Otokar Navigo T a Vectio T Euro 6 na českém trhu

 

Autobusy turecké společnosti Otokar dorazily ve specifikaci, splňující emisní normu Euro 6, i na český trh.

Oficiálním dovozcem kompletní palety městských, meziměstských i turistických autobusů turecké značky Otokar na český trh je společnost Buzola Bus Design, která se vedle této činnosti specializuje i na prodej, servis a kompletní přestavby minibusů na základech Mercedes-Benzu Sprinter. Ty mohou vynikat skutečně komfortní výbavou a v nabídce jsou i verze, které si svou luxusní výbavou nezadají ani se severoamerickým Sprinterem Brilliant Van.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných vojenských vozidel. Mezi hlavní modely patří Cobra a ARMA. Kromě toho se tato firma věnuje i licenční výrobě Land Roveru Defender a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.

V letošním roce uvádí společnost Buzola Bus Design na český trh autobusy Otokar s motory Euro 6. Jako první nastupují komfortní turistické modely Navigo T a Vectio T, které následně doplní i meziměstské a městské modelové řady.

První z dvojice novinek v podobě modelu Navigo T představuje kompaktní a pohodlný midi coach s celkovou délkou 7100 mm, 7721 mm nebo 8395 mm a rozvorem náprav 3866 mm nebo 4520 mm.

K pohonu Otokaru Navigo T v provedení Euro 6 slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec Cummins ISBe.4.5 o objemu 4462 cm3 s výkonem 137 kW (180 k) při 2300 min-1 a točivým momentem 700 N.m při 1200 min-1. Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím automatické převodovky Allison, kterou lze na přání nahradit manuální převodovkou.

Interiér je k dispozici s konfiguracemi sedadel 31+1+1 nebo 35+1+1. Pro zavazadla cestujících je určen prostor ve spodní části autobusu o objemu 3,5 m3. Standardní výbava obsahuje mimo jiné přídavné nezávislé topení, automatickou klimatizaci, LCD monitor s DVD přehrávačem, nastavitelné sedadlo řidiče se vzduchovým odpružením, sklopná a do stran posuvná sedadla cestujících s rozkládacími stolky, dvoubodovými bezpečnostními pásy a individuálním čtecím osvětlením.

Na přání lze výbavu Naviga T rozšířit například o celokožená sedadla, vzduchové odpružení zadní nápravy, navigační systém se zadní kamerou a 40 l lednici s jednotkou na horkou vodu a zásobníkem.

Dvounápravový autobus Otokar Vectio T má celkovou délku 10.100 mm a rozvor náprav 5000 mm. Karoserie tohoto modelu je široká 2410 mm a vysoká 3255 mm. Podvozek využívá nezávislé zavěšení předních kol a standardem je vzduchové odpružení přední i zadní nápravy.

V zádi Otokaru Vectio T pracuje přeplňovaný vznětový řadový šestiválec MAN D0836 LOH 72 o objemu 6871 cm3, splňující emisní normu Euro 6. Tento motor disponuje výkonem 213 kW (290 k) při 2300 min-1 a točivým momentem 1100 Nm dostupným od 1200 do 1750 min-1. Poháněna jsou samozřejmě kola zadní nápravy prostřednictvím mechanické šestistupňové převodovky ZF 6S1110BO.

Interiér může nabízet konfiguraci sedadel 39+1+1 s WC nebo 43+1+1. Pro zavazadla cestujících je připraven prostor o objemu 5,5 m3. Součástí standardní výbavy jsou mimo jiné nezávislé topení s časovačem, automatická klimatizace, rádio s CD i MP3 přehrávačem, LCD monitor s DVD přehrávačem, nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče se vzduchovým odpružením, sklopná a do stran posuvná sedadla cestujících s rozkládacími stolky, dvoubodovými bezpečnostními pásy a individuálním čtecím osvětlením, lednička a boiler na teplou vodu.

Během krátké předváděcí jízdy oba modely předvedly, že jsou plnohodnotnými konkurenty pro autobusy zavedených evropských značek nejen designem a použitými pohonnými jednotkami, ale i dílenským zpracováním a především nabídkou komfortu od nastavení podvozku přes pohodlná stavitelná sedadla s dostatečným prostorem pro nohy až po ventilaci a odhlučnění interiéru.


Otokar Navigo T a Vectio T Euro 6
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Zdroj: Buzola Bus Design

Štítky Profi Český trh Nové modely Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…