Pagani Zonda MD: Ještě není konec
Zonda, první sériový model Pagani, oficiálně skončila v roce 2011. Jenže pořád se rodí nové exempláře. Vzpomeňme třeba Revolucion z června 2013, určenou jen na okruhy, nebo několik kusů výkonnější 760. Roadster se zrodil loni v lednu, fialová ZoZo o dva měsíce později. Když má někdo dostatek peněz, proč mu nevyjít vstříc? Třeba jako trojnásobný mistr světa formule 1 Lewis Hamilton, který si koupil svou 760LH. Navíc nástupce Huayra je alespoň prozatím vyprodaný. Na stovce kusů se Horacio dohodl s Affalterbachem, který mu pro supersporty dodává motory.
Zájemce si může nechat postavit Zondu. Dílů je k dispozici ještě dost. Ta poslední s dodatkovým označením MD se rodila více než rok. Tedy zatím poslední, určitě ne definitivně. Skončí teprve tehdy, až dojdou motory. Písmena v názvu značí iniciály majitele, jeho celé jméno samozřejmě zůstává v tajnosti.
Převážně karbonový bolid s pomocnými hliníkovými rámy je nalakován tenkou vrstvou modré barvy dle přání zákazníka. Lak mění odstíny dle dopadajícího světla. Zonda MD nemá centrální ploutev jako 760, vypadá trochu střízlivěji. Oproti ní chybí i některé aerodynamické prvky, nikoli však mohutné křídlo a „šnorchl“ pro přívod vzduchu na střeše. Kapota je zcela nová, na zadních blatnících se objevily chladicí otvory NACA. Jezdí na matně šedých kolech, brzdové třmeny pokrývá pro změnu černá. Dvoumístný kokpit kombinuje eloxovaný hliník, kůži a Alcantaru. V hnědobéžové kombinaci obou materiálů jsou vyvedené sedačky.
Před zadní nápravou MD řve klasika, nepřeplňovaný vidlicový dvanáctiválec 7,3 l. Pravděpodobně s výkonem 760 koní (559 kW), určitě je spojený s manuální převodovkou. Huayru pohání V12 se dvěma turby, i když také od AMG. Server Prototype0 odhaluje rovněž fotky ze stavby. Zonda se ještě neloučí, dosti extravagantní kráska vyráží dech ještě po 17 letech od debutu prvního prototypu. Víc si snad Horacio Pagani ani nemohl přát...