Kolega z Helly mi rozprával ako sa u nich boli zaúčať čínske ženy. Počas týždňa keď tam tie ženy montovali a vlastne ešte sa len zaúčali, tak im nepodarkovosť klesla na tretinu z pôvodnej. >:D
Takže pokiaľ tam Volvo dotiahlo svoje know how, kvality by som sa nebál.
Evropané vynalezli vědu, parní stroj, spalovací motor atd. a teď během dvou generací všechno tohle knowhow předáme do asie, takže kdyby vzal celou evropskou civilizaci čert, elita to ani nepozná.
A tak dlouho jsme chtěli být mezi sebou solidární, až nás donutili být solidární k migrantům. Hrají si s námi pěkně.
Nejhorší (pro nás) je, že do číny se přesouvají i vývojová centra - firma pro kterou jsem pracoval to už udělala a na rozdíl od Indie to docela fungovalo.
Z Číny do Evropy to jde, ale opačně, to se raději výroba a firmy stěhují do číny a tak naši Evropští spoluobčané na tom prodělávají a navíc ztrácí technologii a nepřátelská komunistická Čína naopak jí získává a samozřejmě vylepšuje a porušuje jakýkoliv patent, to dělala vždycky a nikoho se neptala a proto je to sebevražda západu. Pro peníze prodáme i svou svobodu.