Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Orient express podle Volva: V Číně vyráběná S90 se k nám bude dovážet vlakem

Konečně to někoho napadlo - automobilová produkce z Asie k nám bude díky Volvu putovat vlakem. Ušetří to čas a sníží emise.
Zpět na článek
31. 5. 2017 10:42
31. 5. 2017 10:49
31. 5. 2017 11:01
31. 5. 2017 11:04
31. 5. 2017 12:13
31. 5. 2017 13:01
31. 5. 2017 14:20
31. 5. 2017 09:16
Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
... tak jednoduché to zas není:

1.) Vlak má omezený počet kontejnerů a to max 62 (mix 20" a 40")
2.) jsou z Číny jen 2 hlavní cesty - severní přes Rusko a jižní přes Kazachstán (jednokolejné), obě končí na hranici Běloruska a Polska v Brest/Malaszewicze,
3.) z Číny směr Evropa je cca 8 odjezdů týdně = opravdu malý objem kolem 500CTN/týden
4.) jedna nejmodernější loď odveze cca 20.000 TEU - tedy 20" kontejnerů, tj objem nelze srovnávat
5.) Loďní doprava má pravidelný routing cca 5x týdně z každého main portu...
6.) cena za dopravu kontejneru na vlaku je cca 3x vyšší

Tj objem je nesrovnatelný a bez lodní dopravy se už prostě neobejdeme ;-)

Btw už jen to, že Volvo S90 putuje z Číny by mě znepokojilo, navíc je stále bez motoru. Vyhoněné 4hrnky nemají v této třídě co dělat ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Dinar
31. 5. 2017 09:33
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Všeho dočasu, hedvábná stezka už se rýsuje, a s napojením na kanál Dunaj-Odra-Labe budou volva v Evropě za pár dní. >:D >:D
31. 5. 2017 09:38
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Ty si byl na školení u Ovčáčka, viď? >:D :yes:
Avatar - holden2
1. 6. 2017 05:56
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
proc by ovce chodila na skoleni k ovcackovi?
Avatar - Hammunasakra
31. 5. 2017 09:59
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
:yes: >:D >:-[]
Avatar - Warrual
31. 5. 2017 11:16
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Do roka a do dne! >:D >:D :yes:
31. 5. 2017 12:05
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Teď už zbývá dát Milosovi do ruky lopatku, aby mohla stavba začít. Pospěš Mildo.... Je to jen na tobě :-)
Avatar - white label
1. 6. 2017 10:16
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
>:-[]
A v provedení China Edition budou sedadla exkluzivně čalouněná pravým čínským hedvábím..., to pak budou bouráky s bourcem morušovým. ;-)
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 09:37
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Třeba už ani nepočítají, že by ten čtyřhrnkový, v Číně zbouchaný zázrak v Evropě někdo kupoval. 8-s Ach jo, já věděl, že Geelvo nemůže dopadnout dobře.
31. 5. 2017 10:16
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Co tady plácáte, soudruzi? Vůbec nejdete s dobou. Zde autor nám přednesl vzácný pohled na svařovací linky, které jsou srovnatelné s BMW. Takže Číňané udržují nebezpečnou kvalitu pro německé koncerny a umí to včetně promyšlené přepravy. Já osobně bych si toto Volvo koupil i se čtyřválcem, protože má jen samé výhody - je tichý a má srovnatelný zátah se řvoucími víceválci, navíc je úsporný v provozu a není tolik rakovinotvorný po stránce emisí. Taková je prostě doba a kdo na to nechce slyšet, ať si směr Žatecká jezdí Trabantem nebo v TDI bez filtru pevných částic. Volva si kupují lidé s aktivním způsobem života, co se zajímají o životní prostředí. Čína nás pojme a i Zeman to dobře ví. Je to otázka času. Možná pak bude zde všechno kvalitnější i v supermarketech.
Avatar - Ozzman
31. 5. 2017 10:24
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Možná tady budou kvalitnější čínské polívky >:D
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 10:42
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Teď nevím, jestli to myslíš vážně. Snad by si fakt někdo nemyslel, že ty dvoulitry na hranici svých možností reálně žerou méně a zachraňují planetu.
31. 5. 2017 11:12
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Taky mě to nejdřív zarazilo, ale pak mi došlo, že je to víceméně satira >:D :yes:
Avatar - Hittman
31. 5. 2017 12:11
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Řekl bych, že v takovém auto je tišší 6ti válec, jelikož se tak nenadře jako čtyřhrnek, nehledě na to, že má výkon a krouťák v nižštích otáčkách a tím pádem na rozpohybování vozu nepotřebuje vytvořit takové úsilí jako 4hrnek. A úsporný také není, ve srovnání třeba s E čtyřválcem žere o litr více. Volva si kupují ti lidé, co nemají na D3.
31. 5. 2017 13:28
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Já bych, s dovolením, zapochyboval. Pokud máte na motoru více mechanických částí, nemůže být motor šestiválcový méně hlučný, než čtyřválec. Může být však lépe odhlučněný použitými materiály, mezipříčkou či sílou plechů a plastů. Toto platí i při zátěži. Pokud se budeme bavit o kultivovanosti, vede šestiválec. Pokud se máme bavit o spotřebě, tak to opět vyplývá o sečtení objemů nad písty, tedy více hrnků - vyšší spotřeba. Zde u spotřeby pro čtyřválec opět vychází lépe třecí ztráty a účinnost zvýšená přeplňováním je též ideálnější než u šestiválce, neboť turbo probere rychleji menší hmotu čtyřválce než šestiválce. Víte také, že Česko má jednu světovou raritu? Máme pantovaný šestitakt, což si můžete lehce ověřit - výhradně český patent.
Avatar - Hittman
31. 5. 2017 13:52
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Mohu polemizovat, šéf má E 4hrnek a nevím, jak to nazvat, prostě jiný zvuk jak 6ti hrnek či více hlučnější, klapavější, rušivější, samozřejmě z venku, uvnitř je utlumen. Spotřeba nevyplývá jen z objemu, nýbrž z hmotnosti vozidla, jízdních odporů, nastavení převodovky. Pokud dám 4válec do A8, bude žrát více jako 6ti válec, jelikož na rozpohybování vozidla a překonání odporů vynaloží větší sílu = více paliva jako V6. Proto je dané, že větší a těžší automobil potřebuje adekvátní motor, jako se přesvědčili v Amaroku, kde V6 žere méně jako R4.
31. 5. 2017 15:25
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Ano, je to polemizování :-)
31. 5. 2017 18:33
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Ono to nefunguje tak, že hluk 6 válce je 6x větší než hluk jednoválce. Ono se to takhle nenásobí a množství mechanických částí na to nemá vliv.
31. 5. 2017 21:22
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
Tak jak vznikají tedy hluky a z čeho, když to nejde, jak píšeš, od mechanických částí? To už mohu začít věřit náboženství :-)
31. 5. 2017 21:50
Re: Pan redaktor objevil Ameriku, ale...
A co je podle tebe hlučnější, salva tisíce vzduchovek, nebo jeden výstřel z pušky?

A je hlučnější jeden řvoucí člověk, nebo sto potichu šeptajících lidí?

Zvukové vlny se skládají, takže se za určitých okolností mohou zesilovat, nebo vyrušit (jako v noise canceling sluchátkách), ale normálně se děje kombinace obojího, takže hluk dvou válců není dvakrát větší než hluk jednoho.

Že je třeba věřit náboženství dokázal už Blaise Pascal. Já třeba věřím na špagetové monstrum a zároveň jsem Jedi.
31. 5. 2017 10:42
Tak moment
Vsetky S90 su vyrobene v Cine? Bol som v tom, ze len pre tamojsi trh, a ostatne su zo Svedska, ci?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 10:46
Re: Tak moment
Já tomu rozumím tak, že Volvo začíná dovážet některé modely do Evropy z Číny. Už dříve se o tom psalo.
31. 5. 2017 10:49
Re: Tak moment
No a to znamena co, ze niektore tu predavane S80ky su zo Svedska a niektore z Ciny?
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 10:54
Re: Tak moment
[odkaz] Vypadá to špatně. Pro mě by to byl důvod Volvo nekupovat.
31. 5. 2017 11:01
Re: Tak moment
Číňané koupili, číňani rozhodují = potichu přestěhují výrobu a nechají ve Švédsku vývoj a za pár let ani ten ne... a Volvo už bude jen dražší výbava Geely :-(

Hrozná představa...
31. 5. 2017 11:04
Re: Tak moment
Volvo z cinskej ocele, to velmi neprospeje povestnej bezpecnosti. Stvorvalce mi nevadia, ale cinske auto, este k tomu za take prachy, to si mozu nechat...
Avatar - Hittman
31. 5. 2017 12:13
Re: Tak moment
Jak chceš uživit aumobilku, co prodá pár kusů za rok oproti konkurenci? Potřebuješ zvýšit marže, tím pádem přesuneš výrobu za levnější pracovní silou a materiálem.
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 12:35
Re: Tak moment
Tak to je jejich problém. Nikdo jiný potřebu přesouvat výrobu do Číny nemá, a to ani v mainstreamu či low-endu. A tohle má být údajně prémie.
31. 5. 2017 13:01
Re: Tak moment
Presne, ich problem ako to dosiahnu. Thorovo kladivo, svedska vlajocka trciaca zo sedadla a potom zistis ze je to made in china. No dik, pri cenovke rovnej bawam ci merglom je to horsie ako keby presli na trojvalce.
Avatar - Drag-On
31. 5. 2017 14:20
Re: Tak moment
Odkiaľ berieš že Švédsky montážnik pracuje kvalitnejšie ako čínsky? Btw pozri si môj príspevok nižšie.
Avatar - Drag-On
31. 5. 2017 14:18
Ja by som sa čínskej výroby nebál
Čína nemá problém s výrobou, zvykne mávať problém s know how...ale aj ten už opadá. Ale čo sa týka montážnikov, má jedných z najzodpovednejších. Napr. jeden z našich zákazníkov pre ktorého dodávame stroje je Hella (kto by nevedel, tak výrobca svetlometov pre automobilový priemysel). Kolega z Helly mi rozprával ako sa u nich boli zaúčať čínske ženy. Počas týždňa keď tam tie ženy montovali a vlastne ešte sa len zaúčali, tak im nepodarkovosť klesla na tretinu z pôvodnej. >:D
Takže pokiaľ tam Volvo dotiahlo svoje know how, kvality by som sa nebál.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2017 15:39
Re: Ja by som sa čínskej výroby nebál
Já bych s tím měl problém i v případě, že by rozdíl v kvalitě nebyl.
31. 5. 2017 16:23
{"cache":"inc","state":"00","plus":null,…
{"cache":"inc","state":"00","plus":null,… />
???
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2017 18:28
brzo nas nebudou potrebovat
Evropané vynalezli vědu, parní stroj, spalovací motor atd. a teď během dvou generací všechno tohle knowhow předáme do asie, takže kdyby vzal celou evropskou civilizaci čert, elita to ani nepozná.

A tak dlouho jsme chtěli být mezi sebou solidární, až nás donutili být solidární k migrantům. Hrají si s námi pěkně.

Nejhorší (pro nás) je, že do číny se přesouvají i vývojová centra - firma pro kterou jsem pracoval to už udělala a na rozdíl od Indie to docela fungovalo.
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2017 13:52
Najednou to funguje
Z Číny do Evropy to jde, ale opačně, to se raději výroba a firmy stěhují do číny a tak naši Evropští spoluobčané na tom prodělávají a navíc ztrácí technologii a nepřátelská komunistická Čína naopak jí získává a samozřejmě vylepšuje a porušuje jakýkoliv patent, to dělala vždycky a nikoho se neptala a proto je to sebevražda západu. Pro peníze prodáme i svou svobodu.
Rozbalit vlákno
0