Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...
V případě přiloženého videa je k tomuto účelu použita sportovní Honda S2000, jejíž čtyřválec dokáže točit až 9000 otáček za minutu. K tomu, abyste protáčení zadních kol a pálení zadních pneumatik (burnoutu) docílili, je třeba sešlápnout pedál spojky a přidat plyn. Klasika. Pak už ale bude záležet na vaší rychlosti a dovednosti. K roztočení v tomto případě zadních kol je třeba prudce uvolnit spojku a současně sešlápnout pedál brzdy. No a dát plný plyn.
Teď se možná zarazíte. Vždyť při sešlápnutí pedálu brzdy brzdí autu nejen přední kola, ale i ta zadní, která se současně točí. Brzdný účinek je u zadních kol ale výrazně nižší než u těch předních. Bez ohledu na to musí motor překonat nejen tření pneumatik, ale také tření brzdového obložení, v tomto případě destiček o kotoučů. Jak však ukazuje přiložené video, vozu jakým je Honda S2000 to problém očividně nedělá.
Zajímavé je také sledování teploty běhounu pneumatik při jejich pálení. Ta se nepřekvapivě zvyšuje s rostoucími otáčkami motoru. Při 8000 až 9000 otáčkách dosahuje hodnoty až 160 stupňů Celsia a guma mizí docela rychle.
Pro usnadnění efektu „pálení pneumatik“ mají některá auta, jmenovitě třeba současný Ford Mustang, funkci burnout. Ta umožňuje protáčení zadních kol při současném stání vozidla na místě. Vtip spočívá v zablokování předních brzd a naopak odpojení těch zadních. Vše se děje elektronicky. Při pálení pneumatik tak řidiči stačí stát na plynu jako na rýči. Chytré řešení pro ty, kterým nevadí si ničit zadní pneumatiky...