Ostrá emka jako předokolky? Je to obrovská výzva, říká BMW
Ať už se to skalním příznivcům mnichovské automobilky líbí nebo ne, BMW se nebrání ani modelům s pohonem předních kol. Architekturu FAAR, jež je určena právě pro předokolky, využije značka u minimálně šesti dalších modelů. Zatím ale nepadla zmínka o tom, jestli se v Mnichově chystají produkovat s pohonem předních kol i sportovní deriváty M.
Nyní se o tomto tématu rozhovořil Frank Van Meel, šéf „emkové“ divize. Byť uznává, že pohon předních kol je téměř v rozporu s filosofií BMW M, možnost zcela nevyloučil. Dokonce ji označil za velkou výzvu. „Je to obrovská výzva. Chceme poskytnout typický pocit z vozu M, který si ale všichni pojí s pohonem zadních kol,“ řekl během akce s M2 a M5 ve Španělsku.
Pokud se sportovních předkolech skutečně dočkáme, mohlo by jít o vozy M Performance, tedy mezistupeň mezi standardními modely a jejich ostrými variantami. Dle Van Meela jsou takové předokolky pravděpodobnější než čistokrevné vozy M.
„Je to velký segment a samozřejmě velmi atraktivní, vždyť jde o vstup do světa M. Otázkou zůstává, jaký typ takových aut by naši nabídku mohl obohatit,“ dodal závěrem s tím, že konkrétnější už být nechce.
Ostatně i nové BMW M5 přesedlalo z pohonu zadních kol na čtyřkolku, byť díky svým flexibilním vlastnostem umí i nadále zachovat jízdní požitek zadokolky. A pokud by se BMW skutečně rozhodlo postavit „emkové“ stroje s pohonem předních kol, na zadní nápravě by mohla vypomáhat nějaké forma elektrického pohonu. To je ale hudba hodně vzdálené budoucnosti...