Moderní taktické obrněné vozidlo ARMA turecké společnosti Otokar se představilo návštěvníkům veletrhu ADEX 2014.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných vojenských vozidel. Kromě toho se tato firma věnuje i licenční výrobě Land Roveru Defender a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy střední velikosti, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.

Své moderní taktické obrněné vozidlo ARMA 6x6 vystavoval Otokar na Mezinárodním veletrhu obranného průmyslu pořádaném od 11. do 13. září letošního roku v Baku, hlavním městě Ázerbájdžánu.

Serdac Gorguc, generální ředitel společnosti Otokar, v souvislosti s představením vozidla ARMA 6x6 v Baku uvedl, že v současnosti je v provozu kolem 28.000 obrněných vozů turecké značky, které využívá 50 různých koncových uživatelů v téměř 30 zemích a patří mezi ně mimo jiné i NATO a OSN.

ARMA 6x6 je taktický obrněný transportér dlouhý 6500 mm, široký 2700 mm a vysoký 2220 mm. Vozidlo s celkovou hmotností 18.500 kg ve svém interiéru nabízí prostor pro řidiče, velitele a osm vojáků. K jeho přednostem má patřit skutečnost, že jej ve standardní konfiguraci může ve svém trupu převážet transportní letoun Lockheed C-130 Hercules.

K pohonu Otokaru ARMA 6x6 slouží šestiválcový turbodiesel o objemu 8,9 litru s výkonem 331 kW (450 k) při 2200 min-1 a točivém momentu 1627 N.m při 1300 min-1, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Maximální rychlost je až 105 km/h. Palivové nádrže o celkovém objemu 350 litru umožňují dojezd až 700 km. Vozidlo se může brodit do hloubky 1550 mm nebo plout. Ve vodě jeho pohyb zajišťuje dvojice hydraulicky poháněných lodních šroubů, s nimiž dosahuje rychlosti 8 km/h.

Transportér s hydropneumatickým odpružením kol obutých standardně do pneumatik run flat má přední i zadní nájezdový úhel 42°, je schopen přejet příkopy široké 1200 m a zdolá 600 mm vysoké překážky.

Díky umístění motoru v pravé přední části nabízí ARMA prostorný interiér, který není nijak rozdělen přepážkami. Ocelový monokok, který tvoří trup vozidla má ochránit posádku před útoky balistickými raketami i před výbuchy min, na které může transportér při plnění úkolů najet.

Vývoj obrněného transportéru ARMA zahájila společnost Otokar v roce 2007. Poprvé jej představila v červnu 2010 v Paříži na výstavě Eurosatory.

V roce 2011 šestikolovou verzi doplnilo provedení s uspořádáním podvozku 8x8. Tato verze s celkovou hmotností 24.000 kg je dlouhá 7820 mm, zatímco ostatní rozměry se oproti šestikolovému provedení neliší.

Beze změny je pohonná jednotka, ale u osmikolového provedení je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. S přidáním jedné nápravy a celkovým prodloužením se zvyšuje kapacita interiéru o dvě místa a lze překonávat příkopy široké až 2000 mm, zatímco ostatní jízdní výkony jsou stejné jako u šestikolky.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes

Když v květnu před jedenácti lety hořelo na legendární…

Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum

Velmi dobrá ekonomická kondice České republiky a silná…

Senátoři ČSSD chtějí, aby strana zůstala v opozici Senátoři ČSSD chtějí, aby strana zůstala v opozici

Senátoři ČSSD chtějí, aby sociální demokraté nešli do…

Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců

Zadlužený čínský konglomerát CEFC, který je aktivní i v…

 
Zdroj: Otokar

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Facelift pro Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Dnes 11:52

Hyundai i20, konkurent mladoboleslavské Fabie v segmentu B prošel omlazovací kůrou a osvěžením designu. Po čtyřech letech na ni má generace IB plné právo.




Blesk.cz

Těhotná sestra Kate dostala veřejnou

Těhotná sestra Kate dostala veřejnou "facku": Pippu…

Měla zřejmě pocit, že když je sestra vévodkyně Kate (36), běžná pravidla pro ni neplatí. Jenže místo toho čekalo…

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i cizince s jarmulkou

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i…

Německá kancléřka Angela Merkelová přiznala, že se v Německu vzedmula vlna antisemitisticky motivovaných…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Voráček kvůli únavě na MS nejede! Nedorazí ani Zacha a Sekáč

Voráček kvůli únavě na MS nejede! Nedorazí ani Zacha a Sekáč

Nejproduktivnější český hráč v této sezoně NHL Jakub Voráček z Philadelphie se hokejového mistrovství světa v…

 

Reflex.cz

Evropská unie jde do války s fake news na internetu. Jaký je plán Bruselu?

Evropská unie jde do války s fake news na internetu.…

Šíření dezinformací online představuje v současnosti jedno z největších nebezpečí, které může mít v konečném…

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…