Oldsmobile byl na počátku třetího tisíciletí nejstarší fungující americkou automobilkou. Ani legendární status ho nezachránil, v roce 2004 byla jeho činnost ukončena.
Díky pane Bureši za pěkný článek, je jasné, že o tak dlouhé historii by šlo vydat seriál. Ale od toho je veteran.auto. Oldsmobile je vůbec držitelem spousty zajímavých prvenství: První automatická převodovka (1940), první poválečná "amerika" s předním pohonem (Toronado 1964), první zabudovaná navigace 1995.
Což mě volně přivádí k myšlence - je škoda, že dnes, kdy je taková konjunktura výroby aut, jsou na trhu pro "běžného zákazníka" v podstatě k mání jen neuvěřitelně nudné a nezajímavé modely, podobné si jako vejce vejci. Snad jen Citroen si troufá přijít s něčím opticky zajímavým, jenže to zase zabíjí technikou.
Co dělat, už se zase těším na červnový Konopáč.
Právě, že snad vůbec první, pokud tedy mluvím o GPS. Byla to GPS navigace Guidestar, to vše v roce 1995. Otázka je, jak to fungovalo, protože až od roku 2000 byla vypnuta úmyslná chyba zanášená do GPS souřadnic.
Jo, ještě jsem zapomněl na jakéhosi předchůdce airbagů v roce 1973.
Je škoda, že takové značky musí skončit. Ale GM dokázal zlikvidovat i jiné automobilky, že Saabe...
Jo, máš pravdu. Mazda měla nejspíš opravdu první GPS navigaci. Stejně bych mě zajímalo, jak to tehdy mohlo s tou chybou cca 100m fungovat. Našel jsem si nějaká videa a opravdu to bylo zajímavé auto. Mimo jiné dotykové ovládání všeho možného včetně klimatizace na CRT obrazovce, úžasné.
Oldsmobile přineslo nejvíc nových vymožeností a vychytávek z US značek ještě spolu s Cadillacem. Velká škoda, kam to nechalo GM zajít. Značka byla ukončena administrativní rozhodnutím GM, aby se omezily náklady, bohužel kampan v 90. letech moc nefungovala a nepodařilo se získat nové, mladé zákazníky.
Nicméně sem hrdý, že sem vlastnil poslední vyráběný model - Alero - a ač to není nejhezčí auto, za těch 3,5 roku co sem ho měl provázalo velmi dobré jízdní vlastnosti, slušnou spolehlivost, jednoduchost a dodnes jezdí u nového majitele.
A legenádrní model jako 455 Rocket nebo Delta 88 sou dodnes odzdobou srazů a legendami.
No Bariku, je kouzelné, jak dokážeš být k GM nekritický a přitom ti zlikvidovali už několik amerických značek, o Saabu nemluvě. A klidně budeš velebit i takovou obludku, jako je Alero.
Sergio sice nic nezlikvidoval, zato má v portfoliu živoucí mrtvoly jako Lancii, Chrysler a Alfu. Tolik co prodaj tyhle tři zančky by Oldsmobile, Pontiac i Hummer dokázali taky prodat, kdyby je uměle držely při životě...
Jak vidno Fiat Chrysler Grou za těch skoro 8 let nikam neposunula, prodeje klesaj (chrysler, dodge a ted už i Jeepu) a vše drží RAM trucks
Koho ještě krom mou jmenovaných (Oldsmobile, Pontiac a Hummer) GM zařizlo v USA? Umělě vytvořenou značku Saturn, která prodávala překarosované Opely? Tak té mi skutečně líto není, kro když některé Opely prodává ted Buick, k čemu dvě takové značky.
A kdo byl další? Pojd mi to povědět.
Chrysler a Ford vůbec nikoho nezařizli vid, co takhle Eagle, Plymouth, DeSoto,Imperial, Mercury, Edsel atd
A Alero? Jistě že ho chválím, ty auta sou 17-18 let stará, dodnes jezdí, nejsou shilý jak Felcie, který už ze 60% dojezdily, má to o parník lepší jízdní vlastnosti díky nižší výšce a širokým pneu, sedí to výborně, je to jedoduché, až na stahovačky okken spolehlivé, má to automat a halvně to má motory - R4 o výkonu 150 HP a V6 o výkon 170. Kdybych nechtěl kupé, mam to dodnes, a pořád by to jezdilo jako to pořád funguje novému majiteli.
Designová pecka to není, ale funguje to a jezdí to výborně.
Hele, pár shnilejch jedničkovejch oktávek už sem taky viděl. Naposledy jednu s krásnou dírou vedle víčka nádrže >:D
A hlavně Oktávka začínala s motrem 1,4 a bubnama vzadu. A vzádu na zadních sedačkách bylo místo pro Atku janouškovou a Krytináře. Já sem v Oktávkách a Feldách jezdil, Feldu sem i osobně řídil, Oktávku pravdu asi jen 400 metrů, ale jezdil sem v tom jako spolujezdec. Opravdu mě to neuchvátilo, sou lepší auta.