Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani v Ženevě 2010

Michal Fokt
Další z „posledních“ limitovaných edic kultovního supersportu se jmenuje Tricolore. O Zondu už asi přestává být zájem, protože má vzniknout pouze v jediném exempláři.

Pagani Zonda Tricolore

Všichni už netrpělivě vyčkávají, kdy se objeví nástupce slavné Zondy, ale to ještě chvíli potrvá a italská firmička se pokouší získat čas a neztratit pozornost médií. Proto asi vznikla Zonda Tricolore.

Pagani Zonda Tricolore přímo vychází z exkluzivního provedení Cinque, které je vlastně pro běžný provoz homologovaným okruhovým speciálem Zonda R (a definitivě „poslední“ verzí a edicí, a tak vůbec…). K jeho pohonu slouží atmosférický vidlicový dvanáctiválec AMG 6.0, jehož výkon činí 499 kW, což zajistí stovku za 3,4 s, dvoustovku za 9,6 s a maximálku blízkou 350 km/h.

Speciální provedení Tricolore se, stejně jako Cinque, vyznačuje podvozkem a karoserií z titanu a karbonu, ale jeho barevné provedení má odpovídat barvám letadel používaných Frecce Tricolori, což je letecká akrobatická skupina italských armádních vzdušných sil (to nejsou ti na modrých Albatrosech a s nápisem Breitling). Ta byla oficiálně založena v roce 1961 a její domovskou základnou je Rivolto na severovýchodě Itálie. Skupina léta s deseti dvoumístnými cvičnými letouny Aermacchi MB-339PAN s maximální rychlostí 898 km/h.

Pagani Zonda Tricolore má existovat pouze v jednom jediném exempláři, který má být kromě svého barevného provedení unikátem i díky LED světlům pro denní svícení.

Cena tohoto jedinečného vozu je stanovena na monstrózních 1,3 milionu Euro.


Michal Fokt